Đoàn Văn Hậu

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor oldtimer » 29-09-2019 19:29

Ik denk eigenlijk dat dit te voorzien was. Je zult zien dat al die commerciele verwachtingen niet gaan uitkomen. Dat lukt alleen ( en dan nog misschien ) als hij geregeld in de hoofdmacht speelt. Zo niet, dan zal de animo in Vietnam snel zakken.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-09-2019 19:39

Ik weet niet hoe goed hij is, maar Jansen houdt vast aan zijn basiself, alleen Joey Veerman heeft een basisplek veroverd.
Maar de late nieuwelingen, Dreyer, Van Hau en zelfs Halilovic moeten wachten op hun kans
Het is eigenlijk te hopen dat je zaterdag tegen Zwolle na een uur spelen met 3-0 voorstaat en dan Van Hau en Halilovic een half uur laat spelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Wizard » 30-09-2019 07:59

Feanfan 1 schreef:Ik weet niet hoe goed hij is, maar Jansen houdt vast aan zijn basiself, alleen Joey Veerman heeft een basisplek veroverd.Het is eigenlijk te hopen dat je zaterdag tegen Zwolle na een uur spelen met 3-0 voorstaat en dan Van Hau en Halilovic een half uur laat spelen

Van Văn Hậu is het vrij logisch dat hij er nog niet in staat danwel nog weinig minuten maakt. Die jongen is hier pas net en zal tijd nodig hebben om zich aan te passen. Totaal andere cultuur, leefomgeving, speelstijl, competitie, etc. Toch verwacht ik dat, wanneer hij het niveau straks een beetje aankan, hij wel zijn minuten zal maken. Wanneer dat niet obv zijn kwaliteiten is, is dat wel vanuit commercieel belang.
Veerman speelt zeer sterk, kent de competitie en staat er dan ook meteen. Halilovic zal nog even moeten wennen, maar ook hij zal spoedig meer minuten maken verwacht ik. Wanneer je hem op de training ziet spelen, weet je dat JJ hem binnenkort meer minuten zal geven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 30-09-2019 12:55

Ik vind het ronduit dom dat Van Hau niet is ingevallen, al is het 5 minuten tegen VVV. Je verliest momentum qua commerciële deals zo. Je zult zien dat 'ie de assist geeft op de 0-3, dan ontploft het internet daar joh :lol:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 21-10-2019 06:58

Weer niet gespeeld, echt totale onbenullen zonder ballen bij de commerciële afdeling he? Laat die jongen dan tegen AZ even invallen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Otsje P » 21-10-2019 07:54

Satyr schreef:Weer niet gespeeld, echt totale onbenullen zonder ballen bij de commerciële afdeling he? Laat die jongen dan tegen AZ even invallen.


Jij denkt dat de commerciële afdeling invloed heeft op het wisselbeleid?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 21-10-2019 08:22

Otsje P schreef:Jij denkt dat de commerciële afdeling invloed heeft op het wisselbeleid?


Nee, maar ze mogen best even zeggen dat het wel heel goed voor de centen zou zijn als Van Hau in beeld loopt. Al is het 5 minuten.

VVV uit, 0-3. Had best gekund.
AZ uit, 2-4. Had best gekund.

Momentum...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Robert » 21-10-2019 09:01

Wie zijn dan de onbenullen zonder ballen? Mensen van de commerciële afdeling? :?

Vraag me sowieso af in hoeverre een invalbeurt zoveel extra 'centen' zal genereren...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-10-2019 09:51

Satyr schreef:Weer niet gespeeld, echt totale onbenullen zonder ballen bij de commerciële afdeling he? Laat die jongen dan tegen AZ even invallen.


Ik snap echt wel wat je probeert te zeggen, maar volgens mij weet jij stiekem ook echt wel dat het zo niet werkt.

Op het moment dat Van Rhijn werd gebracht was het echt nog niet gespeeld. Bovendien heeft Johnny Jansen niks te maken met de commerciële afdeling, net als dat Johnny Jansen ze daar niet gaat vertellen wat er op Instagram gepost moet worden.

Spelers puur om commerciële redenen laten invallen in wedstrijden die echt nog niet gespeeld zijn is wat mij betreft not done. Dan neem je jezelf als sportvereniging niet serieus.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Lipton » 21-10-2019 10:33

Ze hadden toch prima Hau in kunnen zetten voor Woudenberg? Ik snap dat soort acties nooit. Waarom neem je hem dan überhaupt op in de selectie?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 21-10-2019 10:35

Het maakt ook niet uit, we hebben geld zat.

Ik denk, we hebben een speler uit een land met best wat financiële mogelijkheden, hijzelf heeft richting de miljoen fans die onze sociale media overspoelen en we doen letterlijk helemaal niks met die jongen. Blijkbaar was het een pr stunt, want 5 tot 10 minuten meedoen bij een 0-2 (VVV) of 2-4 voorsprong is niet safe? Hij kan er dus geen reet van. Maar dan ook echt David Damman slecht.

Ik begrijp heus wel dat een speler niet op basis van financiële redenen moet spelen, maar het zou me tegenvallen als niemand het geopperd heeft. Onze financiële man zal toch ook wel de positieve kanten van een invalbeurt zien.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Robert » 21-10-2019 12:00

Ik ben echt verbaasd over het onbegrip en de (vroege) conclusies.

Kunnen we het er niet op houden dat hij volwaardig lid is van de A-selectie (en daarom op de bank zit), maar dat hij op dit moment om verschillende redenen (taal, risico, etc) nog niet gebracht kan worden? Bovendien zitten er nog 6 a 7 op de bank die vermoedelijk ook een invalbeurt verdienen.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Otsje P » 21-10-2019 13:30

Lipton schreef:Ze hadden toch prima Hau in kunnen zetten voor Woudenberg? Ik snap dat soort acties nooit. Waarom neem je hem dan überhaupt op in de selectie?


Janssen legde prima uit waarom hij er voor koos om Floranus op die plek te zetten. De rechterflank van AZ is lastig te bespelen met de opstomende back en Stengs. Floranus is rechtsbenig en kan daardoor de linksbenige Stengs goed verdedigen en Sherrel is in vorm en doet het erg goed bij het vooruit verdedigen.

Doan heeft deze week bovendien meer in het vliegtuig en op het vliegveld gezeten dan op het trainingsveld gestaan. Hem dan een half uur voor tijd tegen Calvin Stengs laten debuteren vind ik wel wat risicovol.

Ik begreep dat men intern behoorlijk over hem te spreken is. Zijn moment zal dan ook heus wel komen als er een beetje niveau in zit.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor pes5 » 21-10-2019 13:56

Het is bovendien ook veel leuker om hem zondag bij een 4-0 stand in de 75e minuut in te laten vallen en hem de 5-0 te laten maken. Vol stadion dat zijn naam scandeert en prime time in Vietnam.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Kaz_SCH » 22-10-2019 08:06

De reacties op dit forum zijn misschien ook wel een voorbode van wat je te wachten staat als we een Vietnamese hoofdsponsor zouden krijgen. Die zullen er wel wat meer voor terug willen zien dan alleen hun naam op het shirt. Je kunt geen basisplaatsen of zelfs speelminuten beloven in ruil voor sponsorgeld, dan ben je echt de weg kwijt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 11-12-2019 10:38

Twee goals in de finale, smoking hot in Azie, en gewoon weer 90 minuten op de bank bij Heerenveen. Ondanks dat we met een rechtspoot op links spelen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-12-2019 13:14

Satyr schreef:Twee goals in de finale, smoking hot in Azie, en gewoon weer 90 minuten op de bank bij Heerenveen. Ondanks dat we met een rechtspoot op links spelen.


Ik snap je gedachtegang maar vind het een beetje te zwart wit. Ik vind dit belangrijke argumenten om hier heel voorzichtig mee om te gaan:

* Wij hebben geen idee van het werkelijke niveau van deze jongen, de South-East Asian Games zijn niet het sterkste toernooi te wereld zullen we maar zeggen. Misschien kan hij wel helemaal niet mee op Eredivisieniveau.
* Hij is hier pas een paar maanden, geef het de tijd. Hij spreekt geen woord Engels, laat staan Nederlands. Communicatie is erg belangrijk in een team.
* Onze verdediging staat in principe goed, geen reden om te wisselen
* Sportieve belangen gaan op het veld in principe voor commerciële belangen
* Als trainer moet je een bepaald gezag over je groep hebben, dat ben je kwijt als de commercieel manager de opstelling deels bepaalt
* Als je Floranus eruithaalt is dat net zo goed kapitaalvernietiging ten opzichte van de gehuurde Van Hau
* De discussie stopt niet als je hem een keer laat invallen. Vanuit Vietnam zal de druk blijven om hem op te stellen. Sterker nog, zodra je hem laat invallen zal het commentaar alleen maar sterker worden als hij daarna niet speelt
* Vooralsnog zijn de 'commerciële' belangen in Van Hau alleen gebleken uit enorme groei in de volgers op Sociale Media. Daadwerkelijke inkomsten blijven vooralsnog erg vaag, maar dat zou nog kunnen komen
* Zou je 11 Van Hau's opstellen als ze de commerciële winst dan ook 11x zo groot zou zijn? Of bijvoorbeeld 2, of 3? Waar ligt de grens? Moet je wel zo in de tang willen zitten bij mensen die je helemaal niet kent, waar je geen band mee hebt, waar geen enkele zekerheid is dat het blijvend is. Want deze 'hype' is voor de speler, niet voor de club. Als Van Hau volgend jaar voor FC Knudde speelt gaan de volgers gewoon 1 op 1 mee naar FC Knudde.

Wat vind jij ervan?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Satyr » 12-12-2019 11:18

Ik snap je argumenten wel en deel ze ook nog wel voor het grootste deel. Maar... we hebben twee Vietnamese bedrijven die shirtsponsor kunnen worden, we hebben letterlijk honderdduizend nieuwe social media likes gekregen in een paar dagen en dan is het 'gewoon' niet heel slim om Van Hau totaal over het hoofd te zien. Er zijn dit seizoen genoeg kansen geweest om hem op z'n minst in te laten vallen. Natuurlijk moet hij niet spelen puur omdat hij een financiële meerwaarde kan hebben, maar je moet dat ook niet wegcijferen. Met Odegaard gebeurde dat ook, die jongen komt met veel tamtam en pers en aandacht naar de club en wat doet Heerenveen? 90 minuten op de bank, Noorse journaille boos en de helft is nooit meer gekomen.

Die één of twee, of vijf minuutjes kunnen heel kostbaar zijn, zoveel positief als negatief.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor dvrs » 18-12-2019 13:53

Cultheld!
dvrs
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14-12-2013 17:36

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-12-2019 14:01

Ik had het idee dat Jansen hem helemaal niet wou brengen bij de stand van 2-0. In de 75e minuut liepen Bruijn en Halilovic wel warm. Ik zag Jansen rond de 80e minuut ook overleggen met de overige stafleden en door de druk van het gezang van NN heeft hij Van Hau dus uiteindelijk wel gebracht, al was het in de 87e minuut
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Jazz » 10-07-2020 10:25

Helaas stopt dit avontuur bij slechts 1 seizoen. Ik snap de keuze om Van Hau niet langer in Heerenveen te laten. Met een salaris van 4 ton zonder sponsoren is dit een veel te groot risico en gok. Jammer maar helaas, hoop dat hij nog wel in Europa zal schitteren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-07-2020 11:51

Neem de club niet kwalijk dat ze het geprobeerd hebben, maar dit heeft naast de exposure op social media, op sponsorgebied, sportief gebied, financieel gebied helemaal niks opgeleverd. Mislukt avontuur, maar achteraf kan iedereen makkelijk praten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Đoàn Văn Hậu

Berichtdoor Jazz » 16-12-2020 15:38

In de dinsdag gepresenteerde jaarcijfers blijkt dat er nog een vordering (nar verluidt zo'n 100.000 euro, red.) uit Vietnam openstaat, die mogelijk als oninbaar afgeboekt moet worden. Dat terwijl SC Heerenveen altijd liet weten dat zijn salaris gedekt was.

"Dan moet je alles meenemen", reageert algemeen directeur Cees Roozemond in de Leeuwarder Courant. "Wat is zijn input geweest in de naamsbekendheid van de club? En wat zijn de commerciële voordelen die we van de deal hebben gehad?", aldus Roozemond, die niet wil zeggen of Van Hau de club geld heeft gekost. "Zijn salaris was zo goed als gedekt."


Daaruit blijkt dat het salaris niet helemaal gedekt was. "Zeg maar rustig dat het gedekt was. Dat durf ik wel zo te zeggen. Dit project heeft ons misschien niet gebracht wat we ervan hadden verwacht. Maar ik zou het de volgende keer absoluut weer doen. We hadden er een mooie deal uit willen slaan en waren daar ook dichtbij. Soms lukt dat, soms ook niet", besluit Roozemond.


Wat een misser maakt Cees hier zeg.... Er zijn een hoop onduidelijkheden.... De manier hoe het hier op papier is gezet is ook nog best. "Dat was zo goed als gedekt, zeg maar rustig dat het gedekt was". Het ene spreekt het ander tegen...

Verder nog een hoop openstaande vragen waar ze schimmig over doen:

1. Zijn salaris is volgens Cees HELEMAAL gedekt maar we missen nog 100.000 euro uit Vietnam. Als het gedekt is en we zouden nog 100.000 euro ontvangen dat niet inbaar is (waarom dan? Wil de partij niet meer betalen?) dan is dit fraude en moet die partij uit Vietnam gewoon betalen. Tenzij er natuurlijk voorwaarden in het contract van Van Hau waren die Heerenveen niet heeft waargemaakt (bijvoorbeeld X aantal wedstrijden gespeeld), maar dit is nooit bekend gemaakt en zal denk ik ook nooit het licht zien.

Of het is niet helemaal gedekt en heeft Heerenveen zelf die ton uit eigen zak moeten betalen en schrijft de club dit af als "niet inbaar" om gezichtsverlies te voorkomen? :|

2. Heerenveen heeft dus "gegokt" met als doel om een Vietnamese hoofdsponsor of andere sponsors aan zich te binden. Wat is hier onderaan de streep aan over gehouden? Hoeveel inkomsten hebben we met deze actie binnengehaald? Wat is de omzet vanuit Vietnam qua kaartverkoop, verkochte merchandise etc?

In ieder geval een vaag verhaal....
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten