Jan Olde Riekerink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 09-04-2019 17:29

Ik ben ook geciteerd, snap alleen niet wat je hiermee wilt zeggen. In het begin speelde we leuk voetbal en Streppel deed het prima. Dat het daarna als een pudding in elkaar zakt hadden de meesten niet kunnen overzien.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 09-04-2019 18:39

Mensen relax! Ik wil niemand aanvallen! Het enige punt dat ik wil maken is dat elke nieuwe trainer in het begin als verfrissend wordt ervaren. Verandering van spijs doet eten.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-04-2019 18:42

Als Erik ten Hag verliest van Heracles Almelo is het een waardeloze trainer en moet ontslagen worden en een week later schakelt hij Real Madrid uit en is het een toptrainer
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 09-04-2019 18:58

Er is ook een citaat van mij bij dus bij deze: Streppel zijn 1e geweldige halfjaar kwam mede doordat Reza finaal door alle barrières heenging. Toen zijn scoringdrift wegzakte en Streppel begon te goochelen met zijn opstellingen kakte het hele zooitje als een kaartenhuis in elkaar. Het begin was zeker goed en dan mag je daarvoor de credits best aan een trainer geven.

Maar dan komt JOR. Die maakt tijdens een van de laatste trainingen tijdens de voorbereiding de selectie nogal opzichtig duidelijk dat spelers 'welke hun taken niet uitvoeren zoals verwacht' er naast komen te staan. Dat hij best wel 2 keer of 3 keer wil uitleggen hoe die taken er voor de spelers uitzien, maar dat er dan ook reactie moet komen. Of wanneer die reactie er in wedstrijden níet is dat spelers dan waarschijnlijk niet slim genoeg zijn om aanwijzingen op te pakken en uit te voeren (bijna letterlijk wat hij zei)

De laatste oefenwedstrijden voor het seizoen tegen BVO's waren niet echt hoogstaand. We beginnen vervolgens best heel aardig aan de competitie. Met spektakel in Zwolle waar op karakter gewonnen wordt met bijna 35 minuten een man minder. Maar meteen daarna is het zeker qua resultaat toch al snel behoorlijk nou nou. Op een paar wel aardig gespeelde wedstrijden na. En dat is eigenlijk dit seizoen zo gebleven. Voor de winterstop stond alles dicht bij elkaar. We konden net zo makkelijk plaatsen voor PO's als voor degradatie/promotie. Door een serie goede resultaten in januari/februari zijn we nu veilig. Maar daar houdt het ook wel mee op. PO's gaan we naar ik verwacht zeker niet meer halen. Doen we dat wel dan moet je je net als vorig seizoen wederom afvragen wat we daar te zoeken hebben. Veel belangrijker dan die deelname aan de PO's zijn het veilig stellen van tv-gelden. En daar hebben we met de uitglijders tegen de Superboeren, Feyenoord en nu Emmen toch wel mooi linke soep van gemaakt. Wetende dat we thuis bijna niet winnen. Dat er bijna niet meer gescoord wordt, sterker nog, er worden nog maar amper kansen gecreëerd. Groningen heeft met wat fortuin een prima reeks neergezet en zitten zeer waarschijnlijk in een iets positievere flow dan dat wij zitten. Die kan ons aankomend weekend de genadeslag verkopen. Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat niet zou gaan gebeuren. Alle voortekenen wijzen erop. Maar toch is er dat kleine beetje hoop. Dat het hele elftal tóch ineens nog over karakter blijkt te beschikken en dat Groningen met lege handjes terug naar het Grunningse gestuurd wordt. Hoop....... Waarschijnlijk tegen beter weten in. Vergelijking Streppel vs. JOR: Reza vs. Vlap/Lammers. Loopt het dan is er resultaat. Loopt het niet dan is het ruk.

Over JOR. Die moet de eer aan zichzelf houden na een zeperd tegen Groningen. Maar of hij zoveel eer heeft betwijfel ik. Er zal wel een verklaring komen dat verliezen ook bij de edele voetbalsport hoort. Daar heeft hij dan volkomen gelijk in, maar wij kopen daar helemaal niets voor. De club zal hem niet de zak geven want geld. Dus mag JOR het gerust nog een seizoen proberen. Maar dan wel zonder een behoorlijke groep vaste (20+ jaren) seizoenkaarthouders. Maar dat is dan uiteraard weer niet alleen de schuld van JOR. Of helemaal niet eigenlijk. De club bevind zich momenteel op heel glad of heel dun ijs. En dat aan de vooravond van het jubileumjaar. Diep Triest!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 10-04-2019 10:25

Mackan68 schreef:Er is ook een citaat van mij bij dus bij deze: Streppel zijn 1e geweldige halfjaar kwam mede doordat Reza finaal door alle barrières heenging. Toen zijn scoringdrift wegzakte en Streppel begon te goochelen met zijn opstellingen kakte het hele zooitje als een kaartenhuis in elkaar. Het begin was zeker goed en dan mag je daarvoor de credits best aan een trainer geven.



Kijk, dit geluid mag OOK gehoord worden! Zoals er hier het afgelopen jaar over Streppel werd gesproken was ook niet helemaal fair. Alsof JOR niet de ideale trainer was, maar altijd beter dan JOR. Nou sorry, dat is gewwon niet zo! JOR heeft scorinend vermogen in zijn ploeg! We hebben na Ajax, PSV en Feyenoord de meeste goals gemaakt en daar veel minder kansen voor nodig gehad. En nog staan we 10e! Kun je nagaan hoe het er nu voor gestaan had als JOR niet de beschikking had over Vlap en Lammers, samen 28 goals. De topscorers van vorig jaar was Ghoochannejhad en Thorsby met 8 goals en 6 goals!
Het feit dat we dit jaar nog regelmatig uit geslagen positie terugkwamen was omdat de aansluitingstreffer uit het niets viel, en daarna het geloof terugkwam. Dat heeft NIKS met JOR te maken
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 10-04-2019 10:26

Excuses voor de taalvauten hierboven!
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor mitrita » 10-04-2019 13:50

sc Heerenveen heeft besloten om trainer Jan Olde Riekerink per direct op non actief te stellen.

Olde Riekerink was sinds afgelopen zomer hoofdtrainer van sc Heerenveen. De club staat momenteel op de tiende plaats in de Eredivisie. De huidige technische staf neemt de taken van Olde Riekerink tot aan het einde van het seizoen over. Johnny Jansen zal daarbij als hoofdtrainer fungeren.

sc Heerenveen bedankt Jan Olde Riekerink voor zijn werkzaamheden bij de club en wenst hem het allerbeste toe in het vervolg van zijn carrière.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Neymar » 10-04-2019 13:57

Daar wassie al. Onvermijdelijk natuurlijk.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-04-2019 13:59

Op basis van laatste 4 wedstrijden wel terecht, maar de spelersgroep vind ik ook matig en ook niet goed genoeg voor de play-offs
Vind JOR als persoon zeker bij Heerenveen passen, als trainer niet goed genoeg.
Ik wens JOR het allerbeste toe !! Hoop dat Hamstra en Roozemond snel volgen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Superfries1996 » 10-04-2019 14:02

Niks mis met Hamstra. Zie maar een degelijke selectie samen te stellen in onze financiele situatie die voldoet aan de wensen van een zeer kritisch publiek.

on topic: terecht ontslag, alhoewel ik het op termijn misschien nog wel goed zag komen tussen JOR en Heerenveen. Zelden zo weinig gewonnen en uberhaupt vermakelijke thuiswedstrijden gezien, funest voor verkoop van seizoenskaarten. Resultaten verder ook niet goed.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-04-2019 14:05

Superfries1996 schreef:Niks mis met Hamstra. Zie maar een degelijke selectie samen te stellen in onze financiele situatie die voldoet aan de wensen van een zeer kritisch publiek.

In het begin had ik ook volste vertrouwen in Hamstra, maar toch twijfels over transferbeleid.
- 10 middenvelders
- 1 linksback dia amper goed genoeg is
- 3 rechtsbacks die niet goed genoeg zijn
- Een spits huren, de positie met meeste transferwaarde
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Trevorp » 10-04-2019 14:09

Feanfan 1 schreef:Op basis van laatste 4 wedstrijden wel terecht, maar de spelersgroep vind ik ook matig en ook niet goed genoeg voor de play-offs
Vind JOR als persoon zeker bij Heerenveen passen, als trainer niet goed genoeg.
Ik wens JOR het allerbeste toe !! Hoop dat Hamstra en Roozemond snel volgen


Ik vind hem juist helemaal niet bij Heerenveen passen, maar goed maakt niks uit. Resultaat zijn ruk, dus trainer weg.

Hoop op een mooi effect bij sc Heerenveen-Grunn
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Satyr » 10-04-2019 14:11

JOR is op zich een aardige man, maar niet geschikt als trainer denk ik.

Bedankt en succes in ieder geval :D
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 10-04-2019 14:13

Feanfan 1 schreef:- 1 linksback dia amper goed genoeg is


Wablief? Woudenberg speelt dit seizoen meer dan prima, zulke jongens moet je tijd geven.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor bennieeee » 10-04-2019 14:18

Dit ontslag is mede mogelijk gemaakt door het elftal. Bedankt
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor bigbear » 10-04-2019 14:34

Hoera. Jammer maar noodzakelijk. Kon de spelers niet meer motiveren. Ik hoop dat ze vertrouwen en motivatie nog terug kunnen vinden dit seizoen. Zo is het wel een hele trieste bende bij elkaar. Van mij mag Verbeek het nog een keertje bewijzen. Laatste trainer die het hier lekker aan de loop had..
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Avatar gebruiker
bigbear
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 21-08-2003 22:12
Woonplaats: snits

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Muck » 10-04-2019 14:38

Geluiden uit Twente doen vermoeden dat Verbeek een erg ouderwetse, gedateerde trainer is. Heeft daar erg veel verkeerd gedaan, zo niet alles.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 10-04-2019 14:40

Als Verbeek onze nieuwe trainer wordt zal ik geen voet meer in het stadion zetten.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Smitte » 10-04-2019 14:51

Doe van der Gaag maar..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-04-2019 15:23

Het wordt Johnny Janssen in ieder geval tot de zomer. Hoewel het wegsturen van de trainer op zich wel te billijken is, komt het onze dekhengst Ceessie niet slecht uit de aandacht even van zijn gepruts afgeleid is..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Muck » 10-04-2019 15:26

Kees Roozenmond zal wel met Djordi Hopman op de proppen komen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor paparazzi » 10-04-2019 15:27

Een trainer is net zo goed als het materiaal wat ie tot zijn beschikking heeft. Trek uw conclusies.
Ik pleit daarom dan ook meer voor een goede motivator! Ipv iemand die zijn papiertje ooit heeft gehaald voor het trainersvak.

Het zal er de laatste paar wedstrijden echt niet veel beter op gaan worden is mijn idee. JOR de juiste man voor Heerenveen? Nee.

Johnny Jansen zal echt niet met dit team in die paar potjes P/O afdwingen, daar geloof ik niet meer in.
Het is nu zaak om te kijken wat er vanaf komende zomer voor de groep moet komen. Ik wens de beleidsbepalers daarmee veel sterkte want gemakkelijk zal dat niet worden!

JOR wordt bedankt voor zijn gedane arbeid.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Raider » 10-04-2019 17:31

En nu als de speer proberen Maurice Steijn van VVV te halen.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 10-04-2019 17:50

Raider schreef:En nu als de speer proberen Maurice Steijn van VVV te halen.


Die is net zo goed als zijn kunstgrasmat.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Raider » 10-04-2019 17:52

Ben ik niet met je eens presteert al jaren met weinig middelen uitstekend.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor fuotbalgek » 10-04-2019 18:31

Nu Hamstra en Roozemond er nog achteraan. Schoon schip maken is de enige optie.

Qua opvolger van JOR zie ik het liefst mensen uit de club. Klompe en Janssen lijkt me dan het beste duo. Wellicht met Sibon er bij idd. Verbeek is wat mij betreft wel een gepasseerd station.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 10-04-2019 19:20

Raider schreef:Ben ik niet met je eens presteert al jaren met weinig middelen uitstekend.

1. Een 'droge' en 'warme' kunstgrasmat waar veel clubs met echt gras moeite mee hebben. 2. Unnerstall. 3. Een spelersgroep met over het algemeen vrij lange fysiek ingestelde spelers. 3 Oorzaken voor het succes van Steijn. Hoe zou hij dat bij ons doen?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 10-04-2019 20:09

fuotbalgek schreef:Nu Hamstra en Roozemond er nog achteraan. Schoon schip maken is de enige optie.

Qua opvolger van JOR zie ik het liefst mensen uit de club. Klompe en Janssen lijkt me dan het beste duo. Wellicht met Sibon er bij idd. Verbeek is wat mij betreft wel een gepasseerd station.


Roozenmond zit er net, die gaat zeker nog niet weg
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor pes5 » 10-04-2019 20:56

Alle ballen op Kasper Hjullmand.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 10-04-2019 21:09

pes5 schreef:Alle ballen op Kasper Hjullmand.


Waarom zou hij voor een team als Heerenveen kiezen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten