Jens Odgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 09-12-2019 10:30

Bovenstaande reactie kan ik dan weer moeilijk begrijpen.

Volgens mij bewijzen alle statistieken dat Odgaard niet de goede spits is voor ons. Hij heeft het meeste balverlies, zeer zwak passpercentage, laagste aantal gewonnen duels en zijn rato doelpunt naar kansen is niet hoog. Daarnaast vind ik zijn loopacties voor het doel matig. Voorbeelden te over, zo ook gister weer. Dan kun je wel zeggen dat Ejuke moet overspelen, maar kijk dan ook even waar Odgaard op dat moment met zijn armen staat te zwaaien.

En natuurlijk maakt ie af en toe een knappe goal en soms doet ie ineens iets onverwachts wat klasse verraadt. Op scorend gebied is ie prima de laatste drie duels, maar ik verwacht inderdaad veel meer van een spits. Ik verwacht een spits die de spelers om hem heen in stelling brengt en aanspeelbaar en balvast is. Ik zie gewoon totaal geen match tussen Odgaard en zijn medespelers en ik vind hem er ook ongelukkig bijlopen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Robert » 09-12-2019 11:55

Zoals zo vaak ligt de 'waarheid' denk ik ergens in het midden.

Tuurlijk kan hij nog op veel vlakken verbeteren (met name techniek, balvastheid, stabiliteit, duelkracht), maar tegelijkertijd is hij, gezien zijn leeftijd, een spits met veel potentie. Zijn tekortkomingen zijn nog goed trainbaar.

Daarnaast zegt het natuurlijk ook wel wat dat hij beter rendeert op het moment dat Dreyer invalt. Ejuke ziet combineren vaak als middel wanneer het voor hemzelf niet lukt. Dat is niet erg, maar het maakt het voor een spits natuurlijk wel lastiger.

Bij die actie waar pes5 op doelt, neemt Ejuke de bal gewoon slecht mee en kan hij alsnog met links de pass versturen.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Otsje P » 09-12-2019 13:28

pes5 schreef:Volgens mij bewijzen alle statistieken dat Odgaard niet de goede spits is voor ons. Hij heeft het meeste balverlies, zeer zwak passpercentage, laagste aantal gewonnen duels en zijn rato doelpunt naar kansen is niet hoog.


Zoals in de meeste sporten vertellen statistieken vaak maar het halve verhaal. Bewijzen de statistieken dat hij niet de goede spits voor ons is of bewijzen die statistieken dat Odgaard in de eerste 5 a 6 wedstrijden zijn niveau niet haalde? Trek die wedstrijden er van af en je komt op hele andere statistieken.

Bovendien zijn het volledig loze en inhoudsloze statistieken ook nog. Meeste balverlies: Er is dus bijgehouden wie de meeste ballen heeft verloren. Of hij slecht werd aangespeeld, of hij 2 man in zijn nek had, of er wel of geen goede afspeelmogelijkheid was en meer van hetzelfde wordt er niet bijgezegd. Dat zijn allemaal variabelen die grote invloed hebben op die cijfers maar dat doet er bij voetbalstatistieken niet toe.

Rato doelpunt naar kansen: In de eerste wedstrijden heeft hij er een karrevracht gemist wat dus grote invloed heeft op die cijfers. Betekend dat dan dat het zijn niveau is om zoveel kansen te missen of was dat alleen in die eerste wedstrijden het geval? Want wanneer heeft hij voor het laatst een echte kans gemist? Ik zie hem namelijk al een paar weken lang juist ontzettend efficiënt zijn. Wie zegt dat hij dat niet tot het eind van het seizoen volhoud, en dat dit dus zijn eigenlijke afwerkniveau is?

Statistieken in het voetbal staat nog zo vreselijk in de kinderschoenen dat je het net zo goed achterwege kan laten. Ik ben een fanatiek volger van de Boston Celtics in de NBA en daar (NBA) wordt elke statistiek van de juiste achtergrond voorzien. Bovendien is er sprake van een small sample size.

Als zijn loopactie bovendien zo matig zijn dan is het wel bijzonder hoe hij tot zoveel kansen kan komen als je ook nog in ogenschouw neemt dat hij van Ejuke geen ballen hoeft te verwachten.

Maar goed, we zien ieder ons eigen dingen en we hebben ieder ons eigen verwachtingen en daar is ook niks mis mee.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-12-2019 13:45

De frustratie droop er gister af bij Odgaard, voor een deel wel begrijpelijk, voor een net zo groot deel moet hij dat gewoon niet doen. Toch lijkt een bal op Odgaard geven voor Van Bergen en zeker Ejuke vaak een soort laatste redmiddel. Als er niks anders meer mogelijk is, en ik zit in de knel, geef ik dan wel een moeilijke bal op Odgaard. Ben er van overtuigd dat daar ook een aanzienlijk deel van het balverlies van Odgaard vandaan komt.

Verder vind ik het zeker geen geweldenaar, maar ondertussen zijn er maar 5 spitsen die er meer in hebben liggen dit seizoen. Overall op een 11e plek op de topscoorderslijst.

Hij is veel te vaak uit positie, maar als je zelf gevoetbald hebt op die positie, het niveau maakt niet uit, je gaat toch op zoek naar de bal als je hem maar niet krijgt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 09-12-2019 15:10

Ben het volledig eens met Otsje P. Daarnaast vind ik Odgaard een prima spits voor ons op dit moment. Hij werkt hard, zet goed druk, doet verdedigend zijn werk en heeft weinig kansen nodig om te scoren. Het is dat Van Bergen en Ejuke steevast voor eigen succes gaan anders had Odgaard er gisteren 3 ipv 1 gemaakt. Kenmerkend was de situatie met 3 tegen 1 waarbij Ejuke de bal had, voor eigen succes ging en op het moment dat hij vastliep de bal nog maar even (op zeer slechte wijze) in de dekking afspeelde.
Aan alles zie je dat Ejuke een hele leuke speler is en een wedstrijd kan beslissen, maar het is geen teamspeler. Ik denk dat dit Heerenveen met een Dreyer ipv Ejuke misschien wel beter rendeert. Ook omdat Odgaard met zo'n type vleugelspeler meer voorzetten krijgt. Bovendien is Odgaard op dit moment een zeer goede afmaker. Hij heeft niet veel kansen nodig om een goal te maken.
Laat Van Bergen en Ejuke eens wat vaker de voorzet geven aangezien Odgaard regelmatig heel listig vrij loopt. Ik vind juist zijn loopacties erg goed.... Met de juiste aanvoer kan deze spits dit seizoen de 25+ goals zeker halen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 09-12-2019 15:28

Ik zal je zeggen Wizard;

Als Odgaard 25+ maakt dit seizoen, dan krijg je van mij een goede fles wijn.
En ik hoop oprecht dat ik hem aan je mag geven.


https://frieschdagblad.nl/2019/12/9/het ... 9alTmMg2Ps


Ben dus niet de enige die het opvalt dat Odgaard buiten zijn goals amper iets toevoegt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Otsje P » 09-12-2019 16:15

pes5 schreef:Ik zal je zeggen Wizard;

Als Odgaard 25+ maakt dit seizoen, dan krijg je van mij een goede fles wijn.
En ik hoop oprecht dat ik hem aan je mag geven.


https://frieschdagblad.nl/2019/12/9/het ... 9alTmMg2Ps


Ben dus niet de enige die het opvalt dat Odgaard buiten zijn goals amper iets toevoegt.


Voor die 25 komt het allemaal wat te laat op stoom natuurlijk maar een vergelijkbaar aantal met Lammers van vorig seizoen gaat wel lukken.

Kan me goed voorstellen dat Odgaard zich stoorde aan die vragen van Jorna. Maak je de winnende goal, denk je dat dat je goed je werk hebt gedaan komt Jorna met een paar vragen die hij 2 maanden terug had moeten stellen. Die kritische vragen waren zeker gisteren niet op zijn plek. Helemaal geen sprake van veel balverlies en veel slechte aannames. Integendeel, was constant aanspeelbaar en hield hem over het algemeen goed in de ploeg.

Als je van Dresevic de bal over 30 meter in de voeten krijgt geknald terwijl er 2 man in je nek hangen dan gaat er af en toe een bal verloren. Als aanspeelpunt vele malen beter dan bijvoorbeeld Lammers (die had wel een betere individuele actie).

Ik hoop dat Jens deze lijn vasthoud en lekker zijn gang blijft gaan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 09-12-2019 17:02

Otsje P schreef:Voor die 25 komt het allemaal wat te laat op stoom natuurlijk maar een vergelijkbaar aantal met Lammers van vorig seizoen gaat wel lukken.

Kan me goed voorstellen dat Odgaard zich stoorde aan die vragen van Jorna. Maak je de winnende goal, denk je dat dat je goed je werk hebt gedaan komt Jorna met een paar vragen die hij 2 maanden terug had moeten stellen. Die kritische vragen waren zeker gisteren niet op zijn plek. Helemaal geen sprake van veel balverlies en veel slechte aannames. Integendeel, was constant aanspeelbaar en hield hem over het algemeen goed in de ploeg.

Als je van Dresevic de bal over 30 meter in de voeten krijgt geknald terwijl er 2 man in je nek hangen dan gaat er af en toe een bal verloren. Als aanspeelpunt vele malen beter dan bijvoorbeeld Lammers (die had wel een betere individuele actie).

Ik hoop dat Jens deze lijn vasthoud en lekker zijn gang blijft gaan.



Ik heb echt een andere wedstrijd gezien denk ik.

Odgaard werd gister wederom verreweg het vaakst van de bal gezet. Maar liefst 8 keer zorgde dit voor balverlies. Daarnaast was waren zijn kaatsen beroerd te noemen. Te zacht of gewoon niet secuur. Ik snap niet hoe je hem gister balvast kunt vinden. Je kunt wel vinden dat statistieken niets zeggen, maar dit zijn gewoon keiharde feiten. Hij ligt bij mij onder de loep, omdat ik hem al langer niet goed vind, maar als je echt eens op hem gaat letten, dan zul je zien dat er juist vaak sprake is van miscommunicatie en misbaar tussen hem en medespelers en hij vaak ballen vraagt die hij niet kan krijgen. Ook gister weer meerdere voorbeelden dat ie schuin onder de vleugelspits komt, terwijl die een voorzet kan geven. Daar heeft ie niets te zoeken.

Wat ie gister wel goed deed, waren de luchtduels. Helaas hebben wij geen middenvelder die eroverheen gaat, dus dat leverde weinig op.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 09-12-2019 20:10

In mijn optiek komt Odgaard op diverse onderdelen nogal wat tekort: techniek, snelheid, bal vasthouden, koppen, juiste looplijnen, positiespel etc etc. Ik weet ook wel dat wij geen werelds-spits kunnen halen.. Maar wanneer bij ons een Dessers of Pavlides in de spits zou lopen die nu spelen bij clubs met erg weinig budget dan hebben wij ergens de boot gemist.

Dat soort spitsen had er bij ons zeker het dubbele aantal ingelegd. Ik hoop maar dat ze bezig zijn met vervanging want het is niet sinds gisteren bekend dat wij een spits nodig hebben, weten wij al een jaar of 2.

Kijk eens in de 2e Bundesliga ik noem even geen namen want dan hebben de heren scouts nog wat te doen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Otsje P » 10-12-2019 12:19

pes5 schreef:Odgaard werd gister wederom verreweg het vaakst van de bal gezet. Maar liefst 8 keer zorgde dit voor balverlies.


8 keer balverlies voor je diepe spits, nou en? Normaalste zaak van de wereld. Suarez heeft elke wedstrijd minstens zo veel balverlies. Spitsen worden zo vaak in de dekking aangespeeld, het is niet meer dan logisch dat ze ook regelmatig balverlies hebben.

En als Dessers nu ineens een wereldspits is dan kunnen we wel ophouden. Is goed in vorm en doet het heel aardig. Vorig seizoen kon hij bij een stuk betere ploeg helemaal niks klaarspelen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Thinkman » 10-12-2019 18:44

Helemaal eens met OtjeP, Odgaard is een prima spits, die hier ook weer véél beter vertrekt. Zonder transfersom dat dan weer wel.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Neymar » 12-12-2019 10:57

Odgaard wisselt hele goede momenten af met veel momenten die irritatie opwekken. Heb het gevoel dat hij soms langs 2/3 spelers wilt dribbelen terwijl hij dat niet kan, struikelt dan weer over z'n eigen voeten. Maar de afgelopen 2 goals die hij heeft gemaakt zijn dan weer erg knap. Ben niet extreem overtuigd, maar het kan een goede spits worden als hij zelf ook realiseert wat hij wel en niet kan.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor fuotbalgek » 13-12-2019 22:03

Vandaag onze beste aanvaller. Werkt zoals gewoonlijk weer hard, wordt sterker aan de bal en staat vaak op de goede plek. Helaas te weinig spelers om hem heen die de bal kunnen geven, uit de basis alleen Veerman en Faik.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 16-12-2019 08:35

fuotbalgek schreef: Helaas te weinig spelers om hem heen die de bal kunnen geven, uit de basis alleen Veerman en Faik.

Helaas te weinig spelers om hem heen die hem de bal willen geven. Nog steeds spelen Van Bergen en Ejuke met oogkleppen op. Ook in deze wedstrijd hadden ze elk Odgaard zo van 3 goede voorzetten kunnen voorzien en had de winst in de broekzak gezeten. Beide vleugelspelers blijven maar voor eigen kansen gaan tot irritaties toe.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die 20-25 goals haalbaar zijn, wanneer hij van de voorzetten wordt voorzien. Wordt vervolgd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 17-12-2019 17:12

Misschien moet Odgaard dan nog even een cursus vrijlopen en aanbieden volgen. Als je ziet hoe vaak hij skecht gepositioneerd staat. Na het FD is het ook de LC opgevallen. Hij staat vaak op de 16 te zwaaien als de bal op ons middenveld is en wil dan de bal tussen keeper en verdediger ontvangen, terwijl hij half achter zijn man staat. Die ruimte is er totaal niet. Afgelopen weekend hebben we bijna de hele tweede helft op de helft van Willem II gespeeld en alsnog werd ie heel weinig in het spel betrokken. Hij moet eens bij zichzelf te rade gaan ipv afgeven op medespelers.

De voorzet van Van Bergen is vaak heel zwak en te kort, maar Ejuke heeft toch al meerdere malen de bal gevaarlijk de 16 ingebracht en dan staat Odgaard gewoon niet op de goede plek.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 18-12-2019 15:33

Wizard schreef:Helaas te weinig spelers om hem heen die hem de bal willen geven. Nog steeds spelen Van Bergen en Ejuke met oogkleppen op. Ook in deze wedstrijd hadden ze elk Odgaard zo van 3 goede voorzetten kunnen voorzien en had de winst in de broekzak gezeten. Beide vleugelspelers blijven maar voor eigen kansen gaan tot irritaties toe.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die 20-25 goals haalbaar zijn, wanneer hij van de voorzetten wordt voorzien. Wordt vervolgd.

Gister heeft Odgaard dan een paar aardige voorzetten gehad, maar hij kreeg ze niet echt op de goal of was er net niet op tijd bij. Het koppen is duidelijk niet zijn sterkste punt, want ook met lange ballen verliest hij steevast zo'n duel. Ejuke en Van Bergen waren gister zeker niet overdreven zelfzuchtig, de eerstgenoemde alleen al had gewoon twee assists moeten hebben als Kongolo de bal niet op de paal schoot. De tegenstand was echt van een bedroevend niveau, dus je verwacht dan ook wel iets.

Odgaard heeft soms best wel leuke dingen (handig passje, hakje, slimmigheidjes), maakt de laatste tijd ook goals (zitten hele knappe bij trouwens, waarvan ik die tegen Vitesse echt uitstekend vond) en werkt keihard, maar hij heeft ook heel vreemde momenten. Hij staat vrijwel altijd met zijn armen te zwaaien als er een bal niet precies zo wordt gespeeld als hij had gewild (dat heb je wel eens in een team uit de middenmoot van een matige competitie), begint aan acties die nergens toe leiden en wordt zelden gevonden of gezocht in het combinatiespel. Dat ze hem niet zoeken in de combinatie is toch ook een teken? De meest rare actie was trouwens ook gister, toen hij vanaf de dugout de bal erin wilde schieten. Belachelijk, zeker als je zelf altijd verontwaardigd doet als je de bal niet krijgt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Frisian Viking » 19-12-2019 11:20

Superfries1994 schreef: De meest rare actie was trouwens ook gister, toen hij vanaf de dugout de bal erin wilde schieten. Belachelijk, zeker als je zelf altijd verontwaardigd doet als je de bal niet krijgt.

Dat was een voorzet op Van Bergen en geen poging tot een schot.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 26-01-2020 01:32

Wel een erg kansloze wedstrijd vandaag voor Odgaard. Werd nauwelijks fatsoenlijk aangespeeld en kreeg überhaupt weinig ballen zijn kant op. Als de bal wel binnen zijn bereik was, dan verloor hij ook werkelijk elk duel, en dan voornamelijk de kopduels. En natuurlijk weer een eigen dribbel actie in de zestien om even twee man uit te spelen. Espejord moet ook nog wel wennen en inkomen, dus hij zal voorlopig wel blijven staan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-02-2020 20:43

Tis mooi geweest, op de bank met deze jongen.
Weet niet of Espejord beter is, maar die is van onszelf, dus kunnen we daar nog wat aan sleutelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor jorro » 08-02-2020 22:34

Dalgaard was met stip de slechtste SCH spits ooit. Maar Odgaard is een goede tweede. Manmanman, die vent doet echt alles verkeerd. Ik moest vandaag aan één van die legendarische Lau & Tiny filmpjes denken: "Je gaat altijd staan waar je niet moet staan, dat zie je ^$#=#÷ toch!?"
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor g11 » 09-02-2020 12:45

De trainer wil graag weer verbinding met de supporters op de tribune. Was in 2019 aardig op weg om dit voor elkaar te krijgen.
Maar de uitstraling was deze huur-spits werkt daar niet echt aan mee. Alternatief zit op de bank, maar als je wat wilt bereiken lijkt het me beter om toch met hem in de basis te beginnen. Je zag dat de wedstrijd gisteravond kantelde nadat Odgaard werd gewisseld, blijkbaar heeft de rest van het elftal ook in de gaten dat door met Odgaard een kansloze missie is.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Thinkman » 10-02-2020 22:12

jorro schreef:Dalgaard was met stip de slechtste SCH spits ooit. Maar Odgaard is een goede tweede. Manmanman, die vent doet echt alles verkeerd. Ik moest vandaag aan één van die legendarische Lau & Tiny filmpjes denken: "Je gaat altijd staan waar je niet moet staan, dat zie je ^$#=#÷ toch!?"


Dalgaard was geen spits. Dat was een blind paard die zijn schoenen verkeerd om had.
Wel aardig rijk geworden dankzij het “inzicht” van Hans Vonk.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 13-02-2020 11:51

jorro schreef:Dalgaard was met stip de slechtste SCH spits ooit. Maar Odgaard is een goede tweede. Manmanman, die vent doet echt alles verkeerd. Ik moest vandaag aan één van die legendarische Lau & Tiny filmpjes denken: "Je gaat altijd staan waar je niet moet staan, dat zie je ^$#=#÷ toch!?"

Niet mee eens. Juist zijn momenten van positie kiezen voor de goal vind ik prima. Het probleem is dat er twee vleugelspelers lopen die bijna altijd voor eigen succes gaan. Daarnaast zijn de voorzetten van beide heren en dan met name Van Bergen erg ondermaats. Het is vrij logisch dat je dan als spits geen idee meer hebt waar je moet staan/lopen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor hhage » 13-02-2020 15:32

jorro schreef:Dalgaard was met stip de slechtste SCH spits ooit. Maar Odgaard is een goede tweede. Manmanman, die vent doet echt alles verkeerd. Ik moest vandaag aan één van die legendarische Lau & Tiny filmpjes denken: "Je gaat altijd staan waar je niet moet staan, dat zie je ^$#=#÷ toch!?"


Jij hebt Te vrede toch ook wel zien voetballen?
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor jorro » 14-02-2020 00:00

hhage schreef:Jij hebt Te vrede toch ook wel zien voetballen?


Om nou te zeggen dat Te Vrede zoveel slechter was dan Odgaard is, nou neuj. Laten we het erop houden dat beiden niet echt tot de buitencategorie behoren en dan druk ik me nog heel netjes uit. Hampelman is een typering waarvoor beiden meer in aanmerking komen. Maar goed, Odgaard kan nog zo ruk spelen, Johnny stelt hem toch wel op en dat is al treurig genoeg.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 14-02-2020 01:49

Wizard schreef:Niet mee eens. Juist zijn momenten van positie kiezen voor de goal vind ik prima. Het probleem is dat er twee vleugelspelers lopen die bijna altijd voor eigen succes gaan. Daarnaast zijn de voorzetten van beide heren en dan met name Van Bergen erg ondermaats. Het is vrij logisch dat je dan als spits geen idee meer hebt waar je moet staan/lopen.

Mij valt op dat hij altijd achter de verdediger staat in plaats van dat hij er eens voor komt. Maar misschien heb je voorbeelden waarbij je ziet dat hij wel goed loopt? Ik heb enorm het idee dat hij zich aan het verstoppen is.

Espejord krijgt bijvoorbeeld iedere keer dat hij een kwartiertje meedoet een dot van een kans. Goed, hij laat deze kansen liggen, maar het zegt ook wel wat dat hij in een kwartiertje voetbal vaker een kans krijgt dan Odgaard. Die heeft nu al letterlijk wedstrijden lang vrijwel geen kans gehad.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 15-02-2020 09:18

Odgaard is super matig, denk zelfs dat hij in de Eerste Divisie moeite heeft om mee te komen. Daarnaast irriteert hij anderen met zijn handen gewapper en heeft hij de balvaardigheid van een goedwillende amateur. Hij is vrij groot maar koppen kan hij ook niet toevallig stond hij bij Fer. Hij is een kop groter maar er gebeurde niets. Echt bijzonder dat hij in Italië onder contract staat.

Gelet op zijn matige kwaliteiten en verder irritante inbreng zou ik zelfs overwegen hem tussentijds terug te sturen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 16-02-2020 16:11

Iedere minuut dat deze jongen nog in ons shirt speelt, is een verloren minuut. Wat een ramp.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Sfeer » 16-02-2020 17:51

Nooit meer opstellen!
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Surhuisterveen » 17-02-2020 12:37

Dit kan echt niet meer. Hij is dusdanig op zoek naar een goal dat hij uit alle hoeken en (af-)standen probeert te scoren
Daarnaast kan ie nog niet een bal fatsoenlijk vasthouden en was daarmee verantwoordelijk voor de 3-2 van Linssen.

Espejord voor de leeuwen gooien. Odgaard is Heerenveen onwaardig.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten