Mitchell van Bergen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mitchell van Bergen

Berichtdoor Raider » 31-08-2018 11:07

Welkom Mitchel en gefeliciteerd met je 4 jarig contrakt.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Ebiede » 31-08-2018 11:16

Prima deal, m'n complimenten!

Talentvol en Nederlands, wat wil je nog meer.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Satyr » 31-08-2018 11:17

Zo, da's mooi! Groot talent in FM :mrgreen:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Rick » 31-08-2018 11:20

Groot talent met snelheid, kan een mannetje passeren en heeft een goed schot in de benen. Voorin de posities nu dubbel bezet! Goede aankoop van Hamstra!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Jazz » 31-08-2018 11:21

Welkom Mitchel! Vervanger voor Zeneli?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Neymar » 31-08-2018 11:56

Mooi. Was al bang dat we zouden huren.

Welkom!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Superfries1994 » 31-08-2018 12:00

Dit lijkt toch een meer dan uitstekende slag van Hamstra! Zeer blij verrast. We hadden echt een impuls nodig voorin. Ben ook benieuwd waarom Vitesse hem zo relatief makkelijk liet gaan en waarom hij Beerens niet voorbij kwam in de pikorde. Dat is niet echt een topper.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Crash » 31-08-2018 12:04

Absoluut geen Hamstra-adept, maar dit is, na Rienstra, opnieuw een goede, verstandige transfer.
Zeker omdat hij met de aanwezigheid van miskopen Rojas en Michajlovic als alternatieven veel speelminuten lijkt te gaan maken dit seizoen. Samen met ook-al-geen-hoogvlieger Zeneli en zeer-goede-voetballer Lammers zal hij een prima aanval kunnen vormen die bij een middenmoter zonder al te grote aspiraties thuishoort. Keurig!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor vincentdelbos » 31-08-2018 12:09

Vitesse supporters zijn er behoorlijk ziek van, als je kijkt naar voetbalzone.

Meen je niet. Zonde zonde zonde. Hij heeft echt veel potentie. Verhuren had ik nog gesnapt maar verkopen... Hier baal ik echt van


Wow, dacht altijd dat dit het grootste talent was van Vitesse! Laten ze die zomaar gaan naar H’veen?


Veel plezier er mee. Oh oh oh vitesse wat dom....


Ongelofelijk dit !!! #fail

In een ander topic over Bruns schreef ik nog, dat we niemand meer laten gaan. En gaat juist onze veelbelovende en veelzijdige vleugelflitser gaat nu weg.

Had 'm dan verhuurd zodat je volgende zomer een keuze had kunnen maken tussen Mitch en Gong...


Deze zag ik even niet aankomen. Beerens doet het redelijk, maar had gehoopt dat v Bergen zeker nog aan de bak zou komen aan de rechterkant. Combi snelheid techniek goed. Voorzetten iets minder. Hier gaat Heerenveen nog een hoop plezier aan beleven. Veel succes!
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor FeanYme » 31-08-2018 12:24

Ik heb hem nooit goed in de gaten gehouden, maar na de reacties van Heerenveen- en Vitesse supporters kan ik alleen maar zeggen dat ik me graag laat verassen :)

Wolkom Mitchell!
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor denevert » 31-08-2018 16:21

Vitesse was een stapje te hoog.Heeft het nog stees niet waar kunnen maken.Zat al 4 jaar bij selectie.
2 klassen minder dan zeneli.
denevert
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 03-11-2006 14:56

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor BK2007 » 31-08-2018 17:01

Door de komst van Odegaard en de basisplaats van Beerens zal hij wel niet aan spelen toe komen bij Vitesse.
Hopelijk kan hij bij ons wel zijn talent tonen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Mackan68 » 31-08-2018 20:27

denevert schreef:Vitesse was een stapje te hoog.Heeft het nog stees niet waar kunnen maken.Zat al 4 jaar bij selectie.
2 klassen minder dan zeneli.

Ohoh..... Dat belooft dan niet veel goeds. Zoveel klasse spreidt Zeneli namelijk ook niet ten toon gedurende zijn verblijf bij ons.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Rick » 31-08-2018 21:09

Dat Zeneli beter is dan Mitchel lijkt mij toch ook normaal? Ik vind hem ook beter dan Beerens of Linssen. De laatste tijd is het echter niet goed. Dit heeft deels met hemzelf, maar ook met het team en trainer te maken.

Persoonlijk denk ik dat wij meer van Zeneli mogen verwachten, omdat er ook gewoon meer in zit. Het is eigenlijk net een beetje geworden zoals bij Larsson. Gebrek aan concurrentie? Persoonlijk denk ik van wel. Ik zou hem nu bijvoorbeeld ook niet snel op de bank zetten, omdat hij als aanvaller de meeste dreiging heeft. Begrijp wel goed dat andere supporters dit anders zien en Zeneli op de bank willen. Hij loopt de kantjes er in verdedigend opzicht namelijk wel vanaf. Hoop dat wij nu met Mitchell en daarnaast Rojas en Mihajlovic dan ook weer de scherpte bij de spelers voorin gaan terug zien.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor E.D. » 01-09-2018 06:17

Vitesse vond het een prima deal. Misschien een eerste terugkoopoptie bedongen? Waarom zou je het anders een prima deal vinden?
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor BK2007 » 01-09-2018 08:16

Een terugkoopoptie na 4 jaar ?
Dat lijkt me niet erg logisch. Het lijkt met z'n lange tijd meer een mooie actie van Hamstra.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Thinkman » 01-09-2018 09:32

Omdat deze actie pas laat tot stand kwam, en een verhuur naar VVV door Vitesse werd geblokkeerd, lijkt het meest waarschijnlijke scenario: de betreffende speler heeft (via zijn zaakwaarnemer) stampij gemaakt, zo van na 4 jaar aan het lijntje, weer een aankoop voor mijn positie, weer geen verhuur, klaar mee, wil weg ('kans deed zich pas woensdag voor"). Vitesse wil niet escaleren ("stonden niet te springen om hem te verkopen") en werkt alsnog mee als het maar gaat om verkoop en geen directe concurrent. En zo zien ze ons kennelijk niet... :wink:


Update: Vite$$e huurt Musonda (21 jr, waarde 5 miljoen EUR volgens transfermarkt , vorig seizoen verhuurt aan Celtic) van Chelsea. Musonda wordt gehaald als vervanger van Van Bergen.
Laatst bijgewerkt door Thinkman op 01-09-2018 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Wizard » 01-09-2018 10:42

E.D. schreef:Vitesse vond het een prima deal. Misschien een eerste terugkoopoptie bedongen? Waarom zou je het anders een prima deal vinden?

Prima deal aangezien er 2 spelers voor hem in de pikorde stonden. Deze jongen heeft daarom op een vertrek aangestuurd. Hij wil spelen en daarom vertrekken. Verhuur heeft voor Vitesse geen zin aangezien er 2 spelers voor hem staan en ze zullen willen doorselecteren. Vitesse heeft er een prima prijs voor gekregen en daarom is het een prima deal. Zie het als de situatie Pelle die ook verkocht mag worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Mackan68 » 01-09-2018 11:18

Rick schreef:Dat Zeneli beter is dan Mitchel lijkt mij toch ook normaal? Ik vind hem ook beter dan Beerens of Linssen. De laatste tijd is het echter niet goed. Dit heeft deels met hemzelf, maar ook met het team en trainer te maken.

Persoonlijk denk ik dat wij meer van Zeneli mogen verwachten, omdat er ook gewoon meer in zit. Het is eigenlijk net een beetje geworden zoals bij Larsson. Gebrek aan concurrentie? Persoonlijk denk ik van wel. Ik zou hem nu bijvoorbeeld ook niet snel op de bank zetten, omdat hij als aanvaller de meeste dreiging heeft. Begrijp wel goed dat andere supporters dit anders zien en Zeneli op de bank willen. Hij loopt de kantjes er in verdedigend opzicht namelijk wel vanaf. Hoop dat wij nu met Mitchell en daarnaast Rojas en Mihajlovic dan ook weer de scherpte bij de spelers voorin gaan terug zien.

Off:Hoe kun je jezelf nog meer tegenspreken Rick. Ontbreken van concurrentie en daardoor zwak optreden maar hem niet op scherp willen zetten door hem eens een paar wedstrijden te laten banken. Wat is dan de druk voor Arber om zich wel het snot voor de ogen te lopen als daar reden voor is, en die is er? Die blijft zo lekker zijn wedstrijdjes vol maken. Matig tot slecht presteren en vervolgens transfervrij vertrekken volgende zomer. En wie is dan de winnaar en de verliezer? Ik denk dat je het antwoord al wel weet......

On: Mooi dat ze Mitchell voor lange tijd vast gelegd hebben. Hopelijk komt zijn potentie er bij ons wel uit. Bij weer een huur was iedereen op de fora knettergek geworden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Rick » 01-09-2018 11:24

Wellicht niet helemaal duidelijk verwoord Mackan. Ik bedoel te zeggen dat Zeneli ondanks zijn matige optredens, vaak alsnog de gevaarlijkste vleugelspeler was (minst slechte). Dat zegt natuurlijk iets over de anderen.. daarom zou ik hem niet snel op de bank zetten. Echter, is mijn hoop dat door de komst van Mitchell, die zowel links als rechts kans spelen iedereen weer op scherp komt te staan. De hoop is ook dat Zeneli gelijk laat zien weer scherp te zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan gewoon op bankje.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Mackan68 » 01-09-2018 11:30

Rick schreef:Wellicht niet helemaal duidelijk verwoord Mackan. Ik bedoel te zeggen dat Zeneli ondanks zijn matige optredens, vaak alsnog de gevaarlijkste vleugelspeler was (minst slechte). Dat zegt natuurlijk iets over de anderen.. daarom zou ik hem niet snel op de bank zetten. Echter, is mijn hoop dat door de komst van Mitchell, die zowel links als rechts kans spelen iedereen weer op scherp komt te staan. De hoop is ook dat Zeneli gelijk laat zien weer scherp te zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan gewoon op bankje.
Hij is nog steeds zoals hij zijn hele verblijf bij ons is geweest. Van de ene vormcrisis naar de andere, met soms eens een heel klein lichtpuntje. Hij wordt net als Larsson nogal overschat. Wordt niet beter. Geef Rojas voorlopig maar lekker het vertrouwen op rechts en Mihajlovic op links en laat Zeneli maar eens bewijzen dat hij kan knokken. Wordt iedereen beter van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor DSCH » 01-09-2018 15:46

Prima aankoop, een jonge en talentvolle speler met doorgroeimogelijkheden. Van Vitesse supporters heb ik begrepen dat hij nog wel wat scherper moet worden voor de goal. Hopelijk lukt dat bij ons want wij lopen al niet over van het scorend vermogen. Op de vleugels ben je nu prima bezet: links heb je nu Mihailovic en Zeneli, voor rechts heb je van Bergen en Rojas. Keurig!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Voorstopper » 01-09-2018 19:58

Ik heb in ieder geval vandaag gezien dat hij lichtvoetig en snel is. Wel een speler met doorgroeimogelijkheden lijkt me.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Goran Popov » 12-11-2018 15:59

Het wordt tijd dat Mitchell een basisplaats krijgt. Wat ik mooi bij hem vind, en wat steeds zeldzamer wordt, is dat hij constant snelheid houdt in een 1-tegen-1 duel. Hij doet dat zowel vanaf de rechter- als de linkerkant. Laat zich niet afschrikken en probeert er hoe dan ook langs te komen. Houdt niet van vertragen of terugkappen.

Gisteren, maar ook in andere wedstrijden, zie je dat hij de rechterkant veel meer stootkracht geeft in vergelijking met Yuki. De dieptepass werd gisteren sneller gezocht toen hij er in kwam. De keren dat hij die bal niet zelf mee kon nemen, werd de back van Groningen in ieder geval geforceerd om een ingooi weg te geven. Dat geeft op zijn beurt het team een mooie kans om naar voren te bewegen en de tegenstander vast te zetten. Je kan dan als team opschuiven. En uiteindelijk is dat toch de richting die je op moet.

De bal hoeft niet altijd 100x overgespeeld te worden in doorgekookte, in theorie gemarineerde formaties met "hangende vleugels" of "verbindingsspelers" en weet ik veel wat nog meer. Hup, naar voren, en gauw een beetje.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Thinkman » 12-11-2018 19:57

Goran Popov schreef:De bal hoeft niet altijd 100x overgespeeld te worden in doorgekookte, in theorie gemarineerde formaties met "hangende vleugels" of "verbindingsspelers" en weet ik veel wat nog meer. Hup, naar voren, en gauw een beetje.


Amen!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-12-2018 15:17

Je gunt het deze jongen enorm, maar is het zo moeilijk om een voorzet te geven ?
Hij heeft tenminste wel diepgang, iets wat we onder Streppel en JOR tot nu toe nooit gezien hebben
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Wizard » 03-12-2018 17:13

Feanfan 1 schreef:Je gunt het deze jongen enorm, maar is het zo moeilijk om een voorzet te geven ?
Hij heeft tenminste wel diepgang, iets wat we onder Streppel en JOR tot nu toe nooit gezien hebben

Zijn voorzetten waren afgelopen zaterdag wel heel erg dramatisch inderdaad.
Op zich ben ik wel een voorstander van Mitchel, maar hij mist wel een behoorlijke dosis overzicht en rust in zijn spel. Het is nog te veel actie-actie en als een blind paard naar voren. Zijn acties stranden nog te vaak op dezelfde manier. Mocht hij wat onvoorspelbaarder worden in zijn acties en wat meer rust/overzicht in zijn spel kunnen brengen, kan hij zich best es leuk ontwikkelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor pes5 » 03-12-2018 22:11

Toch zie ik 100 keer liever iemand die de actie wil maken en de diepte ingaat, dan een middenvelder als Yuki daar, waardoor we weer het voorspelbare trechterspel krijgen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-12-2018 22:27

pes5 schreef:Toch zie ik 100 keer liever iemand die de actie wil maken en de diepte ingaat, dan een middenvelder als Yuki daar, waardoor we weer het voorspelbare trechterspel krijgen.

Dat lijkt me logisch, maar je mag wel verwachten dat een buitenspeler een voorzet op maat kan geven, anders kan ik de schoenen ook wel uit de kast halen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Mitchel van Bergen.

Berichtdoor Marça » 04-12-2018 08:41

Ben het helemaal eens met de kritiek op zijn voorzetten, maar aan de andere kant is hij ook nog maar 19 jaar. De snelheid en de actie heeft hij al en als hij nu ook de rust krijgt om de bal fatsoenlijk voor te geven (te beginnen met 'simpele' ballen over de grond) dan kan het nog leuk gaan worden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten