Couhaib Driouech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Couhaib Driouech

Berichtdoor Superfries1996 » 12-09-2020 18:44

Couhaib Driouech is 17 april 2002 geboren in Nederland. Hij speelt als aanvaller en komt uit onze eigen jeugdopleiding. Hij maakte vandaag zijn debuut tegen Willem II, gelijk als basisspeler.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor davp » 12-09-2020 20:14

Speelde wel heel erg matig. Stak schraal af tegenover vd Heide aan de andere kant.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-09-2020 09:34

Van der Heide lijkt wat verder in z'n ontwikkeling inderdaad. Maar de directe tegenstander van Driouech was ook wel een stukje beter heb ik het idee, razendsnel vooral.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor wilbot » 14-09-2020 15:49

Het zat em ook niet mee, hij kwam er maar niet omheen of langs. Hij probeerde het tenminste wel.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Goran Popov » 14-09-2020 15:59

Ik verbaasde me al dat er nog geen topic voor hem was.

Hij was misschien wat ongelukkiger dan Arjen aan de andere kant, maar werkte zeker niet minder hard. Ik vond hem best wel wat hebben. Bleef het proberen, kwam er af en toe langs en heeft voor een 18-jarige vleugelspeler echt wel een goed fysiek. Kegelde een paar keer een tegenstander omver, beetje a la Wildschut.

Bij zijn wissel leek hij ook echt trots te zijn en ik heb vernomen dat het een jongen is waar een goede kop op zit. Gewoon lekker zijn minuten laten maken wanneer mogelijk. En ligt zijn toekomst niet voorin dan zou je hem wellicht om kunnen turnen tot opstomende back.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Superfries1996 » 16-01-2021 22:03

Geef deze jongen maar wat minuten. Het zal lastig achteruit gaan en Basiscikologu, Ziyech en Sinkgraven etc. zijn ook ooit begonnen door als jonkie voor de leeuwen gegooid te worden. Daarbij zie ik liever eigen jeugd dan een huurling als het kwalitatief niet uit elkaar loopt.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Satyr » 31-08-2021 13:17

Hmm, verkocht (?) aan Excelsior, tekent voor 3 jaar
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Superfries1994 » 31-08-2021 13:26

Satyr schreef:Hmm, verkocht (?) aan Excelsior, tekent voor 3 jaar

Weggeven vrees ik. Blijkbaar was hij niet goed genoeg, maar opvallend is het natuurlijk wel op een moment dat je zelf kiest voor huurspelers.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Jazz » 31-08-2021 15:00

Superfries1994 schreef:Weggeven vrees ik. Blijkbaar was hij niet goed genoeg, maar opvallend is het natuurlijk wel op een moment dat je zelf kiest voor huurspelers.


"De Friezen hebben met de derde club van Rotterdam een akkoord bereikt over het afkopen van zijn tot 2021(+1) doorlopende contract.".

Ben ik nou dom of is het niet duidelijk wie nou het contract heeft afgekocht? Heerenveen of Excelsior?

"Echter heeft hij op dit moment weinig perspectief op speelminuten in het eerste elftal", stelt technisch manager Ferry de Haan. "In Rotterdam hoopt hij meer aan spelen toe te komen zodat hij zich verder kan ontwikkelen in het betaald voetbal.""

Waarom dan niet verhuren?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Satyr » 13-08-2023 12:51

Toch fijn dat die jongen voor 3 broodjes en een pot pindakaas naar Excelsior mocht gaan :roll:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Otsje P » 14-08-2023 12:06

Satyr schreef:Toch fijn dat die jongen voor 3 broodjes en een pot pindakaas naar Excelsior mocht gaan :roll:


Heeft vorig jaar in een heel seizoen niet bijzonder veel laten zien he. Nu een goede pot, mooi voor die jongen. Zat hier toen een heel eind van de basis af, met een aflopend contract. Logisch dat ze toen niet moeilijk deden toen hij ergens anders een kans kon krijgen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Satyr » 14-08-2023 12:26

Nou, hij was toch wel een heel seizoen basisspeler bij Excelsior.

Het gaat mij er meer om dat zo'n jongen weg mag gaan ipv dat hij bij Heerenveen de kans krijgt.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor AMDJ » 14-08-2023 13:15

Blijft een prima besluit van de club op dat moment, Driouech heeft daarna ook nog ruim een jaar amper minuten mogen maken bij Excelsior. Dat hij zich nu positief ontwikkeld is mooi voor hem en hopelijk ook voor ons (geen idee wat er af is gesproken destijds).
AMDJ
Beheerder
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 30-05-2006 22:57

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Otsje P » 14-08-2023 13:16

Satyr schreef:Nou, hij was toch wel een heel seizoen basisspeler bij Excelsior.

Het gaat mij er meer om dat zo'n jongen weg mag gaan ipv dat hij bij Heerenveen de kans krijgt.


Hij speelde het hele seizoen inderdaad, daar zeg ik niks van. Was echter nooit bijzonder wat hij deed. Alle dreiging kwam van Azarkan.

Hij is een paar keer ingevallen bij ons maar had te veel anderen voor zich. Ook gehuurde jongens die niets toevoegden overigens, dus wat dat betreft hadden ze hem zeker ook een kans kunnen geven. Hij hoefde hier ook niet weg, maar kreeg ergens anders de kans om basisspeler te worden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Jazz » 13-11-2023 15:41

Deze jongen gaat het best ver schoppen denk ik, wat speelt hij goed bij Excelsior
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor SuperFrysk » 17-11-2023 09:34

Is er destijds ook een terugkoopclausule of doorverkooppercentage afgesproken? :D
Zou hem graag terugzien bij ons, maar denk dat hij inmiddels onhaalbaar is
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Marça » 17-11-2023 09:39

Zou in deze vorm een perfecte opvolger zijn voor Sahraoui. Zou top zijn als er een terugkoopclausule is oid, maar zover ik weet hebben we dat in het verleden nog nooit bedongen bij transfers. Zou me erg verbazen als dat bij Couhaib nu wel het geval is.

Hoe dan ook is het mooi om hem nu zo te zien shinen. Is hem gegund, vond het altijd een leuke, vrolijke kerel met een enorme inzet. Wellicht ooit weer in ons prachtige pompebledenshirt!
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor SuperFrysk » 21-11-2023 11:30

Marça schreef:Zou in deze vorm een perfecte opvolger zijn voor Sahraoui. Zou top zijn als er een terugkoopclausule is oid, maar zover ik weet hebben we dat in het verleden nog nooit bedongen bij transfers. Zou me erg verbazen als dat bij Couhaib nu wel het geval is.

Hoe dan ook is het mooi om hem nu zo te zien shinen. Is hem gegund, vond het altijd een leuke, vrolijke kerel met een enorme inzet. Wellicht ooit weer in ons prachtige pompebledenshirt!

Dan vraag ik me toch af waarom ze hem destijds weggedaan hebben, viel toen destijds al een paar keer goed in. Had in mijn ogen makkelijk verhuurd kunnen worden, net als Al Hajj en Arjen van der Heide overigens. Die het eigenlijk elders wel goed doen maar hier niet op speelminuten konden rekenen.

Klagen over de jeugdopleiding maar dit waren toch drie pareltjes die ze vrij makkelijk hebben laten gaan.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Marça » 21-11-2023 11:48

SuperFrysk schreef:Klagen over de jeugdopleiding maar dit waren toch drie pareltjes die ze vrij makkelijk hebben laten gaan.

Wat mij betreft is er wel een groot verschil tussen Driouech en Van der Heide/Al Hajj. Zij hebben namelijk wel de nodige kansen gekregen maar deze niet gegrepen. Driouech heeft na een aardige start nooit meer de kans gekregen bij ons.

Van der Heide is bij Roda ook nog niet onomstreden of laten zien dat hij nu wel klaar is voor de Eredivisie. Al Hajj begon goed bij Odense maar ik moet nog maar zien of hij het langer kan volhouden en dan alsnog de stap hogerop kan maken. Odense is vergelijkbaar denk ik met ons qua niveau.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor SuperFrysk » 21-11-2023 12:50

Marça schreef:Wat mij betreft is er wel een groot verschil tussen Driouech en Van der Heide/Al Hajj. Zij hebben namelijk wel de nodige kansen gekregen maar deze niet gegrepen. Driouech heeft na een aardige start nooit meer de kans gekregen bij ons.

Van der Heide is bij Roda ook nog niet onomstreden of laten zien dat hij nu wel klaar is voor de Eredivisie. Al Hajj begon goed bij Odense maar ik moet nog maar zien of hij het langer kan volhouden en dan alsnog de stap hogerop kan maken. Odense is vergelijkbaar denk ik met ons qua niveau.

Eens hoor, maar alle drie doen het op iets lager niveau meer dan behoorlijk. Dan vraag ik me af waarom ze nooit verhuurd zijn aan een KKD club. Niet alleen omdat ze nu of op latere leeftijd alsnog in beeld kunnen komen voor de basis, maar ook omdat ze simpelweg meer waarde gaan vertegenwoordigen. Had je nu niet geweten dat het ex Heerenveen spelers waren, dan had je op basis van de statistieken gelijk gedacht dat het een versterking is voor Heerenveen.
SuperFrysk
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 08-08-2023 18:49

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Marça » 21-11-2023 13:18

Helemaal met je eens betreft verhuren. Dat heeft zeker voor jongens die er tussen vallen (zie ook Akujobi bijv.) een enorme meerwaarde, zeker omdat ons tweede elftal in een C-competitie speelt. Maar ze willen het niveau op de training ook hoog houden, is dan het argument. Valt ook wat voor te zeggen, maar denk dat je ieder seizoen best 1-3 uitzonderingen mag maken als dit beter is voor de ontwikkeling van een talent.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Otsje P » 24-11-2023 09:32

Ik vind het knap wat Driouech dit seizoen laat zien maar ik betwijfel of hij dit een niveautje hoger ook kan. Als de ruimtes kleiner worden dan wordt het allemaal een stuk minder, vrees ik.

Maar de vorm is goed, het vertrouwen is groot en hij kan lekker vrijuit counteren bij Excelsior. Hoop dat er een mooie transfer voor hem in het verschiet ligt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Neymar » 31-01-2024 22:52

Als we de geruchten moeten geloven probeert PSV hem te halen omdat Lang geblesseerd is en Vertessen naar Duitsland wil. Blijft zonde dat we hem zo makkelijk hebben laten gaan. Achteraf natuurlijk makkelijk praten.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor fuotbalgek » 31-01-2024 23:50

Neymar schreef:Als we de geruchten moeten geloven probeert PSV hem te halen omdat Lang geblesseerd is en Vertessen naar Duitsland wil. Blijft zonde dat we hem zo makkelijk hebben laten gaan. Achteraf natuurlijk makkelijk praten.


Destijds zat hij toch wel ver van dit niveau. Wanneer de financiën hier op orde zijn dan verleng je hem zonder nadenken en verhuur je aan Excelsior, nu moeten er keuzes worden gemaakt en wordt hij verkocht. Het is allemaal een resultaat van een miljoenentekort, we hebben niet de luxe hem rustig te ontwikkelen en dan is het ja of nee.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Superfries1994 » 01-02-2024 02:03

fuotbalgek schreef:
Destijds zat hij toch wel ver van dit niveau. Wanneer de financiën hier op orde zijn dan verleng je hem zonder nadenken en verhuur je aan Excelsior, nu moeten er keuzes worden gemaakt en wordt hij verkocht. Het is allemaal een resultaat van een miljoenentekort, we hebben niet de luxe hem rustig te ontwikkelen en dan is het ja of nee.

Hadden we hem dan verhuurd denk je? Vraag ik me ook af. Heb het hier echt niet bij hem gezien, ben heel benieuwd of hij het door kan trekken. Heeft dit seizoen echt een ontwikkeling doorgemaakt, nadat hij het vorig jaar re-de-lijk deed, maar ook niet heel veel meer dan dat.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor AMDJ » 01-02-2024 10:56

In zijn eerste jaar bij Excelsior (KKD) mocht hij zo'n 10 minuten per duel meespelen, stel dat we hem dat jaar verhuurd hadden, hadden we hem daarna alsnog laten gaan. Sommige spelers hebben een stap als dit nodig om in een andere omgeving te kunnen ontwikkelen. Heb mijn twijfels of hij die stappen bij ons ook had gezet.

De beslissing hem op dat moment te laten gaan sta ik nog steeds achter. Sander de Vries van LC meldt dat we nog eens 25% krijgen bij doorverkoop, ook dat is niet verkeerd. Een win voor alle partijen.
AMDJ
Beheerder
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 30-05-2006 22:57

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Otsje P » 01-02-2024 13:35

Volgens Sander de Vries zou Heerenveen ruim een miljoen verdienen + 2,5% solidariteitsbijdrage. Zoals AMDJ al schrijft, 25% van de transfersom. Ook deze som zal vast gespreid betaald worden dus ons miljoen zal ook gespreid binnen komen maar dan is het al met al toch een mooie transfer voor Heerenveen geweest.

Overigens klopt die 2,5% solidariteitsbijdrage niet volgens mij. Die opleidingsvergoeding hoeft alleen betaald te worden als een speler naar een ander land transfereert volgens mij. Bij binnenlandse transfers is er geen sprake van.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Neymar » 01-02-2024 22:57

Transfer is geknapt, lopen we toch flink wat geld mis.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2024 00:13

Neymar schreef:Transfer is geknapt, lopen we toch flink wat geld mis.


Kansloos verhaal ook. Als ze overtuigd zijn betalen ze makkelijk meer dan Feyenoord zoals voor Joey Veerman. In Driouech was nooit het echte vertrouwen van psv nog Feyenoord.

Was nu niet op te pikken voor de gedachte drie miljoen, zal na een jaar of 1, 2 wellicht naar Frankrijk gaan voor 2,5, 5 ton voor ons.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Couhaib Driouech

Berichtdoor Marça » 02-02-2024 08:54

De transfer is misgelopen omdat Excelsior geen vervanger meer kon halen, niet omdat PSV niet wilde betalen. Zal voor Couhaib een enorme domper zijn. Hij zal vanavond wel niet spelen maar om het contrast even aan te geven: nu moet hij met Excelsior spelen tegen Almere City, terwijl hij in zijn hoofd al mocht klaarmaken voor een invalbeurt bij PSV - Ajax.

Nu maar hopen dat hij zijn waarde behoudt en komende zomer alsnog een mooie transfer maakt. Wellicht nog een mooiere stap naar het buitenland als hij met Marokko op de Olympische Spelen heeft uitgeblonken.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten