Jens Odgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 22-09-2019 17:53

davp schreef:Deze is eerst wel even klaar. Mooi klote dat Gerry niet een waardige vervanger heeft kunnen halen.


Maar wie dan?

Wat moet je met Ejuke, Dreyer en Van Bergen voorin? Rondspelen rond de 16 en vervolgens een slap rollertje?

Odgaard is 'm nog niet, maar je hebt werkelijk niets achter de hand.

We scoren al niet makkelijk, maar zonder targetman zijn wij een rondspelend, tandenloos monster.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor vincentdelbos » 23-09-2019 07:21

Tja, het is wel wat zuur. Je hebt een hele aardige selectie staan, maar je mist een killer waardoor je jezelf al meerdere keren tekort doet. Met een beetje scorende spits win je van bij wijze van spreken van Twente, Fortuna, Utrecht en misschien Feyenoord. Allemaal wedstrijden waar een gebrek aan scorend vermogen je punten kost.

Desalniettemin hoop ik dat Odgaard zijn vorm nog gaat vinden. Ik denk dat het voor Hamstra wel duidelijk is waar de focus moet liggen in de winter. Nu een paar maand goed scouten en met een volwassen talent op de proppen komen. In de tussentijd zou je het nu nu en dan met Dreyer kunnen proberen als invaller.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 23-09-2019 07:54

Natuurlijk is het zuur voor de club, de supporters en het team dat hij wederom een penalty mist die ons nu waarschijnlijk 2 punten heeft gekost. Duidelijk is dat deze jongen zelfvertrouwen mist aangezien je anders geen 2 van de 2 penalty's mist.
Wanneer je kijkt naar zijn schottechniek op de training, zou je zeggen dat hij een penalty strak de hoek injaagt.

Natuurlijk is het bitter voor ons als supporters, maar ik vind het niet reëel om te stellen dat hij er niks van kan. In de voorbereiding, maar ook in de voorlaatste wedstrijd liet hij zien dat hij prima kan voetballen en scoren. Het killerinstinct moet er weer in bij deze jongen. Het is aan de technische staf om dat samen met hem weer op te pakken. Wellicht een wedstrijd banken of het vertrouwen in hem blijven uitspreken. Zolang het maar werkt..

Ik ben benieuwd hoe dit intern wordt opgepakt, want dit kost de club inderdaad punten. Toch geloof ik zeker in hem als voetballende spits aangezien ik in de voorbereiding een zeer goed voetballende Odgaard heb gezien.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Lyle and Scott » 23-09-2019 10:05

Wizard schreef:Natuurlijk is het zuur voor de club, de supporters en het team dat hij wederom een penalty mist die ons nu waarschijnlijk 2 punten heeft gekost. Duidelijk is dat deze jongen zelfvertrouwen mist aangezien je anders geen 2 van de 2 penalty's mist.



2 van de 3.. tegen Fortuna schoot hij de bal er in.
Lyle and Scott
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 17-03-2015 16:47

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor sonnema » 23-09-2019 10:25

Was ook een goede redding van Paes overigens, Odgaard schoot hem hard genoeg in, maar dan zit ook alles tegen.
De focus ligt uiteraard op Odgaard, aangezien hij de centrumspits is, maar ook het scorend rendement van de andere (voorhoede) spelers moet veel beter. Kansen zijn er zeker geweest.
Die jongens liggen veel minder onder een vergrootglas.
In die zin heb ik te doen met Odgaard.
Mooi om dan ook te zien dat Janssen die jongen goed opvangt en hem ook in bescherming neemt.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Trevorp » 23-09-2019 12:36

sonnema schreef:Was ook een goede redding van Paes overigens, Odgaard schoot hem hard genoeg in, maar dan zit ook alles tegen.
De focus ligt uiteraard op Odgaard, aangezien hij de centrumspits is, maar ook het scorend rendement van de andere (voorhoede) spelers moet veel beter. Kansen zijn er zeker geweest.
Die jongens liggen veel minder onder een vergrootglas.
In die zin heb ik te doen met Odgaard.
Mooi om dan ook te zien dat Janssen die jongen goed opvangt en hem ook in bescherming neemt.


Hoezo? Paes ligt al in zijn linker hoek. Odgaard schiet de bal door het midden en raakt de voeten van Paes. Voor een spits op dat niveau gewoon heel slecht uitgevoerd. En een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten. Een strafschop is een 100% kans, die moet in het netje. Kost gewoon 2 punten.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 23-09-2019 12:50

Lyle and Scott schreef:2 van de 3.. tegen Fortuna schoot hij de bal er in.

Je hebt gelijk! Dank voor de correctie.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor DSCH » 28-09-2019 20:17

Heel mooi voor hem en het team dat hij heeft weten te scoren. Na vorige week is dit de beste remedie en dit zal ongetwijfeld vertrouwen geven.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 28-09-2019 20:24

Zeker mooi voor hem en het team.

Ik blijf het alleen een poepspits vinden. Te langzaam, te vaak een slechte aanname, foute keuzes en te weinig rust in kansrijke positie. Past absoluut niet in ons mooie rijtje spitsen van weleer.

Ik zal de eerste zijn die zijn ongelijk toegeeft als hij het hier toch nog gaat maken en ik hoop het ook van harte, maar ik denk dat ik te veel spitsen voorbij heb zien komen om er volledig naast te zitten mbt Odgaard.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 29-09-2019 08:13

pes5 schreef:Zeker mooi voor hem en het team.

Ik blijf het alleen een poepspits vinden. Te langzaam, te vaak een slechte aanname, foute keuzes en te weinig rust in kansrijke positie. Past absoluut niet in ons mooie rijtje spitsen van weleer.

Ik zal de eerste zijn die zijn ongelijk toegeeft als hij het hier toch nog gaat maken en ik hoop het ook van harte, maar ik denk dat ik te veel spitsen voorbij heb zien komen om er volledig naast te zitten mbt Odgaard.



Eens wellicht sympathieke jongen maar kont veel te kort en past totaal niet in ons systeem. Hij is erg traag in zijn loopactie, timing is matig, weinig techniek etc. Toch ongebrijpelijk hoe de scouting hiermee is gekomen, je vraagt je af of ze er wel naar hebben gekeken.

Verder is het ook geen aanspeel punt waardoor het middenveld niet kan aansluiten en de linies erg ver uit elkaar liggen goed te zien in de 2e helft tegen vvv.

Hamstra moet alvast nu kijken naar een andere spits want dit kost veel te veel punten.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 30-09-2019 08:07

pes5 schreef:Ik blijf het alleen een poepspits vinden. Te langzaam, te vaak een slechte aanname, foute keuzes en te weinig rust in kansrijke positie. Past absoluut niet in ons mooie rijtje spitsen van weleer.

Dan denken we hier toch anders over. Ik vind het juist een prima spits die alleen mentaal in zwaar weer zit, zich te veel wil bewijzen en daardoor 'overcompenseert'. Mocht hij over dit mentale 'dingetje' heen groeien, zie ik hem zeker van toegevoegde waarde zijn voor dit team.
Hij is inderdaad niet snel, maar heeft weer een prima techniek en schot. Technisch is zijn schot daarnaast erg goed. Krijgt deze jongen wat meer zelfvertrouwen, zal je zien dat zijn aannames en keuzes beter worden.
Scoren tegen Pec en er kan wel eens een last van zijn schouders vallen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Demster » 30-09-2019 12:02

Wizard schreef:Dan denken we hier toch anders over. Ik vind het juist een prima spits die alleen mentaal in zwaar weer zit, zich te veel wil bewijzen en daardoor 'overcompenseert'. Mocht hij over dit mentale 'dingetje' heen groeien, zie ik hem zeker van toegevoegde waarde zijn voor dit team.
Hij is inderdaad niet snel, maar heeft weer een prima techniek en schot. Technisch is zijn schot daarnaast erg goed. Krijgt deze jongen wat meer zelfvertrouwen, zal je zien dat zijn aannames en keuzes beter worden.
Scoren tegen Pec en er kan wel eens een last van zijn schouders vallen.

Helemaal eens.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Neymar » 10-10-2019 23:08

Heeft echt een wereldgoal gescoord vanavond met Denemarken onder 21. Hoop dat dit hem het nodige vertrouwen geeft om ook bij ons wat meer te scoren!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor dvrs » 11-10-2019 11:36

dvrs
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14-12-2013 17:36

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Thinkman » 12-10-2019 18:39

dvrs schreef:https://twitter.com/scHeerenveen/status/1182575342214623238


Geweldige goal! Nu tegen AZ twee frommelgoals en we praten nergens meer over :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 09-11-2019 22:16

13 duels, vier doelpunten waaronder 1 strafschop.
Verder geen aanspeelpunt en heeft naar mijn mening vaak ook geen idee waar ie mee bezig is. Hij werkt ongelooflijk hard, maar heeft het m.i. niet.

Ik kijk uit naar de transferperiode deze winter. Hamstra is aan zet!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-11-2019 22:38

Vandaag was ie zeer zwak, maar de goals tegen ajax en vorige week tegen ADO hadden beide geteld moeten worden. Dan zou hij eigenlijk 1 op 2 lopen. (13 weds. 6 goals)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor zweed1 » 09-11-2019 22:55

Vandaag eens goed opgelet. Hij staat meestal niet goed opgesteld waardoor het erg lastig is hem aan te spelen. Verder Is hij erg traag en heeft nauwelijks techniek om een bal vast te houden laat staan om een speler te passeren.

Met een goede spits hadden wij zomaar 5/6 extra goals gehad. kan echt niet is erg matig. Maar 4 goals dat is gewoon niet best.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor hhage » 10-11-2019 17:49

Leeroy Echteld scoorde ook niet. Met dat elftal hebben we wel de bekerfinale gehaald...
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Sjoerdbokje » 10-11-2019 21:09

Echteld stond toch nooit in de spits?! Was meer aanvallende middenveldert
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 10-11-2019 21:54

Ook als spits met Tomasson als schaduwspits.

Echter was hij een meester in het zijn van een aanspeelpunt itt onze huidige spits. Totaalonvergelijkbaar.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Muck » 11-11-2019 14:12

hhage schreef:Leeroy Echteld scoorde ook niet. Met dat elftal hebben we wel de bekerfinale gehaald...


En met Harris Huizingh de Champions League in.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Wizard » 12-11-2019 15:50

Hij moest tegen Sparta erg veel meeverdedigen waardoor hij te laat in positie kwam. Daarnaast was Van Bergen een aantal keer zeer zelfzuchtig waar hij had moeten afleggen op Odgaard (die op dat moment prima op positie was).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1994 » 24-11-2019 15:32

Wizard schreef:Hij moest tegen Sparta erg veel meeverdedigen waardoor hij te laat in positie kwam. Daarnaast was Van Bergen een aantal keer zeer zelfzuchtig waar hij had moeten afleggen op Odgaard (die op dat moment prima op positie was).

Wij hebben zo'n beetje de enige spits die beter is in verdedigen dan aanvallen :wink: Zonder gekkigheid, Odgaard begint vaak aan acties, bijvoorbeeld door mensen heen willen lopen.. Dat kan hij niet. Hou het in ieder geval simpel.

Ik ben heel benieuwd met wie Hamstra komt voor in de spits. Op basis van een serieus aantal wedstrijden is Odgaard voorlopig nog niet goed genoeg en kan die jongen zomaar direct een basisplek krijgen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Jazz » 24-11-2019 15:40

In de winter linea recta een extra spits halen. Jens is helaas niet goed genoeg. Graag zie ik Buitink het proberen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Goran Popov » 06-12-2019 20:17

Heb net even dat interview van Jens teruggekeken van een paar weken geleden. Ik erger me vaak dood aan hem en ben er van overtuigd dat hij niet goed genoeg is voor ons. Ik hoor hier vaak dat hij niet genoeg ballen zou krijgen maar feit is dat hij simpelweg te vaak uit positie is. Wellicht zijn dit de instructies van de trainer maar als je die kans van Veerman terugkijkt van afgelopen week zie je Jens rustig naar voren sjokken en geen enkele moeite doen om in positie te komen. Echter is hij daarna wel pseudo gefrustreerd dat Veerman de bal niet naar hem afspeelde, terwijl Jens in geen velden of wegen te bekennen was. Het lijkt wel alsof Jens zich soms liever verstopt.

Echter heb ik wel een soort zwak voor deze jongen. Als je zijn interviews bekijkt lijkt er een bepaalde leegte te zitten in die blik van hem. Hoe hij zijn goal tegen Vitesse vierde was veelzeggend. Hij heeft iets maniakaals. En dan die karakteristieke kop.

Qua voetbalinzicht komt hij regelmatig tekort, maar het heeft soms toch wel wat. Benieuwd of hij na de winterstop nog in de punt van de aanval staat.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor pes5 » 08-12-2019 15:09

Goran Popov schreef:Heb net even dat interview van Jens teruggekeken van een paar weken geleden. Ik erger me vaak dood aan hem en ben er van overtuigd dat hij niet goed genoeg is voor ons. Ik hoor hier vaak dat hij niet genoeg ballen zou krijgen maar feit is dat hij simpelweg te vaak uit positie is. Wellicht zijn dit de instructies van de trainer maar als je die kans van Veerman terugkijkt van afgelopen week zie je Jens rustig naar voren sjokken en geen enkele moeite doen om in positie te komen. Echter is hij daarna wel pseudo gefrustreerd dat Veerman de bal niet naar hem afspeelde, terwijl Jens in geen velden of wegen te bekennen was. Het lijkt wel alsof Jens zich soms liever verstopt.

Echter heb ik wel een soort zwak voor deze jongen. Als je zijn interviews bekijkt lijkt er een bepaalde leegte te zitten in die blik van hem. Hoe hij zijn goal tegen Vitesse vierde was veelzeggend. Hij heeft iets maniakaals. En dan die karakteristieke kop.

Qua voetbalinzicht komt hij regelmatig tekort, maar het heeft soms toch wel wat. Benieuwd of hij na de winterstop nog in de punt van de aanval staat.



Aardige analyse GP.

Ik vond Odgaard vanaf minuut 1 een zwakke schakel en dat vind ik nog steeds. Hij heeft verreweg de meeste keer de bal verloren in de hele eredivisie. Daarnaast bewees de 0-1 van vandaag wederom dat hij niet staat waar ie moet staan bij voorzetten. Bleef weer hangen rond de penaltystip. Ik tel de duels naar de winterstop af en verwacht van Hamstra dan een spits voor de basis. Iedereen is lief voor Odgaard, omdat we anders niemand hebben, maar deze spits gaat ons niet verder brengen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Superfries1996 » 08-12-2019 16:22

Hoewel ik het een hele matige voetballer en spits vind is dit inmiddels wel de derde wedstrijd op rij waarin hij scoort. Dat mag ook eens gezegd worden. Hopelijk komt hij nu los en geeft het hem zelfvertrouwen. Al verwacht ik van niet.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Muck » 08-12-2019 22:27

Op basis van verwachtingen voor een spits, doet ie het gewoon prima momenteel: een belangrijk onderdeel van het spel van een spits is scoren. Dat doet hij en nog belangrijke doelpunten ook nog eens.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jens Odgaard

Berichtdoor Otsje P » 09-12-2019 09:45

Zoals ik het hele seizoen al zeg: Prima spits voor Heerenveen.

Ik lees de reacties hierboven en vraag me dan af wat men van een spits verwacht, maar ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk.

Als hij in het begin van het seizoen niet zo onrustig was geweest en 1 of 2 van die penalty's erin had geschoten dan had hij al op 10 of 11 treffers gestaan. Als telt niet, maar het geeft aan dat hij juist wel op de goede plek staat en dus wel in scoringspositie komt. Bovendien werkt Jens als een paard en houdt hij bovendien de bal steeds beter bij zich.

Hij maakt bovendien niet alleen intikkers, 2 wedstrijden op rij een hele knappe goal gemaakt. Als Ejuke bovendien niet steeds van die oogkleppen op had dan had Jens er nog minimaal 2 treffers bij gehad.

Veel sneller zal hij helaas niet meer worden en de top is daardoor buiten zijn bereik maar deze jongen heeft nog een lange carrière voor de boeg. Zie hem nog wel op een goal of 16/17 eindigen dit seizoen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten