Lucas Bijker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Willyfean » 21-09-2016 07:01

Ben ik de enige die met spanning op de bilnaad naar Bijker kijkt als hij betrokken is bij het spel? Ondanks enkele goede momenten hoor gisteren, vind ik het wel wat matig hoor.
Avatar gebruiker
Willyfean
Selectiespeler
 
Berichten: 493
Geregistreerd op: 03-01-2008 19:46
Woonplaats: Sneek

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Rick » 21-09-2016 07:15

De enige denk ik niet, maar op basis van de laatste wedstrijden niet terecht. In verdedigend opzicht gewoon degelijk zonder fouten. De 1-0 voor de Graafschap was de fout van Marzo die zich laat dollen en St Juste en Facey die lucht stonden dekken en alleen naar de bal keken.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Currahee » 21-09-2016 10:58

je zag gister wel dat hij aan het begin (net als de rest) heel nonchalant aan het voetballen was en dan kun je wel zien dat zijn basis beperkt is. Hoe langer de wedstrijd duurde hoe beter hij werd. Het is een voetballer die het vooral moet hebben van inzet etc. Niets mis mee en je kunt hem er prima bij hebben. Maar het is niet iemand die het met minder kan doen dan gaat zijn niveau gelijk een stuk onder de ondergrens. De kans van de graafschap die op de lat verdween was ook doordat hij een bal slap inspeelde en de graafschap uit een counter kon toeslaan na een corner van heerenveen.

Dus zolang hij de concentratie vast kan houden en met de inzet speelt die hij dan brengt is het een prima back.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 01-10-2016 21:00

Mag er nog wat gezegd worden over de manier waarop deze man tig keer simpel wordt uitgekapt of is het dan weer stigmatiserend?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor pes5 » 01-10-2016 22:25

Ik vind dat een dooddoener. Maakt Messi zo'n actie dan is het briljant. Ik vind het vooral de kwaliteit van Perreiro, die draait op een dubbeltje. Ja Bijker had het moeilijk, maar tegen een balkunstenaar als Pereiro vind ik het niet gek dat je een moeilijke dag hebt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 01-10-2016 22:57

pes5 schreef:Ik vind dat een dooddoener. Maakt Messi zo'n actie dan is het briljant. Ik vind het vooral de kwaliteit van Perreiro, die draait op een dubbeltje. Ja Bijker had het moeilijk, maar tegen een balkunstenaar als Pereiro vind ik het niet gek dat je een moeilijke dag hebt.
Toch vind ik het wel veelzeggend dat hij uitgerekend een aantal x door het ijs zakt. De rest van het team staat ook gewoon tegen prima spelers te spelen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor pes5 » 01-10-2016 23:23

Voetballeerproces schreef:Toch vind ik het wel veelzeggend dat hij uitgerekend een aantal x door het ijs zakt. De rest van het team staat ook gewoon tegen prima spelers te spelen.


Marzo werd ook drie keer voorbijgelopen en ook De Jong was 3 keer los van Van Aken en St Juste. Tegen spelers van die kwaliteit weet je dat je soms in de problemen komt.

Bijker had het voor rust sowieso moeilijk, want Larsson liet hem in de steek. Moest constant ook Brenet opvangen.

Waar het mij in het algemeen om gaat, is dat men vaak makkelijk zegt 'dit mag toch niet op dit niveau', maar het is niet zo simpel als het lijkt. Met spelers als Zeneli en Larsson weet je ook dat ze een keer of 4/5 hun man de hielen laten zien. Ik vind dat kwaliteit van dexaanvaller. Bovendien is het met Perreiro niet alleen 1 op 1, maar moet het contact met Van Aken ook heel goed zijn, omdat Perreiro veel tussen de back en lcv in gaat staan. Dat ging heel aardig vond ik.

Die twee gevaarlijke momenten van Perreiro na rust, noem ik dan ook liever aanvallende kwaliteit dan defensief geschutter.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-10-2016 23:28

Ben absoluut geen Bijker-fan en dat zal ik ook nooit worden, maar tegen Pereiro is moeilijk te bespelen dan Narsingh, dat is een blind paard. Pereiro kapt draait, binnendoor, buitenom, je weet nooit wat hij doet.
Maar die domme overtredingen leert hij maar niet af en elke sliding die hij maakt gaan de handen weer omhoog, dat zal nog wel wat penalties voor de tegenstander opleveren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Erwin4ever » 02-10-2016 10:33

pes5 schreef:Waar het mij in het algemeen om gaat, is dat men vaak makkelijk zegt 'dit mag toch niet op dit niveau', maar het is niet zo simpel als het lijkt. Met spelers als Zeneli en Larsson weet je ook dat ze een keer of 4/5 hun man de hielen laten zien. Ik vind dat kwaliteit van dexaanvaller. Bovendien is het met Perreiro niet alleen 1 op 1, maar moet het contact met Van Aken ook heel goed zijn, omdat Perreiro veel tussen de back en lcv in gaat staan. Dat ging heel aardig vond ik.

Die twee gevaarlijke momenten van Perreiro na rust, noem ik dan ook liever aanvallende kwaliteit dan defensief geschutter.

Helemaal mee eens Pes, Perreiro is een erg goede speler die onvoorspelbare acties heeft. Ik ben van mening dat Bijker het, net als de andere verdedigers, het zeeeeer acceptabel heeft gedaan!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor gwgwgw » 02-10-2016 16:45

fuotbalgek schreef:Mag er nog wat gezegd worden over de manier waarop deze man tig keer simpel wordt uitgekapt of is het dan weer stigmatiserend?


Hij had het erg moeilijk en werd een aantal keer zoek gespeeld.

Tel daar bij op dat Larsson verdedigend geen reet uitvoerde en dat van Aken hem zelden rugdekking gaf. Heb je gezien wat van Aken bij het tegendoelpunt deed? Ja idd, lucht dekken.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Wizard » 03-10-2016 10:13

Zeer tevreden over Bijker in deze wedstrijd. Hield zich prima staande. Tegen een technicus pur sang als Perreiro (die als hij zo doorgaat, PSV zeker gaat ontstijgen) kan je niet een foutloze wedstrijd spelen. Liet zich 2x simpel uitkappen, maar stond er de rest van de wedstrijd wel.
Verder helemaal eens met Pes5. Larsson verdedigde nauwelijks mee en Van Aken was er vaak niet om rugdekking te geven. Wat me voornamelijk opviel was dat Schaars de persoon was die Bijker steeds bijstond. Wat een loopvermogen en inzicht heeft die man!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Marça » 03-10-2016 10:32

Naast de terechte opmerkingen over zijn verdedigende acties tegen PSV zeker ook een compliment voor zijn aanvallende aspiraties. Kwam er zeker twee keer goed langs bij Brenet en dat kon van Larsson deze keer niet gezegd worden.
Laatst bijgewerkt door Marça op 03-10-2016 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor oldtimer » 03-10-2016 10:51

Marça schreef:Naast de terechte opmerkingen over zijn verdedigende acties tegen PSV zeker ook een compliment voor zijn aanvallende aspiraties. Kwam er zeker twee keer goed langs bij Willems en dat kon van Larsson deze keer niet gezegd worden.


Willems?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Marça » 03-10-2016 10:57

Dat had inderdaad Brenet moeten zijn.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor paparazzi » 15-10-2016 23:48

Bijker opnieuw prima vandaag tegen Groningen. Als Heerenveen zo blijft spelen, dus vooruit voetballend, dan wordt deze man volgens mij alleen nog maar beter. Heeft ook een goeie pass in de benen en ziet het spelletje goed wat er voor hem gespeeld moet worden.

Pluspunt!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 16-10-2016 00:02

paparazzi schreef:Bijker opnieuw prima vandaag tegen Groningen. Als Heerenveen zo blijft spelen, dus vooruit voetballend, dan wordt deze man volgens mij alleen nog maar beter. Heeft ook een goeie pass in de benen en ziet het spelletje goed wat er voor hem gespeeld moet worden.

Pluspunt!


Heeft zich met name defensief behoorlijk ontwikkeld, en mij als Bijker-scepticus overtuigd dat hij toch Eredivisie niveau aankan. De top-5 waar we nu in spelen is voor hem toch nog wel iets te hoog gegrepen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor paparazzi » 16-10-2016 00:09

@fuotbalgek; dat denk ik ook wel. Echter, als Heerenveen met meer dan 50% in balbezit speelt dan zie je hem groeien. Hij is goed in vooruit verdedigen en kan goed afgeven. Zodra je in de verdrukking komt krijgt hij het moeilijker. Maar dat heeft ook te maken met zijn lengte. Qua timing is ie wel sterk trouwens hoor. En ik moet zeggen dat deze jongen stappen heeft gemaakt na een lastige start bij Heerenveen. Dat verdient enige complimenten!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 16-10-2016 00:23

Zeker, ik steek als eerste de hand in eigen boezem dat ik Bijker dit niveau niet had zien bereiken. De balans in het elftal doet hem goed. Desondanks denk ik wel dat onze backs nog steeds de eerste posities zijn voor doorselecteren. Maar Bijker heeft zich laten zien, terwijl Cambuur faalt in de JL. Deze jongen heeft mooie stappen gezet en is op zijn minst een prima wissel. Chapeau.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor wilbot » 23-10-2016 19:41

weer een prima wedstrijd van Bijker, totdat zijn blessure het nodig maakte om te wisselen
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 23-10-2016 21:30

Hij zit momenteel vaker bij de 7 dan bij de 6. Ontwikkelt zich prima. Ik moet toegeven dat ik dat niet had verwacht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-10-2016 06:48

Gaat lekker met Bijker. Lekker fel en voetballend wordt het steeds beter. Geen zwakke schakek meer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 24-10-2016 12:27

Blijf het aan de bal best wel matig vinden allemaal, maar ik zit inmiddels niet meer met hartslag 200 op de bank op de stoel als een buitenspeler hem opzoekt. In die zin is er zeker progressie en hebben we verdedigend gezien een steeds stabielere factor.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Flying Tilster » 29-10-2016 23:13

Voetballeerproces schreef:Blijf het aan de bal best wel matig vinden allemaal


Het kan altijd beter.. maar ik heb liever een back die kan verdedigen dan een back die goed kan voetballen en niet kan verdedigen. Is op deze positie in mijn optiek vele malen beter dan Cavlan.. die aanvallend sterker is, maar verdedigend beduidend zwakker.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 30-10-2016 17:21

Speelde,zoals vaker de laatste tijd,weer een prima wedstrijd!
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 30-10-2016 18:29

Flying Tilster schreef:Het kan altijd beter.. maar ik heb liever een back die kan verdedigen dan een back die goed kan voetballen en niet kan verdedigen. Is op deze positie in mijn optiek vele malen beter dan Cavlan.. die aanvallend sterker is, maar verdedigend beduidend zwakker.
Ow absoluut en ik zie ook heus wel dat hij beter wordt.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Trevorp » 31-10-2016 09:58

Ik vind Bijker echt de revelatie van dit seizoen. Heb me vorig seizoen vaak aan hem geërgerd, vooral omdat hij verkeerd draaide in verdedigende duels en nogal eens de bal kwijtraakte op de verkeerde plek en het verkeerde moment.

Maar dit seizoen gaat bijna alles goed bij hem en is hij een key player geworden achterin.

Vraag me wel af waarom het nu ineens wel allemaal goed gaat. Streppel?
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor jorro » 31-10-2016 10:19

Trevorp schreef:Vraag me wel af waarom het nu ineens wel allemaal goed gaat.


We vergeten soms wel eens dat voetbal voor een groot deel een mentaal spelletje is. Zit je lekker in je vel en gaat het goed, dan komt je talent er ook stukken beter uit. Dat zal ongetwijfeld ook voor Bijker gelden, die inderdaad een groot compliment verdient voor zijn spel van de laatste tijd.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Grimo » 31-10-2016 10:34

Trevorp schreef:
Vraag me wel af waarom het nu ineens wel allemaal goed gaat. Streppel?


-Vastigheden in het het team door wekelijks dezelfde samenstelling.
- Een trainer die duidelijk voor hem gekozen heeft, dus vertrouwen
- Larsson die meer en beter omschakelt
-Publiek dat hem niet uitfluit.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Trevorp » 31-10-2016 12:37

Goede coaching van Schaars niet te vergeten
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 31-10-2016 14:54

jorro schreef:We vergeten soms wel eens dat voetbal voor een groot deel een mentaal spelletje is. Zit je lekker in je vel en gaat het goed, dan komt je talent er ook stukken beter uit. Dat zal ongetwijfeld ook voor Bijker gelden, die inderdaad een groot compliment verdient voor zijn spel van de laatste tijd.
Ik denk dat het door vertrouwen komt. Op het moment dat je weet wat je moet doen krijg je vertrouwen. Het zal te maken hebben met het feit dat Streppel duidelijk in het hoofd heeft wat hij met het team wil en dat de spelers binnen het team van elkaar weten wat ze aan elkaar hebben. Vertrouwen komt volgens mij altijd voort uit het feit dat je weet wat je moet doen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten