Sam Lammers

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 04-04-2019 11:05

edaluz schreef:Ik denk ook te weten dat er wél een optie tot koop is bedongen. Maar dat dit om onduidelijke redenen bewust niet gecommuniceerd is.

Naar mijn weten niet. Volgens mij is ook bewust gesteld door Hamstra dat PSV Lammers niet wilde verkopen, omdat ze nog in hem geloven als toekomstige PSV1-spits. Mocht je ergens documentatie kunnen vinden die dit betwist, zie ik dat graag.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor edaluz » 04-04-2019 11:43

Uit artikel VI, https://www.vi.nl/nieuws/heerenveen-bli ... onstructie

In dit artikel staat o.a:
"Wanneer Lammers via een periode in het Abe Lenstra Stadion doorbreekt in Eindhoven, staat daar voor Heerenveen een financiële impuls tegenover. Wanneer Lammers na zijn Friese huurjaar uiteindelijk géén kans maakt op een doorbraak in Eindhoven, liggen er ook afspraken tussen beide clubs".

En iets dergelijks is ook wat mij uit zeer betrouwbare bron ter ore kwam.

Hieruit blijkt m.i. dat er sowieso soort optie van koop is indien er bij PSV te weinig perspectief is. Kans is groot dat Luuk de Jong en Malen blijven, alsmede die Argentijn en het grote talent Pieroe (contract verlengd).
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 04-04-2019 13:40

edaluz schreef:Hieruit blijkt m.i. dat er sowieso soort optie van koop is indien er bij PSV te weinig perspectief is. Kans is groot dat Luuk de Jong en Malen blijven, alsmede die Argentijn en het grote talent Pieroe (contract verlengd).

Dat wist ik niet. Goed stuk!
De vraag is alleen wat er wordt verstaan onder 'geen kans op een doorbraak in Eindhoven'. Ik weet niet wat de concrete afspraken zijn, maar je zou dit ook kunnen lezen als dat PSV hem nog een seizoen kan verhuren aan een Eredivisieclub alvorens zij hem in PSV-1 opnemen. Aan de andere kant is een dergelijke constructie wel het fairst richting alle partijen. Namelijk, kans op een basisplek/invaller bij PSV-1 geeft Lammers zekerheid, en, geen kans op speeltijd geeft Heerenveen de kans om hem definitief over te nemen (tegen een reeds vastgestelde prijs).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor diepFries » 04-04-2019 18:48

edaluz schreef:Hieruit blijkt m.i. dat er sowieso soort optie van koop is indien er bij PSV te weinig perspectief is. Kans is groot dat Luuk de Jong en Malen blijven, alsmede die Argentijn en het grote talent Pieroe (contract verlengd).
Een percentage bij verkoop door PSV aan een derde club valt toch ook gewoon onder die omschrijving? Waardoor het niet per se een optie tot koop voor sc Heerenveen hoeft te zijn?
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Ebiede » 04-04-2019 21:58

Was weer genieten van het grote talent! Sam lamzak
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Mackan68 » 04-04-2019 23:18

edaluz schreef:Uit artikel VI, https://www.vi.nl/nieuws/heerenveen-bli ... onstructie

In dit artikel staat o.a:
"Wanneer Lammers via een periode in het Abe Lenstra Stadion doorbreekt in Eindhoven, staat daar voor Heerenveen een financiële impuls tegenover. Wanneer Lammers na zijn Friese huurjaar uiteindelijk géén kans maakt op een doorbraak in Eindhoven, liggen er ook afspraken tussen beide clubs".

En iets dergelijks is ook wat mij uit zeer betrouwbare bron ter ore kwam.

Hieruit blijkt m.i. dat er sowieso soort optie van koop is indien er bij PSV te weinig perspectief is. Kans is groot dat Luuk de Jong en Malen blijven, alsmede die Argentijn en het grote talent Pieroe (contract verlengd).

Kan dit ook niet de afspraak zijn over een eerste optie op een huur voor volgend seizoen? Hoeft niet perse een koopoptie te zijn lijkt me. Hij is mij overigens ook veel te flegmatiek. Als er geen vervolg komt vind ik het ook prima. Helemaal als Vlap na dit seizoen vertrekt. Je weet nooit hoe de klik er met een volgende 10 zal zijn. Als Rienstra dat in moet vullen heb ik grote vrees voor een enorme tegenvaller.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 05-04-2019 09:35

Mackan68 schreef:Je weet nooit hoe de klik er met een volgende 10 zal zijn. Als Rienstra dat in moet vullen heb ik grote vrees voor een enorme tegenvaller.

Frederiksen heeft een terugval gehad, maar die zal normaliter (met in zijn kielzog Hajal die zich uitstekend ontwikkelt) de nummer 10 van Vlap overnemen. Aangezien Frederiksen veel beweeglijkheid heeft (en inzicht) zie ik dat wel goedkomen met een Lammers.
Wat je met een Rienstra moet, vraag ik me sowieso af. Verdedigend laat hij het te vaak lopen en in aanvallende zin vind ik hem nou niet bepaald veel toevoegen. In een voetballend elftal is Rienstra gezien zijn capaciteiten ook geen 10.

Lammers
Feitelijk maakt het niet zoveel uit wat de optie is. Wanneer PSV overtuigd is van Lammers, nemen ze hem na de zomer op in PSV-1 en krijgen wij een doorverkooppercentage in de toekomst. Wanneer PSV niet is overtuigd, is er altijd nog de mogelijkheid hem een seizoen te huren, hem definitief in te lijven of een andere spits te kopen. Hierbij is uiteraard alleen de optie Lammers definitief inlijven na dit seizoen de meest voor de hand liggende. Hem nog een seizoen huren lijkt me niet aantrekkelijk tenzij je een hele goede optie tot koop kunt bedingen en vertrouwen in zijn potentieel hebt, en, uiteraard geen vergelijkbaar alternatief (voor koop) hebt.
Op zich heb ik nog wel vertrouwen in hem. Hij wordt deze maand 22 jaar en heeft nog genoeg tijd om zijn fysiek en inzet te verbeteren. Sowieso is het wel goed om een sportpsycholoog actief op Mihajlovic, Lammers en Floranus te zetten. Wanneer Lammers zich nu al in de grote wedstrijden zou laten zien, zou PSV hem direct inlijven na dit seizoen. Laten we hopen dat het een diesel is en zijn potentieel er nog uit moet komen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Neymar » 05-04-2019 11:00

Ik denk dat we echt blij mogen zijn als we Lammers volgende seizoen kunnen inlijven. Deze jongen kan gewoon goed voetballen. Als je kijkt naar de spitsen van de afgelopen 2/3 jaar is Lammers gewoon dikke prima.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Sam Lammers

Berichtdoor oldtimer » 05-04-2019 12:40

Natuurlijk kan Lammers prima voetballen, hij heeft dat in een aantal wedstrijden, zoals Ajax - uit en De Graafschap - uit, ook zeker laten zien. Maar vaker nog en dan met name in thuiswedstrijden, zie je hem niet of nauwelijks. En inderdaad, hij is niet meedogenloos genoeg in de duels en ik ben bang dat dit ook zo zal blijven. Misschien is hij gewoon te aardig en te beschaafd voor dit harde werk. Hoe mooi die eigenschappen dan op zichzelf ook mogen zijn Maar goed, je weet het nooit tenslotte.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 14-05-2019 07:33

Ik ben benieuwd of Hamstra een poging gaat doen om Lammers definitief over te nemen danwel nog een seizoen te huren van PSV (met fiks hogere vergoeding bij verkoop). Voor een spits heeft hij prima statistieken laten zien en zal hij volgend seizoen onder voorbehoud van het aanblijven van Vlap alleen maar beter zijn.
Jammer genoeg hebben we te weinig cash anders zou ik hem graag ingelijfd zien worden. Het is nog geen killer, maar kan met de nodige begeleiding en speeltijd zich nog prima ontwikkelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 14-05-2019 13:00

Ik vond overigens Lammers niet zo geweldig. Van Bergen heeft wel een tiental voorzetten afgeleverd, de ene beter dan de andere, maar Lammers verschuilt zich vrijwel altijd op die momenten. Zijn goals komen ook vooral uit eigen acties en zijn ook nooit echte spitsengoals zoals een Huntelaar ze altijd maakt. Is spits wel zijn echte positie?
Superfries1994



Ik geef je gelijk, ik vind Lammers veel meer een 10 dan een spits
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Neymar » 07-09-2020 20:04

Lees net dat Atalanta geïnteresseerd is in Lammers. Dat hij zelfs al een mondeling akkoord heeft met de club, maar dat PSV meer dan de geboden 7 miljoen wilt.

Krijgen wij nog wat mocht hij vertrekken?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Superfries1996 » 08-09-2020 07:41

Neymar schreef:Lees net dat Atalanta geïnteresseerd is in Lammers. Dat hij zelfs al een mondeling akkoord heeft met de club, maar dat PSV meer dan de geboden 7 miljoen wilt.

Krijgen wij nog wat mocht hij vertrekken?


10%!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Jazz » 08-09-2020 08:23

Superfries1996 schreef:10%!


VI noemt geen doorverkooppercentage, maar ik denk wel dat wij recht hebben op een deel van de winst. Hoeveel procent is niet helemaal bekend.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Marça » 08-09-2020 09:58

Tien procent is zeer gebruikelijk en bijvoorbeeld ook bij Sven Botman het geval geweest. Ook bij Denzel Dumfries (weliswaar niet gehuurd) en Jan Paul van Hecke is dit het geval. Bij Lammers lag dit percentage zelfs op twintig procent als hij direct was verkocht, maar dat zal nu een jaar later waarschijnlijk tien procent zijn.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Sam Lammers

Berichtdoor nickstok » 17-09-2020 20:09

Hij gaat inderdaad naar Atalanta! Er wordt nu een bedrag van 10 miljoen genoemd inclusief bonussen. Als er inderdaad 10% is bedongen komt er een mooi bedrag naar ons toe!
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Goran Popov » 22-09-2020 15:38

De transfer is nu door alle partijen bevestigd. Hamstra gaf aan dat het niet om 'kale huur' ging, dus hem kennende pakken we hier weer 10% of wellicht meer.

Die Hamstraconstructies beginnen nu echt te lopen. Daarnaast gaat Dumfries wellicht ook nog een stap maken. Tuurlijk zal het niet altijd lukken maar Hamstra doet dit echt uitstekend. Het zou me niks verbazen dat Hamstra straks een stap kan maken naar een grotere club. Wie weet dat we dan ook 10% vangen :lol:
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Jazz » 23-09-2020 17:48

Goran Popov schreef:De transfer is nu door alle partijen bevestigd. Hamstra gaf aan dat het niet om 'kale huur' ging, dus hem kennende pakken we hier weer 10% of wellicht meer.

Die Hamstraconstructies beginnen nu echt te lopen. Daarnaast gaat Dumfries wellicht ook nog een stap maken. Tuurlijk zal het niet altijd lukken maar Hamstra doet dit echt uitstekend. Het zou me niks verbazen dat Hamstra straks een stap kan maken naar een grotere club. Wie weet dat we dan ook 10% vangen :lol:


Heb nog niet eerder gezien dat een Eredivisie club zulk soort constructies opzet. Chapeau voor Hamstra, hij doet het echt goed. Espejord is een misser, maar met Dumfries, Ejuke & Veerman haalt hij leuke spelers binnen die we voor DIKKE winst hebben verkocht/gaan verkopem. Mag van mij nog wel tot 2025 blijven.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Superfries1996 » 04-10-2020 13:22

Scoorde vandaag voor Atalanta de 5-2. Nog even en we zien hem in het Nederlands elftal verschijnen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Satyr » 10-01-2024 15:57

Hij gaat bij Utrecht spelen
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron