Tarik Kada

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Currahee » 29-01-2016 16:00

Ebiede schreef:Turken, Marokanen en de gekrenkte egootjes, ik ben er wel klaar mee. Ze zullen en kunnen van alles maar aan het eind van de rit haalt niemand de top en belanden ze in de zandbak.


Laatst een mooie stuk gelezen hierover. Dit was geschreven door een turkse journalist (weet zijn naam even niet). Hij gaf precies aan waar voor deze groepen het probleem ligt. Zodra ze een paar ballen goed geraakt hebben komt er van alles op hun af en wordt er ook veel druk opgelegd via de familie. En vaak door de roem, extra centjes en aandacht kunnen ze hun focus niet meer op het voetballen houden en haalt geen 1 speler echt de top. Hij gaf als voorbeeld Aissati. Die kwam als een komeet bij PSV maar nooit meer wat van gehoord. Speelt nu ergens in Turkije als ik me niet vergis.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Jazz » 29-01-2016 18:01

Deal is rond. Hopelijk kunnen we nog iets krijgen voor hem. Minimaal 20% doorverkoop is wel wat er gestreefd moet worden.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Mackan68 » 29-01-2016 19:37

Jammer. Tarik heeft dus duidelijk RTL late night van de week niet gezien waarin Anwar El Ghazi even duidelijk maakte hoe een jonge talentvolle speler zich op zou moeten stellen. Hij is echt een unieke jongen wat dat betreft. Belangstelling van AC of Inter Milan? Hartstikke leuk, maar niet mijn toekomstplan. Ik zit voorlopig goed bij Ajax. Man man, wat kan de jeugd van tegenwoordig hier nog veel van leren. Een verademing om Anwar hierover te horen spreken. Eigenlijk een beetje Ajax-onwaardig.
Hij is veel te aardig voor die arrogante k#tclub!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Knipecity » 29-01-2016 19:45

Klopt. En als ze dan niet snel genoeg een basisplek hebben dan missen ze waardering van de club. Maar goed, laat hem lekker naar Heracles gaan. Ik neem aan dat de club een goede afweging heeft gemaakt over deze jongen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Tarik Kada

Berichtdoor hhage » 30-01-2016 09:46

Niet goed genoeg voor Heerenveen,.misschien mag hij bij heracles wat vaker invallen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Thinkman » 30-01-2016 09:52

Knipecity schreef:Klopt. En als ze dan niet snel genoeg een basisplek hebben dan missen ze waardering van de club. Maar goed, laat hem lekker naar Heracles gaan. Ik neem aan dat de club een goede afweging heeft gemaakt over deze jongen.


Leuk transferbedrag en een stevig dvk percentage (nee niet dkv).

"Spelers die respect eisen zijn het al kwijt"
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Knipecity » 30-01-2016 10:48

Ik denk dat de transferbedragen voor dit soort jeugdspelers niet eens de ton halen. Een dvk kan eventueel wel interessant zijn. Dat verzacht op het moment dat hij wel presteert de pijn voor de fout die je hebt gemaakt door hem voor een habbekrats te laten gaan. ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Mackan68 » 30-01-2016 20:35

Knipecity schreef:Ik denk dat de transferbedragen voor dit soort jeugdspelers niet eens de ton halen. Een dvk kan eventueel wel interessant zijn. Dat verzacht op het moment dat hij wel presteert de pijn voor de fout die je hebt gemaakt door hem voor een habbekrats te laten gaan. ;-)

Leuk doorverkoop percentage is een optie. Een vastgestelde terugkoop optie een andere. Als Zeneli zijn bijnaam gaat waarmaken zou je hem ook in een poep en een zucht weer kwijt kunnen raken. Als in die tijd Kada wat speeltijd hebben gehad op het hoogste niveau en wij gaan Heracles weer voorbij dan zou dat wat mij betreft ook een prima optie zijn. Maar dan nog zal Kada dat ook moeten zien zitten t.z.t.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Tarik Kada

Berichtdoor H-J » 07-02-2016 01:12

Bij ons amper in beeld, bij het hoger geklasseerde heracles direct in de basis. Heb ik iets gemist?
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Knipecity » 07-02-2016 09:35

H-J schreef:Bij ons amper in beeld, bij het hoger geklasseerde heracles direct in de basis. Heb ik iets gemist?

Ja denk het wel.
Doordat Heracles meer een team is staan ze hoger dan wij. Beetje een Leicester-effect denk ik. Maar individueel zijn veel van onze spelers beter dan die van Heracles. Zeker onze 2 vleugels.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Tarik Kada

Berichtdoor diepFries » 10-02-2016 11:13

Ik las ergens (geloof op Feanonline) dat Kada voor maar liefst 5 seizoenen (!!) had kunnen bijtekenen. Niet verlengen met 1, 2 of 3 jaar, nee, 5 (!!) jaar.
Wat ik dan niet / moeilijk snap, als je kennelijk zoveel vertrouwen in hem hebt, waarom dan niet eerder een verlenging overeengekomen? Waarom dan dat vertrouwen aan zo'n jongen niet duidelijker laten merken? Want als ik het goed heb begrepen is 'een gebrek aan vertrouwen / toekomstperspectief' zo ongeveer de belangrijkste reden voor zijn overstap naar Heracles geweest.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Voorstopper » 10-02-2016 11:50

Wel een lastige situatie. Die jongen is gewoon nog te licht om het verschil te maken in het eerste, de club kiest dan ook terecht voor de aankoop van "kanonnen"als Larsson en Zeneli, waarmee een Kada logischerwijs op het tweede plan komt. Ze zullen Kada vast vaak genoeg voorgehouden hebben dat hij zich in de luwte zou kunnen ontwikkelen en dan de plek van deze spelers over zou kunnen nemen over een paar jaar. De lokroep van de minuten bij een andere club in de Eredivisie blijft echter gewoon groot. Kada is niet de eerste en zal ook niet de laatste talentvolle belofte zijn die zo'n stap maakt. Wellicht had je hem eerder kunnen verhuren in combinatie met een verlenging?

Ben benieuwd waar hij uit gaat komen, de keren dat ik hem heb gezien vond ik het wel een leuke handige speler.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Grimo » 05-09-2016 15:11

Salam Tarik, allereerst willen we je bedanken dat je dit interview voor Marokko.nl hebt geaccepteerd. Het nieuwe seizoen staat voor de deur, hoe kijk je hier tegenaan?
‘Geen dank, doe hier graag aan mee. Ik heb er heel veel zin in, de voorbereiding is nu een weekje aan de gang en het gaat lekker. Nu is het zaak om die lijn door te trekken en mezelf te ontwikkelen.’

Begin dit jaar maakte je de overstap van sc Heerenveen, waar je op de achtergrond was geraakt, naar Heracles Almelo. Welke stappen heb je sinds deze overstap gemaakt?
‘Ik vind niet dat ik bij Heerenveen op de achtergrond ben geraakt, ik blonk wekelijks uit bij Jong sc Heerenveen. Ik heb zelf de keuze gemaakt om te vertrekken. Ik vind zelf dat ik geen stappen vooruit heb gemaakt sinds mijn overgang. Ik moest heel erg wennen en m’n plekje vinden, dat heb ik nu dus is het tijd om te vlammen.’

Met Heracles Almelo gaan jullie Europa in en zal je eerste Europees avontuur zijn. Hoe ervaren jullie dit vooruitzicht als elftal?
‘Dat is een heel mooi vooruitzicht. En wie weet schoppen we het wel tot de groepsfase, dat zou helemaal fantastisch zijn. Maar we hebben er allemaal veel zin in natuurlijk.’

Hoe is je verhouding met je andere Marokkaanse ploeggenoten, Ilias Bel Hassani en Brahim Darri?
‘Die is goed, we praten veel met elkaar. Op de club en buiten het veld trekken we met elkaar op.’

Je bent als vervanger gehaald voor de naar Saint-Etienne vertrokken Ousamma Tannane. Hij was één van de Marokkaanse revelaties van afgelopen seizoen. Wat vind jij van het feit dat we steeds vaker Marokkaanse Nederlanders op het veld zien?
‘Daar kan ik van genieten. Hoe meer Marokkanen uit Nederland doorbreken hoe beter naar mijn idee. Er zijn genoeg Marokkaans-Nederlandse jongeren die negatief in beeld komen en dan is het juist prachtig dat er zoveel Marokkaanse profvoetballer zijn in Nederland.’

Wat doet Tarik buiten het voetballen om?
‘Om eerlijk te zijn doe ik naast voetbal niet veel. Ben alleen maar met voetbal bezig.’

Hartelijk dank voor je tijd, wil je nog iets zeggen tegen de lezers?
‘Veel succes met de Ramadan allemaal en Incha’Allah komen al onze dromen uit.’




Nooit meer wat van gehoord...
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Marça » 05-09-2016 15:38

Dit interview is van eind juni, maar het lijkt erop dat er niets veranderd is.. Zijn voorganger Tannane had ook wat meer tijd nodig om erachter te komen wat er nodig is om de top te halen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Jazz » 03-09-2018 16:54

Zijn contract bij Heracles Almelo is ontbonden. Vorig jaar speelde hij nog voor FC Eindhoven als huurling. Zelfs in de Jupiler League kon hij geen poten breken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Tarik Kada

Berichtdoor Sjoerdbokje » 31-08-2022 20:17

Inmiddels spelend voor Bisha FC wat uitkomt op het tweede niveau in Saudi-Arabië. Is dat ongeveer niveau vv Tzummarum? :mrgreen:
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten