Yuki Kobayashi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 31-10-2017 08:47

Met stip de beste man aan Heerenveens zijde, in de eerste helft.....
En met stip één van de zwakkere broeders in de tweede helft. Met een gele kaart op zak is Yuki een totaal andere speler; hij mijdt de duels en is te voorzichtig/behoudend in z'n spel. Jammer, want de eerste was hij zo ontzettend goed..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor pes5 » 31-10-2017 13:18

Ik twijfel in conditioneel opzicht ook wel aan Yuki. En misschien ook wel aan Schaars. Zij sluiten in het laatste kwart van een wedstrijd nauwelijks meer aan en daardoor pakken wij daar amper nog tweede ballen. Plus het feit dat je voorin werkelijk totaal niet balvast bent en weinig diepgang hebt. Dat resulteert er vrijwel altijd in dat je niet meer onder de druk vandaan komt en dus kansen/goals tegenkrijgt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Surhuisterveen » 11-12-2017 19:50

Yuki blijkt eigenlijk ook maar een middelmatige speler. Grossiert in balverlies, fysiek ongeschikt en eigenlijk nooit echt belangrijk.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Superfries1994 » 11-12-2017 20:09

Surhuisterveen schreef:Yuki blijkt eigenlijk ook maar een middelmatige speler. Grossiert in balverlies, fysiek ongeschikt en eigenlijk nooit echt belangrijk.

Ik vond hem in een aanvallendere rol afgelopen zaterdag beter. Had ook een assist kunnen hebben met een kans van Veerman. Zou hem liever eens op 10 willen zien.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor anorak » 11-12-2017 22:56

Surhuisterveen schreef:Yuki blijkt eigenlijk ook maar een middelmatige speler. Grossiert in balverlies, fysiek ongeschikt en eigenlijk nooit echt belangrijk.



Onvoorstelbaar en ben het hier ook totaal niet mee eens.
84% van Kobayashi zijn passing komt aan bij een medespeler een hoger gemiddelde dan bijvoorbeeld Schaars 79% of Odegaard 82%. De statistieken geven aan dat de passing meestal vooruit is.
fysiek ongeschikt ? ook in de duelkracht (gewonnen duels) 49% doet hij niet onder voor Schaars 54% en Odegaard 51%
Bovendien heeft hij een uitstekende wedstrijdmentaliteit (hij liep zaterdag doodziek van het veld ) en hij heeft een zeer groot loopvermogen.
Een minpuntje is de kopkracht in duels .
Volgens mij is Kobayashi juist een zeer belangrijke speler zowel in het veld maar zeker ook daar buiten!
Avatar gebruiker
anorak
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 02-01-2013 23:04

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Mackan68 » 11-12-2017 23:58

Superfries1994 schreef:Ik vond hem in een aanvallendere rol afgelopen zaterdag beter. Had ook een assist kunnen hebben met een kans van Veerman. Zou hem liever eens op 10 willen zien.

Net zoals Vlap, Ødegaard en ook van Amersfoort is Streppel er van overtuigd dat nummers 10 het beste tot hun recht komen vanaf de vleugels, dus ook 10 nummer 4 Yuki. En een Thorsby wat veel meer een 8 is zet hij daar dan weer wel neer. In het geval van Martin snap ik het nog. Maar Vlap en van Amersfoort hebben genoeg wil en loopvermogen om ook hun verdedigende taken te doen wanneer ze op 10 zouden spelen. Zij beschikken over de techniek en ook het inzicht om voor de goal verrassende dingen te doen. Thorsby daarentegen heeft wel het inzicht, ook de aanname, maar de vervolgactie bij hem is ontzettend slecht. Maar ja, Streppel en het gebruik van nummers 10 en vleugelspelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor AllardP » 12-12-2017 16:22

Je vraagt je toch af of er wel goed is nagedacht over de samenstelling van de selectie. Met Yuki, Vlap en Ödegaard hebben we drie jongens die meer dan prima op de '10' kunnen spelen. Ze zijn te goed voor de bank, dus krijgen ze op basis van voetbalkwaliteiten altijd een basisplaats. Maar je mist toch behoorlijk wat diepgang als je hen op de flank zet en duelkracht/loopvermogen bij een meer controlerende rol op het middenveld.

En dan hebben we ook nog een trainer die met regelmaat houthakkers als Thorsby en Van Amersfoort op de '10' zet...

Nog even on-topic over Yuki: overduidelijk een technisch goede voetballer, maar ik vind hem te weinig beslissend. In anderhalf seizoen slechts twee goals en nul assists. Dit zal er deels aan liggen dat hij zelden op zijn favoriete plek speelt, maar vergeleken bij Vlap (drie goals en twee assists in veel minder speelminuten) steekt het wel heel schril af.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Rick » 14-12-2017 10:12

Ben ik grotendeels met je eens AllardP! Mijn inziens zijn van Amersfoort en Thorsby ook beiden geen nummer 10. Meer box to box middenvelders met een groot loopvermogen en zowel defensieve als aanvallende kwaliteiten. Straks met Thern op het middenveld ( die in het begin van zijn periode hier mij echt overtuigd heeft en hopelijk dat niveau weer kan halen) een extra optie.

Blijf wel een fan van Yuki! Zelden balverlies en altijd aanspeelbaar. Mist wel snelheid, maar compenseerd dit door positioneel vaak goed te staan.Op de positie van 10, kan hij bovendien vaker op goal schieten of iemand voor de keeper zetten.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-02-2018 22:37

Maar eens een lange tijd op de bank met Yuki. Slap, slapper, Yuki. Wat een slappe hap!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor fuotbalgek » 06-02-2018 22:38

Heerenveen rules schreef:Maar eens een lange tijd op de bank met Yuki. Slap, slapper, Yuki. Wat een slappe hap!


Zeer terechte wissel inderdaad, bracht heel weinig. Leidt met dom balverlies bovendien de tweede tegentreffer in. Als er strijd geleverd moet worden haakt hij al snel af.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor rust » 07-02-2018 11:14

Zag een moment waarbij Dumfries hem helemaal de huid vol schold. Mooi om te zien en ook terecht, echter weet ik niet of een Japanner daar echt mee om kan gaan. Hij speelde daarna nog twijfelachtiger.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Mackan68 » 07-02-2018 18:50

Het is inderdaad absoluut geen ninja die ze gehaald hebben. Een blij ei.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor paparazzi » 08-02-2018 01:36

Komt net wat tekort. Vertraagd de opbouw enorm en lijdt vaak balverlies. Het leek er in eerste instantie wel in te zitten maar hij blijft duidelijk steken in zijn ontwikkeling. Jammer.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor rust » 08-02-2018 10:54

Het is wel sierlijk om te zien. Wel mooi om te zien dat van het schip waarschijnlijk tegen zijn spelers heeft gezegd om yuki langs zijn rechter been te passeren. Zelden iemand gezien die zo vaak is voorbij gelopen de tegenstander. Misschien eens op 10 proberen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor abrikozenkoning » 16-05-2018 16:29

Voor zover ik dit artikel goed begrijp, gaat Yuki ons (niet geheel verrassend) verlaten deze zomer. Wat misschien wel verrassend is, is dat Yuki nog hoopt op een plek in de Japanse WK-selectie. https://www.nikkansports.com/soccer/wor ... 00458.html
abrikozenkoning
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 04-01-2015 20:54

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Jazz » 16-05-2018 17:01

abrikozenkoning schreef:Voor zover ik dit artikel goed begrijp, gaat Yuki ons (niet geheel verrassend) verlaten deze zomer. Wat misschien wel verrassend is, is dat Yuki nog hoopt op een plek in de Japanse WK-selectie. https://www.nikkansports.com/soccer/wor ... 00458.html


Volgens Google Translate wil hij graag een stap hogerop. Zit dus nu in Japan af te wachten of hij bij de WK-selectie ziet, en waarschijnlijk wil hij ook natuurlijk even vakantie nemen en langs bij familie. Heerenveen kan Yuki beter verkopen, anders loopt hij volgende seizoen gratis het stadion uit...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-05-2018 18:53

Stap hogerop? Noordwaarts ofzo?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor tha boelie » 18-05-2018 08:43

Zit niet bij de selectie is zojuist bekend geworden, gezien het afgelopen seizoen geen verrassing.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2018 03:44

Best sneu voor hem eigenlijk. Kwam hier als international. 2 Jaartjes voetballen in de marge bij Heerenveen op een positie die niet de jouwe is en daar gaat je WK.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Baas » 24-05-2018 08:18

Mackan68 schreef:Best sneu voor hem eigenlijk. Kwam hier als international. 2 Jaartjes voetballen in de marge bij Heerenveen op een positie die niet de jouwe is en daar gaat je WK.

Sneu? Als hij keihard z'n best had gedaan dan had hij er bij gezeten.
Maar Yuki is een slapjanus en heeft niet het niveau voor een WK.
Wat mij betreft dus niet sneu, maar terecht.
Wel jammer voor SCH.. als hij een leuk WK had gespeeld, was hij gemakkelijker te verkopen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor pes5 » 24-05-2018 09:21

Yuki is nooit vaste international geweest. Hij zat er een paar keer bij, maar nooit echt als basisspeler en vaker niet dan wel.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor AllardP » 24-05-2018 15:26

Yuki is overduidelijk een aanvallende middenvelder, maar heeft volgens mij letterlijk nul keer op zijn favoriete positie gespeeld. (Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.) In plaats daarvan stond hij controlerende middenvelder, waar zijn gebrek aan duelkracht en explosiviteit duidelijk zichtbaar was. Of erger nog: hangende rechtsbuiten.

Dus ja, hij is een slapjanus. Maar zet hem dan ook op een plek waar dat geen probleem is. Als we met Dumfries in de spits gaan spelen, zal dat ook geen groot success worden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2018 16:04

Inderdaad Allard. Iedereen weet dat Yuki in de duels niet één van de meest doortastende spelers is, maar dat heeft voor een deel met de positie te maken waar hij, noodgedwongen of niet, is neergezet door Streppel. In de periodes dat het dit en vorig seizoen redelijk liep bij ons werd hij in ieder geval nog af en toe geselecteerd. En nu het zover is zit hij er niet bij. Het ging mij er ook niet om of het wel of niet terecht is, alleen dat ik het voor hem wel sneu vind. Toen hij hier heen kwam had hij nogal grootse plannen. In een periode van aanpassen aan de cultuur en het voetbal had denk ik niemand met een beetje realiteitszin verwacht dat hij de kar wel zou (kunnen) trekken. Maar kennelijk heeft Japan ook een heel behoorlijke selectie, want Doan die toch wel heel aardig debuteerde bij Grunn is ook niet geselecteerd. Het lijkt er in ieder geval wat op dat wij de verkeerde Japanner aangetrokken hebben. Maar wellicht dat JOR andere plannen met hem heeft en dat hij iedereen alsnog verrast. Maar ik ga daar niet echt rekening mee houden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Baas » 29-05-2018 14:02

Yuki zou in de belangstelling staan van Galatasaray.
Mag van mij waar zijn, dan kun je ook nog geld vragen, die Turken geven altijd wel grof uit.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Jazz » 29-05-2018 14:55

Baas schreef:Yuki zou in de belangstelling staan van Galatasaray.
Mag van mij waar zijn, dan kun je ook nog geld vragen, die Turken geven altijd wel grof uit.


Fortuna Dusseldorf zou ik volgens de wandelgangen interesse hebben in onze Yuki.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor AllardP » 29-05-2018 15:25

Goede zaak om hem te verkopen, want bij ons komt het er gewoon niet uit. Niettemin denk ik dat hij best eens zou kunnen slagen in een sterkere competitie. Een paar weken Duitse training en dan gaat ie misschien nog duels winnen ook.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Smitte » 04-08-2018 20:06

Wanneer vertrekt deze waardeloze speler eens???????
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor BK2007 » 04-08-2018 20:06

Wat is Yuki slecht, ongelofelijk.
Waarom toch maar blijven opstellen ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 06-08-2018 09:47

Hij staat bij ons op de 8 als een box-to-box speler wat hij overduidelijk niet is. Deze jongen heeft te weinig loopvermogen voor deze positie. Streppel posteerde hem op de 8 en ook JOR posteert hem daar, wat ik niet snap.
Deze jongen hoort thuis op de 10. Hij heeft een prima schot en genoeg techniek + inzicht om een goede steekpass te geven.
Wanneer je hem niet op de '10' wilt zetten ivm Vlap of Frederiksen, kan je maar beter afscheid van hem nemen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Knipecity » 06-08-2018 16:14

Wizard schreef:Hij staat bij ons op de 8 als een box-to-box speler wat hij overduidelijk niet is. Deze jongen heeft te weinig loopvermogen voor deze positie. Streppel posteerde hem op de 8 en ook JOR posteert hem daar, wat ik niet snap.
Deze jongen hoort thuis op de 10. Hij heeft een prima schot en genoeg techniek + inzicht om een goede steekpass te geven.
Wanneer je hem niet op de '10' wilt zetten ivm Vlap of Frederiksen, kan je maar beter afscheid van hem nemen.

Yuki heeft veel te weinig dreiging en rendement voor een 10. Hij heeft wel vaker meer naar voren gestaan. We moeten hebben die er 10 of meer maakt en ook regelmatig met een steekpass Lammers vrij voor de keeper zet. Vlap zie ik misschien die 10 wel maken, maar de pass....?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten