Jens Odgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Fladian » 18-02-2020 11:49

Ik weet nog dat er een aantal mensen waren die redelijk enthousiast waren over Odgaard in de voorbereiding. Ik heb geen wedstrijd van de voorbereiding gezien, maar ik ben wel benieuwd hoe hier nu naar gekeken wordt? Odgaard zal ondertussen met minder zelfvertrouwen spelen, verwacht ik, maar zijn er ook andere verschillen in zijn speelstijl?

Niet om mensen in een kwaad daglicht te zetten, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre Odgaard veranderd is in loop van het seizoen. En, belangrijker nog, of hij veranderd is. Of wordt hij misschien verkeerd gebruikt?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-02-2020 11:58

Ik was één van de personen die erg positief was in de voorbereiding (was wel tegen huren). Voetballend ging het nog wel, maar als je de goals ziet tegen SV Meppen en KV Mechelen, dan zie je echt wel kwaliteiten.
De eerste seizoenshelft vond ik ook dat het hem niet meezat. De 2 gemiste penalties is gewoon slecht, maar de twee onterechte afgekeurde goals tegen Ajax en ADO Den Haag waren dikke pech. Dan had hij 9 goals uit 18 wedstrijden, dat zijn prima cijfers. Voetballend is en was het matig, maar Finnbogason was ook geen goede voetballer. Statistisch dikke prima
Nu is alles anders. Zit helemaal niks meer in. Snel op de bank ermee, want ik zie op dit moment ook geen aanknopingspunten dat het de laatste 10 wedstrijden nog wat wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 19-02-2020 01:35

Fladian schreef:Ik weet nog dat er een aantal mensen waren die redelijk enthousiast waren over Odgaard in de voorbereiding. Ik heb geen wedstrijd van de voorbereiding gezien, maar ik ben wel benieuwd hoe hier nu naar gekeken wordt? Odgaard zal ondertussen met minder zelfvertrouwen spelen, verwacht ik, maar zijn er ook andere verschillen in zijn speelstijl?

Niet om mensen in een kwaad daglicht te zetten, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre Odgaard veranderd is in loop van het seizoen. En, belangrijker nog, of hij veranderd is. Of wordt hij misschien verkeerd gebruikt?

Hij is redelijk hetzelfde gebleven volgens mij. Bij vlagen heeft hij wel iets, zoals de goal tegen Vitesse. Maar voetballend is het geen wedstrijd geweldig geweest, maar ook daar heeft hij soms bijzondere dingen, maar negen van de tien keer helaas niet. Espejord kwam er zondag in, balletje op de borst, even vasthouden en terugleggen, waardoor er doorgevoetbald kon worden. Dat heeft Odgaard veel en veel te weinig laten zien, al vanaf het begin. Je kunt zeggen dat hij te weinig gevonden wordt door zijn ploeggenoten, maar het is ook zo dat hij andersom zijn ploeggenoten zelden vindt. En dan speel je eigenlijk met een man minder.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Mackan68 » 19-02-2020 08:00

Odgaard maakte in de voorbereiding vooral prachtige goals. Daar kijken mensen naar, in de hoop weer een goalgetter in huis te hebben. Maar ik kan me van de voorbereiding niet heugen dat Jens qua meevoetballen de ideale spits voor ons was. Maar hij was dé spits dus we moesten het er mee doen. We waren toen natuurlijk ook nog in afwachting van een 2e spits...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor hhage » 23-02-2020 09:45

Het loopt niet echt met hem, maar om bij elke kans die die mist te gaan fluiten, en als die gewisseld wordt gaan juichen zal hij denk ik niet beter door gaan voetballen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Thinkman » 23-02-2020 11:06

hhage schreef:Het loopt niet echt met hem, maar om bij elke kans die die mist te gaan fluiten, en als die gewisseld wordt gaan juichen zal hij denk ik niet beter door gaan voetballen.


Heb me gisteravond zitten ergeren aan ons publiek. Heerenveen heeft gewoon aantal losers op de tribune zitten.
Dat Odgaard het niet heeft momenteel is een understatement, maar met zulk sneu volk op de tribunes ga je vanzelf slechter spelen. Het zal maar een klein deel zijn, maar ze verpesten een voetbalavond net zozeer als die feyenoord tokkies laatst.
Stop met fluiten of blijf weg. Liever het eerste natuurlijk.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-02-2020 11:16

Dat fluiten keur ik absoluut niet goed, maar JJ ziet toch ook dat hij er niks van bakt, zet dan om mijn part Bruijn erin, dit kan niet meer. En dan snap ik het cynisme van het publiek wel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 23-02-2020 12:19

Ik snap de trainer ook niet, ik kom wel eens een training bekijken daar heeft Odgaard ook moeite om het niveau bij te benen. Volgens mij verklaard dat ook waarom medespelers hem nauwelijks aanspelen. Als het meezit kan hij maar 1 ding de bal op goal schieten. Een actie heeft hij totaal niet en zijn positiespel is traag en weinig doordacht.

Dat de club dit soort spelers scout begrijp ik al helemaal niet. Haal gewoon die spits van Telstar die heeft 300% meer voetballend vermogen of haal een spits uit de 2e of 3e Bundesliga. Daar shoppen ook `Heracles en Willem 2 succesvol.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-02-2020 12:27

zweed1 schreef:Ik snap de trainer ook niet, ik kom wel eens een training bekijken daar heeft Odgaard ook moeite om het niveau bij te benen. Volgens mij verklaard dat ook waarom medespelers hem nauwelijks aanspelen. Als het meezit kan hij maar 1 ding de bal op goal schieten. Een actie heeft hij totaal niet en zijn positiespel is traag en weinig doordacht.

Dat de club dit soort spelers scout begrijp ik al helemaal niet. Haal gewoon die spits van Telstar die heeft 300% meer voetballend vermogen of haal een spits uit de 2e of 3e Bundesliga. Daar shoppen ook `Heracles en Willem 2 succesvol.


Of nog veel simpeler, waarom voetbalt Dessers bij Heracles en niet bij ons? En echt niet omdat 'ie gister een prachtgoal maakt tegen Ajax, dit heb ik (en anderen) al veel vaker geroepen. Valt net buiten de boot bij Utrecht omdat ze daar denken een topclub te zijn, maakte een prima indruk tijdens zijn uitleenbeurt bij NAC en heeft er nu gewoon keurig 15 inliggen bij Heracles. was een geweldige spits voor ons geweest, die echt niet buiten het financiële bereik ligt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Fladian » 26-02-2020 16:09

Achteraf gezien heb je volkomen gelijk over Dessers. Maar als je mij aan het begin van het seizoen Dessers zou voorstellen, dan had ik gezegd dat er vast wel betere spitsen waren dan een 'afdankertje' van Utrecht. Een Scandinavisch talent, een jong talent, etc. En ik denk dat ik niet de enige geweest zal zijn die dat dacht.

Neemt niet weg dat Dessers het echt uitzonderlijk goed doet en dat ik het dus mis zou hebben. Maar ik had het echt niet verwacht dat hij het zo goed zou doen.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-02-2020 16:18

De grootste fout die ze gemaakt hebben, en dat was vorig jaar ook al zo met Lammers is dat een spits hebben gehuurd. En dan zullen ze wel wat contracten opgesteld hebben bij doorverkoop, maar als je de spits je eigen is kan dat miljoenen opleveren. Met een huurspits met wat constructies zal dat niet zo zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Mackan68 » 27-02-2020 04:02

Fladian schreef:Achteraf gezien heb je volkomen gelijk over Dessers. Maar als je mij aan het begin van het seizoen Dessers zou voorstellen, dan had ik gezegd dat er vast wel betere spitsen waren dan een 'afdankertje' van Utrecht. Een Scandinavisch talent, een jong talent, etc. En ik denk dat ik niet de enige geweest zal zijn die dat dacht.

Neemt niet weg dat Dessers het echt uitzonderlijk goed doet en dat ik het dus mis zou hebben. Maar ik had het echt niet verwacht dat hij het zo goed zou doen.

Met het aantrekken van Odgaard en de weinig scorende Espejord (met z'n pijntjes en blessuredreiging wat reeds bekend was) mag je gerust stellen dat de scouting van Heerenveenwaardige spitsen volledig op z'n gat ligt. Wie deze spelers hebben bekeken, besloten dat we deze koste wat kost moesten aantrekken mogen wel eens goed bij zichzelf de rade gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 27-02-2020 20:06

[quote="Mackan68"
Met het aantrekken van Odgaard en de weinig scorende Espejord (met z'n pijntjes en blessuredreiging wat reeds bekend was) mag je gerust stellen dat de scouting van Heerenveenwaardige spitsen volledig op z'n gat ligt. Wie deze spelers hebben bekeken, besloten dat we deze koste wat kost moesten aantrekken mogen wel eens goed bij zichzelf de rade gaan.[/quote]

Brandsma en ook Hamstra zijn meerdere keren wezen kijken. Jammer van al die reis en verblijfskosten.

Wellicht hadden ze last van de kou want die kun je wel in 1 wedstrijd bekijken. Espejord was in Noorwegen al een matige spits. Zelfde niveau als Odgaard. Ze zijn daar nog steeds stomverbaasd.

Van de Zomer maar eens een andere scout laten kijken, want al jaren geen redelijke spits meer is erg vreemd.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Marça » 28-02-2020 13:44

Volledig eens met het bovenstaande maar vergeet niet dat Espejord ons ook maar vijf ton heeft gekost. Maar ondertussen... als je al twee maanden bij de club bent maar nog steeds niet in staat bent om een volledige wedstrijd te spelen en ze 'voorzichtig met hem blijven...' Dan heb je alsnog niet de gewenste versterking erbij gehaald in de winterstop.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Beetle » 28-04-2020 17:42

Volgend jaar dus niet terug. Ben het er wel mee eens. Zijn enige echte moment van glorie was de beslissende goal tegen Vitesse thuis. Verder vond ik dat hij veel balverlies leed. Espejold had ik nog te weinig gezien voor een oordeel maar hij heeft een beetje de motoriek van Sibon. Al houdt hij minder de bal vast dan Gerald kon.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Jazz » 29-04-2020 10:16

Heeft naar mijn mening niet alle verwachtingen kunnen behalen. Een spits met goede wedstrijden maar ook hele slechte. Was erg wisselvallig.

Ben erg benieuwd wat het spitsenduo volgend jaar zal zijn. Espejord vs. Huntelaar?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Satyr » 24-07-2021 11:45

Hij gaat naar RKC. 15 goals, zet ik 5 euro op in.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 21-11-2021 19:20

Doet het helemaal niet gek bij RKC. Wel in een andere rol, zwervend om spits Kramer heen. Eigenlijk een soort nummer 10. Toch bijzonder en onverwacht.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Marça » 22-11-2021 09:31

Vind het leuk om hem toch weer te zien in de Eredivisie maar zijn efficiëntie blijft nog altijd een ding. Volgens mij staat hij bovenaan de lijstjes als het gaat om doelpogingen, maar ondertussen staat hij nog maar op drie goals in dertien duels. Dat is in lijn met wat hij bij ons liet zien (7 goals in 26 duels).

Tegen Ajax had hij een mooie actie aan de linkerkant maar vervolgens schiet hij toch weer redelijk kansloos in het zijnet. Ben erg benieuwd of hij de stap nog kan maken en wat rustiger wordt voor de goal, dan kan hij nog een leuke carrière tegemoet gaan. Anders blijft het niveau middenmoot Eredivisie.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 02-01-2022 12:21

Marça schreef:Vind het leuk om hem toch weer te zien in de Eredivisie maar zijn efficiëntie blijft nog altijd een ding. Volgens mij staat hij bovenaan de lijstjes als het gaat om doelpogingen, maar ondertussen staat hij nog maar op drie goals in dertien duels. Dat is in lijn met wat hij bij ons liet zien (7 goals in 26 duels).

Tegen Ajax had hij een mooie actie aan de linkerkant maar vervolgens schiet hij toch weer redelijk kansloos in het zijnet. Ben erg benieuwd of hij de stap nog kan maken en wat rustiger wordt voor de goal, dan kan hij nog een leuke carrière tegemoet gaan. Anders blijft het niveau middenmoot Eredivisie.

Inmiddels 7 goals in 18 wedstrijden, dus het aantal weet hij aardig omhoog te krikken. Als hij zo doorgaat, eindigt hij in ieder geval in de dubbele cijfers. Toch behoorlijk knap.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Satyr » 18-01-2022 20:57

Hij doet het goed vandaag zeg, wat een goal net (3-2)
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Marça » 20-01-2022 10:03

Erg knap hoe hij zich de afgelopen weken en maanden laat zien! Z'n contract bij Sassuolo loopt helaas nog tot medio 2023, anders hadden we wellicht nog een poging kunnen wagen. Nu zullen ze hem wel voor de hoogste bieder verkopen in de zomer.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2022 10:12

Als ik Odgaard was geweest had ik niet eens terug gewild
Hij is alleen maar bekritiseerd en uitgefloten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Satyr » 21-06-2022 18:59

Gaat voor 4 miljoen naar AZ
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor DSCH » 23-06-2022 07:22

Satyr schreef:Gaat voor 4 miljoen naar AZ


Volgens mij zelfs voor 4,5 miljoen als ik het goed heb begrepen. Al is de deal natuurlijk nog niet rond. Odgaard had bij ons zeker potentie, maar het missen van grote kansen viel bij ons vooral op. Bij RKC goed gedaan dus wie weet wat hij bij AZ kan laten zien.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor fuotbalgek » 23-06-2022 08:21

Ben benieuwd hoe hij daar gebruikt gaat worden. Bij RKC heeft hij geprofiteerd van Kramer of Stokkers in de punt als bliksemafleider, en hij vaak samen met van der Venne als valse spitsen er achter. Wanneer hij een vrije rol krijgt vanaf rechts, met Pavlidis in de punt en Karlsson op links kan het werken, maar wanneer ze hem als spits in een driemansaanval gaan neerzetten wordt het een ander verhaal, dat hebben we hier gezien.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor wilbot » 12-03-2023 11:27

wat hebben wij gemist ,wat ze bij AZ wel zien. kan niet zeggen dat hij slecht speelt bij AZ.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Otsje P » 16-03-2023 13:32

wilbot schreef:wat hebben wij gemist ,wat ze bij AZ wel zien. kan niet zeggen dat hij slecht speelt bij AZ.


Wij hebben niks gemist, we hebben het juist goed gezien. Zijn potentie was er steeds al, ook toen wij hem huurden. Odgaard had echter nog een paar jaartjes nodig om door te groeien en zich fysiek te ontwikkelen zodat hij zijn gebrek aan explosiviteit kan verbloemen.

Jongens van 19 of 20 zijn over het algemeen nog erg wisselvallig en nog lang niet volgroeid. Dat zie je aan Odgaard maar zeker ook aan bijvoorbeeld Odegaard. In een goede ploeg met wat ervaring kunnen zulke jongens op jonge leeftijd al mooi meedraaien maar als de spelers om hen heen ook jong en onervaren zijn dan wordt het gewoon vreselijk lastig om het verschil te maken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten