Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 17-09-2015 18:41

"Mooi om al die oude bekenden te zien”, reageert hij in gesprek met de Gelderlander. "Het vertrek doet nog steeds pijn".

Uhm, wat is dit nou weer? Heerenveen heeft je een aanbod gedaan wat blijkbaar niet genoeg is (in zijn ogen). Dat je dan weg gaat omdat je ergens anders meer speeltijd kan krijgen, oke, maar ga dan niet dit soort onzin in de media gooien...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor pes5 » 18-09-2015 09:41

Bikel zegt m.i. helemaal niets verkeerds in de LC.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor mitrita » 18-09-2015 11:03

Het complete verhaal uit de LC
Zegt niets verkeerds, in tegendeel.

‘Ik was liever gewoon bij Heerenveen gebleven’
Heerenveen voor Janio Bikel als een liefdevol pleeggezin. Dat de club waar hij alles leerde
hem zo gemakkelijk liet lopen, kan de kleine balveroveraar amper geloven. ,,Zo afscheid
nemen had ik niet gewild.’’

Die regen in Nederland, helemaal zal Janio Bikel (20) er nooit aan wennen. En dan die harde wind, al is die hier in zijn nieuwe werkomgeving in Nijmegen minder nadrukkelijk spelbreker dan op Skoatterwâld, de trainingsplek van zijn vorige club.
Sinds 1 juli parkeert Bikel zijn auto dagelijks bij het Goffertstadion van NEC. Op de nabijgelegen trainingsvelden in het Goffertpark bieden de bomen beschutting, in elk geval tegen de wind. De Hollandse regen, daarmee zal de middenvelder het nog een tijdje moeten doen. Hij staat tot 2018 in Nijmegen onder contract.

Sportief gezien is Bikels keuze zo verkeerd nog niet. Hij is basisspeler bij de promovendus die in 5 competitieduels al 7 punten pakte. Soms speelt hij rechts op het middenveld, soms links, maar meestal als controleur. In die laatste rol maakte hij in maart zijn debuut voor Heerenveen. Op dat moment, het was bij een uitwedstrijd tegen ADO Den Haag, kon Janio Bikel zijn geluk niet op. Hij had een jaar gekwakkeld met een knieblessure, maar voelde in januari tijdens het trainingskamp van Heerenveen dat trainer Dwight Lodeweges hem niet had meegenomen om van de Spaanse zon te genieten. Hij was op weg naar het eerste elftal. Bikels contract liep in de zomer af. Heerenveen had een optie op nog eens twee seizoenen en tussen maart en mei speelde de energieke balveroveraar zes wedstrijden. Het verlengen van zijn contract leek een kwestie van één plus één is twee. Tot manager voetbalzaken Hans Vonk aangaf dat de bedragen die een paar jaar eerder waren afgesproken de club nu te gortig waren. Bikel kon blijven, maar moest fors inleveren.
Nu, getooid in een met reclame volgeplakt trainingsjack van zijn nieuwe club, zucht Bikel als hij eraan terugdenkt. ,,De aanbieding die Heerenveen deed was voor een jaartje en echt te laag. Ook een tweede aanbod was een beetje, nou ja, beledigend.’’ Zijn gezicht betrekt. Janio Bikel moet iets wegslikken. Hij kijkt opzij, alsof hij zich ervan wil vergewissen dat er geen NEC’ers in de buurt zijn. Als dat niet het geval blijkt, zegt hij: ,,Ik was liever bij Heerenveen gebleven. Het is moeilijk om op zo’n manier afscheid te nemen. Voor mij begint alles bij Heerenveen, ik heb alles aan de club te danken. Ze hebben alles voor mij gedaan. De club zit voor altijd in mijn hart. Ik had er als gearriveerde speler willen vertrekken en met applaus van de fans. Ooit.’’

Zijn levensverhaal is al eerder in deze krant opgetekend. De in Guinee- Bissau geboren Janio Bikel zocht als kind van dertien zijn voetbalgeluk in Valencia, belandde nadat dat mislukte bij een tante in Lissabon en kwam via een stage op zijn vijftiende in Heerenveen terecht. Daar maakte hij vrienden en doorliep hij de jeugdselecties. Hij speelde zich in de kijker bij de bondscoaches van Portugal, het land dat na het overlijden van zijn beide ouders zijn tweede vaderland is geworden. Zijn uitverkiezing voor het WK onder 20 bezorgde Bikel in mei van dit jaar een loyaliteitsconflict. De Portugese bondscoach wilde zijn spelers op 11 mei in Lissabon verzamelen. Heerenveen wilde Bikel echter niet afstaan met het oog op de naderende play-offs. De jong middenvelder wist op 10 mei, na afloop van Go Ahead Eagles-Heerenveen – achteraf zijn laatste wedstrijd voor de club – niet wat hij moest doen. ,,Ik voelde me vreselijk’’, zegt hij nu. ,,Ze lieten me, hoe zeg je dat in het Nederlands, zwemmen. Ik heb er nog met de trainers over gesproken. Als jonge speler wil je zo’n toernooi niet missen. Het is een geweldige ervaring die je maar één keer in je carrière meemaakt. Maar Heerenveen wilde dat ik pas na de play-offs naar het WK zou gaan. Waarom? Ik was immers wisselspeler, meer niet.’’ Bikel voelde zich gedwongen zelf de knoop door te hakken. ,,Je kunt het nooit goed doen’’, zegt hij. ,,Aan de ene kant wilde ik Heerenveen niet teleurstellen, aan de andere kant Portugal niet. Hoe kun je zoiets van een jonge speler vragen?’’
Tegen de wens van Heerenveen in, vertrok hij op 11 mei naar Lissabon. Op het WK in Nieuw-Zeeland bereikte Portugal de kwartfinale. Daarin was Brazilië na strafschoppen te sterk. Bikel kwam twee keer als invaller in actie. Hij had het voor geen goud willen missen, maar in Heerenveen keerde hij niet meer terug.

,,Na het WK is er geen gesprek meer geweest tussen Heerenveen, mij en mijn zaakwaarnemers (Oliver Cabrera en Bruno Mereiles, red.). Toen leek het me wel duidelijk dat het voorbij was. Cambuur wilde met me praten, maar het verhaal dat NEC had sprak me het meest aan.’’ Vanavond staat Janio Bikel in Nijmegen aan de aftrap als zijn nieuwe club zijn oude ontvangt. Een apart idee. ,,Het is mooi om iedereen terug te zien. Met veel mensen van Heerenveen heb ik nog steeds goed contact’’, zegt Bikel. ,,Met spelers, maar ook met trainer Johnny Jansen. Het niveau van trainen ligt bij Heerenveen hoger dan hier. Maar wij geven weinig kansen weg.’’ Hij lacht. ,,En hier in Nijmegen, met de steun van ons publiek, gaan wij winnen.’’
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Janio Bikel

Berichtdoor fuotbalgek » 18-09-2015 11:18

Wanneer het waar is wat Bikel hier aangeeft heeft Vonk heel hard gefaald. Inleveren is één ding, maar wanneer deze jongen talent laat zien en wedstrijden speelt geef je geen aanbieding voor 1 jaar.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Duo Maxwell » 18-09-2015 17:41

Bizar slecht gehandeld door Vonk.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Thinkman » 18-09-2015 21:07

Duo Maxwell schreef:Bizar slecht gehandeld door Vonk.


Ik geloof er niks van dat Vonk slechts een 1 jarig contract heeft aangeboden. Vonk lijkt me een intelligente kerel, die zal voldoende mensenkennis hebben om niet zo dom te zijn, ga ik van uit.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Janio Bikel

Berichtdoor john2p » 18-09-2015 21:24

@ thinkman
http://www.tjerkstramedia.nl/sc-heerenv ... rek-volgt/

Volgens mij klopt verhaal van Bikel wel.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Thinkman » 18-09-2015 21:41

john2p schreef:@ thinkman
http://www.tjerkstramedia.nl/sc-heerenv ... rek-volgt/

Volgens mij klopt verhaal van Bikel wel.


Dat denk ik ook wel. Probeer alleen Vonk een beetje te prikkelen.
Grof geld voor Dalgaard, Veerman en Tevrede, terwijl die niet eens uit de eigen jeugd komen. En dan je eigen toptalenten wegjagen, het is heel jammer.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-09-2015 21:51

Vonk heeft zelf ook aangegeven dat ze Bikel een contract hebben gegeven wat hoorde bij een speler wat nog niet een serieuze selectiespeler hoort. Weer een foute inschatting. Als je hem ziet spelen.... Een klasse beter dan van den Boomen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Knipecity » 18-09-2015 21:55

Heerenveen rules schreef:Vonk heeft zelf ook aangegeven dat ze Bikel een contract hebben gegeven wat hoorde bij een speler wat nog niet een serieuze selectiespeler hoort. Weer een foute inschatting. Als je hem ziet spelen.... Een klasse beter dan van den Boomen.

Onder normale omstandigheden is vd Boom een prima speler, maar het team draait niet en dan gaat eigenlijk iedereen slechter spelen dan hij kan. Neemt niet weg dat Bikel een mooie speler is om te zien en dat het erg jammer is dat hij weg is.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Janio Bikel

Berichtdoor baasje » 18-09-2015 23:04

Als hij echt zo graag had willen blijven en zoveel aan de club te danken heeft, had hij ook wel genoegen kunnen nemen met iets minder. Dat mannetje is 20! Als je zijn wensen volgt, gaan straks alle jeugdspelers die een keer met het eerste mee doen dikke salarissen vragen. Graag of niet.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2015 03:42

baasje schreef:Als hij echt zo graag had willen blijven en zoveel aan de club te danken heeft, had hij ook wel genoegen kunnen nemen met iets minder. Dat mannetje is 20! Als je zijn wensen volgt, gaan straks alle jeugdspelers die een keer met het eerste mee doen dikke salarissen vragen. Graag of niet.

Dat jong heeft gewoon geen vertrouwen gevoeld. Het gaat niet om geld. Het is een optelsom. De clausule waar ze onderuit willen. Dan een salaris bieden van niveau 2e divisie in Zweden én een contract voor maar 1 jaar. Als je bij NEC dan alles beter kunt krijgen is de stap logisch. Iedereen had dat gedaan. Jij ook.
Ik werk meestal met veel plezier bij mijn baas. Maar als ik ergens anders meer toekomst zie stap ik ook op. Maar daarom kun je nog steeds wel liever blijven mits de toekomstplannen bij je huidige baas ook wat positiever zouden zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor H-J » 19-09-2015 07:41

Heerenveen rules schreef:Vonk heeft zelf ook aangegeven dat ze Bikel een contract hebben gegeven wat hoorde bij een speler wat nog niet een serieuze selectiespeler hoort. Weer een foute inschatting. Als je hem ziet spelen.... Een klasse beter dan van den Boomen.

Dat Bikel wel een serieuze selectiespeler zou zijn, kon je vorig jaar in die spaarzame wedstrijden al zien. Net zoals je bij de eerste meters van Dalgaard al kon zien dat het niets zou worden.

Vonk moet zeer binnenkort laten zien dat hij een meerwaarde heeft als TD, anders graag op een fatsoenlijke manier vervangen.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Lardy » 19-09-2015 10:46

De TD die hier zo nodig weg moest, die heeft bij NEC een aardig ploegje neergezet. En wij zitten met Vonk. Ongelofelijk.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Thinkman » 19-09-2015 10:57

Lardy schreef:De TD die hier zo nodig weg moest, die heeft bij NEC een aardig ploegje neergezet. En wij zitten met Vonk. Ongelofelijk.



Niets zo veranderlijk als de voetballerij. En de mens :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Janio Bikel

Berichtdoor BK2007 » 19-09-2015 11:41

Lardy schreef:De TD die hier zo nodig weg moest, die heeft bij NEC een aardig ploegje neergezet. En wij zitten met Vonk. Ongelofelijk.


Van mij hoefde hij niet weg. Het was denk ik onder druk van Riemer.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2015 15:20

Hij heulde met Veenstra en daardoor was blijven geen optie. Hoe wrang het achteraf ook gelopen is. Bikel oppikken was een slimme zet. Bij ons kwam hij met het verzoek om namen voor eventuele versterkingen, zijn we dat niet vergeten??
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Step2step » 02-10-2015 06:22

Wat een verschrikkelijk verhaal, zit je dan als Vonk zijnde. We willen je contract verlengen maar dan tegen dezelfde voorwaarden en met één jaar. Want we willen eerst meer zien, iedereen zag toch dat die gast kon voetballen? 'Ik ben 's nachts bij mijn zaakwaarnemer weggevlucht' http://www.vi.nl/premium-kennismaking/i ... vlucht.htm via @vi_nl
Step2step
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 24-01-2006 14:31

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Riverside » 02-10-2015 08:00

Mee eens, wat een blunder van Vonk. Die jongen was geheid basisspeler geweest dit seizoen, we hadden hem goed kunnen gebruiken. Nu wordt Van Anholt weer naar het middenveld gesleept, omdat we daar een type Bikel nodig hebben. :|
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor diepFries » 02-10-2015 10:25

Wat lijkt dit inderdaad ongelooflijk knullig aangepakt. Wanneer er financieel minder mogelijk is binnen de club, dan is er ook nog een tussenweg. Heb je sportief je twijfels, dan valt daar ook nog wel een mouw aan te passen. Door nu in plaats van een optie van 2 jaar met significante salarisverhoging te lichten een 1-jarig contract met gelijkblijvend salaris aanbieden, daar spreekt inderdaad 0,0 vertrouwen uit richting Bikel. Groot gelijk dat hij verder is gaan zoeken. En wat verschrikkelijk zonde voor onze club.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor john2p » 02-10-2015 18:47

Grote schande inderdaad. Een brevet van onvermogen dit handelen!
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Eric » 02-10-2015 19:13

Sowieso als je leest waar die jongen vandaan is gekomen, die gun je toch alles als club zijnde? Logisch dat zoveel spelers Heerenveen een kille club vinden en er zo weinig clubliefde bij ons is. Vaker negatieve verhalen van ex-spelers dan positieve, schrijnend eigenlijk. Als een speler niet miljoenen kan opleveren telt hij niet mee.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Ebiede » 02-10-2015 19:43

Dat valt toch wel wat mee, zie nu Alves en ook een Edman, Hansson, Allbeck, Nygaard (tipt Namli) die een band hebben.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Eric » 02-10-2015 21:16

Ja, dat zijn allemaal spelers die tot en met 2007 bij ons hebben gespeeld. In de succesjaren eigenlijk en daarom misschien een goed gevoel bij ons hebben, omdat ze belangrijk zijn geweest voor de club. De laatste jaren hoor ik van elke ex-speler alleen maar negatieve verhalen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Janio Bikel

Berichtdoor abegoal » 03-10-2015 14:44

Wel lekker makkelijk van Janio.

Weten we niet meer dat hij ongeoorloofd weg ging aan het eind van het seizoen, dat Vonk hem duidelijk heeft laten weten dat hij hem graag voor de club wilde behouden en dat hij daarvoor een nieuwe aanbieding heeft gedaan aan Janio?

Er is niet veel geld, dat is nu wel duidelijk. Als Janio dan op deze manier wil uithuilen, ben ik alleen maar blij dat hij naar Nijmegen is gegaan. Next!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 03-10-2015 16:01

abegoal schreef:Wel lekker makkelijk van Janio.

Weten we niet meer dat hij ongeoorloofd weg ging aan het eind van het seizoen, dat Vonk hem duidelijk heeft laten weten dat hij hem graag voor de club wilde behouden en dat hij daarvoor een nieuwe aanbieding heeft gedaan aan Janio?

Er is niet veel geld, dat is nu wel duidelijk. Als Janio dan op deze manier wil uithuilen, ben ik alleen maar blij dat hij naar Nijmegen is gegaan. Next!

Jij noemt het uithuilen. Is het niet zijn goed recht om zijn verhaal te doen terwijl hij door Jan en alleman alleen voor geldwolf uit wordt gemaakt en er van beschuldigd wordt geen clubliefde te kennen? Zijn verhaal is toch even anders. En ik denk niet dat Janio er ook maar een woord van gelogen heeft.
De club wilde graag dat hij beschikbaar was voor de play offs. Maar ze wilden hem ook niet dwars zitten in zijn wens om deel te nemen aan het jeugd wk. Uiteraard in de hoop dat hij dat als positief op zou vatten na de iets verbeterde aanbieding die de club hem had gedaan. Om wellicht bij terugkomst toch nog te verlengen. Maar daarvoor was het verhaal uiteindelijk al bijna beslist. Van een 2-jarige verlenging naar rond de ton aan salaris tot een verlenging van 1 jaar voor dezelfde 30.000 euro. Tsja wie is er in het geval van zo'n talentvolle speler dan eigenlijk gek? Een paar maanden later wordt er 5 ton voor ene Te Vrede neergeteld. Om te janken zo lachwekkend.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor bennieeee » 03-10-2015 19:19

Is gewoon de regisseur van NEC. Zo simpel spelend, altijd aanspeelbaar en amper balbezit. Echt eeuwig zonde dat hij weg is.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Superfries1994 » 31-10-2015 10:59

Staat in belangstelling van Porto, Benfica en wat Duitse clubs. Wat een ongelooflijke mispeer van Vonk zeg. En dat terwijl wij nu juist opzoek zijn naar een 6. We zitten al seizoenen lang zonder een goede verdedigende middenvelder, ook De Roon voldoet niet op die positie. En nu gaat hij waarschijnlijk naar een topclub.... Je maakt wel eens een fout, een keer een Dalgaardje gebeurd wel eens, maar dit zagen veel mensen op t forum aankomen. Wanneer wordt Vonk hier eens over gevraagd door de media en op het matje geroepen?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Lipton » 31-10-2015 21:52

Na die wedstrijd thuis tegen Ajax had ik gelijk zoiets van: deze jongen is echt goed.
Zonde dat men er zo gemakkelijk mee om is gegaan. Echt jammer, maar wel een leuke speler om naar te kijken, en toch mooi dat hij hier gespeeld heeft.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 01-11-2015 10:59

Ik ben hier nog steeds goed ziek van. Teleurstelling, niet naar Bikel maar naar de lakse houding van Vonk en co. Wat een miscalculatie van omstandigheden zeg. Iedereen zag dat Bikel de perfecte opvolger zou worden van De Roon. Nu lopen we miljoenen mis omdat je een invaller/potentieel basisklant een jeugdcontract geeft. Lachwekkend en beschamend gewoon...
Laatst bijgewerkt door Jazz op 01-11-2015 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron