Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jurgen Streppel

Berichtdoor Otsje P » 16-03-2016 13:09

Jurgen Streppel nieuwe trainer sc Heerenveen
Gepubliceerd op 16 maart 2016 13:00
Jurgen Streppel nieuwe trainer sc Heerenveen

sc Heerenveen heeft Jurgen Streppel aangesteld als nieuwe hoofdtrainer vanaf komend seizoen. Streppel volgt Foppe de Haan op en tekent in Heerenveen een contract voor twee seizoenen.

Jurgen Streppel speelde van 1990 tot 2005 in het Nederlandse betaald voetbal bij achtereenvolgens Helmond Sport, RKC Waalwijk, Telstar en wederom Helmond Sport. Na zijn actieve voetbalcarrière werd Streppel in 2008 trainer bij Helmond Sport. Jurgen Streppel verruilde in de zomer van 2011 Helmond Sport voor Willem II.

In zijn eerste seizoen bracht Streppel de ploeg uit Tilburg direct terug naar de Eredivisie. In het seizoen 2013/2014 werd Willem II onder leiding van Streppel kampioen van de Jupiler League en keerde het na een jaar afwezigheid weer terug in de Eredivisie. Vorig seizoen eindigde Willem II op een zeer verdienstelijke 9e plaats in de Eredivisie.

Manager voetbalzaken Hans Vonk is blij met de komst van Jurgen Streppel. ,,We willen aantrekkelijk voetbal spelen in een vol Abe Lenstra stadion, met een duidelijke voetbalvisie en passend binnen onze financiële mogelijkheden. Jurgen is een trainer die daar in onze optiek prima bij past. Hij heeft ruimschoots ervaring als trainer in het betaald voetbal, heeft aanvallend en attractief voetbal hoog in het vaandel staan en maakt graag jonge spelers beter. Iets waar sc Heerenveen al jaren bekend om staat en waar Jurgen graag aan wil meewerken.’’

De officiële presentatie in het Abe Lenstra stadion vindt in een later stadium plaats.

Bron: www.sc-heerenveen.nl

Kogel door de kerk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1994 » 16-03-2016 13:12

Prima! Geen suffe maar lekker fanatieke coach. Succes Jurgen!
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Satyr » 16-03-2016 13:16

Ik geef zoals altijd de voordeel van de twijfel. Kijken of hij er iets van kan maken.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor baasje » 16-03-2016 13:28

Welkom en succes!

Niet mijn eerste keus. Of we onder leiding van Streppel eindelijk weer eens Europees voetbal gaan halen, betwijfel ik. Anyway, ik laat me verrassen. Heb volgend jaar 'gewoon' weer een seizoenkaart want Henk de Jong is het niet geworden. :mrgreen:
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 16-03-2016 13:40

Fijn dat er duidelijkheid is. Voor mijn gevoel paste Langeler hier wat beter, zag ik ook meer potentie in Faber, maar met Streppel kan ik uiteindelijk toch ook leven. Speelt toch aantrekkelijk voetbal met Willem II, alhoewel de prestaties niet geweldig zijn. Ach, laten we eerlijk zijn, het is ook allemaal wat koffiedik kijken. Uiteindelijk is zo'n beetje elke trainer zo goed als zijn materiaal. Streppel succes!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Lardy » 16-03-2016 13:56

Zou absoluut niet mijn keuze zijn. En wat ik her en der opvang stemt mij ook niet vrolijk. Ik denk dat dit niks wordt. Maar we gaan het zien, misschien werkt het hier wel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Jazz » 16-03-2016 13:58

Absoluut geen dertien in een dozijn Heerenveen trainer. Laten we lage verwachtingen hebben, dit seizoen heeft hij niet veel potten kunnen breken bij Willem II.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Grimo » 16-03-2016 14:05

Jazz schreef:Laten we lage verwachtingen hebben, dit seizoen heeft hij niet veel potten kunnen breken bij Willem II.

Lage verwachtingen omdat hij dit seizoen een moeizaam seizoen draait bij een andere club?

Ben het wel met je eens dat we geen hoge verwachtingen moeten hebben. Op de huidige selectie hebben nu twee ervaren trainers zich kapot gebeten. Zonder de juiste versterkingen wordt het volgend seizoen ook afzien. In ieder geval een coach die aanvallend voetbal predikt en geen verdedigende coach als Faber. Wat Langeler deze week naar buiten bracht of niet naar buiten bracht, het is maar hoe je het uitlegt, vond ik in ieder geval niet sjiek. Kan me wel vinden in deze keuze.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 16-03-2016 14:05

Geen dertien in een dozijn trainer of juist wél?
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 16-03-2016 14:08

Je hebt gelijk Grimo. Ik heb me gefrustreerd aan het feit dat het met Langeler niet door heeft kunnen gaan. Maar dat Langeler zich dit op deze manier liet ontvallen is evenmin netjes te noemen. Duidelijk doorspekt met een mate van frustratie van zijn kant. We zullen wel nooit weten wat de echte reden is van het niet doorgaan van de overeenkomst.

Tevens ben ik het met je eens dat elke trainer een moeizaam seizoen gaat draaien met deze selectie. Om aansluiting te vinden met de subtop zijn twee, drie subtopwaardige spelers méér nodig dan de selectie nu herbergt. Voor Vonk (of opvolger) is heel veel werk aan de winkel dit te realiseren. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet verwacht dat Heerenveen zich volgend jaar in de subtop kan nestelen. Hiervoor is meer tijd en geluk (goede transfers voor weinig geld) nodig.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor vincentdelbos » 16-03-2016 14:34

Mooi dat er nu duidelijkheid is. Ik kan zelf niet echt een beeld vormen van zijn kwaliteiten, behoudens zijn TV optredens (die ik prima vond) en wat anderen van hem vinden. Kijkend naar dat laatste punt, dan heb ik wel wat twijfels; de Willem2 supporters zijn nogal verdeeld, met name over zijn gebrek aan tactisch inzicht en het niet laten doorstromen van jeugdspelers bestaan twijfels. Zijn intentie om aanvallend te spelen is wel prettig in ieder geval.

Met betrekking tot de doorstroom van jeugd; daar kun je afspraken over maken, dat zie ik niet echt als probleem. Kijk je naar zijn tactisch inzicht, dat kan voor problemen zorgen (als dat inderdaad gebrekkig is). Dan zul je er voor moeten zorgen dat je een assistent hebt die dit compenseert.

Goed, aan mijn kant dus wat twijfels, maar ik geef hem zeker het voordeel van de twijfel. Als dit het niet is, dan begin je als club wel een naam te krijgen v.w.b. het zogenaamde trainerskerkhof.

Kijken we naar de alternatieven die wel zijn genoemd;
- Stam: weinig ervaring, weinig prestaties met Ajax2, wel een grote naam, maar ook norsig voorkomen,
- Verbeek; zou prachtig zijn, maar is niet haalbaar,
- Langeler; was mijn favoriet, maar heeft alleen met Zwolle gepresteerd (had ook een sterke selectie). Liet zich wel wat onhandig uit in mijn ogen over zijn gesprek met Riemer (?).
Daarnaast kwamen er nog een aantal voorbij, maar die ken ik onvoldoende.

Ik wacht af, maar ik ben benieuwd en hoop dat hij het goed gaat doen.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-03-2016 15:19

Ik word hier niet vrolijk van. Ik had gehoopt op een echte naam. Iemand die hier wat zou losmaken. Toen van Basten hier kwam, was het drukker op de open dag, kwamen er meer mensen naar de trainingen. Een man die iets bereikt had. Nu was hij geen succes al waren de reultaten wel ok. Als topspeler heb je net wat meer krediet. Wat heeft Streppel voor uitstraling? Wat heeft hij gepresteerd? Altijd in de marge van het betaalde voetbal. Ik zeg niet dat het niks wordt, maar ik had liever Stam gezien. En dat was ook geen garantie geweest. Nu hebben we de trainer van Willem II en Helmond......Tsja.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Otsje P » 16-03-2016 15:40

Heerenveen rules schreef:Ik word hier niet vrolijk van. Ik had gehoopt op een echte naam. Iemand die hier wat zou losmaken. Toen van Basten hier kwam, was het drukker op de open dag, kwamen er meer mensen naar de trainingen. Een man die iets bereikt had. Nu was hij geen succes al waren de reultaten wel ok. Als topspeler heb je net wat meer krediet. Wat heeft Streppel voor uitstraling? Wat heeft hij gepresteerd? Altijd in de marge van het betaalde voetbal. Ik zeg niet dat het niks wordt, maar ik had liever Stam gezien. En dat was ook geen garantie geweest. Nu hebben we de trainer van Willem II en Helmond......Tsja.


Ik snap wel wat je bedoeld, dit zal wat dat betreft niet echt iets teweeg brengen qua aandacht. Dat zou echter misschien alleen bij Stam het geval zijn geweest. Ook Faber, Langeler, de Jong of van de Looi (om maar wat te noemen) zouden bij een aanstelling niet heel veel stof doen opwaaien (ja, in Leeuwarden misschien).

Ik vind Streppel altijd helder, open en kundig overkomen in de media. Ik ben gematigd positief over deze aanstelling. Laat maar zien wat je kunt, Jurgen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Jazz » 16-03-2016 15:47

Crash schreef:Geen dertien in een dozijn trainer of juist wél?


Geen dertien in dozijn HEERENVEEN trainer, Streppel is geen type Verbeek, Jans of Foppe. Daarom juist interessant, een outsider aan het roer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Wizard » 16-03-2016 16:11

Streppel zou zeker niet mijn keuze zijn. Langeler of Faber waren betere opties geweest. M.b.t. Faber heeft Groningen sneller en effectiever gehandeld (wat ze de laatste jaren steeds meer doen).
De verhalen van Tilburgse collega's/kennissen stemmen mij nog niet tot wanhoop. Enerzijds zijn ze blij dat hij is vertrokken, anderzijds heeft hij in al die jaren wel wat neergezet met/bij Willem II. Het argument van Vonk dat hij met jeugd durft te werken vind ik een drogreden aangezien o.a. Frenkie de Jong geen kansen kreeg onder Streppel.
In de media komt hij zeker sterk over, maar zijn prestaties zijn zeker niet indrukwekkend. Jammer, want er waren sinds het vertrek van Dwight betere alternatieven. Dat Vonk hier nu mee komt, zegt mij voldoende.

Wel wil ik Streppel alle goeds en succes wensen. Ik laat me graag verrassen en wellicht kan hij laten zien dat Willem II 2014-2015 geen toevalstreffer was.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Grimo » 16-03-2016 16:23

Wizard schreef:Streppel zou zeker niet mijn keuze zijn. Langeler of Faber waren betere opties geweest. M.b.t. Faber heeft Groningen sneller en effectiever gehandeld (wat ze de laatste jaren steeds meer doen).
De verhalen van Tilburgse collega's/kennissen stemmen mij nog niet tot wanhoop. Enerzijds zijn ze blij dat hij is vertrokken, anderzijds heeft hij in al die jaren wel wat neergezet met/bij Willem II. Het argument van Vonk dat hij met jeugd durft te werken vind ik een drogreden aangezien o.a. Frenkie de Jong geen kansen kreeg onder Streppel.
In de media komt hij zeker sterk over, maar zijn prestaties zijn zeker niet indrukwekkend. Jammer, want er waren sinds het vertrek van Dwight betere alternatieven. Dat Vonk hier nu mee komt, zegt mij voldoende.

Wel wil ik Streppel alle goeds en succes wensen. Ik laat me graag verrassen en wellicht kan hij laten zien dat Willem II 2014-2015 geen toevalstreffer was.


Ik ben blij dat Faber hier niet komt. Hij doet het in zijn eerste jaar netjes bij NEC maar heeft ook gewoon een prima selectie daar. Zelf vind ik Faber een te verdedigende coach. Wat Streppel betreft heeft hij het in die vier jaar prima gedaan. Dat supporters na vier jaar eens wat anders willen zien vind ik niet gek. Vier jaar is ook lang tegenwoordig. Dat hele Frenkie de Jong verhaal vind ik allemaal niet zo bijzonder, hoe oud was hij op dat moment? Is het alleen om Frenkie de Jong dan een drogreden? Of er betere alternatieven zijn of waren is nog maar te bezien. Net zo als we met Streppel het nog moeten zien. Vooraf ben ik wel positief met deze aanvallend ingestelde coach. Ik denk dat er nu met Streppel een coach is gekomen die door Foppe, Riemer, Eisenga en Vonk wordt gedragen als ik de geluiden mag geloven, alleen dat al vind ik postitief. De keuze voor Streppel begrijp ik beter dan de keuze voor grijze mus Lodeweges destijds.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor klaas kist » 16-03-2016 16:33

Volgens mij kwam Frenkie de Jong in het begin van het seizoen terug van een zware blessure.
Helmond Sport speelde al goed en leuk voetbal onder Streppel.
Welkom Jurgen!
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor 1896 » 16-03-2016 17:06

klaas kist schreef:Volgens mij kwam Frenkie de Jong in het begin van het seizoen terug van een zware blessure.
Helmond Sport speelde al goed en leuk voetbal onder Streppel.
Welkom Jurgen!


Nee hoor. Frenkie de jong speelde niet door een geschil tussen bestuur en Streppel. Frenkie is daar het slachtoffer van geworden.

Verder is Streppel een man die onze club veel gebracht heeft. Financieel gezond en terug in de eredivisie. Maar Streppel is tactisch erg beperkt. Bij Willem II is het pas echt gaan draaien toen Bogers assistent werd en het tactische gedeelte deed. Streppel zorgt wel voor een hecht team en spelers roemen hem om zijn manier van werken. Meerdere spelers hebben ook al aangegeven door hem naar Willem II te zijn gekomen.

Wij wensen hem
Het beste. Hij heeft deze stap verdiend en we hopen dan ook dat hij het goed gaat doen. Behalve tegen ons uiteraard
1896
Nieuw talent
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 14-03-2016 12:38

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Beetle » 16-03-2016 17:38

Ik heb het al eens eerder gezegd. Ik ben wel gecharmeerd van zijn spel opvatting bij Willem II. Hij wil de dicterende partij zijn in het veld en dus ook aanvallend zijn. Het lijkt me een slimme coach. Langeler was niet beschikbaar maar ik vind Streppel minstens gelijkwaardig aan hem. Een uitstekende keus van de technische staf.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baas » 16-03-2016 19:32

Ik ben wel blij met dit nieuws. Had het stiekem ook wel een beetje verwacht dat ze bij Streppel uit zouden komen.
Streppel of Langeler waren voor mij de namen. Ik vind Streppel sympathiek overkomen in de media en het lijkt mij een rustige man die soms wel eens lekker uit z'n plaat kan gaan. Staat altijd voor zijn team en ik vind hem wel passen bij onze club.
Uiteraard hoop ik dat hij het hartstikkene goed gaat doen bij ons en wens hem heel veel succes.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 16-03-2016 19:43

Ik ben wel wat nieuwsgierig naar meer verhalen van Willem 2 supporters over zijn gebrek aan taktisch inzicht. De plaats op de ranglijst van willem 2 verraad natuurlijk al iets. Maar waar komen deze verhalen precies vandaan. Tactisch inzicht is misschien wel het belangrijkste om te hebben als coach?!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 16-03-2016 19:59

Tja. Tactisch bovengemiddeld inzicht hebben is leuk. Maar welke trainers beheersen dat? Maar een handje vol dat met omzettingen het spelbeeld daadwerkelijk kan veranderen. Verbeek schijnt het spelletje aardig te zien. Van Gaal natuurlijk ook. Adriaanse destijds? Maar welke trainer nog meer? Sollied stond er om bekend, maar het voetbal was niet om aan te gluren. Zeg het maar...
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor g11 » 16-03-2016 20:10

Welkom Streppel. Lijkt me in ieder geval geen trainer die in ieder interview gaat zeggen dat we geweldige supporters hebben die hem altijd blijven steunen en misschien heeft hij zelfs al geen hypotheek meer op zijn huis.

We hebben in een mooi vroeg stadium duidelijkheid wie er volgend seizoen voor de groep staat, samenstelling van de spelersgroep voor volgend seizoen kan dan ook mooi in overleg gebeuren.

Nu Foppe rustig het seizoen af laten maken. Misschien is de basisopstelling zoals die afgelopen zaterdag tegen PSV was, wel een soort nieuwe start, waar we volgend seizoen prima mee door kunnen gaan.
Larsson op de 10, Zeneli op links. St Juste op het middenveld en Thern er straks in de voorbereiding er ook weer bij.



(Als Vonk dan inderdaad geen TD meer is, maar een of andere Jonk, zijn er hier vast weer mensen die terugverlangen naar Vonk omdat zijn erfenis toch niet zo slecht was als hier geroepen werd.)
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 16-03-2016 20:57

@g11
Ik verwacht dat Larsson verkocht gaat worden deze zomer. Dus die 10 zal hij nog maar even kunnen zijn hier.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Erwin4ever » 16-03-2016 22:09

BK2007 schreef:@g11
Ik verwacht dat Larsson verkocht gaat worden deze zomer. Dus die 10 zal hij nog maar even kunnen zijn hier.

Ach tegen die tijd is Thern weer fit....

Eigenlijk ben ik wel positief over deze keuze!
Misschien tactisch wat beperkt, maar sterk in het creeëren van een team!
De assistent(en) moeten dan het tactische deel maar aanvullen!
Welkom hier Jurgen!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-03-2016 23:02

Omdat 1 WII supporter roept dat hij tactisch niet sterk is, dan zal hij het wel zijn? Die is het kampioenschap met WII en de 9e plaats zeker vergeten. Een fan met een kort geheugen blijkbaar dan....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Kiekerjan » 16-03-2016 23:14

En mensen mogen niet vergeten dat Willem II nog niet zo lang in de eredivisie zit. Als je degradeert dan heb je als promoveerde club tijd nodig om de hele club eredivisie waardig te maken. Als Streppel zich handhaaft met de selectie van Willem II heeft voor mij part goed gedaan. Een club heeft minstens 3 jaar nodig om het eredivisie waardig te maken en bij sommige clubs gaat sneller bij ander (PEC Zwolle).

Qua visie heeft Jurgen Streppel helemaal geen slechte ideeën en dat hij kiest af en toe voor wat spelers met meer ervaring. Dat kan bij onze selectie helemaal geen kwaad. Natuurlijk had ik liefst Art Langeler gehad, maar dat is helaas niet door gegaan en ik vind niet netjes dat hij toch er over gesproken heeft. Misschien wou hij zelf wel helemaal niet naar Heerenveen en gebruikte hij Heerenveen voor betere aanbieding. Het kan allemaal en we zullen nooit de echte waarheid weten. Maar daarom verdient Jurgen Streppel zeker een kans.

Maar welkom Jurgen bij de enige club van Friesland :)
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Janneman » 17-03-2016 01:41

Ik ben wel degelijk fan van Streppel. Ik zie hem liever komen dan Langeler waar ik dus niks mee heb. Ik verwacht eindelijk weer eens een trainer met passie, die aanvallend voetbal speelt en spelers beter maakt. Streppel is daarnaast ook iemand die de discipline aanhaalt wat zeker mag bij een spelersgroep als deze.

Daarnaast is het ook iemand die, normaliter, niet 1 seizoen blijft en dan cashed. Ik hoop dan ook dat Streppel weer mooi, succesvol voetbal in de ploeg kan brengen en dat het weer eens ouderwets genieten wordt komend seizoen want dit seizoen is het (jammer genoeg) om te janken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor 1896 » 17-03-2016 01:45

Heerenveen rules schreef:Omdat 1 WII supporter roept dat hij tactisch niet sterk is, dan zal hij het wel zijn? Die is het kampioenschap met WII en de 9e plaats zeker vergeten. Een fan met een kort geheugen blijkbaar dan....


Wij zijn het kampioenschap en de 9e plek echt niet vergeten hoor. Wij zijn Streppel ook heel dankbaar voor wat hij gedaan heeft voor de club. We zijn weer een eredivisieclub. Hij heeft er voor gezorgd dat we in categorie 3 zitten en dus financieel gezond. Hij is een perfect uithangbord voor de spelersgroep en voor de club.

Alleen heeft hij van t tactische weinig kaas gegeten. Blijft vasthouden aan tactiek die niet werkt en dit jaar blijft hij vasthouden aan spelers die er niks van kunnen. Brengt bijvoorbeeld iedere 70e minuut braber die we werkelijk niks van kan.
En dit jaar valt gewoon tegen dat hij met een toch best aardige selectie er weinig uit haalt. Dit is geen selectie om in de moeilijkheden te komen zoals we nu staan. Verwachten ook niet opnieuw een 9e plek. Maar moeten vechten tegen degradatie hoeft met deze selectie niet.

Ik hoop ook op recht dat hij t goed gaat doen bij jullie. Bij Willem II was t huwelijk gewoon klaar. 5 jaar is lang genoeg geweest en hij mag nu deze mooie stap maken. Die wordt m door iedereen in Tilburg gegund.
1896
Nieuw talent
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 14-03-2016 12:38

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Grimo » 17-03-2016 07:33

SC Heerenveen heeft voor de komende twee seizoenen een trainer vastgelegd die graag de touwtjes in handen neemt. Het zou goed zijn, vindt Foppe de Haan, als Jurgen Streppel (46) uiteindelijk nog wat langer zou blijven.

In de jaren negentig speelde Hans Vonk een paar seizoenen samen met Jurgen Streppel bij RKC Waalwijk. Een onvergetelijke tijd, zegt de huidige technisch manager van SC Heerenveen. De twee konden het goed met elkaar vinden. ,,Je kon ongelooflijk veel plezier met Jurgen beleven. Hij was eigenlijk een excentrieke losbol.”

Ze verloren elkaar enigszins uit het oog, maar kwamen elkaar weer tegen toen Vonk teammanager was bij AZ (in 2011) en Streppel eerste man bij Willem II. De klik was er nog steeds.

Streppel is inmiddels een ander mens geworden, zegt Vonk. ,,Hij is getransformeerd in een zeer serieuze trainer, een gedreven vakman die alles weet over spelsystemen. Vroeger zat dat serieuze ergens ook wel in hem trouwens. Hij was een speler met beperkte kwaliteiten, maar heeft zich uiteindelijk lang staande gehouden in het betaalde voetbal. Dat krijg je niet zomaar voor elkaar.”

November

De eerste contacten met Streppel werden door Vonk al in november gelegd. Foppe de Haan was net een paar weken interim-trainer van Heerenveen, als opvolger van de opgestapte Dwight Lodeweges. ,,Uiteindelijk bleken op dat moment concretere gesprekken nog niet nodig omdat Foppe aangaf het seizoen wel te willen afmaken”, zegt Vonk.

Bovendien werd Heerenveen geteisterd door bestuurlijke ellende. Vonk kon en wilde als interim-bestuurder geen knopen doorhakken. Pas toen de nieuwe structuur duidelijk was en Luuc Eisenga begin februari aan zijn werk als algemeen directeur begon, kon Heerenveen spijkers met koppen slaan.

Streppel sprak vervolgens behalve met Vonk ook met Eisenga, erevoorzitter Riemer van der Velde, Foppe de Haan (Vonk: ,,Foppe kan nog beter dan ik de voetbalfilosofie van deze club uitleggen”), assistent-trainer Tieme Klompe en René Groen, sinds kort commissaris bij de club. ,,We wilden een zo breed mogelijk draagvlak creëren”, zegt Vonk.

Art Langeler

Er waren meer kandidaten. Art Langeler, die vorige week zelf de stekker uit het overleg met Heerenveen trok, was de belangrijkste naast Streppel.

,,Ik ga op namen niet in”, stelt Vonk. ,,Laat ik het zo zeggen: wij vinden dat er meerdere trainers uitermate geschikt zijn om bij Heerenveen aan de slag te gaan en Jurgen Streppel is uitermate geschikt. Hij past zich aan onze kernwaarden aan. Hij is enthousiast, heel aanwezig langs de lijn en op de training, neemt graag de touwtjes in handen en zegt waar het op staat.”

De nieuwe trainer, die voor twee jaar tekent, voelde zichzelf in elk geval de favoriet. ,,Heerenveen heeft in het begin duidelijk gemaakt dat er meerdere kandidaten waren”, zegt Streppel, die bij Willem II nog een contract had tot 2017. ,,Daar waren ze bij de club heel open over. Later is de keus echt op mij gevallen.”

Langer blijven

Foppe de Haan is blij met de nieuwe man. ,,Ik fyn dat Streppel in goed idee oer trainen hat. Hy wol spilers ûntwikkelje en oantreklik fuotbalje. En hy hat it grutte foardiel dat er it fak sels ûntdekt hat, yn sawol de earste divyzje as de earedivyzje. Hy hat it yn ’e fingers en moat hjir oan de bak.”

Het zou voor de continuïteit in principe goed zijn als Streppel langer dan twee seizoenen zou blijven, vindt De Haan. ,,We ha hjir de ôfrûne jierren al fiersten te folle trainers hân. Dêr ha we net gelokkich mei west.”

Vonk is opgelucht nu de kogel officieel door de kerk is. ,,De discussie over een nieuwe trainer hing natuurlijk lang boven de club. Nu is er duidelijkheid, een belangrijke pijler van succes.”

Assistenten

Over de verdere invulling van de technische staf voor volgend seizoen wordt nog ,,discussie gevoerd”, volgens Vonk. ,,Wij vinden dat we met Tieme Klompe en Johnny Jansen uitstekende assistenten hebben en die schuif je niet zomaar aan de kant. Maar als de staf nog versterkt kan worden, zullen we zeker kijken wat de mogelijkheden zijn.” Binnenkort wordt in elk geval duidelijk wie als hoofd jeugdopleiding de opvolger wordt van de vertrekkende Hans Schrijver.

Streppel gaat in Friesland wonen. Wel zo makkelijk. ,,We verwachten dat hij op zaterdag naar de jeugd en op maandag naar de beloften komt kijken”, zegt Vonk. ,,We hopen op een mooie tijd.”
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron