Younes Namli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Younes Namli

Berichtdoor Appie_M » 09-06-2017 08:20

Ons niveau is tegenwoordig middenmoot, dus daar kan Namli prima op mee. Ik vind het jammer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Younes Namli

Berichtdoor Erwin4ever » 09-06-2017 13:28

Ook ik vind het jammer dat hij vertrekt.
Had, in mijn ogen, meer de kans moeten krijgen in de tijd dat Schaars geblesseerd was en onze flankspelers stuk voor stuk faalden....
Ik wens hem daar het allerbeste!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Younes Namli

Berichtdoor Voorstopper » 10-06-2017 17:14

Technisch vaardige speler maar heeft niet bijzonder veel laten zien op de momenten dat hij mee mocht doen. Maar met een beetje mazzel kan hij met wat jaren nog wel uitgroeien tot een vaste basisklant op ons niveau. Zwolle is een mooie en logische stap voor hem.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Younes Namli

Berichtdoor Mackan68 » 13-08-2017 12:25

Wedstrijden: 1. Assists: 1. Marcellis kopt uit een corner van Younes raak. Dat kan namelijk met corners die niet altijd op kniehoogte voor de goal verschijnen!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 13-08-2017 12:29

het (kunst)gras is altijd groener bij de buren. Kwam hier gewoon tekort voor een basisplaats, daar doet een binnengeknikte corner niks aan af.

Heel Zwolle trouwens erg zwak, die hebben wel een jasje uitgedaan deze zomer. Het kunstgras zal ze wel aan genoeg punten helpen.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 13-08-2017 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2017 12:31

Ik kijk liever naar een middenveld met Schaars - Thern - Namli dan een Schaars - Yuki - Thorsby (Van Amersfoort)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 13-08-2017 12:41

Feanfan 1 schreef:Ik kijk liever naar een middenveld met Schaars - Thern - Namli dan een Schaars - Yuki - Thorsby (Van Amersfoort)


Als we de bal hebben wellicht, maar dan worden we in de omschakeling compleet overlopen. Er is een reden dat Streppel steeds vasthoudt aan Pelle of Thorsby als derde middenvelder nog boven Odegaard. Als je dan toch een voetballer daar neer zet is Odegaard een aantal klassen beter dan Namli, maar is de balans eveneens weg.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Mackan68 » 13-08-2017 12:43

fuotbalgek schreef:het (kunst)gras is altijd groener bij de buren. Je hier gewoon tekort voor een basisplaats, daar doet een binnengeknikte corner niks aan af.

Heel Zwolle trouwens erg zwak, die hebben wel een jasje uitgedaan deze zomer. Het kunstgras zal ze wel aan genoeg punten helpen.

Kwam niet tekort. Alleen Streppel heeft zijn verstand niet. Heeft hij vorig seizoen bijna een half jaar lang bewezen. Maar blijf het vooral lekker goedpraten. Vanmiddag lekker genieten van ons niet scorende middenveld. Misschien eens 1 of 2 vrije trappen die er door Schaars ingeschoten worden. En volle kracht bidden dat hij fit blijft. Want anders......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Younes Namli

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2017 12:48

Tegen ploegen als Roda JC en Excelsior kan, moet je zelfs met types als Namli, Odegaard op middenveld spelen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 13-08-2017 12:53

Wellicht, maar je geeft zelf al aan hoeveel vertrouwen je hebt in dit middenveld met de tegenstanders waar het wel tegen kan. Ik denk dat je tegen die tegenstanders ook mist dat deze jongens niet het loopvermogen hebben om met veel pressie te spelen vanaf het middenveld. Daarom wordt ook Namli nu bij PEC weer op de vleugel neergezet en niet op het middenveld.

Maar net als Streppel heeft ook Van T Schip natuurlijk geen verstand. :wink:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-08-2017 13:00

fuotbalgek schreef:Wellicht, maar je geeft zelf al aan hoeveel vertrouwen je hebt in dit middenveld met de tegenstanders waar het wel tegen kan. Ik denk dat je tegen die tegenstanders ook mist dat deze jongens niet het loopvermogen hebben om met veel pressie te spelen vanaf het middenveld. Daarom wordt ook Namli nu bij PEC weer op de vleugel neergezet en niet op het middenveld.
Maar net als Streppel heeft ook Van T Schip natuurlijk geen verstand. :wink:

Het gaat er mij om het scorend vermogen op het middenveld en dat hebben we nu niet. En dan heeft het voor-en nadelen om Namli en Odegaard op de vleugel te zetten, maar een trainer moet zijn balans maken dat de nr 10 kan excelleren en nauwelijks hoeft mee te verdedigen (Ziyech)
Streppel wil het publiek vermaken. Dat gaan we dit seizoen doen met goed voetbal en weinig punten, terwijl je meteen echte "10" je meer goals maakt, dus meer punten pakt, dus je het publiek meer vermaakt. Dan krijg je meer 4-3 wedstrijden en nu krijg je 1-1 of 1-0
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 13-08-2017 13:04

Ik snap wat je bedoelt, en inderdaad heeft een voetballende optie de voorkeur. Maar er is wel een bepaalde basis nodig. Ziyech is pas geleidelijk op tien gezet bij Ajax toen hij het vermogen had om juist wel die arbeid te leveren. Mooi dat je dit voorbeeld aanhaalt, het feit dat hij eerst op de vleugel begon, daarna een uur op het middenveld kon spelen en nu 90 minuten laat precies zien welke ontwikkeling spelers als Namli en Odegaard moeten maken om deze positie goed in te vullen.

Een middenvelder die het spel verdeelt en weinig arbeid levert kan in het huidige voetbal niet meer.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Mackan68 » 15-08-2017 15:53

Bubbe schreef:
Je hebt het over een niet scorend middenveld. Namli stond in 18 Eredivisie (16/17) duels op exact 0 doelpunten en 0 assists. Wat heeft hij precies bewezen?

Hoeveel wedstrijden speelde hij echt op een aanvallend ingestelde positie? En hoeveel speeltijd kreeg hij in die 18 wedstrijden?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Younes Namli

Berichtdoor BK2007 » 01-11-2017 14:40

Hij doet het toch prima bij Pec.
Hebben de technische staf zich dan zo vergist bij ons ?
Hoe kan zoiets nou weer.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Younes Namli

Berichtdoor Marça » 01-11-2017 16:17

Eén goal en één assist in negen duels voor PEC, laten we het ook niet gaan overdrijven... Ik denk dat iedereen wel verwacht had dat hij het bij PEC leuk zou gaan doen (inclusief technische staf) maar of hij daarna de stap kan zetten naar de subtop of top-drie in Nederland? Ik denk het niet - maar laat me graag verrassen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Younes Namli

Berichtdoor Jazz » 01-11-2017 20:04

Marça schreef:Eén goal en één assist in negen duels voor PEC, laten we het ook niet gaan overdrijven... Ik denk dat iedereen wel verwacht had dat hij het bij PEC leuk zou gaan doen (inclusief technische staf) maar of hij daarna de stap kan zetten naar de subtop of top-drie in Nederland? Ik denk het niet - maar laat me graag verrassen.


Inderdaad, kon geen potten breken. Genoeg kansen gehad, maar het was niet goed genoeg voor ons niveau.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Younes Namli

Berichtdoor Thinkman » 01-11-2017 21:15

Janio Bikel speelde hier ook leuk en het was zo’n drama toen we hem kwijtraakten aan NEC.. maar is daar, in de eerste divisie, ondertussen gewoon bankzitter.
Dat een paar goede wedstrijden geen garantie bieden op meer, weten we maar al te goed...
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Younes Namli

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-11-2017 21:25

Namli werd hier voornamelijk op de "6" positie neergezet naast Schaars en toen Kobayashi kwam, werd Namli naar de bank verwezen. Namli is meer een "10" en in de voorbereiding scoorde hij ook regelmatig.
Gelukkig wil Streppel een hardwerkende draver op "10" ipv iemand met een goed schot of steekpass (Thorsby) :roll:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 23-11-2017 10:15

Speelt inderdaad in nagenoeg dezelfde rol als Odegaard hier, ze hebben daar met Ehizibue hun variant van Dumfries er achter staan. Voor Namli helft hetzelfde als voor Odegaard, wanneer je hangend op rechts speelt met vrijheid om naar binnen te trekken, dan moet je meer dan 1 doelpunt en 1 assist leveren.

Zowel Zeneli als Larsson zijn veel effectiever, dus het is niet gek dat Namli hier weinig op de vleugel heeft gespeeld. Voor het middenveld blijft zijn spel nog te kwetsbaar, verstandig van Van T Schip dat hij Namli daar niet neerzet.

Hij zal tegen ons naar eigen zeggen extra gemotiveerd zijn. Laten hem maar stranden in overijver dan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Mackan68 » 24-11-2017 14:02

Bubbe schreef:
Namli doet het bij PEC juist goed als buitenspeler, niet als 6 of 10. Van wat ik hoor (ik kijk niet wekelijks naar PEC) laat hij goede dingen zien, maar het rendement is nog niet veel anders dan zijn tijd bij Heerenveen.
Heb je de wedstrijd tegen PSV gezien en hoeveel assist hij daarin had kunnen bijschrijven als zijn medespelers bij zijn heerlijke acties wat scherper waren geweest? Steekpassjes, voorzetten, wat Namli liet zien was een genot. Maar ja, Younes heet natuurlijk geen Ødegaard.....
Had je Namli behouden had je dat wellicht een knappe transfersom op kunnen leveren. Wat de winst is die behaald wordt op Ødegaard? Daar is pas sprake van wanneer je hoger eindigt als vorig seizoen en/of hij ons eventueel winst in eventuele Play offs op gaat leveren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Younes Namli

Berichtdoor Mackan68 » 24-11-2017 14:09

fuotbalgek schreef:Hij zal tegen ons naar eigen zeggen extra gemotiveerd zijn. Laten hem maar stranden in overijver dan.

Dat wordt Pierie, Schmidt of Woudenberg als directe tegenstander. Als de uitspraak van Streppel gelijke tred houd met het speeltijd gunnen aan Vlap en afgelopen weekend aan van Amersfoort moeten we er niet vreemd van opkijken wanneer de kwestie van tijd al weer geweest is dat Woudenberg weer op mag draven. Hij speelde immers al weer 2 wedstrijden waarin niet verloren werd. 2-2 Tegen Werder en afgelopen maandag de 3-1 tegen de beloftes van Excelsior. In dat geval kan hij zomaar eens man van de wedstrijd worden. Maar ook Pierie en Schmidt zullen het lastig genoeg met hem krijgen. Aangezien hij net zo vrij is vanaf de rechterkant als Ødegaard bij ons en Assaïdi vanaf links bij Twente. Hou die maar eens 90 minuten voor 100% in de gaten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 24-11-2017 21:51

Ach, Namli heeft zich hier niet in de basis weten te spelen. Gaat nog miepen dat ie nu wel de waardering voelt. Dat soort dingen roepen spelers die het bij alles behalve zichzelf zoeken altijd.

We gaan het wel zien. Odegaard is minstens twee klassen beter.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Knipecity » 25-11-2017 11:09

fuotbalgek schreef:Ach, Namli heeft zich hier niet in de basis weten te spelen. Gaat nog miepen dat ie nu wel de waardering voelt. Dat soort dingen roepen spelers die het bij alles behalve zichzelf zoeken altijd.

We gaan het wel zien. Odegaard is minstens twee klassen beter.

Natuurlijk is Odegaard beter, maar Namli kan op meerdere plekken spelen. Zag hem nu liever op links dan die Mihajlovic.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 25-11-2017 13:30

Het heeft zich inderdaad nog op geen enkele wijze getoond waarom er een blik geld moest worden open getrokken voor Mihajlovic en Rojas.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Jazz » 25-11-2017 14:21

fuotbalgek schreef:Het heeft zich inderdaad nog op geen enkele wijze getoond waarom er een blik geld moest worden open getrokken voor Mihajlovic en Rojas.


Misschien omdat Larsson vertrok, en we geen vleugelspelers hadden die gelijk dit gat konden opvullen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Younes Namli

Berichtdoor Silver » 25-11-2017 15:32

Uiteraard moest er een vervanger voor Larsson komen, maar ik heb het gedwongen vertrek van Namli nooit echt begrepen. Vond dat Streppel 'm misbruikte als opbouwende nummer 6, hij heeft voor zover ik me kan herinneren nooit echt een kans gehad op de vleugels (behalve in een voorbereiding, waar ie het goed deed).
Vind dat fuotbalgek wel een punt heeft, je had het geld voor een Mihajlovic of Rojas kunnen besparen als je Namli een nieuw contract had gegeven. Denk dat we dan goedkoper uit waren geweest.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Younes Namli

Berichtdoor fuotbalgek » 25-11-2017 20:14

Jazz schreef:Misschien omdat Larsson vertrok, en we geen vleugelspelers hadden die gelijk dit gat konden opvullen?


Wat ik gezien de discussie probeer aan te geven is dat niks tot zover heeft bewezen dat het laten gaan van Namli en geld uittrekken voor Rojas en Mihaljovic ons beter heeft gemaakt. Maar dat heeft naar mijn idee niet zoveel met Namli te maken, vind het niveau van onze nieuwe vleugelspelers tegenvallend.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Younes Namli

Berichtdoor Baas » 06-03-2018 13:06

Man man man, wat is het toch zonde dat die jongen hier gratis is weg gelopen.
Afgelopen weekend ook weer fantastische pot!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Younes Namli

Berichtdoor Flying Tilster » 06-03-2018 22:32

Die jongen is door Streppel compleet misbruikt op de linksback.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Younes Namli

Berichtdoor Wolliepoly » 07-03-2018 19:10

Zo worden er wel meer misbruikt op posities die niet hun eigen is.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten