Nemanja Mihajlovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor fuotbalgek » 28-07-2017 12:43

Nemanja Mihajlović vijfde versterking voor sc Heerenveen
Gepubliceerd op 28 juli 2017 12:16
Nemanja Mihajlović vijfde versterking voor sc Heerenveen
sc Heerenveen heeft zich met de komst van Nemanja Mihajlović wederom versterkt. De 21-jarige aanvaller is de vijfde zomeraanwinst voor de Friese club. Mihajlović komt per direct over van het Servische Partizan Belgrado en tekent in Heerenveen een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog een seizoen.

Mihajlović werd op 19 januari 1996 geboren in het Servische Belgrado. Op 3 april 2013 debuteerde hij op 17-jarige leeftijd in de Servische SuperLiga, bij zijn voormalige club FK Rad. Bij deze club speelde hij 58 officiële wedstrijden, waarin hij vijf doelpunten en vijf assists op zijn naam zette. In december 2015 transfereerde Mihajlović naar Partizan Belgrado, waar hij vervolgens op 21 februari debuteerde. Elf dagen na zijn debuut scoorde hij zijn eerste doelpunt voor de Servische topclub in de kwartfinale van de Servische bekercompetitie. Een maand later viel ook het eerste doelpunt in de competitie.

Mihajlović kwam bij Partizan Belgrado in totaal 50 keer in actie, waaronder ook in kwalificatiewedstrijden voor de Champions League en de Europa League. Met negen doelpunten en zeventien assists had hij een belangrijk aandeel in het Kampioenschap en de twee beker overwinningen.

Mihajlović (rechts) samen met aanwinst Rojas (links)
Mihajlović (rechts) samen met aanwinst Rojas (links)
De aanvaller is ook international van Servië. Hij speelde eerder voor Servië O16, O17, O19, O21 en werd al een aantal keer opgeroepen voor oefenwedstrijden met de Servische nationale ploeg. Daarin debuteerde hij echter nog niet.

Technisch manager Gerry Hamstra: ''Het is mooi dat we met Nemanja de tweede aanvallende versterking in huis hebben weten te halen. Hij is een linksbuiten die voor veel dreiging kan zorgen met zijn snelheid en creativiteit. Met de komst van Nemanja vergoten we de aanvallende opties in de selectie.’
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor fuotbalgek » 28-07-2017 12:49

Ik ben zeer benieuwd naar het niveau van onze nieuwe vleugelspelers, het zijn voor de meesten toch twee onbekende namen. De tekst en uitleg van Hamstra klinkt als een gedegen scoutingstraject en doet mij denken aan de manier waarop Yuki hier voor nagenoeg iedereen volstrekt onbekend is binnengehaald. Met Hamstra lijkt het vizier in ieder geval een stuk breder geworden wat betreft aankopen. Hopelijk kunnen beide zich net zo manifesteren als Yuki in zijn eerste jaar!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor rust » 28-07-2017 22:03

Hij speelde 2 seizoenen geleden wel alle wedstrijden en legt daarin prima cijfers af.

25 wedstrijden en bij 27 doelpunten betrokken!! 10 goals en 17 assists. Prima cijfers. Jammer dat hij dat vorig seizoen zo weinig meedeed...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Janneman » 28-07-2017 23:04

Het is nog een jonge speler die gewoon de tijd nodig heeft en er zeker wel gaat komen. Ik ben benieuwd hoe goed Mihajlovic is.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor rust » 29-07-2017 00:02

Janneman schreef:Het is nog een jonge speler die gewoon de tijd nodig heeft en er zeker wel gaat komen. Ik ben benieuwd hoe goed Mihajlovic is.


Hij is er al! Als je die statistiek bekijkt wanneer hij een heel seizoen speelt. 25 wedstrijden en dan al bij 27 doelpunten betrokken zijn, terwijl je op dat moment 19 bent...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor AllardP » 31-07-2017 15:13

De statistieken in zijn eerste jaar zijn inderdaad heel sterk, maar vorig jaar kwam hij niet verder dan twee goals en twee assists... Bovendien: hebben we van het geval-Zahovic niet geleerd dat we niet moeten gaan juichen op basis van cijfertjes? Er kan zo veel mis gaan bij spelers die van ver moeten komen.

@fuotbalgek: Ik mag hopen dat Mihajlovic meer bijdraagt dan Yuki met zijn ene goal en nul assists. Onze Japanse vriend maakte een goede eerste indruk en het ziet er technisch mooi uit, maar in feite heeft hij nog maar weinig laten zien. Ik denk trouwens wel dat er meer in zit. Maar goed ook, want op een dure investering mag je wel het nodige rendement verwachten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor rust » 02-08-2017 09:11

Waarom wordt middenvelder Yuki hiermee vergeleken. Yuki 33 wedstrijden betrokken bij 1 goal. Nemanja 25 wedstijden en betrokken bij 27 goals. Totaal verschillende spelers dus.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Wizard » 04-08-2017 10:52

AllardP schreef:Onze Japanse vriend maakte een goede eerste indruk en het ziet er technisch mooi uit, maar in feite heeft hij nog maar weinig laten zien. Maar goed ook, want op een dure investering mag je wel het nodige rendement verwachten.

Het is hetzelfde als met Schaars. Die heeft qua statistieken buiten z'n vrije trappen ook weinig laten zien. Is het dan ook meteen een slechte speler? Rendement laat zich niet uitsluitend verstalen in assists en goals. Vooral niet als het gaat om een defensieve middenvelder waarbij hele andere facetten als belangrijk worden geacht.

Laten we wat betreft Mihajlovic afwachten wat hij brengt. Als Europese speler verwacht ik dat hij weinig tijd heeft om te wennen en aan te passen aan onze voetbalcultuur, -stijl en club. Zn statistieken zijn veelbelovend. Echter, als hij zo geweldig goed is, had de Italiaanse top al lang bij z'n oude club op de deur geklopt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor rust » 19-08-2017 22:54

rust schreef:Waarom wordt middenvelder Yuki hiermee vergeleken. Yuki 33 wedstrijden betrokken bij 1 goal. Nemanja 25 wedstijden en betrokken bij 27 goals. Totaal verschillende spelers dus.


Dit moyenne gaat hij in de eredivisie ook wel behalen. 10 minuten en 1 goal is een beginnetje.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Wolliepoly » 19-08-2017 23:10

Het is wel een baasje heb ik zo het idee.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Janneman » 20-08-2017 05:19

Wolliepoly schreef:Het is wel een baasje heb ik zo het idee.


Lekker Balkan temperament kan Heerenveen zeker gebruiken met 11 ideale schoonzonen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor SCHtid » 20-08-2017 15:27

Ideetje voor een nieuwe song?
https://youtu.be/oiiPNyooswA
MI-HAJ-LO-VIC jalalalalalala
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor CJF » 21-08-2017 08:18

Prachtig dat hij scoort bij zijn debuut! straalt in de interviews ook het nodige vertrouwen uit. Vond hem wel heel timide invallen. Hij stond duidelijk nog wat onwennig in het veld (wist de gevraagde looplijnen niet). Hopelijk gooit hij de schroom snel ook binnen de lijnen van zich af en dan kunnen we (hopelijk) veel plezier aan hem beleven.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Irevino » 21-08-2017 08:41

Ja hij stond constant achter zijn man, heeft niet veel gedaan verder maar heeft ook niet heel veel tijd gekregen. Toch was hij van grote waarde.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Robert » 21-08-2017 09:05

Zijn invalbeurt was eigenlijk nietszeggend en die (belangrijke) goal zegt ook nog niet veel over zijn kwaliteiten.

Het is inderdaad volgens mij wel een mannetje, die zal gaan strijden met Rojas en Zeneli om een basisplaats. Wat dat betreft is die concurrentiestrijd wel fijn, mits ze dat op een goede manier oppakken.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Frisian Viking » 21-08-2017 09:44

Alle ballen gingen op Henkie toen hij erin kwam. Heeft dan ook weinig in te brengen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor oldtimer » 21-08-2017 12:59

Knappe kopbal: op een cruciaal moment zo'n hoge stuiterbal toch genoeg vaart en richting meegeven zodat de keeper kansloos werd.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Jazz » 03-11-2017 21:55

Heeft de hoge verwachtingen nog niet waargemaakt, speelde een teleurstellende pot.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Thinkman » 03-11-2017 22:09

Jazz schreef:Heeft de hoge verwachtingen nog niet waargemaakt, speelde een teleurstellende pot.


Daarvoor moet ie ook gewoon vaker spelen. Ik vond m zo slecht niet.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor fuotbalgek » 03-11-2017 22:15

Werd niet in zijn kracht gebruikt. Had veel meer ballen snel in de omschakeling moeten krijgen, of ballen achter de verdediging.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor tha boelie » 26-01-2018 08:24

Nemanja Mihajlovic blijft Heerenveen dankbaar

Hij was de duurste zomeraankoop van SC Heerenveen, maar een basisplaats is ver weg voor Nemanja Mihajlovic (22). Toch wanhoopt de Servische vleugelspeler niet. ,,Ik wil het vertrouwen van deze club terugbetalen.”

Er staat een mooie compilatie van Nemanja Mihajlovic op YouTube. In het shirt van Partizan Belgrado zie je hem versnellen en dribbelen, kappen, draaien en scoren. De ‘Servische Hazard’ luidt de titel van het filmpje, verwijzend naar de Belgische ster van Chelsea. Die vergelijking kan Mihajlovic wel bekoren. Hij pakt zijn telefoon en zoekt het bewuste fragment op.

,,Penalty. One hundred percent”, mompelt Mihajlovic. Op het scherm ziet hij zichzelf vallen in het strafschopgebied.

,,Look”, zegt hij dan. ,,Mijn eerste derby tegen Rode Ster Belgrado. De grootste wedstrijd in Servië.”

,,This one. Mijn mooiste doelpunt.”

Het filmpje toont vooral momenten uit zijn laatste halfjaar bij Partizan. Met acht doelpunten en zestien assists was Mihajlovic na de winterstop een belangrijke speler van de Servische topclub. Hij verdiende er een transfer mee naar SC Heerenveen.

Droomdebuut
Mihajlovic kende een droomdebuut in het Abe Lenstra-stadion. Hij scoorde op 19 augustus de late gelijkmaker tegen Heracles. Tot nu toe is het zijn enige treffer. Hij is de eerste om te erkennen: de Mihajlovic van YouTube, die hebben ze in Heerenveen te weinig gezien.

,,Ik heb nog niet vijftig procent laten zien van wat ik kan”, zegt Mihajlovic beslist. ,,Het kan dus alleen maar beter worden. Hopelijk gebeurt dat de komende maanden al. En anders volgend seizoen. Een ding is zeker: ik wil het vertrouwen dat ik van Heerenveen krijg terugbetalen.”

Mihajlovic meldde zich een week voor de competitiestart in Heerenveen. Hij miste dus vrijwel de complete voorbereiding en moest eerst wedstrijdfit worden. Dat duurde lang. ,,Ik heb hard gewerkt om topfit te worden. Het is bijna zover.”

'Ik heb geduld. Ik wil stap voor stap een betere voetballer worden'

Bovendien moest Mihajlovic zich aanpassen aan zijn nieuwe leven. Een ander land en een andere cultuur. Bepaald niet gemakkelijk voor een 21-jarige jongen, die voor zijn transfer nog bij zijn moeder woonde. Bovendien bleef zijn vriendin in Belgrado, om haar studie hotelmanagement af te ronden.

,,Heerenveen heeft mij heel goed opgevangen”, vertelt Mihajlovic. ,,De mensen steunen mij fantastisch. Als ik iets nodig heb – één telefoontje en het wordt geregeld. Daar ben ik de club echt dankbaar voor. Toch was het voor mij niet gemakkelijk om alleen naar Nederland te komen. Ik kom uit een heel hecht gezin. Nog steeds bel ik mijn moeder elke dag.”

Helpen
Mihajlovic’ vader overleed in 2008. ,,Ik was dertien jaar en realiseerde me niet wat ons overkwam”, blikt Mihajlovic terug. ,,Mijn vader was ernstig ziek. Nadat hij was overleden, werkte mijn moeder heel veel. Ze had lange diensten om financieel voor mijn broer en mij te kunnen zorgen. Ik wist dat ik mijn familie kon helpen door later profvoetballer te worden. Tegelijkertijd besefte ik: er kan zóveel gebeuren waardoor je het niet redt…”

,,Het was gewoon een ongelooflijk moeilijke tijd”, vervolgt Mihajlovic. ,,Het ergste wat je kunt zien als kind, is dat je moeder huilt.” Hij schraapt zijn keel. Dan, ietwat stoer: ,,Maar hoe zeggen ze dat ook alweer? What doesn’t kill you, makes you stronger. Toch?”

Mihajlovic werd profvoetballer. Eerst bij FK Rad, dat hem na anderhalf jaar verkocht aan Partizan Belgrado. ,,Een grote club, met ontzettend fanatieke supporters”, zegt Mihajlovic. ,,Speel je goed, dan word je er behandeld als een god. Maar als het slecht gaat, zijn de fans in staat de eigen spelers te vermoorden. Na een halfjaar kon ik naar Anderlecht, maar Partizan liet me na onze slechte seizoenstart niet gaan. Ik vond dat trouwens niet erg. Misschien was het nog te vroeg voor een transfer.”

Na afgelopen seizoen was Mihajlovic dicht bij een overgang naar Stuttgart en Genoa. ,,Partizan wilde me niet aan die clubs verkopen. Gelukkig mocht ik later wél naar Heerenveen. Dat was voor mij de beste club. Vanuit Servië kun je niet naar de grote competities, omdat het niveauverschil te groot is. Maar vanuit de eredivisie hebben veel spelers die stap wel gemaakt.”

Doelen
Mihajlovic won informatie in bij Filip Djuricic en Miralem Sulejmani. Beide oud-spelers van Heerenveen brachten een positief advies uit. ,,Servische voetballers die hier succesvol waren”, weet Mihajlovic ,,Die lijn wil ik doortrekken.”

Zijn doelen dit seizoen? Mihajlovic mikt op vijf doelpunten en tussen de zeven en tien assists. ,,Dat is wat ik graag wil, maar ik ga mezelf niet de druk opleggen dat het móet. Veel jonge voetballers maken twee fouten: ze verwachten te veel van zichzelf óf gaan aan zichzelf twijfelen. Ik heb geduld. Ik wil stap voor stap een betere voetballer worden. Ik ben afgelopen week 22 jaar geworden, heb voor een topclub in Servië gespeeld en voetbal nu bij een club waar je je perfect kunt ontwikkelen. Ik lig op schema.”


Toch wel knap dat we de clubs uit grote competities hebben afgetroefd. Zal volgend jaar de opvolger van Zeneli zijn. Heb wel vertrouwen in hem.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Mackan68 » 26-01-2018 16:45

Nemanja heeft al heel wat voor zijn kiezen gehad dus. Laat hem de goals en assists dan maar bij de beloftes maken. Hij zal bij het 1e te weinig speeltijd krijgen om deze doelen voor dit seizoen nog te verwezenlijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor AllardP » 26-01-2018 16:49

Je kunt wel vertrouwen in die jongen hebben, maar ook in de aanpak van de club? Ik geloof er niets van dat Mihajlovic beter wordt in de uiterst zwakke beloftencompetitie. Wat is het toch een enorme misser geweest om het tweede team niet in te schrijven voor de voetbalpiramide...

Ik vind het ook geen goed teken dat Streppel liever middenvelders als Ödegaard, Vlap en Van Amersfoort opstelt dan een echte buitenspeler. Zou het niveauverschil tussen Partizan en Heerenveen zo groot zijn? In elk geval positief dat hij zijn kopje niet laat hangen; dat is tenminste iets.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Lipton » 28-01-2018 20:51

AllardP schreef: Wat is het toch een enorme misser geweest om het tweede team niet in te schrijven voor de voetbalpiramide...


Wat is het een misser om z'n jongen te halen en nooit op te stellen. Dat zijn pas missers.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Knipecity » 30-01-2018 12:32

Hij zou niet de eerste speler zijn die een jaartje nodig heeft om te wennen en dan later toch nog uitblinkt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Marça » 30-01-2018 12:42

Knipecity schreef:Hij zou niet de eerste speler zijn die een jaartje nodig heeft om te wennen en dan later toch nog uitblinkt.

Oussama Assaidi had in zijn eerste seizoen ook nog niet veel impact met één goal en drie assists, daar was destijds ook veel twijfel over. Kreeg in dat seizoen zelfs ook nog een rode kaart.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor BK2007 » 30-01-2018 12:50

Knipecity schreef:Hij zou niet de eerste speler zijn die een jaartje nodig heeft om te wennen en dan later toch nog uitblinkt.


Klopt, mee eens. Zeneli had ook tijd nodig en Afonso Alvez.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Marça » 30-01-2018 13:42

BK2007 schreef:Klopt, mee eens. Zeneli had ook tijd nodig en Afonso Alvez.


Afonso had er in twee duels drie goals in liggen, dus die had niet zoveel tijd nodig om te laten zien hoe goed hij wel niet was. ;)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor BK2007 » 30-01-2018 14:12

Alves kwam toch moeilijk op gang. ? lees het forum in zijn topic nog maar eens terug nov 2016. Flinke discussies over zijn capaciteiten :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor davp » 30-01-2018 15:43

Wat te denken van Sulejmani en Bradley. Die hadden de tijd nodig om te wennen. Hebben we nog veel plezier aan beleefd!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron