Ricardo van Rhijn

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Janneman » 07-02-2020 00:36

Ik vond hem redelijk starten maar momenteel zie ik liever Floranus spelen op de RB en Woudenberg op de LB.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-02-2020 10:50

Janneman schreef:Ik vond hem redelijk starten maar momenteel zie ik liever Floranus spelen op de RB en Woudenberg op de LB.


Helemaal mee eens! Maar laten we dan wel goed beseffen dat Woudenberg natuurlijk ook niet echt een geweldenaar is. Maar op één of andere manier kan ik een fout van Woudenberg veel beter hebben dan van de zogenaamde routinier Van Rhijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Superfries1994 » 07-02-2020 14:40

Kaz_SCH schreef:Helemaal mee eens! Maar laten we dan wel goed beseffen dat Woudenberg natuurlijk ook niet echt een geweldenaar is. Maar op één of andere manier kan ik een fout van Woudenberg veel beter hebben dan van de zogenaamde routinier Van Rhijn.

Hij heeft niet echt de sympathie inderdaad, terecht of onterecht. Hij lijkt er niet altijd alles aan te doen, al zal er natuurlijk ook een reden zijn dat hij na Ajax zo ontzettend is afgezakt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Sfeer » 07-02-2020 16:23

Kaz_SCH schreef:
Helemaal mee eens! Maar laten we dan wel goed beseffen dat Woudenberg natuurlijk ook niet echt een geweldenaar is. Maar op één of andere manier kan ik een fout van Woudenberg veel beter hebben dan van de zogenaamde routinier Van Rhijn.

Het is beide 10x niks maar dan speelt Floranus ten minste op zijn beste positie.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Mackan68 » 07-02-2020 19:11

Kaz_SCH schreef:
Helemaal mee eens! Maar laten we dan wel goed beseffen dat Woudenberg natuurlijk ook niet echt een geweldenaar is. Maar op één of andere manier kan ik een fout van Woudenberg veel beter hebben dan van de zogenaamde routinier Van Rhijn.

Hoeveel tegengoals waren er dit seizoen direct op het conto van Lucas te schrijven?? Er staan toch al wat streepjes achter de naam van van Rhijn. Hetzelfde geldt voor Floranus. Zowel als links- als rechtsback. Lucas was gewoon onderdeel van de zeer stabiele verdediging die er tot halverwege oktober stond. Daar is niets mee van terug te zien. Nu missen we Hahn ook nog een paar weken naar het schijnt. Hopelijk keept Bednarek een paar wereldpotten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ricardo van Rhijn

Berichtdoor Superfries1994 » 08-02-2020 15:19

Mackan68 schreef:Hoeveel tegengoals waren er dit seizoen direct op het conto van Lucas te schrijven?? Er staan toch al wat streepjes achter de naam van van Rhijn. Hetzelfde geldt voor Floranus. Zowel als links- als rechtsback. Lucas was gewoon onderdeel van de zeer stabiele verdediging die er tot halverwege oktober stond. Daar is niets mee van terug te zien. Nu missen we Hahn ook nog een paar weken naar het schijnt. Hopelijk keept Bednarek een paar wereldpotten.

Voor welke tegentreffers is Van Rhijn dan precies direct verantwoordelijk? Tegen Feyenoord verdedigend een hele slechte pot, maar verder vind ik hem vooral slordig in de passing en mag het verdedigend wel wat feller, zonder dat er direct goals uitkomen waar alleen hij verantwoordelijk voor is. Dat laatste geldt net zo goed ook voor Woudenberg, beide backs staan slecht te verdedigen in die wedstrijd tegen Feyenoord. Floranus is zeer ongelukkig dit jaar met handsballen (twee keer waarvan 1 spelend op rechtsback) en die bal bij de goal van Willem II was compleet verkeerd (ook al was het dan nog geen direct doelpunt, gozer schoot hem geweldig in), maar verder viel dat ook wel een beetje mee. Niet dat Floranus heel erg uit de toon viel. Daarbij speelden we met Woudenberg thuis gelijk tegen Twente en Fortuna, en een beschamend verlies bij Emmen. De overige tegenstanders waren ook minder (Feyenoord in slechte doen, Heracles in veel mindere doen, Zwolle in slechte doen) en de tegenstanders met Van Rhijn in de basis waren over het algemeen ook beter (Willem II doet het geweldig, Heracles was beter in vorm, Feyenoord ook). Woudenberg maakt het team niet 10% beter omdat hij een linkerpootje heeft en Floranus een rechter. Dan zou bijvoorbeeld Ejuke daar ook last van moeten hebben, omdat hij minder makkelijk aangespeeld kan worden, maar dat is in de goals in ieder geval nauwelijks terug te zien.

Nogmaals, Van Rhijn doet het niet goed, komt ongeïnteresseerd over en van mij had Jansen hem ook mogen wisselen voor vandaag, maar daar komen meer jongens voor in aanmerking. Maar ik denk dat er nauwelijks een verband is tussen de 'goede prestaties' van het team met Woudenberg linksback en de 'mindere prestaties' van het team met Van Rhijn rechtsback. De nuancering ontbreekt. Het centrale duo maakt zelf ook veel meer cruciale fouten dan in het eerste deel, en die worden ook nog eens direct afgestraft.

Het is vooral zaak eens een fatsoenlijke linksback aan te trekken, daar we al tweeënhalf jaar met Woudenberg staan aan te modderen. Floranus dan weer rechtsback en een leuke, snelle linksback uit de KKD of een andere competitie. Of Doan moet de aankomende maanden flinke stappen maken, maar gezien het feit dat hij nu al nauwelijks in beeld is, kan ik me dat nauwelijks voorstellen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten