Marco Rojas

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Mackan68 » 19-02-2018 17:00

fuotbalgek schreef:
Hij mocht gister twee keer voorzetten, dat ging hem niet bijster goed af. Verder geen bal gehad dus valt weinig over te zeggen. Het leek er op dat hij er meer in kwam om het veld rechts breder te houden en een verdediger te binden dan om hetgeen hij aan de bal toevoegt. En dat voor een niet eu salaris..

Ik denk dat het veel te maken heeft met vertrouwen wat sommige spelers missen. Je moet wel zo allejezuste goed invallen voordat je bij Streppel een klein kansje maakt op meer speeltijd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco Rojas

Berichtdoor AllardP » 20-02-2018 05:29

Wat te zeggen van Rojas? Hij heeft nog buitengewoon weinig laten zien, maar hij heeft daar ook niet echt de kans voor gekregen. Zijn enige basisplaatsen waren op linksbuiten (een positie die hem overduidelijk niet ligt) tijdens een zwakke serie van vier nederlagen op rij. Voor de rest mag hij hopen op af en toe een kwartiertje. Rojas speelt op zijn 26e, in de kracht van zijn leven, mijlenver van huis in de geestdodende beloftencompetitie; niet echt een situatie waarin je het beste uit jezelf haalt.

Ondertussen zit hij wel elke maand zijn buiten-EU-salaris bij te schrijven. Of het nu de schuld is van Hamstra of van Streppel, hier is duidelijk een kostbare fout gemaakt. En Namli was niet goed genoeg...

Een soortgelijk verhaal kun je voor Mihajlovic houden. Twee keer slechte beurt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Mackan68 » 20-02-2018 17:33

AllardP schreef:Wat te zeggen van Rojas? Hij heeft nog buitengewoon weinig laten zien, maar hij heeft daar ook niet echt de kans voor gekregen. Zijn enige basisplaatsen waren op linksbuiten (een positie die hem overduidelijk niet ligt) tijdens een zwakke serie van vier nederlagen op rij.

Goaltje vanaf de rechterkant uit bij Excelsior. Hij kan echt wel een beetje voetballen. In de Kuip wist hij trouwens ook prima te scoren vanaf links door fel afjagen van keeper Bijlow. Volgens mij speelt hij met het nationaal elftal ook wel vanaf de linkerkant, maar ik zie hem liever op rechts, met Ødegaard op 10. Schaars en Thorsby er achter en niemand doet je wat volgens mij. Want tegen PSV heeft Martin laten zien verdedigend werk niet te schuwen als dat nodig is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Wizard » 21-02-2018 16:08

AllardP schreef:Een soortgelijk verhaal kun je voor Mihajlovic houden. Twee keer slechte beurt.

Zoals hier al vaker is gesteld is er duidelijk met Mihajlovic en z'n management afgestemd dat hij het eerste seizoen vnl. in de Beloften zou spelen om van daaruit de stap naar het eerste te maken. Intern is er erg veel vertrouwen in Mihajlovic (die nu Zeneli en Odegaard voor zich heeft). Die jongen komt er wel en het slaat dus ook nergens op om die jongen nu al deels af te schrijven of te stellen dat het een slechte aankoop is geweest.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marco Rojas

Berichtdoor AllardP » 22-02-2018 15:34

Welke ambitieuze speler gaat er nou op zijn 21e naar de eredivisie om daar in de beloften te spelen? Heb je daar een bron voor? Zelfs al bestaat deze afspraak, dan is het nog steeds geen slimme aanpak. Hij wordt echt niet beter in de zeer zwakke beloftencompetitie en vangt ondertussen wel een volledig buiten-EU-salaris... Verhuur hem dan aan een andere eredivisieclub, zodat hij wekelijks een beetje op niveau speelt. Het is ook niet dat hij alle tijd heeft om zich te verbeteren: hij is inmiddels al 22 en zou op die leeftijd toch echt ergens een basisplaats moeten hebben.

Het klopt natuurlijk niet dat Mihajlovic zowel Zeneli als Ödegaard voor zich heeft; de ene speelt vanaf links en de andere vanaf rechts. Bovendien zijn beide jongens meerdere weken geblesseerd geweest en kwam Mihajlovic zelfs toen niet aan speeltijd. Ik vind het ook een slecht teken dat hij in het begin van de competitie - toen Ödegaard en Zeneli beiden fit waren - wel minuten maakte en daarna niet meer.

Even voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat Mihajlovic een slechte speler is. Alleen dat het zonde is om zo veel geld (ruim 1,5 miljoen transfersom, vier ton salaris) te investeren in een speler die niet in de buurt van het eerste elftal zit. Zelfs al bloeit hij volgend jaar (onder een nieuwe trainer?) helemaal op, dan is dit nog steeds een kostbaar verloren jaar.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Marco Rojas

Berichtdoor tha boelie » 22-02-2018 15:55

Wie heeft dan bevestigd dat hij ruim 1,5 miljoen heeft gekost? Zou me niks verbazen dat het bedrag onder het miljoen ligt, hij was een wisselspeler bij Partizan.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Jazz » 22-02-2018 16:10

tha boelie schreef:Wie heeft dan bevestigd dat hij ruim 1,5 miljoen heeft gekost? Zou me niks verbazen dat het bedrag onder het miljoen ligt, hij was een wisselspeler bij Partizan.


Transfermarkt zegt zelfs 1.7 miljoen. Een aantal bronnen zeggen hetzelfde. Het zal wel nabij de 1.7 miljoen liggen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marco Rojas

Berichtdoor BK2007 » 12-05-2018 21:53

Rojas had eigenlijk het hele seizoen moeten spelen.
Echt een goede speler.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Wizard » 08-01-2019 08:19

Rojas nog een contract tot eind juni 2019 met een optie van 1 jaar.
Zoals het nu lijkt zal die optie niet gelicht worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Jelmer1981 » 18-01-2019 15:40

Volgens VI zit Rojas zondag niet bij de selectie omdat hij op het punt staat om Heerenveen te verlaten voor een nog onbekende Deense club. Voor alle partijen de beste oplossing denk ik.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Marco Rojas

Berichtdoor nickstok » 22-01-2019 08:11

Marco Rojas (27) vertrekt van SC Heerenveen naar het Deense Sønderjyske.

Door het definitieve vertrek van de vleugelspeler, die al buiten de selectie was gelaten voor het duel bij Ajax (4-4), kan de club tonnen aan salaris schrappen. Als speler uit Nieuw-Zeeland (buiten de EU) moest hij minstens 422.000 euro per jaar verdienen. Rojas lag nog tot komende zomer vast in Friesland.

Bij Sønderjyske komt hij de Nederlanders Kees Luijckx, Mart Lieder en de voormalig Deense Eredivisie-spelers Niki Zimling (Ajax), Nicholas Marfelt (Sparta) én Stefan Gartenmann (SC Heerenveen-jeugd) tegen. De club staat elfde in Denemarken.

Rojas kwam in anderhalf jaar bij Heerenveen tot slechts 25 competitieduels (7 basisplaatsen) en 4 goals


Aldus de Telegraaf. Volgens mij klopt dat buiten-EU salaris niet.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Marça » 22-01-2019 08:45

nickstok schreef:Aldus de Telegraaf. Volgens mij klopt dat buiten-EU salaris niet.


Het lijkt mij ook heel sterk gezien zijn voetballende kwaliteiten. Aan de andere kant heeft hij geen Europees paspoort. Of heeft de EU/NL aparte afspraken met Nieuw-Zeeland zoals ze dat bijvoorbeeld eerder ook hadden met Japan en Kobayashi?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marco Rojas

Berichtdoor Wizard » 22-01-2019 08:46

nickstok schreef:Aldus de Telegraaf. Volgens mij klopt dat buiten-EU salaris niet.

Dat klopt. 422k in seizoen 18-19.
Mooi dat hij vertrekt; het is het beste voor zowel club als speler. Ik ben erg benieuwd welke vervanger er komt of dat de club het aandurft met 3 vleugelspelers en wacht tot de zomer.

@Marca. Bij mijn weten zijn er geen specifieke afspraken m.b.t. salaris van werknemers afkomstig uit Nieuw-Zeeland.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marco Rojas

Berichtdoor fuotbalgek » 22-01-2019 09:59

Goed dat hij vertrokken is. Toch onwerkelijk dat hier een technisch manager zit die denkt dit soort spelers tegen dergelijke salarissen binnen te moeten halen. Genoeg betere alternatieven in NL voor kan de helft van zijn salaris.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron