Kik Pierie

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Thinkman » 11-03-2019 22:48

Superfries1996 schreef:Jullie hebben het contract van Johnsen mogen inzien begrijp ik? Staat verder ook los van mijn bericht.


Gerry Hamstra:

“Destijds vonden we het enorm jammer dat Dennis vertrok, nog voordat hij zijn officiële debuut had gemaakt. Dennis is een snelle en vaardige speler die veel diepte in het spel kan brengen. We zijn dan ook blij dat we een optie tot koop hebben bedongen.”

Maar volgens Riemer is Gerry een onzinverkopende leugenaar, dus garanties durf ik niet te geven :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 12-03-2019 08:48

Superfries1996 schreef:Jullie hebben het contract van Johnsen mogen inzien begrijp ik? Staat verder ook los van mijn bericht.

Wanneer je een speler huurt met optie tot koop, staat de prijs altijd van tevoren vast.

Kik ontwikkelt zich prima, maar is zoals eerder hier al is geschreven nog geen sterkhouder binnen de selectie. Laat hem nog maar een jaar doorontwikkelen bij ons en dan de volgende stap zetten. Voor clubs als PSV en Ajax maakt hij verdedigend nog teveel fouten wat funest is voor m.n. CL-niveau. Ik zie het ons als club niet bereiken dit seizoen, maar voor jongens als Kik en Vlap zou een seizoen EL-voetbal bij ons een geweldige motivatie/argument zijn om nog een seizoen hier te blijven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 27-03-2019 09:23

En daar is het Bayern van NL al voor Pierie.

Mijns inziens zou het niet slim zijn van Pierie om nu al over te stappen naar Ajax. Op dit moment moet hij wekelijks spelen wat absoluut nog niet gaat gebeuren in Ajax 1. Hij zal zich eerst tot sterkhouder in de defensie moeten ontwikkelen bij ons, voordat hij een stap naar een top3club maakt. Laten we hopen dat hij verstandig genoeg is.
Aan de andere kant zal onze club wellicht zwichten voor een goed bod aangezien Pieries contract tot medio 2020 loopt en onze beurs nou niet bepaald goed gevuld is. Met de uitbreiding van Skoatterwâld in het vooruitzicht zijn alle 'extra' euro's zeer gewenst.
Het zou dan ook een stunt van Heerenveen zijn, wanneer ze het contract van Kik nog kunnen openbreken door te verlengen met 2-3 jaar. Bied deze jongen een sterk verbeterd contract aan en verleng met hem voor een paar jaar. Het is overduidelijk dat Kik de top van NL gaat bereiken (op den duur).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-03-2019 10:25

Mooi laten gaan voor een goed bedrag.
Aan de bal ontzettend goed, zonder bal vrij zwak. Is voor een verdediger niet heel groot en fysiek legt hij het ook heel vaak af.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Jazz » 27-03-2019 11:08

5 miljoen + een doorverkooppercentage van 15% zal een prima bod zijn.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 27-03-2019 15:39

Feanfan 1 schreef:Mooi laten gaan voor een goed bedrag.
Aan de bal ontzettend goed, zonder bal vrij zwak. Is voor een verdediger niet heel groot en fysiek legt hij het ook heel vaak af.

Hij is 18 jaar. Fysiek kan hij nog behoorlijk vooruit. Daarbij is 1,85m; dus niet heel groot, maar ook niet klein.
Ik denk dat velen niet beseffen hoe goed deze jongen is voor zijn leeftijd: 18 jaar en nu al 50 wedstrijden in Heerenveen 1. Wanneer hij nog 2-3 seizoenen hier zou blijven, wat uiteraard niet reëel is, kan je echt de loterij met hem winnen.
Persoonlijk zie ik hem nog graag (zowel voor club als speler) nog minimaal een seizoen hier spelen om vervolgens dan de stap naar top2-club te maken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-03-2019 16:04

Ik ben altijd een voorstander van een ervaren centrum (lees verdediging )die de klappen van de zweep kennen en de jongens om zich heen of voor hun coachen.
Als ik de achterhoede voor volgend jaar alvast zie, zitten we weer met Floranus/Hornkamp op de rechtsback te klooien. Op links Woudenberg die hier nu bijna 2 jaar speelt en nu pas de laatste 10 wedstrijden zijn niveau haalt. Als je dan weer met centrum Pierie/Hoegh speelt heb je weer 80 tegengoals (middenveld en keeper uiteraard ook schuldig)

Woudenberg krijgt voorkeur van de twijfel en Hoegh vind ik een prima Heerenveen speler. Dan mogen Dresevic en Skovgaard het onderling uitvechten (of Skovgaard op linksback) en dan graag een nieuwe rechtsback. Hornkamp en Floranus kunnen beide echt niet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 27-03-2019 16:24

Feanfan 1 schreef:Ik ben altijd een voorstander van een ervaren centrum (lees verdediging )die de klappen van de zweep kennen en de jongens om zich heen of voor hun coachen.

Ik denk dat elke feanfan hier voorstander van is. Echter, Pierie is ook een wandelende geldmachine die - naar vermoed ik - elk seizoen een stuk meer waard zal zijn. Vermoedelijk zal zijn transferwaarde harder stijgen dan zijn salariskosten.
Daarnaast wordt Pierie elk seizoen sterker en beter. Het aantal tegengoals zal per seizoen dalen met een sterkere Pierie in de gelederen. Helaas is Pierie op een bepaald moment onhoudbaar en dat weet een ieder.
Vergeet niet dat we een handelshuis zijn en we juist op dit soort jeugdspelers (extra) kunnen verdienen. Het is dan ook zowel goed voor de club als de ontwikkeling van Pierie (die moet op deze leeftijd spelen op zo'n hoog mogelijk niveau), wanneer Pierie nog een seizoen blijft. Daarna zal hij echt onhoudbaar zijn.
Naar mijn inschatting zal zijn waardestijging groter zijn dan de stijging in salariskosten en geldwaarde t.o.v. de plaatsen op de ranglijst die je mist met Pierie in de gelederen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Marça » 27-03-2019 16:58

De komende maanden zullen cruciaal worden. Er zijn daarbij eigenlijk maar twee scenario's: of Pierie verlengt zijn contract bij Heerenveen tot 2022 en blijft nog één tot twee seizoenen. Of hij wil niet verlengen en stapt direct over naar Ajax (of andere club), waarna ik niet denk dat Heerenveen hem nog een seizoen wil gaan huren.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-03-2019 17:06

Wij moeten eens stoppen met huren, tenzij er een optie tot koop kis zoals bij Johnsen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Vrieskist » 27-03-2019 22:43

Huren moet je niet aan beginnen, laat hem dan maar lekker bij Ajax 2 voetballen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 28-03-2019 00:47

Voor Kik komt deze stap net te vroeg. De constructie moet dan ook niet met Johnson zijn, Johnson moet je gewoon kopen voor het afgesproken bedrag. Kik verkopen voor volle pond(toptalent) (;)) en nog een jaar behouden op huurbasis. Kik maakt tenslotte een stap omhoog, dus betalen. Johnson een stap terug, dus een fooi. Geld binnen om de rechtsback te versterken, ruimte om skovgaard en dresevic verder in te passen, en genoeg tijd om voor te sorteren op vertrek van Pierie.

Overigens niet eens met de commentaren over huren. We huren nu een speler met optie tot koop en een speler met winst op verkoop. Prima constructies als de middelen schaars zijn. Beide varianten geven mogelijkheden om er sportief en financieel beter van te worden.

Aan Lammers kun je nu uiteindelijk nog wat verdienen, itt Reza de jaren hiervoor.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-04-2019 19:54

Ajax heeft na Razvan Marin ook zijn tweede aanwinst voor volgend seizoen binnen, melden het Algemeen Dagblad, De Telegraaf en Voetbal International. SC Heerenveen-verdediger Kik Pierie hoefde niet te trainen en was donderdag in de Johan Cruijff Arena 'om zijn transfer af te ronden
Volgens de drie media zijn nu ook de laatste details van de op handen zijnde transfer afgerond. Pierie is donderdag medisch gekeurd in Amsterdam en zal op korte termijn gepresenteerd worden. Hoeveel Ajax aan sc Heerenveen gaat overmaken en voor hoeveel seizoenen de in Boston geboren verdediger gaat tekenen, is nog niet duidelijk

Hoop dat we er een mooi bedrag voor krijgen. Ajax heeft toch geld genoeg, dus denk tussen 3-5 miljoen. Zal hem verder niet missen. Goed aan de bal, verdedigend zeer matig. Denk dat we met Dresevic er niet op achteruitgaan, al is die wel rechtsbenig. Skovgaard kan ik nog niet beoordelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Neymar » 11-04-2019 21:11

Hij heeft daar niks te zoeken... nog niet. Maar als we er maar een mooi bedrag voor krijgen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kik Pierie

Berichtdoor bennieeee » 12-04-2019 06:24

Minimaal 4 miljoen volgens de Telegraaf. Qua contractsduur prima maar ik moet het zien of die daar slaagt. Zou niet verbaasd zijn als ze hem eerst gaan verhuren nog 2 seizoenen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Ebiede » 12-04-2019 09:15

bennieeee schreef:Minimaal 4 miljoen volgens de Telegraaf. Qua contractsduur prima maar ik moet het zien of die daar slaagt. Zou niet verbaasd zijn als ze hem eerst gaan verhuren nog 2 seizoenen.


AD zegt 5 miljoen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-04-2019 09:19

4 miljoen is een mooi bedrag, zeker nog met bonussen. Als het 5 miljoen is, is het helemaal een topdeal
Maar hoop niet dat hij dan weer verhuurd wordt aan ons
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Voorstopper » 12-04-2019 09:27

Zeker een marktconform bedrag, Pierie heeft alles nog te bewijzen en een kortlopend contract bij een middenmoter. En mocht Pierie slagen en een succesvolle transfer maken in de toekomst profiteren we opnieuw. Overigens heeft die Schuurs het tot nu toe ook lastig bij Ajax, bij Fortuna een hele sterke speler, wellicht kunnen we hem in de toekomst wel een plekje geven in de selectie om er weer bovenop te komen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 12-04-2019 09:31

4-5 mio zou een mooi bedrag zijn. Hierbij zal er vast nog een 'leuk' doorverkooppercentage zijn bedongen en nog een seizoen verhuur aan ons. Tevens zal Johnsen voor een lager bedrag op te halen zijn dan hij is verkocht. Ik denk dat dit voor alle partijen een prima deal is.

Wat tevens prettig aan deze deal is, is dat je Vlap nu niet hoeft te verkopen. Het zou dan ook zeer prettig zijn wanneer ze het contract van Vlap opwaarderen (ondanks zijn contractduur) en nog met 1-2 jaar weten te verlengen. Want als deze jongen zich zo blijft doorontwikkelen, is hij in 2020 weg. Dan is het nu zaak om het maximale eruit te halen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1994 » 14-04-2019 17:55

Hij verdedigt echt als een schooljongen. Een groot verschil vandaag met mannen als Hoegh en Schmidt. In kopduels is hij sowieso kansloos, en weet verder weinig duels van een grote spits als Gladon te winnen. Vijf miljoen en een doorverkoop percentage zou uitstekend zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kik Pierie

Berichtdoor pes5 » 14-04-2019 18:42

Moet wel gezegd worden dat Sierhuis werkelijk in ieder duel totaal geen oog had voor de bal en alleen maar doorliep op verdedigers van Heerenveen. Ergerlijk dat dit steeds toegelaten werd.

Verder moet Kik fysiek nog de nodige stappen maken, maar dat is logisch voor een 18-jarige.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 14-04-2019 18:52

Superfries1994 schreef:Hij verdedigt echt als een schooljongen. Een groot verschil vandaag met mannen als Hoegh en Schmidt. In kopduels is hij sowieso kansloos, en weet verder weinig duels van een grote spits als Gladon te winnen. Vijf miljoen en een doorverkoop percentage zou uitstekend zijn.


Hoegh stond inderdaad lekker mannelijk te verdedigen bij het tegendoelpunt. Gebeurt hem helaas te vaak bij ballen van de zijkant.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1994 » 14-04-2019 19:23

fuotbalgek schreef:Hoegh stond inderdaad lekker mannelijk te verdedigen bij het tegendoelpunt. Gebeurt hem helaas te vaak bij ballen van de zijkant.

Klopt inderdaad, dat ging helaas veel te makkelijk. Overall maakte hij wel een aardige indruk vond ik, won ook iedere keer met de lange bal.

Moet wel gezegd worden dat Sierhuis werkelijk in ieder duel totaal geen oog had voor de bal en alleen maar doorliep op verdedigers van Heerenveen. Ergerlijk dat dit steeds toegelaten werd.

Verder moet Kik fysiek nog de nodige stappen maken, maar dat is logisch voor een 18-jarige.

Die mocht bijna alles inderdaad. Vond Nijhuis sowieso wat warrig fluiten, want hij floot dan soms wel weer voor spelers die zich wel erg makkelijk lieten vallen.

Hoeveel stappen kan iemand na zijn achttiende nog zetten, fysiek gezien? 10 centimeter krijg je er niet meer bij, bijvoorbeeld.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1994 » 16-05-2019 02:37

Idioot interview van de NOS met Jansen over de wissel van Pierie. De journalist is blijkbaar verrast dat een speler die slecht speelt gewisseld wordt, en het lijkt ook alsof hij al een flinke tijd geen wedstrijd meer heeft gezien, want Pierie is al tijden niet meer in geweldige doen. Vandaag was wel echt een dieptepunt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 16-05-2019 07:39

Superfries1994 schreef:Idioot interview van de NOS met Jansen over de wissel van Pierie. De journalist is blijkbaar verrast dat een speler die slecht speelt gewisseld wordt, en het lijkt ook alsof hij al een flinke tijd geen wedstrijd meer heeft gezien, want Pierie is al tijden niet meer in geweldige doen. Vandaag was wel echt een dieptepunt.

Eens, Pierie speelde wederom als een natte krant. Aan de bal blijft hij sterk, maar verdedigend zal hij nog een hoop moeten leren. Die jongen is sinds de concrete belangstelling van Ajax met zijn hoofd al bij Ajax wat niet gek is op zijn leeftijd. Toch ben ik van mening dat de stap voor hem naar Ajax te vroeg komt. Aan de andere kant krijgt hij bij Ajax met betere trainers te maken die hem op het gebied van verdedigen meer kunnen leren.
Ajax heeft een hele slimme zet gedaan aangezien ze niet snel verlies op zo'n jonge jongen lopen. Mocht hij Ajax-1 niet halen, kan hij over 3 jaar altijd nog de stap naar het buitenland zetten voor een paar miljoen. Helaas bleek hij niet nog een jaar houdbaar. Met een ware stofzuiger voor Pierie en Hoegh danwel verdedigend hecht team zou iemand als Pierie veel meer kunnen doorschuiven en dus aan de bal komen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor bennieeee » 09-08-2019 21:31

Mocht vanavond zijn eerste minuten maken in Oss, eigenlijk te triest voor woorden. Is gewoon 5e keus dit seizoen centraal.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Sjoerdbokje » 09-08-2019 21:46

Tja van de Eredivisie naar de Eerste Divisie. Maar het was niet ondenkbaar dat dit voor zou komen
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Neymar » 09-08-2019 23:21

Was toch te verwachten. Alsof hij ooit eerste keuze bij Ajax zou worden.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kik Pierie

Berichtdoor hhage » 16-07-2020 18:26

Hij wordt dit jaar verhuurd aan FC Twente.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Jazz » 13-08-2022 12:37

Ongelooflijk dat we hiervoor 5 miljoen hebben gekregen. Van basisspeler naar Heerenveen, naar aanmodderen voor Jong Ajax. Ongekend...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten