Martin Ødegaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Martin Ødegaard

Berichtdoor Voetballeerproces » 09-01-2017 23:03

De kogel is door de kerk, dus maar een topic voor onze nieuwe youngstar.

Dinsdag officiële presentatie Martin Ødegaard

sc Heerenveen versterkt zich met Martin Ødegaard. De 18-jarige Noorse international komt per direct op huurbasis over van Real Madrid. Ødegaard wordt dinsdagochtend om 11.30 uur gepresenteerd in de perskamer van het Abe Lenstra stadion.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Martin Odegaard

Berichtdoor Lenstra » 09-01-2017 23:11

Ik ben er blij mee. Wel ben ik benieuwd op welke positie hij gaat spelen. Het lijkt mij niet dat ze deze jongen voor de bank gekocht hebben. Benieuwd wat Martin ons gaat brengen. Voorlopig nog maar even met "beide beentjes op de grond" blijven en hem eerst maar eens aan het werk zien
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Martin Odegaard

Berichtdoor Raider » 09-01-2017 23:25

Welkom Odegaard.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor HVNFL » 09-01-2017 23:40

Nooit gedacht dat dit topic ooit op dit forum zou staan! Welkom Martin!! :stan: 8) 8)
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Odegaard

Berichtdoor fuotbalgek » 10-01-2017 00:04

Een zeer steek linkerbeen, qua flegmatiek doet hij denken aan Sinkgraven hier, technisch wellicht nog wat beter, fysiek is voor mij een groot vraagteken. Goede reclame voor de club, ben benieuwd wat hij hier kan laten zien en hoe snel. Op papier een zeer sterke zet van de club.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Odegaard

Berichtdoor Voetballeerproces » 10-01-2017 01:55

fuotbalgek schreef:Een zeer steek linkerbeen, qua flegmatiek doet hij denken aan Sinkgraven hier, technisch wellicht nog wat beter, fysiek is voor mij een groot vraagteken. Goede reclame voor de club, ben benieuwd wat hij hier kan laten zien en hoe snel. Op papier een zeer sterke zet van de club.
De vergelijking met Sinkgraven maakte ik ook direct op basis van de beelden. Hoop wel dat er niet een achterlijk groot verwachtingspatroon ontstaat voor deze jongen, hij is per slot van rekening pas 18. Voetballen kan hij wel, maar mensen moeten hem wel de tijd gunnen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Odegaard

Berichtdoor paparazzi » 10-01-2017 02:40

Welkom Martin!

Een prachtig linksbenige voetballer.

https://www.youtube.com/watch?v=PbFt9RzxWN0
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-01-2017 06:05

Natuurlijk een enorme stunt wat denk ik best veel reclame en publiciteit op zal leveren. Als je op de beelden af gaat dan verwacht je veel van deze jongen en zal hij op de plek van van Amersfoort komen te staan. Al kan hij volgens mij echt helemaal niks met zijn rechterbeen, maar dat kon Pranjic ook niet en dat kan Robben ook nog steeds niet.
Al zullen we waarschijnlijk niks aan hem verdienen, maar op langere termijn juist wel als talenten voor sc Heerenveen gaan kiezen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Satyr » 10-01-2017 08:10

Hij zal toch op rechts gaan spelen, ipv Zeneli? Het lijkt me niet logisch dat hij een kilometervreter als Pelle gaat vervangen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor CJF » 10-01-2017 08:16

Wat een nieuws! Het is natuurlijk enigszins afwachten wat Odegaard sportief laat zien, maar qua marketing en pr is dit een megatransfer. De naam van Heerenveen gaat hiermee wel door Europa en bij de die-hard voetbalsupporters door de hele wereld! Kijk al uit naar zijn debuut (zaterdag te vroeg?)
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Jazz » 10-01-2017 08:22

Eerst zien en dan geloven. Is een groot talent, maar kijk bijvoorbeeld naar zo'n Mastour. Kan geen potten breken. Veel van deze jongens zijn al op 18 jarige leeftijd binnen. Ik laat mij graag verrassen, maar ik verwacht toch echt dat hij eerst op de bank begint.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 10-01-2017 09:08

Sorry hoor Jazz maar je vergelijking met Mastour vind ik zo ontzettend scheef.
Mastour heeft nooit zijn debuut in het 1ste elftal gemaakt en Odegaard wel, daarbij heeft Odegaard 8(ja 8 ) A interlands achter zijn naam staan voor Noorwegen. Dit is gewoon een ontzettend goede speler voor ons, zegmaar klasse speler.

Daarbij speelde dit ventje op 15 jarige leeftijd de Noorse competitie aan diggelen..

Moet ik nog meer zeggen?

Ben hier echt ontzettend blij mee, naast Larsson een 2de creatieve speler met ingevingen.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor vincentdelbos » 10-01-2017 10:09

Ik ben erg enthousiast over deze move. Een mooi "buitenkansje" zoals Hamstra dat zegt; de potentie is groot, de afbreukrisico's zijn klein.

Het is natuurlijk maar zeer de vraag of hij een niveau gaat halen waarmee hij voor het team belangrijk kan worden. Hij geldt natuurlijk als een uitzonderlijk talent;
- is gehaald door Real Madrid en half Europa zat achter hem aan,
- debuteerde al zeer jong op het hoogste niveau in Noorwegen,
- debuteerde al zeer jong in het nationale team,
- heeft laten zien fantastisch te kunnen voetballen.
Komt dat er straks uit? Misschien, maar misschien ook niet.

Als hij gaat slagen; hij speelt erg goed en hij is ook positief over de club, dan is dat prachtige reclame voor de club.
- Heerenveen kan zich daardoor goed positioneren voor talenten als club om je te ontwikkelen,
- Voor de merchandise is het goed; bekende naam voor op shirtjes,
- Überhaupt zal er meer aandacht komen voor de club,
- Het kan in de toekomst interessant voor andere huurconstructies voor bijzondere talenten waarbij kopen geen directie optie is. (Al ben ik in principe tegen het huren van spelers, alleen bij bijzonder goede spelers).
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor jelgrins » 10-01-2017 10:28

Dat heeft Riemer toch maar weer goed voor mekaar gekregen!! Ook hulde aan Annie uiteraard :wink: :wink:
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Fladian » 10-01-2017 11:06

Ik moet toegeven dat ik dacht dat Ødegaard alleen zou komen als Larsson of (minder waarschijnlijk) Zeneli zou vertrekken. Ook dacht ik dat het gerucht dat hij zou komen niet heel betrouwbaar was, omdat wij niet echt behoefte hebben aan meer middenvelders, al veranderd dat op zich wel een beetje met een mogelijk vertrek van Thern en misschien ook wel van Cavlan.

Ook weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden dat hij er is. Hij zal waarschijnlijk één van de meest technisch begaafde spelers zijn in de geschiedenis van onze club en hij zal vast en zeker een aanwinst zijn, maar is hij echt het type speler dat wij nodig hebben? Commercieel gezien is hij natuurlijk een enorme aanwinst, maar ik moet ook nog maar zien hoe hij met de druk om gaat. En natuurlijk is het een flinke overstap van wereldstad Madrid naar het toch relatief kleine Heerenveen.

Maar toch. Ik blijf optimistisch, welkom Ødegaard, ik hoop dat we hele mooie tijden tegemoet gaan.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor DSCH » 10-01-2017 12:00

Neem aan dat ze Odegaard niet voor de bank hebben gehaald dus er zal iemand slachtoffer worden. Ben heel benieuwd wie dat zal zijn. Van Amersfoort? Of zou toch Larsson nog vertrekken?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor BK2007 » 10-01-2017 13:03

Als hij echt heel goed (als middenvelder) is het de nieuwe 10.
Maar kan me voorstellen dat hij eerst alleen wat minuten mag maken als buitenspeler.
Misschien tegen ADO al ? Of sluit hij niet direct aan bij de selectie ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Baas » 10-01-2017 14:00

Het is ook mogelijk dat Pele naar de spitspositie wordt doorgeschoven.
Wellicht dat hij met Reza moet gaan vechten om die plaats.
Er was namelijk ook interesse in Veerman (Utrecht), dus kan dat hij ons verlaat.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Vrieskist » 10-01-2017 14:02

Is er ook iets bekend (gerucht) over een eventuele overname na het einde van de huurperiode?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Appie_M » 10-01-2017 16:42

Er vanuit gaande dat Odegaard van Amersfoort gaat vervangen hebben we straks een middenveld met Schaars, Yuki en Odegaard. Vergelijk dat eens met het middenveld van vorig jaar! Het kan verkeren :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-01-2017 17:19

Is het mogelijk dat je in een huurcontract ook een deel van de transferopbrengst kunt krijgen ?
Ik verwacht niet dat hij ooit vaste basisspeler zal worden van Real Madrid, maar als zij hem verkopen voor 10 miljoen aan pak em beet Sevilla of AS Roma, kan je in deze situatie dan 20% van de transferopbrengst krijgen ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-01-2017 17:37

Ik vind dit toch wel een megastunt! Knap gedaan van de club. Ik lees hier ergens dat hij maar niet kilometervreter van Amersfoort moet vervangen. Tuurlijk wel! We hebben met Yuki en Schaars al twee defensief denkende middenvelders en we hebben een speler nodig die de aanvallers voert. Van Amersfoort is een harde werken, maar absoluut geen 10. En speelt veel te veel in 1 tempo. Hopelijk komt Odegaard direct op 10. Zonde om zo'n creatieve speler op de vleugel neer te zetten.

Ik ben erg benieuwd. Zin in zaterdag, al zal dat wel te vroeg komen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Fladian » 10-01-2017 18:20

Feanfan 1 schreef:Is het mogelijk dat je in een huurcontract ook een deel van de transferopbrengst kunt krijgen ?
Ik verwacht niet dat hij ooit vaste basisspeler zal worden van Real Madrid, maar als zij hem verkopen voor 10 miljoen aan pak em beet Sevilla of AS Roma, kan je in deze situatie dan 20% van de transferopbrengst krijgen ?

Volgens mij niet, maar zelfs als het zou kunnen dan betwijfel ik of Real daar aan zou willen meewerken. Maar in hetzelfde kader, gezien de leeftijd van Ødegaard, hebben wij na dit anderhalf seizoen wel recht op opleidingsvergoeding? Of tot welke leeftijd is daar sprake van? 1% van 10 miljoen is nog steeds een leuk meegenomen zakcentje. :P
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Satyr » 10-01-2017 19:54

Ik vond nog een mooi filmpje met oude beelden.

https://www.youtube.com/watch?v=yEgMfbegLTg

Wat een techniek joh.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2017 20:34

Satyr schreef:Ik vond nog een mooi filmpje met oude beelden.

https://www.youtube.com/watch?v=yEgMfbegLTg

Wat een techniek joh.

En 15 jaar daar he! En spelend met volwassen kerels.

Wellicht al eens geplaatst, maar deze laat ook zien dat het een tehnisch zeer vaardige voetballer is. Een echte dribbelkoning, waar samba-sam bij verbleekt. Hij doet zelfs een beetje aan Messi denken in zijn dribbels en steekballetjes.

We hebben er een pareltje bij.

https://www.youtube.com/watch?v=PbFt9RzxWN0
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-01-2017 21:23

Satyr schreef:Ik vond nog een mooi filmpje met oude beelden.

https://www.youtube.com/watch?v=yEgMfbegLTg

Wat een techniek joh.


Vind je nog steeds dat hij maar niet op 10 moet?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Neymar » 10-01-2017 21:40

Op basis van de beelden is dit natuurlijk een fenomenale speler voor ons, eentje waarvoor je naar het stadion gaat. Hopelijk pakt het geweldig uit voor Martin en Heerenveen :).

Komt trouwens over als een goede gast als ik zie hoe hij de vragen van de interviewers beantwoord.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Voetballeerproces » 10-01-2017 22:10

Knipecity schreef:En 15 jaar daar he! En spelend met volwassen kerels.

Wellicht al eens geplaatst, maar deze laat ook zien dat het een tehnisch zeer vaardige voetballer is. Een echte dribbelkoning, waar samba-sam bij verbleekt. Hij doet zelfs een beetje aan Messi denken in zijn dribbels en steekballetjes.

We hebben er een pareltje bij.

https://www.youtube.com/watch?v=PbFt9RzxWN0
Messi was/is vele malen sneller dan deze knaap. Hij heeft een goede techniek dat zie ik ook wel, maar laten we alsjeblieft de verwachtingen een beetje temperen, die jongen is 18.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2017 22:28

18 ja, maar dan ben je als groot talent goed genoeg voor de eredivisie. Johnson is ook 18 en speelde tegen Wolfsburg als invaller, alsof hij bijna rijp is voor het eerste. Odegaard is nog wel een iets groter talent dan Johnson....

IK verwacht dat al na 1 training voor Streppel duidelijk is/was dat deze jongen nu al 1 van de beteren is en dat hij misschien het nog niet kan maken hem dit weekend direct in de basis op te stellen, omdat Streppel nou eenmaal nauwelijks van zijn basiself afwijkt, maar al snel zal Odegaard komen.

En dat baseer ik puur op beelden en het feit dat deze jongens gezien wordt als 1 van de grootste talenten van Europa.

OWja, zo goed als Messi zal ie zeker niet zijn, want dat is niemand en wordt misschien ook nooit weer iemand, maar zijn stijl, zijn dribbels deden daar een beetje aan denken.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor paparazzi » 11-01-2017 02:12

Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron