Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 09-04-2023 00:52

Sfeer schreef:https://www.feanfan.nl/nieuws/oproep-aan-supporters-laat-zaterdag-je-pompebledenhart-zien/

Lachwekkende oproep van FeanFan. De zuidtribune hoor je werkelijk nooit zingen en na een incident door wat domme pubers in het uitvak willen ze een statement maken. Heerenveen support je 90 minuten en niet alleen in de twaalfde minuut. Ik hoop dat veel mensen geen gehoor geven aan deze actie.



Die 30 man onderin NN die 'Heerenveen hooligans' en 'zitten en hou je bek' tegen medesupporters zingen is pas lachwekkend. Deze 30 man vragen er ook om om constant in de gaten te worden gehouden bij wedstrijden, en dan staan ze straks weer met een doek waarop staat anti stadionverboden.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Sfeer » 09-04-2023 10:36

hhage schreef:Die 30 man onderin NN die 'Heerenveen hooligans' en 'zitten en hou je bek' tegen medesupporters zingen is pas lachwekkend. Deze 30 man vragen er ook om om constant in de gaten te worden gehouden bij wedstrijden, en dan staan ze straks weer met een doek waarop staat anti stadionverboden.

Die verdeeldheid was precies waar ik van te voren bang voor was. Dit werkt behoorlijk polariserend tussen de twee verenigingen, jammer.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Vrieskist » 09-04-2023 10:37

Mooi dat er in de samenvatting bij de NOS nog even aandacht aan werd besteed.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Superfries1994 » 09-04-2023 10:52

Sfeer schreef:Die verdeeldheid was precies waar ik van te voren bang voor was. Dit werkt behoorlijk polariserend tussen de twee verenigingen, jammer.

Ja, het statement dat je tegen vuurwerk in het stadion bent, dát werkt inderdaad polariserend :roll:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Superfries1994 » 09-04-2023 10:55

Sfeer schreef:https://www.feanfan.nl/nieuws/oproep-aan-supporters-laat-zaterdag-je-pompebledenhart-zien/

Lachwekkende oproep van FeanFan. De zuidtribune hoor je werkelijk nooit zingen en na een incident door wat domme pubers in het uitvak willen ze een statement maken. Heerenveen support je 90 minuten en niet alleen in de twaalfde minuut. Ik hoop dat veel mensen geen gehoor geven aan deze actie.

Jouw manier van supporteren is niet de zaligmakende manier.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Sfeer » 09-04-2023 11:14

Superfries1994 schreef:Ja, het statement dat je tegen vuurwerk in het stadion bent, dát werkt inderdaad polariserend :roll:

Ik vind dat vuurwerk gooien in Alkmaar óók achterlijk, laat ik dat voorop stellen. Deze jongens krijgen hun straf ook echt wel. Zo hoort het ook, dadergericht straffen ipv collectieve straffen.

Maar deze actie van FeanFan werkt inderdaad polariserend, dat heeft iedereen in het stadion kunnen zien. Ze hadden dit van te voren met NieuwNoord moeten afstemmen, als één van de twee verenigingen niet achter de oproep staat en je drukt het er toch doorheen werkt dat niet bevorderlijk voor de onderlinge sfeer. Ik kreeg ook een naar gevoel bij "zitten hou je bek" naar medesupporters.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 09-04-2023 17:42

Sfeer schreef: Ik kreeg ook een naar gevoel bij "zitten hou je bek" naar medesupporters.

Ja weerzinwekkend! Gelukkig werd dat snel gecorrigeerd door de rest van het NN-vak, dat vond ik mooi om te zien. Laten we het daar eens over hebben, elkaar kunnen corrigeren en niet dat gelul over polariseren, want dat kan (en mag) nooit de insteek zijn van dit probleem.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor gwgwgw » 09-04-2023 20:41

Maar deze actie van FeanFan werkt inderdaad polariserend, dat heeft iedereen in het stadion kunnen zien. Ze hadden dit van te voren met NieuwNoord moeten afstemmen, als één van de twee verenigingen niet achter de oproep staat en je drukt het er toch doorheen werkt dat niet bevorderlijk voor de onderlinge sfeer. Ik kreeg ook een naar gevoel bij "zitten hou je bek" naar medesupporters


Net alsof NN altijd goedkeuring vraagt aan FF voor haar acties / spandoeken / statements.

Daarnaast ging bijna het hele stadion staan voor dit suffe statement, dus blijkbaar kon de overgrote meerderheid zich hier wel in vinden. Het "Heerenveen hooligans" deed mij lachen. Het zingen "zitten en hou je bek" naar je medesupporters vind ik een triest supporters dieptepuntje bij ons en dat waren er wel een stuk meer dan 30 en ondersteund door de trommelaar.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jalba » 09-04-2023 22:29

Sfeer schreef:https://www.feanfan.nl/nieuws/oproep-aan-supporters-laat-zaterdag-je-pompebledenhart-zien/

Lachwekkende oproep van FeanFan. De zuidtribune hoor je werkelijk nooit zingen en na een incident door wat domme pubers in het uitvak willen ze een statement maken. Heerenveen support je 90 minuten en niet alleen in de twaalfde minuut. Ik hoop dat veel mensen geen gehoor geven aan deze actie.


Sfeer schreef:Die verdeeldheid was precies waar ik van te voren bang voor was. Dit werkt behoorlijk polariserend tussen de twee verenigingen, jammer.


Werkt bovengenoemde reactie ook niet polariserend?
Jalba
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 24-09-2003 23:22

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Marça » 11-04-2023 08:24

Het lijkt er misschien op dat deze actie van FeanFan kwam, maar het was juist een gezamenlijk statement waarbij veel groepen zich hebben aangesloten. Dat was sowieso de kracht achter deze actie, want als je in het stadion om je heen keek zag je wel dat een overgrote meerderheid zich hier achter schaarde.

Dat NN besloot om dit niet te doen, laat voor mij zien dat ze hun prioriteiten niet op orde hebben. Beetje bij beetje wordt niet alleen het imago van onze club maar ook dat van NN om zeep geholpen. Van een fanatieke en respectvolle achterban met mooie sfeeracties naar een veredeld hooliganclubje dat zich vooral bezigt met stadionverboden en pyro.

Kenmerkend vind ik het hoe massaal er tegenwoordig wordt meegezongen met 'Cambuur moet dood en Groningen kapot!' en 'alle herten moeten dood!'. Een paar maanden terug was het een klein groepje die mee zong en nu bijna het hele staanvak. Waar zijn de tijden gebleven dat Dirk Scheringa ludiek werd toegezongen over Alves?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor igo » 22-04-2023 11:12

Marça schreef:Kenmerkend vind ik het hoe massaal er tegenwoordig wordt meegezongen met 'Cambuur moet dood en Groningen kapot!' en 'alle herten moeten dood!'. Een paar maanden terug was het een klein groepje die mee zong en nu bijna het hele staanvak. Waar zijn de tijden gebleven dat Dirk Scheringa ludiek werd toegezongen over Alves?


Of de moeder van Pieter Huistra. Dit soort dingen leverde de club positieve aandacht van de media in het land op. Je ziet het nu ook weer omkeren bij Feyenoord. Zou een mooi begin zijn om te stoppen met zingen over hertjes en clubs die kapot en dood moeten.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-05-2023 22:08

http://www.telegraaf.nl/nieuws/14479071 ... oetbalfans

Jammer dat de politie zich ermee bemoeide. Laten ze elkaar maar doodmeppen, want dit houdt nooit op zo
De altijd zo nette club Heerenveen is de laatste jaren ook steeds meer uitgegroeid tot een club met een achterban (250 "supporters"??)

Spreek een plek af en mep elkaar maar dood. Geen medelijden mee, risico van het vak
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 05-06-2023 17:30

Toch wel even een lans breken voor de uitsupport dit jaar met wellicht als hoogtepunt de wedstrijd van gister.

Mooi dat dit zo begint te leven bij Heerenveen.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Marça » 06-06-2023 07:58

Is er een uitwedstrijd bij geweest die niet uitverkocht was? Zeker mooi om te zien dat het zo leeft en die beleving lijkt ook over te slaan op de spelers, gezien hun prestaties in uitwedstrijden dit seizoen. :wink:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-07-2023 21:03

Ik maak me zorgen. Niet alleen op het veld, maar ook buiten het veld
De Engelse stewards ons allemaal bedanken en een goede reis en misschien tot de volgende keer toewensen en dan die jeugd die er op reageren
- dar bepalen we zelf wel. - dat denk ik niet - flikker op kut Engelsen
Nog geen minuut later hoor ik achter me: we kunnen hier wel voor een ton gaan slopen. Alles moet kapot. Even later gaat een hele kudde een pub in. Ik hoop dat die pub het overleefd heeft

Nu is dat wangedrag een maatschappelijk probleem, maar heb het idee dat Nederlanders echt wel het ergste in hun soort zijn
Vorige week was ik bij Schalke - Twente. Echt geweldig hoe die clubs met elkaar omgaan. Afgelopen donderdag slaan diezelfde Twente supporters de koppen van Hammarby in elkaar. Doe even normaal

Maar zo langzamerhand is Heerenveen mijn club niet meer., zowel op als naast het veld. Uitwedstrijden bezoek ik sowieso al niet meer, maar Huddersfield moest ik heen. Maar wel weer een bevestiging dat ik niet meer naar uitwedstijden in Nederland ga

De jeugd heeft de toekomst zeggen ze. Nou, dan voorspelt het weinig goeds
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-07-2023 08:22

Er zijn echt ontzettend veel hele sneue sukkeltjes, voornamelijk hele jongen gasten, en blijkbaar ook heel weinig zelfcorrigerend vermogen in zo'n groep. Thuiswedstrijden op Noord hoor je ook de meest vreselijke dingen uitgekraamd worden, en als je er wat van zegt krijg je een grote bek. Leuk dat de uitsupport zo toegenomen is, de sfeer thuis is ook flink verbeterd, maar als het zo moet ben ik veel liever weer die 'doodsaaie' club die we vroeger volgens de rest van Nederland waren. Besef me dat ik als een ontzettend oude man klink, maar dat valt heel erg mee.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Otsje P » 31-07-2023 08:32

Feanfan 1 schreef:Ik maak me zorgen. Niet alleen op het veld, maar ook buiten het veld
De Engelse stewards ons allemaal bedanken en een goede reis en misschien tot de volgende keer toewensen en dan die jeugd die er op reageren
- dar bepalen we zelf wel. - dat denk ik niet - flikker op kut Engelsen
Nog geen minuut later hoor ik achter me: we kunnen hier wel voor een ton gaan slopen. Alles moet kapot. Even later gaat een hele kudde een pub in. Ik hoop dat die pub het overleefd heeft

Nu is dat wangedrag een maatschappelijk probleem, maar heb het idee dat Nederlanders echt wel het ergste in hun soort zijn
Vorige week was ik bij Schalke - Twente. Echt geweldig hoe die clubs met elkaar omgaan. Afgelopen donderdag slaan diezelfde Twente supporters de koppen van Hammarby in elkaar. Doe even normaal

Maar zo langzamerhand is Heerenveen mijn club niet meer., zowel op als naast het veld. Uitwedstrijden bezoek ik sowieso al niet meer, maar Huddersfield moest ik heen. Maar wel weer een bevestiging dat ik niet meer naar uitwedstijden in Nederland ga

De jeugd heeft de toekomst zeggen ze. Nou, dan voorspelt het weinig goeds


Zag een Engels Youtube vlogje voorbij komen van een Hudderfield fan. Die was erg positief over de sfeer en en gedrag van de Heerenveen fans. Ik ga er dus vanuit dat de pub het overleefd heeft.

Ik was er niet bij, kan er niet over oordelen maar heb de agressie en de sloopzucht nooit begrepen. Wat is er leuk aan?? Waarom de pret voor anderen zo bederven? Raar gedrag.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 31-07-2023 08:50

Wat ik op twitter lees zijn de Huddersfield town supporters wel enthousiast over onze club en supporters. In het algemeen heeft deze trip toch een positieve bijdrage opgeleverd.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-12-2023 19:12

Heerenveen fans hebben een bus van de supportersvereniging van Denekamp (Twente) aangevallen. Er zijn meerdere ruiten gesneuveld en harde klappen gevallen.

https://twitter.com/VoetbalUltras/statu ... 7605786691

Kan niet zien of het Heerenveensupporters zijn, maar als het wel zo is hoop ik dat ze opgepakt worden en ergens in Artis losgelaten worden. We hebben inmiddels veel te veel kneuzen bij onze club (Nieuw Noord) rondlopen
En als Twente bij ons op bezoek komt jan je natuurlijk, en terecht, een tegenreactie verwachten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Ebiede » 21-12-2023 21:29

ze moeten weer in een bus. makkelijk eruit te pikken. Nooit meer in het ALS.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Otsje P » 18-03-2024 08:43

Kinderen met bebloede hoofdjes, moeders in paniek. Weer 30 tot 50 potentiële seizoenkaarthouders die nooit weer komen. Het is toch niet te geloven hoe achterlijk sommige mensen zijn.

De capuchon op, gezicht bedekt en stoer opstomen. Worden in de gracht gekeerd en bedenken dan wel even door de eigen supporters heen te banjeren. Stelletje debielen. Ze werden volgens mij tegengehouden door eigen supporters met hersenen. Triest, triest, triest.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Freezeman » 18-03-2024 10:23

Genoeg foto's en beelden van deze helden.
Wat mij betreft zetten ze de beelden ergens online en laat mensen die iemand herkennen de namen maar door geven aan club of politie.
Nooit weer een stadion in laten die trieste figuren.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Jazz » 18-03-2024 10:29

De club moet eens een keer met NN in gesprek gaan, dit kan echt niet. Altijd gezeik, er moet een statement vanuit de club komen. Niet via Twitter afstand nemen, gewoon een interne zitting organiseren en dit bespreekbaar maken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor AMDJ » 18-03-2024 11:49

Naast het treurige gedrag van een kleine groep gister, vraag ik me ook af waarom de club de keuzes maakt die het gister heeft gemaakt. Vooropgesteld, ik snap dat het veiligheidtechnisch niet zo makkelijk is om zo'n groep eruit te knikkeren. 16x per seizoen gaat het goed met uitfans op de thuistribunes, tegen Feyenoord gaat het keer op keer verkeerd.

Als je dan een groep hebt op de thuisvakken die de hele wedstrijd staan, met een Mexicaanse vlag zwaaien, over een weer zingen met het uitvak, dan moet je toch ook overwegen om hun het stadion uit te zetten? We hebben bepaalde huisregels in het stadion en als ik mij niet vergis is daar een tijd geleden ook bij gekomen dat je niet met een shirt/sjaal of wat dan ook van de uitploeg in de thuisvakken mag komen, zou mooi zijn als we daar ook actief en consequent naar handelen.

Dat dit potentieel uit de hand kon lopen was vanaf het begin van de wedstrijd al wel duidelijk.
AMDJ
Beheerder
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 30-05-2006 22:57

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 18-03-2024 12:30

Puur gebaseerd op eigen ervaringen maar na de hele Covid toestand is er voor mijn gevoel wat veranderd in het wedstrijdbezoek. Deels positief (Sfeer!) maar ook wat negatieve gevolgen. Nu sta ik zelf in het sta-vak dus kan louter daarover oordelen maar onderstaand heb ik wat zaken benoemd van wat ik meekrijg en wat ik van medesupporters gehoord heb.

- Het massale bezoek aan de zitwc's met meerdere personen tegelijk. Je kan mij niet vertellen dat iedereen het dun in de broek heeft van de spanning voor de wedstrijd en daardoor naar de wc moet waarbij de anderen diegene moeten ondersteunen. Ik denk zelf dat het drugsgebruik exponentieel gegroeid is in de tussentijd. Iedereen moet zelf weten wat men neemt maar het kan opgefokte gedrag van gister wellicht enigszins verklaren.

- Regelmatig donderen er volle bekers bier bij medesupporters/kinderen in de nek omdat men simpelweg laveloos naar de wedstrijd toe gaat. Ik pleit echt niet voor een drooglegging want ik kijk zelf ook regelmatig met een biertje in de hand maar het tot laveloos zuipen met aansluitend vervelend gedrag is wel flink toegenomen. Dit speelt zich trouwens meer af halverwege het vak. En geloof me, be my guest: zuip je kop eraf, maar het gedrag wat helaas bij sommigen volgt heeft wel betrekking op anderen.

- Sowieso wat meer 'verharding' onderling. Opstootjes links en rechts tussen medesupporters omdat men elkaar loopt uit te dagen omdat de wedstrijd niks aan is. Kleine treiteracties als mensen constant op de schouders tikken die een rij voor hun staan. Allemaal in de hoop om een reactie te ontlokken. Ik snap; het is allemaal klein bier maar wel irritant voor mensen die de reis maken om de club te supporten. En het gaat toch ten koste van het idee dat "we" één grote familie zijn.

Men zal ongetwijfeld denken "wat een gejank en dan ga je toch op een zitplek zitten, dan heb je geen gezeik". Snap ik, maar ik mag de club graag vocaal steunen en daarnaast vind ik de belevenis simpelweg een stuk mooier. Het is jammer dat het succes van het sta-vak echter ook dit soort bezoekers trekt die het voor medesupporters verstieren.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Vrieskist » 18-03-2024 12:53

Demster schreef:Puur gebaseerd op eigen ervaringen maar na de hele Covid toestand is er voor mijn gevoel wat veranderd in het wedstrijdbezoek. Deels positief (Sfeer!) maar ook wat negatieve gevolgen. Nu sta ik zelf in het sta-vak dus kan louter daarover oordelen maar onderstaand heb ik wat zaken benoemd van wat ik meekrijg en wat ik van medesupporters gehoord heb.

- Het massale bezoek aan de zitwc's met meerdere personen tegelijk. Je kan mij niet vertellen dat iedereen het dun in de broek heeft van de spanning voor de wedstrijd en daardoor naar de wc moet waarbij de anderen diegene moeten ondersteunen. Ik denk zelf dat het drugsgebruik exponentieel gegroeid is in de tussentijd. Iedereen moet zelf weten wat men neemt maar het kan opgefokte gedrag van gister wellicht enigszins verklaren.

- Regelmatig donderen er volle bekers bier bij medesupporters/kinderen in de nek omdat men simpelweg laveloos naar de wedstrijd toe gaat. Ik pleit echt niet voor een drooglegging want ik kijk zelf ook regelmatig met een biertje in de hand maar het tot laveloos zuipen met aansluitend vervelend gedrag is wel flink toegenomen. Dit speelt zich trouwens meer af halverwege het vak. En geloof me, be my guest: zuip je kop eraf, maar het gedrag wat helaas bij sommigen volgt heeft wel betrekking op anderen.

- Sowieso wat meer 'verharding' onderling. Opstootjes links en rechts tussen medesupporters omdat men elkaar loopt uit te dagen omdat de wedstrijd niks aan is. Kleine treiteracties als mensen constant op de schouders tikken die een rij voor hun staan. Allemaal in de hoop om een reactie te ontlokken. Ik snap; het is allemaal klein bier maar wel irritant voor mensen die de reis maken om de club te supporten. En het gaat toch ten koste van het idee dat "we" één grote familie zijn.

Men zal ongetwijfeld denken "wat een gejank en dan ga je toch op een zitplek zitten, dan heb je geen gezeik". Snap ik, maar ik mag de club graag vocaal steunen en daarnaast vind ik de belevenis simpelweg een stuk mooier. Het is jammer dat het succes van het sta-vak echter ook dit soort bezoekers trekt die het voor medesupporters verstieren.

Dit soort dingen heeft er bij wel voor gezorgd dat ik nu lekker op Zuid zit. En ik ken meer die vanuit NN naar een andere plek zijn verhuisd.
Al zou ik ook wel op Zuid willen staan, die plastic stoelen bieden ook weinig comfort.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor davp » 18-03-2024 13:49

Ik herken het beeld van Demster helaas volledig. Zelf zijn wij ook niet vrij van enig alcohol misbruik, maar wel binnen bepaalde perken (staan niet compleet laveloos op de tribune).

Wordt inderdaad enorm veel drugs gebruikt in het stadion op Noord. Dit is overigens ook het geval in veel van de horeca aangelegenheden in het centrum.

En op de tribune ook steeds meer vervelend gedrag te merken. Jongens die proberen peuken in bier van anderen te gooien, half volle bekers met een plons op de grond mieteren zodat het je tegen de boksen omhoog klotst, beetje drukken en porren, etc. Daar zit niemand op te wachten toch?

Overweeg daarom steeds serieuzer om de NN kaart in te wisselen voor een zitplek.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Vrieskist » 18-03-2024 15:48

Het is misschien geen populair idee, maar wedstrijden droogleggen zou wel degelijk helpen.
Plus zo te horen wat drugshonden inschakelen misschien :lol: :lol:

Wat meer vocale mensen zijn op zuid ook welkom hoor, ik heb daar nog niemand zien snuiven of dronken van een trap zien vallen. Er was eens iemand die een biertje gooide en die werd door het halve vak aangesproken :lol:
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten