Kik Pierie

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Otsje P » 23-04-2018 12:39

Op je 17e bijna een heel seizoen in het centrum staan en naar behoren presteren bij een eredivisieclub is al een prestatie op zich. Fysiek komt hij nog wat tekort maar dat is inherent aan die leeftijd. Die jongen is nog niet volgroeid. En zelfs als er in de lengte misschien niet heel veel meer bij komt, dan zeker wel qua spierkracht. Zijn explosiviteit en sprongkracht zal daarmee ook zeker nog verbeteren. In de topsport is het zelfs niet uitzonderlijk dat mannen nog flink de lucht ingaan na hun 18e, 19e en zelfs 20e levensjaar. In de NBA zijn er vele voorbeelden van knapen die na de Draft, waar ze meestal tussen de 19 en 22 zijn, nog flink doorgegroeid zijn. Steven Gerrard is misschien wel het bekendste voorbeeld van een voetballer die na zijn 20e nog een stuk langer werd.

Mijn punt is: De kritiek op Kik is grotendeels op het feit dat het fysiek nog niet top is. Over 3 jaar, wanneer hij dus nog steeds maar 20!!! is, kan hij wel 10 centimeter langer en 10 kilo zwaarder zijn. Dan is het ineens een heel andere wereld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Peter » 23-04-2018 19:18

Die 10 centimeter langer kun je wel vergeten. Langer als hij nu is wordt hij niet meer. Misschien nog een centimeter, maar dan houdt het wel op.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Kik Pierie

Berichtdoor JelleLawnmower » 11-08-2018 22:06

Speelde gisteren echt een verschrikkelijke wedstrijd zelfs nog slechter dan Doke hoog tijd dat Woudenberg weer een kans krijgt!
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Smitte » 12-08-2018 02:20

JelleLawnmower schreef:Speelde gisteren echt een verschrikkelijke wedstrijd zelfs nog slechter dan Doke hoog tijd dat Woudenberg weer een kans krijgt!


Viel echt wel mee hoor. Kwam continue in de een tegen twee doordat Mihajlovic niet meeliep met Ehizibue.. Vond Doke echt vele malen slechter.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Mackan68 » 12-08-2018 13:40

Smitte schreef:
Viel echt wel mee hoor. Kwam continue in de een tegen twee doordat Mihajlovic niet meeliep met Ehizibue.. Vond Doke echt vele malen slechter.

Ook in 1 tegen 1 werd Kik aan alle kanten voorbij gelopen. Vond overigens de hele verdediging op momenten er niet goed uitzien. Ook Bulthuis en Hoegh liepen weer minimaal 2x achter hun man aan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Rick » 12-08-2018 20:55

JelleLawnmower schreef:Speelde gisteren echt een verschrikkelijke wedstrijd zelfs nog slechter dan Doke hoog tijd dat Woudenberg weer een kans krijgt!


Op basis waarvan vond jij hem slechter dan Doke? Voorbeelden? Ben echt heel benieuwd!

Wij missen gewoon pure snelheid nu in de verdediging. Vorig jaar heeft Dumfries ontzettend veel ballen onderschept en veel gecorrigeerd. Daardoor had Hoegh het een stuk makkelijker dan die het dit jaar gaat krijgen. Bulthuis en Hoegh en Bulthuis en Pieri zijn ook niet complementair aan elkaar. Je hebt daar meer snelheid nodig of je moet verdedigend veel lager gaan staan en het als elftal compact houden. Dat gebeurde ook nadat wij met 10 man kwamen te staan. Je bent nu defensief gewoon te kwetsbaar. Bij Doke kun je echter aan alles zien dat hij het niveau gewoon echt niet heeft!!

Bij de Graafschal hebben ze Owusu en Abene die moet je 2x voorbij omdat ze genoeg snelheid hebben om een fout te corrigeren. Ook op die spelers valt het nodige aan te merken, maar zouden hier gewoon basis staan. Als je Pieri voorbij bent, dan zie je die 9 van de 10 keer niet meer terug. Hij mist gewoon snelheid.

moet dan ook echt nog een rechtsback bij. Of dat nou Van Rhijn of Kingsley is dat maakt niet uit.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 18-12-2018 01:59

Is er geen trainer die hem vertelt dat hij enkel en alleen het rechterbeen van Kerk moet afschermen? Ja een ketser van Hahn, maar Kik had die lijn er gewoon uit moeten halen. Kerk heeft nog nooit wat met links gedaan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Frisian Viking » 18-12-2018 15:03

fuotbalgek schreef:Is er geen trainer die hem vertelt dat hij enkel en alleen het rechterbeen van Kerk moet afschermen? Ja een ketser van Hahn, maar Kik had die lijn er gewoon uit moeten halen. Kerk heeft nog nooit wat met links gedaan.

Pierie dwingt die knakker bijna tot op de achterlijn. Vanaf daar mag er nooit gevaar zijn van een doelpunt. Gewoon een dikke blunder van Hahn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 15:36

Frisian Viking schreef:Pierie dwingt die knakker bijna tot op de achterlijn. Vanaf daar mag er nooit gevaar zijn van een doelpunt. Gewoon een dikke blunder van Hahn.

Absoluut een blunder van Hahn, maar les 2 van verdedigen is ook dat je je tegenstander niet mag laten schieten van zo'n korte afstand.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 21-12-2018 00:20

Frisian Viking schreef:Pierie dwingt die knakker bijna tot op de achterlijn. Vanaf daar mag er nooit gevaar zijn van een doelpunt. Gewoon een dikke blunder van Hahn.


Dat het een blunder was van Hahn zijn we het helemaal over eens, allemaal, neem ik aan.

Het punt dat ik aanhaal is het alibi-verdedigen waar ons grote defensieve talent Pierie zich te vaak schuldig aan maakt.

In dit geval komt hij in duel buiten de zestien meter en laat hij deze rechtsbenige gelukszoeker van korte afstand met rechts schieten.

Kerk had ten eerste niet zo dicht op de goal mogen komen vanuit die positie, en ten tweede had een schot met zijn rechter honderd procent afgedekt moeten zijn. Dat is wanneer er maar enigszins een analyse van de tegenstander is gemaakt.

Helaas pakt Pierie deze cruciale duels te vaak te slap op. Ontwikkelingspuntje.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1994 » 23-12-2018 02:05

Bijna dezelfde situatie als met Kerk. Vanuit hetzelfde punt op het veld schiet nu Rosheuvel, toch geen topper, ook weer de bal binnen. Hahn weer in de korte hoek geklopt en Pierie verdedigt ook niet werelds. Sowieso speelde het centrale duo een hele matige wedstrijd bij ons, want als je je handen al vol hebt aan Te Vrede......
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Surhuisterveen » 24-12-2018 12:38

Kik moet snel leren dat hij aanvallers niet naar de goal mag laten draaien.
Bij zowel Kerk als Rosheuvel staan beide aanvallers met de rug naar de goal, vervolgens krijgen ze van Kik alle ruimte om te draaien zodat ze met het hoofd naar de goal komen te staan.
Korter en agressiever dekken of een sliding inzetten in deze situaties.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 21-01-2019 21:02

De vierde goal van Ajax was weer een foutje van Kik. Wanneer hij de man verdedigt is er niks aan de hand. Kijkt naar de bal, gaat er onderdoor en Huntelaar kan vrij binnen schieten. Idem voor Schaars bij de eerste. De bal volgen en je man kwijt raken

Hoop echt dat Kik deze verdedigende foutjes uit zijn spel kan halen, anders zal hij het stempel talent niet ontgroeien.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 22-01-2019 12:25

fuotbalgek schreef:Hoop echt dat Kik deze verdedigende foutjes uit zijn spel kan halen, anders zal hij het stempel talent niet ontgroeien.

De 4e goal maakt Kik en de belangrijke onderschepping van Kik leidde ook uiteindelijk tot de 3-3. Vooral met deze onderschepping laat hij zijn inzicht zien in het spelletje op een vrij jonge leeftijd. Dit neemt niet weg dat zijn verdedigende foutjes eruit moeten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor fuotbalgek » 22-01-2019 14:21

Klopt, en volgens mij stapt hij ook bij de eerste goal goed in. Aan de bal ook geen twijfels over hem. Om zijn potentieel waar te maken zal hij echter als verdediger eerst op dat vlak de fouten er uit moeten halen. Wanneer dit lukt is hij met zijn kwaliteit aan de bal een jeugdexponent die ver kan komen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Hakansson » 16-02-2019 21:50

Moet gewoon meelopen met Malen , waarom altijd glijden . Als je meeloopt komt Malen gewoin op de achterlijn uit
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Lipton » 17-02-2019 13:57

Natuurlijk geen handige actie, maar waarom geeft bijvoorbeeld een Rienstra geen rugdekking? Dat valt me steeds vaker op, het samenwerken in verdedigen is gewoon matig.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kik Pierie

Berichtdoor pes5 » 18-02-2019 17:58

Vooral Dresevic. Die maakt daar twee keer de verkeerde keuze, waardoor ook Pierie uit positie is. En Høegh, die prima speelde, had niet mee hoeven gaan met Luuk De Jong. Hij bedacht op het laatste moment nog dat ie het kopduel aan moest gaan. Daardoor was hij weg uit het centrum.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 22-02-2019 08:20

Het schijnt dat Ajax Kik Pierie op de korrel heeft, wat me uiteraard niks verbaast.
Toch blijft het een grote farce dat de topclubs het niveau in de Eredivisie omhoog willen hebben. Ze zijn bereid een deel van de televisiegelden af te staan aan de kleinere clubs, maar trekken alle toptalenten van de kleinere clubs op veel te jonge leeftijd naar hun eigen club. Iemand als Pierie moet zich eerst tot echte sterkhouder ontwikkelen bij onze club, voordat hij de stap naar een top3-club maakt.
Andere voorbeelden zijn Gudmunsson (PSV) en Johnsen (Ajax) en zo zijn er natuurlijk legio voorbeelden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Marça » 22-02-2019 09:50

Het verschil is natuurlijk wel dat Pierie inmiddels 50 Eredivisieduels heeft gespeeld. Dat is nog steeds niet heel veel (nog een jaartje Heerenveen als centrumverdediger lijkt me het beste) maar nog altijd veel meer dan Gudmundsson en Johnsen, die al vertrokken voor ook maar één minuut te hebben gespeeld in het eerste.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 22-02-2019 10:18

Marça schreef:Het verschil is natuurlijk wel dat Pierie inmiddels 50 Eredivisieduels heeft gespeeld. Dat is nog steeds niet heel veel (nog een jaartje Heerenveen als centrumverdediger lijkt me het beste) maar nog altijd veel meer dan Gudmundsson en Johnsen, die al vertrokken voor ook maar één minuut te hebben gespeeld in het eerste.

Dat is absoluut waar. Maar naar mijn mening is het aantal gespeelde duels geen graadmeter. Wanneer je het niveau van de Eredivisie wilt omhoog schroeven, zullen spelers als Pierie en Doan zich tot echte sterkhouders van hun club moeten ontwikkelen. Op dat moment hebben ze aangetoond om echt een stap omhoog te zetten. Daarnaast brengt dit een club ook de transferwaarde op die een speler op dat moment echt waard is en dat zal een stuk meer zijn dan wanneer hij 'slechts' als basisspeler fungeert.
Hiermee bescherm je spelers tegen een te snelle overstap (Sinkgraven, Johnsen, etc.) en wordt het verdienmodel een stuk eerlijker. Namelijk, de transferwaardes zijn de afgelopen jaren enorm omhoog gegaan. Wanneer de top-3 de topspelers bij andere Eredivisieploegen te snel weghaalt, vergroot je het gat tussen top3 en de rest alleen maar meer. In bijv. Duitsland zie je dat Bayern ook enorme bedragen betaalt voor de topspelers van andere BL-clubs. Dat soort bedragen - laat staan de helft - zie je in Nederland niet voorbij komen.
Pierie en Doan zijn topspelers in spe en zullen naar mijn mening dan ook minimaal 10 mio per persoon moeten opbrengen. Wanneer deze jongens zich blijven doorontwikkelen, zullen ze in de toekomst voor een veelvoud verkocht worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1996 » 22-02-2019 10:52

Op een voor Heerenveen juist moment en op goede (financiële) voorwaarden gun ik hem deze stap absoluut. Een transfer met veel perspectief, in tegenstelling tot een club in de onderkant Bundesliga of premier league. Is Ajax echter niet (nog) veel te hoog gegrepen? Onze verdediging is een van de meest gepasseerde in de competitie en ook Kik maakt heel geregeld fouten. Het enige wat voor hem spreekt is zijn ervaring in combinatie met zeer jonge leeftijd. Laat hem nog maar even rijpen want een tweede Sinkgraven-scenario zou ik erg jammer vinden.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Marça » 22-02-2019 11:06

Ben het volledig met bovenstaande posts eens. Als Pierie een goede kans wil maken bij Ajax, moet hij zich eerst onmisbaar maken bij ons. Dan kom je daar binnen als een redelijk gearriveerde speler en maak je een kans om daar door te breken ipv je wedstrijdjes bij Jong Ajax in de KKD te spelen. Daar zit Kik toch ook niet op te wachten lijkt me.

Hij lijkt zelf overigens nog te twijfelen over een contractverlenging of een transfer in de zomer. Z'n contract loopt medio 2020 af: https://www.vi.nl/nieuws/sc-heerenveen-en-toptalent-pierie-naderen-kruispunt
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Wizard » 22-02-2019 11:26

Marça schreef:Ben het volledig met bovenstaande posts eens. Als Pierie een goede kans wil maken bij Ajax, moet hij zich eerst onmisbaar maken bij ons

Kik lijkt me een intelligente jongen en heeft daarnaast het geluk dat hij uit een verstandig nest komt waar de factor geld niet direct op nr. 1 staat. Ajax kan hem absoluut geen basisplek garanderen aangezien hij daar op dit moment simpelweg ook nog te kort voor komt. Wanneer hij slim is, verlengt hij met 4 jaar en speelt hij na dit seizoen nog 2 seizoenen bij ons. Met 20-21 jaar heeft hij meer dan 100 Eredivisiewedstrijden gespeeld en is de stap naar een top3-club veel kleiner.
Bij veel andere jongens had ik me zorgen gemaakt opdat een speler zou zwichten voor de mooie praatjes van een Ajax of PSV. Bij Kik heb ik dat minder. Hij zal nog een stuk gehaaider in de duels moeten worden, voordat hij de volgende stap zet, en dat kan hoofdzakelijk door veel wedstrijden op niveau te spelen.
Ik hoop dat de club hem een sterk verbeterd voorstel doet en alles uit de kast haalt om hem te behouden, zodat hij nog voor minimaal 3 jaar vastligt.
NB Feit blijft dat wij met onze financiële situatie minimaal 1 lucratieve verkooptransfer per jaar moeten maken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Kaz_SCH » 22-02-2019 11:36

Wizard schreef:NB Feit blijft dat wij met onze financiële situatie minimaal 1 lucratieve verkooptransfer per jaar moeten maken.


Gelukkig hebben we dit jaar Zeneli al verkocht, of zou daar in de zomer nog eentje bij moeten komen? Ik hoop echt dat we Vlap en Pierie kunnen houden, dat die nog een paar jaar de boegbeelden van de club zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Mackan68 » 22-02-2019 20:04

Kik moet er voor zorgen dat hij bij ons als speler van het jaar vertrekt. Dan komt hij net als Dumfries bij PSV wat makkelijker binnen. Hij wordt nu door Ajaxsupporters al bestempeld als potentieel leuke aankoop maar zeker geen basismateriaal. En dan krijg je inderdaad een Johnsen scenario. Het is maar net wat Kik wil. Naar eigen zeggen zal de keus niet alleen afhangen van het financiële verhaal. Voor wat het waard is......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1996 » 11-03-2019 21:55

Wederom berichten over hele concrete interesse van Ajax. Hoewel ik het aanwezige talent wel degelijk zie sta ik zelf positief tegenover een transfer van Kik. In de eerste plaats maakt hij nog geregeld (grote) fouten en hier lijkt eigenlijk ook geen positieve ontwikkeling in te zitten. Dit is overigens ook deels te wijten aan de rest van het team, vorm van het team en manier van voetballen, maar goed. In de tweede plaats zouden we ontzettend goed geholpen zijn met het geld dat hij bij een transfer (plus hopelijk later een mooie vervolgtransfer) oplevert, terwijl hij sportief echt allesbehalve onmisbaar is. Haal je een verdediger (prijs/kwaliteit)-niveau Hoegh erbij, is je verdediging net zo goed. Ajax heeft geld te over en betaalt en ontvangt doorgaans de hoofdprijs, dus kom maar op.

Ten derde kan Johnsen gebruikt worden als glijmiddel, die zie ik hier graag langer voetballen. Tot slot verlicht dit de financiële druk hopelijk voldoende om alles op alles te zetten om Vlap te kunnen behouden (of een betere onderhandelingspositie te verwerven bij verkoop) en/of Lammers aan te trekken voor nog een seizoen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Kik Pierie

Berichtdoor pes5 » 11-03-2019 21:59

Ik neem aan dat er bij Johnsen al een prijs is afgesproken. Ik zou dit niet meenemen in de deal van Pierie.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Thinkman » 11-03-2019 22:01

pes5 schreef:Ik neem aan dat er bij Johnsen al een prijs is afgesproken. Ik zou dit niet meenemen in de deal van Pierie.


Klopt. Staat dus per definitie los van Kik.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Kik Pierie

Berichtdoor Superfries1996 » 11-03-2019 22:06

pes5 schreef:Ik neem aan dat er bij Johnsen al een prijs is afgesproken. Ik zou dit niet meenemen in de deal van Pierie.


Jullie hebben het contract van Johnsen mogen inzien begrijp ik? Staat verder ook los van mijn bericht.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten