Feanfans buiten Friesland

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfans buiten Friesland

Berichtdoor Vrieskist » 18-09-2008 07:47

Dit topic heb ik geopend naar aanleiding van mijn recente verhuizing naar de randstad. Ik heb nog steeds een seizoenskaart, maar de reis naar het noorden is toch wat lang en eenzaam.
Dus open ik dit topic om te kijken of er nog meer lotgenoten zijn die in de randstad wonen/werken en toch naar Heerenveen willen. Ten eerste is het leuk om te kijken hoe ver sommige feanfans moeten reizen voor een wedstrijd en ten tweede kunnen we misschien de kosten voor sommige feanfans wat drukken door te gaan carpoolen.
Ik ben benieuwd naar de reacties in ieder geval.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Hielke » 18-09-2008 08:49

Leuk topic, als lotgenoot zal ik de aftrap doen.

Feanfan in de randstad dus, zoiets als een pinguïn op de noordpool. In het gebied waar ik mijn hele leven al woon (ergens tussen Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag) ben je Ajacied of Feyenoorder, want dat is iedereen. Ik niet, want sinds ik Foppe in Studio Sport zijn perspraatjes zag afsteken werd ik meer en meer supporter van Heerenveen. Zonder ooit in Friesland te zijn geweest.

Die eerste keer kwam er uiteraard, en toen was ik officieel feanfan in de randstad. Het leuke is dat iedereen hier sympathie heeft voor Heerenveen, maar je toch aankijkt alsof je een club uit Polen steunt, zo ver weg.

Ver weg is het zeker, anderhalf uur rijden. Voor mij te ver om een seizoenkaart te nemen. Toch probeer ik zoveel mogelijk thuiswedstrijden te bezoeken, en dat valt niet altijd mee. Randstad is namelijk een synomien voor file. Bij een UEFA-Cup wedstrijd ben ik al eens in de 38e minuut binnen gekomen, en vorige week nog zat ik voor Heerenveen-Heracles 3,5 uur in de auto. Vroeg weggaan helpt niet. De ochtendspits gaat naadloos over in de avondspits. Gelukkig zijn de meeste wedstrijden in het weekend.

Voordeel is dat veel uitwedstrijden dichtbij zijn. Dat moeten wij maar zien als compensatie voor de lange tochten door de lege Flevopolders. Ik hoop in elk geval dat je je net als ik gaat thuisvoelen in de rol van vertegenwoordiger van een minderheidsgroep. :wink:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vrieskist » 18-09-2008 09:45

SCH017 schreef:Leuk topic, als lotgenoot zal ik de aftrap doen.
(..)

Gelukkig is er nog een lotgenoot ;) De files zijn inderdaad een probleem, al had ik er bij de wedstrijd tegen Heracles geen last van gelukkig. Was totaal 1,5 uur onderweg vanuit Hilversum. Al voelt een uur door de Flevopolder als 3 uren. Het is een lange inspiratieloze kale vlakte.

Modbreak: graag iets selectiever quoten.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor hansrob » 18-09-2008 09:59

Leuk topic dit al ben ik zelf ben ik geen lotgenoot meer. Als geboren en getogen Leidenaar ben ik na wat omzwervingen via het Limburgese Helden en het Gelderse Ermelo inmiddels in Meppel op ongeveer een halfuurtje rijden van het stadion aanbeland. Ik ben wel van plan het topic te gaan volgen om zo eens te kijken waar de Feanfans zoal zitten.

Overigens heb ik wel een suggestie aan de topic starter. Zou je het topic niet wat breder kunnen trekken? Er zijn namelijk ook buiten de Randstad nog wel fans die dan wel niet in de randstad maar wel verweg wonen. Ik weet dat er bijvoorbeeld forummers uit Maastricht en Axel (Zeeland) zijn. Het is maar een ideetje.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor SCH-FAN » 18-09-2008 10:22

Al voelt een uur door de Flevopolder als 3 uren. Het is een lange inspiratieloze kale vlakte.

Hehehe, een beetje meer respect voor de polder mag ook wel :wink: . Ik voel me ontzettend beledigd :lol: :lol:
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vrieskist » 18-09-2008 10:24

hansrob schreef:Leuk topic dit al ben ik zelf ben ik geen lotgenoot meer. Als geboren en getogen Leidenaar ben ik na wat omzwervingen via het Limburgese Helden en het Gelderse Ermelo inmiddels in Meppel op ongeveer een halfuurtje rijden van het stadion aanbeland. Ik ben wel van plan het topic te gaan volgen om zo eens te kijken waar de Feanfans zoal zitten.

Overigens heb ik wel een suggestie aan de topic starter. Zou je het topic niet wat breder kunnen trekken? Er zijn namelijk ook buiten de Randstad nog wel fans die dan wel niet in de randstad maar wel verweg wonen. Ik weet dat er bijvoorbeeld forummers uit Maastricht en Axel (Zeeland) zijn. Het is maar een ideetje.

Ik ben juist de andere kant op gegaan :D Ik woonde mooi in Sneek, maar ivm werk woon ik nu in Hilversum.
De focus van het topic ligt in eerste instantie op de randstad, omdat ik zelf in die situatie zit. Maar in principe zitten supporters uit het zuiden in hetzelfde schuitje. Zij mogen hier ook in reageren natuurlijk. Maar ik wilde door persoonlijke redenen de focus in eerste instantie leggen op de randstad :)

SCH-FAN schreef:Hehehe, een beetje meer respect voor de polder mag ook wel :wink: . Ik voel me ontzettend beledigd :lol: :lol:

Sorry hoor :D Maar, als je door de Flevopolder rijdt kan je in ieder geval moeilijk beweren dat Nederland vol is :D Mijn probleem is vooral dat er zo weinig te zien is, het is gewoon vlakte en asvalt :D Nuttig is het wel, esthetisch niet.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vreeze » 18-09-2008 11:27

Woon ook niet echt in de randstad maar in Arnhem.

Dus dat betekent iedere wedstrijd 2 uur heen en 2 uur terug met de trein voor 1,5 uur voetbal.

Daar tegenover staat dat sommige uitwedstrijden dichtbij zijn met eentje zelfs op 10 minuten fietsen :D
Vreeze
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 09-02-2006 22:21

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Gekko » 18-09-2008 11:34

Zou mooi zijn: "www.feanfansomutens.nl" (voor niet Friezen: om útens betekent buiten de grenzen van Friesland) waar je elkaar kunt treffen voor gezamenlijk reizen, verkeersadviezen, om útens meet and greet sessies, enz. Ik zie een concept opdoemen!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Freeze » 18-09-2008 12:28

Alkmaar ligt welliswaar niet in de randstad maar als ik een thuiswedstrijd wil bezoeken, die dikwijls 's avonds worden gespeeld, ben ik verplicht om met de trein op wereldreis te gaan aangezien er na de wedstrijd geen bus terug gaat. Enorm vervelend en tijdrovend maar opzich wel te doen.

De reacties die ik hier krijg als ik mensen vertel dat ik voor Heerenveen ben zijn altijd hetzelfde, deze personen reageren allemaal aangenaam verrast. De overgrote meerderheid van de mensen hier is natuurlijk voor AZ en/of Ajax. Vooral mensen uit andere regio's kijken ervan op, die verwachten natuurlijk allemaal dat ik achter Scheringa's wanabee topclub aan loop.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor massan » 18-09-2008 12:52

SCH017 schreef: Bij een UEFA-Cup wedstrijd ben ik al eens in de 38e minuut binnen gekomen, en vorige week nog zat ik voor Heerenveen-Heracles 3,5 uur in de auto. Vroeg weggaan helpt niet. De ochtendspits gaat naadloos over in de avondspits. Gelukkig zijn de meeste wedstrijden in het weekend.


3,5 uur is wel erg lang. Ik kan je zelf adviseren de trein te pakken. Vanaf het station in Heerenveen is het 15 minuutjes lopen naar het stadion, goed te doen dus!
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Jeroen » 18-09-2008 12:54

massan schreef:
3,5 uur is wel erg lang. Ik kan je zelf adviseren de trein te pakken. Vanaf het station in Heerenveen is het 15 minuutjes lopen naar het stadion, goed te doen dus!


En hoe komt hij op een UEFA-Cup avond weer terug dan? :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Hielke » 18-09-2008 13:19

massan schreef:3,5 uur is wel erg lang. Ik kan je zelf adviseren de trein te pakken. Vanaf het station in Heerenveen is het 15 minuutjes lopen naar het stadion, goed te doen dus!


De trein heb ik wel eens overwogen, maar voor mij is dat bijna het dubbele van de reistijd die ik in normale situaties met de auto heb. En na een avondwedstrijd is het nog een omslachtiger verhaal inderdaad. Dan maar de files en de windmolenparken door.

Die 3,5 uur was meer te verklaren doordat ik 200 km af moest leggen terwijl de op twee na drukste avondspits aller tijden aan de gang was. Maar helaas zie je de files jaar na jaar toenemen, en de reistijd dus ook.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vrieskist » 18-09-2008 14:18

Zonder een OV kortingskaart of OV studentenkaart zijn de kosten van een treinreis ook pittig overigens. Het heeft weinig tot geen financieel voordeel ten opzichte van de auto. Zelfs met de benzine prijzen van tegenwoordig.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 18-09-2008 18:11

Ik woon tegenwoordig in Arnhem, maar ik kom ergens bij Elburg vandaan dus bijna in de polder. Was vroeger iets 'normaler' om voor Heereveen te zijn aangezien ze daar geen club hebben, maar hier in Arnhem is het wel anders. Niet dat Vitesse nou zo veel aanhang heeft (het stadion zit meestal ongeveer 60% vol) maar ze vinden Heerenveen gewoon een club die eigenlijk te ver weg is en te 'fries' om voor te zijn.

Ik deed er pas tegen Heracles ongeveer een uurtje over om terug te komen maar ik doe er meestal wel 1 1/2 uur over om te komen. Heb de keus om via Zwolle te gaan of via de polder, maar ik kies toch meestal Zwolle.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor André » 18-09-2008 21:40

Ik kachel inmiddels een jaartje of 3 op en neer van uit Den Haag. Opzich prima te doen met de trein, zeker met de voordeelurenkaart vallen de kosten nog enigzins mee. Bijkomend voordeel is dat ik de mogelijkheid heb om in Heerenveen te overnachten, zodat ik niet in de knoei kom met terugreizen.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Gerrits » 18-09-2008 22:15

Leuk topic, en ik ben ook een Heerenveenfan van búten.

Sinds ik in Zeeland woon ben ik niet meer in het A.L.S. geweest, maar binnenkort zal het wel gebeuren.
Maar het is nogal een lange reis, en daar zie ik een beetje tegenop. Daarom is het leuker om met andere Feanfans een reisje ofzo te kunnen maken. Dat mensen in rotterdam of Den Haag, of Utrecht misschien, kunnen afspreken en carpoolen. Dat zal de grote drempel, kleiner maken, en het is gewoon nog leuker ook...

Dus ik ben benieuwd waar dit topic verder op uit gaat lopen :)
Gerrits
Basisspeler
 
Berichten: 687
Geregistreerd op: 14-04-2003 11:46
Woonplaats: Axel

Re:

Berichtdoor Vrieskist » 19-09-2008 07:54

Gerrits schreef: Daarom is het leuker om met andere Feanfans een reisje ofzo te kunnen maken. Dat mensen in rotterdam of Den Haag, of Utrecht misschien, kunnen afspreken en carpoolen. Dat zal de grote drempel, kleiner maken, en het is gewoon nog leuker ook...


Ik woon in Hilversum, dus als je via Utrecht reist ligt dat op de route.
Laatst bijgewerkt door Caspar op 19-09-2008 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag iets selectiever quoten!
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor massan » 28-09-2008 12:36

Vrieskist schreef:Zonder een OV kortingskaart of OV studentenkaart zijn de kosten van een treinreis ook pittig overigens. Het heeft weinig tot geen financieel voordeel ten opzichte van de auto. Zelfs met de benzine prijzen van tegenwoordig.

Klopt, die prijzen zijn ook niet mis. De prijs van een kortingskaart heb je er trouwens wel al snel uit.

Zijn er nog plannen om naar de wedstrijd Ajax-Heerenveen te carpoolen vanuit de Randstad/Utrecht etc? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen!
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Eric » 28-09-2008 14:50

Ook ik ga niet meer naar wedstrijden sinds ik in Rotterdam woon, word me allemaal te duur en heb er ook de tijd niet voor. Ben nog wel van plan (wanneer H'veen de poulefase haalt) enkele Uefa cup wedstrijdjes te bezoeken. Jammer, maar het is niet anders :(
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vrieskist » 29-09-2008 13:20

massan schreef:Zijn er nog plannen om naar de wedstrijd Ajax-Heerenveen te carpoolen vanuit de Randstad/Utrecht etc? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen!


Voor de wedstrijd tegen Ajax moet ik nog even wat familie bezoeken, dus ik ga niet carpoolen deze keer. Maar voor de komende wedstrijden lijkt het me een heel goed idee.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Blizzard » 30-09-2008 10:26

Ik vind het wel mooi om te lezen dat we ook fans buiten Friesland, NO-polder, kop v. Overijssel ect hebben. Nu ben ik even benieuwd of jullie Friezen zijn die in de randstad wonen en werken of dat jullie daar gewoon getogen zijn.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Vrieskist » 30-09-2008 10:33

Blizzard schreef:Ik vind het wel mooi om te lezen dat we ook fans buiten Friesland, NO-polder, kop v. Overijssel ect hebben. Nu ben ik even benieuwd of jullie Friezen zijn die in de randstad wonen en werken of dat jullie daar gewoon getogen zijn.

Ik heb altijd in Sneek gewoond en ben onlangs verhuisd naar de randstad ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 30-09-2008 11:21

Mijn vader komt uit Friesland, dus ik ben eigenlijk half fries. Ik ben geboren en getogen op de Noord Veluwe, dus niet al te wer van Friesland af. We hebben jarenlang een vakantie huisje gehad in Oudegam, zoon 15 minuten van Sneek vandaan.
Die hebben we helaas 2 jaar geleden verkocht en er een kamper voor gekocht, nu kunnen we tijdens de zomer door heel Europa toeren!

Dus zoals ik zei, geboren en getogen op de Noord Veluwe. Daarna 11 jaar in het buitenland gezeten, en toen we terug kwamen vanwege werk in Arnhem gaan wonen.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor massan » 30-09-2008 11:58

Blizzard schreef:Ik vind het wel mooi om te lezen dat we ook fans buiten Friesland, NO-polder, kop v. Overijssel ect hebben. Nu ben ik even benieuwd of jullie Friezen zijn die in de randstad wonen en werken of dat jullie daar gewoon getogen zijn.

Getogen in Drenthe, inmiddels woon ik bijna vier jaar in onze hoofstad.
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Piet » 01-10-2008 09:10

Massan, Mocht je eens mee willen rijden naar Heerenveen, laat dat dan maar weten via een PB. Donderdag ga ik in ieder geval naar de wedstrijd met nog iemand uit Amsterdam. Er zijn ook enkele andere mensen hier uit de buurt (waaronder Diemen) die naar het stadion rijden, maar meestal hebben die andere aankomst- en vertrektijden dan ik. Daarnaast zitten ze elders in het stadion en hebben sommigen een rijstijl waarbij ik me niet helemaal op m'n gemak voel.

Wie kent eigenlijk de persoon die altijd vanuit de omgeving van Lelystad in een rode auto naar Heerenveen rijdt om een wedstrijd te zien?
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Gekko » 01-10-2008 09:17

Ideetje: een speeddatesessie in FunPlaza waarbij aan de hand van routes naar Heerenveen mensen elkaar kunnen treffen. Op de vloer een kaart van NL uitleggen en daar mag je dan op gaan staan om contacten met de mensen vlakbij je op te doen. Ik denk dat ik dan kom kijken. :)
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Eric » 01-10-2008 09:26

Dus zoals ik zei, geboren en getogen op de Noord Veluwe



En waar was dat :D Heb zelf altijd in Nunspeet (d) gewoond 8)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Gekko » 01-10-2008 09:29

Nunspeeddate. :) Iets wat in hett gereformeerdet Nunspeet niet gewaardeerd zal worden. Speeddaten met een (katholieke) non.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Caspar » 01-10-2008 09:34

Gekko schreef:Ideetje: een speeddatesessie in FunPlaza waarbij aan de hand van routes naar Heerenveen mensen elkaar kunnen treffen. Op de vloer een kaart van NL uitleggen en daar mag je dan op gaan staan om contacten met de mensen vlakbij je op te doen. Ik denk dat ik dan kom kijken. :)


Je bent wel an de Ideeen zeg! Eerst een site, nu al speeddaten.
Overigens pak ik normaal de trein vanuit het oosten, maar voorlopig zit dat er even niet in.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Feanfans in de randstad

Berichtdoor Gekko » 01-10-2008 09:48

Ik zag al dat woonplaats Enschede was veranderd in 'ver weg'' . Mooi dat je vanuit de gevangenis nog wel kunt internetten. Ook in het Oosten zullen toch wel Feanfans zijn die per auto gaan? Met de trein vanuit Enschede is ook zo'n ommelandse reis.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten