Oliver Batista Meier

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Oliver Batista Meier

Berichtdoor Superfries1996 » 10-09-2020 16:34

sc Heerenveen neemt Oliver Batista Meier tijdelijk over van Bayern München. De negentienjarige aanvallende middenvelder speelt komend seizoen op huurbasis in het Abe Lenstra stadion. De Duits jeugdinternational sluit per direct aan bij de selectie van trainer Johnny Jansen en gaat in Fryslân spelen met rugnummer 10.

Batista Meier maakte vier jaar geleden als jeugdspeler de overstap van FC Kaiserslautern naar het grote Bayern München. Afgelopen seizoen maakte Batista Meier zijn debuut in de hoofdmacht van Der Rekordmeister. Tijdens het gewonnen competitieduel met Fortuna Düsseldorf (5-0) verving hij in de tweede helft Serge Gnabry. Bayern veroverde afgelopen seizoen niet alleen de titel, maar ook de beker en de Champions League.

Technisch manager Gerry Hamstra is blij met de komst van Batista Meier. "Oliver is een veelzijdige, technisch vaardige speler met scorend vermogen die onze selectie sterker maakt. Hij is een nummer tien, maar kan ook goed op de zijkanten uit de voeten. We zijn blij dat een grote club als Bayern München een talent als Oliver bij ons wil onderbrengen, zodat hij zich bij ons verder kan ontwikkelen."


https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/bayern-talent-batista-meier-op-huurbasis-naar-fryslan/10
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor nickstok » 10-09-2020 16:50

Hoop dat hij een beetje uit de verf komt als nummer 10. Heeft in het verleden altijd als linksbuiten gespeeld. Ben ook benieuwd of er weer een 'Hamstra-clausule' in de huur is opgenomen zodat we nog iets verdienen als hij in de toekomst wordt verkocht.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Neymar » 10-09-2020 21:29

Ik kende hem helemaal niet. Een collega van mij die Football Manager speelt was helemaal lyrisch, maargoed dat is maar een spel natuurlijk. Ben enorm benieuwd wat deze jongen kan. Als je bij Bayern speelt kan je heus wel wat, al is het alleen om Arjen v/d Heide het vuur aan de schenen te leggen zodat hij beter word.

Vind het wel bijzonder hoe we de afgelopen jaren toch wat toptalenten hebben kunnen huren zoals Odegaard, Halilovic en nu deze jongen. Ik ben geen voorstander van huren, maar als dit een tijdelijke oplossing is die het team aan het voetballen krijgt ben ik blij.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor paparazzi » 11-09-2020 00:39

Type Odegaard, maar kan zowel vrij gemakkelijk vanaf links als rechts in de '10 zone' spelen.
Ideale speler om Veerman in stelling te brengen. Heeft een enorme snelle balhandelingssnelheid, voornamelijk met zijn rechterbeen.
Komt vanaf links achter de spits iets beter uit de verf dan vanaf de rechterkant.
Heeft nog wel moeite om tijdens de omschakeling mee terug te verdedigen.
Al met al wel een aanwinst.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Otsje P » 11-09-2020 09:53

Geen kinderachtige speler. Deze jongen staat echt wel erg hoog aangeschreven in Duitsland en bij Bayern. Wordt daar samen met Zirkzee gezien als "DE" jongens die uit de opleiding in het eerste gaan komen.

Dat je Coman, Perisic, Gnabry en Müller niet zo maar even uit de ploeg speelt is duidelijk, maar voor de Eredivisie is dit echt een prachtige speler.

Ik probeer mijn enthousiasme een beetje te temperen maar dit is wel een jongen die kansen kan creëren en in principe bereid is om arbeid te leveren.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-09-2020 12:38

Daar sluit ik me volledig bij aan. Je zit niet voor niks op de bank bij een CL-finale. Heb 'm ook zonder knipperen in m'n Coach van het Jaar team gezet. :lol:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Goran Popov » 18-09-2020 11:17

Onze vriend OBM zit trouwens wel op voetbal, hè? Niet erg effectief vorige wedstrijd maar wel zeer balvast voor een 19-jarige. Hier gaan we nog van genieten. Ik krijg bij hem op een of andere manier een beetje een Ziyech-gevoel, in de goede zin ervan.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Joucke » 19-09-2020 20:29

Goran Popov schreef:Onze vriend OBM zit trouwens wel op voetbal, hè? Niet erg effectief vorige wedstrijd maar wel zeer balvast voor een 19-jarige. Hier gaan we nog van genieten. Ik krijg bij hem op een of andere manier een beetje een Ziyech-gevoel, in de goede zin ervan.

Halfuur gespeeld, gescoord en een pingel verdiend. Hij heeft je bericht gelezen :D
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Superfries1996 » 20-09-2020 10:52

Tot dusver een heel belangrijke aanwinst. Er gaat nu zo veel meer dreiging uit van het middenveld. De link met de aanvallers wordt ook beter en sneller gelegd. Echt een topversterking. Dit zou wel eens revelatie kunnen worden dit seizoen!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor KevindeJ_ » 20-09-2020 11:14

Dit is echt exact de speler die ontbrak op ons middenveld. Aan de bal heel erg goed met inzicht, een goede dribbel en een goede actie, maar vooral zonder bal vind ik hem heel erg sterk. Heeft zeer goede loopacties en houdt constant 2 a 3 man bezig, waardoor er ruimte ontstaat voor anderen. Gisteren tegen Fortuna bij 3 goals direct betrokken. Prima doelpunt, penalty veroorzaakt en bij die (heerlijke) treffer van Henk dacht iedereen dat de bal naar OBM zou gaan, waardoor Henk erg veel ruimte kreeg om zijn fantastische actie in te zetten. Erg benieuwd wat deze jongen ons gaat brengen dit seizoen.
KevindeJ_
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 29-06-2016 11:05

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2020 22:32

Prima speler voor Heerenveen. Jammer dat Jansen hem er vorige week na een uur afhaalde en vandaag na 68 minuten. Merk ook wel aan hem dat hij er van baalt dat hij gewisseld wordt, dus hij zou wel 90 minuten kunnen spelen
Ik heb het idee dat Van der Heide het voorlopig nog geen 90 minuten volhoudt en Van Bergen ben ik wel klaar mee. Hoop dat Batista Meier de komende wedstrijden wel 90 minuten mag spelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor nickstok » 26-09-2020 22:36

Feanfan 1 schreef:Prima speler voor Heerenveen. Jammer dat Jansen hem er vorige week na een uur afhaalde en vandaag na 68 minuten. Merk ook wel aan hem dat hij er van baalt dat hij gewisseld wordt, dus hij zou wel 90 minuten kunnen spelen
Ik heb het idee dat Van der Heide het voorlopig nog geen 90 minuten volhoudt en Van Bergen ben ik wel klaar mee. Hoop dat Batista Meier de komende wedstrijden wel 90 minuten mag spelen


Vond hem de afgelopen twee wedstrijden heel goed spelen maar hij kon vanavond zijn stempel niet drukken. Vond het daarom ook geen onlogische wissel. Hajal pakte het daarna ook goed op.
Laatst bijgewerkt door nickstok op 28-09-2020 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2020 22:46

Als je tegen VVV met 10 man speelt worden de ruimtes klein. Dan heb je technisch vaardige spelers nodig en geen harddravers. Maar ik ben helemaal klaar met Van Bergen, dus misschien ben ik ook niet helemaal objectief.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-09-2020 08:58

nickstok schreef:
Vond hem de afgelopen twee wedstrijden heel goed spelen maar hij kon vanavond zijn stempel niet drukken. Vond het daarom ook geen onlogische wissel. Haal pakte het daarna ook goed op.


Behalve dan dat belachelijke afstandsschot met nog een paar minuten op de klok..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor KevindeJ_ » 28-09-2020 11:16

Kaz_SCH schreef:
Behalve dan dat belachelijke afstandsschot met nog een paar minuten op de klok..


Én die belachelijke dribbel die die inzette toen Heerenveen 4 tegen 3 kwam in de counteraanval. Liep zich zomaar vast met wat vreemde bewegingen terwijl die minstens 3 betere opties had om de aanval uit te spelen. Iedereen was gericht op eigen succes na die (met name tweede) rode kaart, maar ik vond Hajal daar wel erg in overdrijven.
KevindeJ_
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 29-06-2016 11:05

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor pes5 » 28-09-2020 12:10

Ik vond Hajal dan ook helemaal niet goed invallen.

Net als de overige jeugdige spelers, blonk hij uit in het maken van foute keuzes. Overigens deed ook Van Bergen hieraan mee.

In overtal was duidelijk te zien dat wij ervaring en slimheid missen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Superfries1994 » 24-10-2020 21:38

Goede eerste wedstrijd waar de verwachtingen erg laag waren en een goal tegen Fortuna, maar daarna hebben we hem eigenlijk veel te weinig gezien. Technisch goed en je verwacht er wel wat van, maar ik vind hem echt te veel als een belofte spelen voor iemand van Bayern. Nygren maakt op mij een meer volwassen indruk (zonder perse beter te spelen).
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor fuotbalgek » 24-10-2020 23:22

Superfries1994 schreef:Goede eerste wedstrijd waar de verwachtingen erg laag waren en een goal tegen Fortuna, maar daarna hebben we hem eigenlijk veel te weinig gezien. Technisch goed en je verwacht er wel wat van, maar ik vind hem echt te veel als een belofte spelen voor iemand van Bayern. Nygren maakt op mij een meer volwassen indruk (zonder perse beter te spelen).


Ollie is zich hier aan het ontwikkelen wat betreft teamdiscipline, druk zetten, positionering bij balverlies. Dat kost hem nu veel energie ten koste van zijn aanvallende bijdrages. Hetzelfde had Odegaard hier de eerste zes maanden. Dit is de ontwikkeling die deze huurspelers hier maken. Als dit allemaal al er in zou zitten en hij aanvallend ook zijn bijdrage kon leveren was hij niet bij ons gestald.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Otsje P » 26-10-2020 11:21

Ook niet vergeten dat Meier feitelijk altijd als linksbuiten heeft gespeeld bij Bayern. Hij speelt hier als aanvallende middenvelder en dat is echt een hele andere plek met hele andere verantwoordelijkheden en taken.

Ik denk dat zijn positie in onze manier van spelen het meeste loopwerk vergt. Er wordt dus ook wel ontzettend veel arbeid van hem gevraagd. Hij zal gewend zijn om vroeg druk te zetten en veel in balbezit te zijn en bij ons is het tegenovergestelde momenteel aan de orde.

Ik hoop dat we wat beter in balbezit zullen worden en dat we zo nu en dan ook eerder druk kunnen zetten en beter aan zullen sluiten, dan zal Ollie ook beter tot zijn recht komen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Superfries1994 » 26-10-2020 16:41

We zullen het zien de aankomende wedstrijden. Jansen laat hem vast en zeker staan en over pak hem beet 5 wedstrijden weten we vast meer. Overigens heeft OBM bij Bayern overal in de voorhoede gespeeld, werd bij zijn presentatie al gehaald als CAM, dus een totaal onbekende positie is dit niet. Ik weet niet in hoeverre het tweede van Bayern net zo oppermachtig is als het eerste, maar het zal vast een omschakeling naar onze speelwijze vereisen. Ik hoop dat Jansen de countertactiek zo laat, het speelt veel jongens van ons in de kaart en vorig jaar na de winter hebben een aantal omzettingen niet bepaald geleid tot betere resultaten.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor Superfries1994 » 23-12-2020 22:22

Superfries1994 schreef:We zullen het zien de aankomende wedstrijden. Jansen laat hem vast en zeker staan en over pak hem beet 5 wedstrijden weten we vast meer. Overigens heeft OBM bij Bayern overal in de voorhoede gespeeld, werd bij zijn presentatie al gehaald als CAM, dus een totaal onbekende positie is dit niet. Ik weet niet in hoeverre het tweede van Bayern net zo oppermachtig is als het eerste, maar het zal vast een omschakeling naar onze speelwijze vereisen. Ik hoop dat Jansen de countertactiek zo laat, het speelt veel jongens van ons in de kaart en vorig jaar na de winter hebben een aantal omzettingen niet bepaald geleid tot betere resultaten.

Nou, we houden het er maar op dat hij wat ongelukkig is na zijn terugkeer. Maar het lijkt er wat mij betreft op dat hij de lijn pre-corona doortrekt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor DSCH » 03-01-2022 20:40

Gaat nu op huurbasis naar Dynamo Dresden. Ben toch wel benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Vond hem hier namelijk wel iets hebben. Jammer dat hij toen ineens zo buiten de boot viel. Had hem graag wat meer in ons shirt willen zien spelen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Oliver Batista Meier

Berichtdoor DSCH » 04-01-2022 13:14

Bubbe schreef:Gaat niet om een nieuwe verhuurperiode, Bayern heeft hem definitief laten gaan dit keer.


Ah, dank. Heb ik dat niet goed gelezen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten