Sieben Dewaele

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor nickstok » 27-07-2020 13:11

sc Heerenveen neemt Sieben Dewaele op huurbasis over van Anderlecht. De 21-jarige middenvelder wordt voor één jaar gehuurd van Paars-Wit, de club waarvoor hij afgelopen seizoen debuteerde en tot de coronauitbraak vijftien competitiewedstrijden speelde. De Belgisch jeugdinternational sluit per direct aan bij de selectie van trainer Johnny Jansen.

Technisch manager Gerry Hamstra is blij met de komst van Dewaele naar Fryslân. "We volgen Sieben al geruime tijd. Een goede speler met veel kwaliteit. Sieben is een stabiele middenvelder, die positioneel sterk is en goed als eerste aanspeelpunt op het middenveld kan fungeren. Hij heeft daarnaast al behoorlijk wat ervaring op het hoogste niveau in België. Hij is een directe versterking voor onze selectie."


Toch wel een verrassende move eigenlijk, volgens mij hebben we al genoeg opties op die positie. Of zou er concrete interesse zijn in één van de andere middenvelders?
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor Otsje P » 27-07-2020 13:17

nickstok schreef:Toch wel een verrassende move eigenlijk, volgens mij hebben we al genoeg opties op die positie. Of zou er concrete interesse zijn in één van de andere middenvelders?


Bruin is vertrokken dus achter de basis-3 (Veerman, Kongolo, Faik) heb je alleen nog jeugdspelers achter de hand. Bovendien heeft deze jongen vorig seizoen 15 wedstrijden als linksback gespeeld bij Anderlecht dus op deze wijze heb je een back-up voor 2 posities gescoord zonder je transferbudget te besteden (voor zover er een transferbudget is).
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-07-2020 13:19

Veerman zal nog meer naar voren gaan spelen denk ik, met Hajal als zijn concurrent. Dan heb je voor de andere 2 posities Faik en Kongolo, met Akujobi als concurrent. Daar mag echt nog wel iets bij, en dat is met Dewaele opgelost. Die bij nood ook nog als Linksback kan functioneren. Ik vind het juist eerder een aanwinst voor als je denkt dat er niemand van je middenvelders gaat vertrekken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor nickstok » 27-07-2020 13:28

Kaz_SCH schreef:Veerman zal nog meer naar voren gaan spelen denk ik, met Hajal als zijn concurrent. Dan heb je voor de andere 2 posities Faik en Kongolo, met Akujobi als concurrent. Daar mag echt nog wel iets bij, en dat is met Dewaele opgelost. Die bij nood ook nog als Linksback kan functioneren. Ik vind het juist eerder een aanwinst voor als je denkt dat er niemand van je middenvelders gaat vertrekken.


Ja in dat opzicht een mooie speler om er bij te hebben. Zou dan zelf nog wel graag ook een meer aanvallende middenvelder erbij willen zien maar dat wil Hamsters zelf volgens mij ook. Zou heel mooi zijn als Veerman dat zelf kan oppakken door wat meer te gaan scoren maar het zou goed zijn om daar backup voor te hebben.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor fuotbalgek » 22-11-2020 21:13

Vooralsnog een ongelukkige periode als huurling. Voor de positie waar hij het liefst speelt komt hij niet in aanmerking met Kongolo en Veerman. De positie waar hij veel gespeeld heeft lijkt hij ook geen concurrent voor Woudenberg te zijn. Ingevallen als tien en hangende buitenspeler, waar hij duidelijk niet op zijn plek is, buiten verdedigende arbeid leveren vanaf die posities. En nu een domme rode kaart.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-11-2020 21:24

In de winter terugsturen naar Anderlecht en Vlap een half jaar terughalen. ZIt daar toch alleen maar op de bank
Kan Vlap mooi op 10 en Batista Meier samen met Nygren op de vleugel. Kan Van Bergen verkocht worden (wie wil hem?) of naar de bank
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor pes5 » 22-11-2020 21:59

Zijn grootste probleem is dat hij enorm traag is. Dan kan Jansen wel roepen dat hij zo in zijn taak kan spelen, maar een 10 moet creëren, overtal opzetten en diepgaan.

In niets is Dewaele dat. Die zou alleen als spelverdeler kunnen fungeren voor de defensie.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sieben Dewaele

Berichtdoor fuotbalgek » 22-11-2020 23:17

pes5 schreef:Zijn grootste probleem is dat hij enorm traag is. Dan kan Jansen wel roepen dat hij zo in zijn taak kan spelen, maar een 10 moet creëren, overtal opzetten en diepgaan


Exact, het was trainerstaal van Jansen over Sieben brengen, maar dit is geen tien. Start dan met Hajal, tegen notabene RKC, of zet Sieben achteruit en Veerman naar voren. Maar hou liever Veerman en Kongolo gewoon intact en besef dat Sieben geen tien is. Hajal had moeten starten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten