Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 25-04-2022 12:02

Het 'rauwe randje' neemt wel toe de laatste tijd. Zal zondag ook wel weer wat worden...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-04-2022 20:46

Demster schreef:Het 'rauwe randje' neemt wel toe de laatste tijd. Zal zondag ook wel weer wat worden...

Vandaag weer een nieuw dieptepunt. Een stuk of 20 die bij het stadion van DKV een spandoek hebben met Cambuur dood en een echt hertenkop. Allemaal bivakmutsjes op. Ik denk toch dat sommigen wel herkenbaar zijn, als je ze tenminste kent

Al mogen ze van mij allemaal verongelukken als ze weer richting Heerenveen zijn gereden. Zal de maatschappij alleen maar ten goede komen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Superfries1994 » 29-04-2022 00:21

Sneu en achterlijk gedrag. Neemt inderdaad alleen maar toe. Leuk, zo'n groter staanvak, maar het aantal halve garen neemt er wel door toe blijkbaar. Net als bij die held die Hielke Biemond een klap verkocht, doen ze er hopelijk alles aan om die knaapjes te pakken.

Wat een ontzettende kneuzen, kan er gewoon niet over uit. Bah.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Eric » 29-04-2022 03:51

Walgelijk. Een nog in levend zijnd dier misbruiken om je eigen geilheid naar aandacht te bevredigen. Wat een trieste figuren.
Was een spandoekje niet genoeg?
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-04-2022 05:19

Eerst maar stoppen met uitsupporters als Heerenveen tegen Cambuur moet.
Als je zag dat Heerenveen en Groningen al de confrontatie zochten, dan wordt het zondag helemaal een feest :roll:
En in het stadion ben ik blij dat ik niet in vak 22, 23, 25 en 26 zit. Dan kan je ook zo een vuurpijl verwachten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Demster » 29-04-2022 08:20

Feanfan 1 schreef:Eerst maar stoppen met uitsupporters als Heerenveen tegen Cambuur moet.
Als je zag dat Heerenveen en Groningen al de confrontatie zochten, dan wordt het zondag helemaal een feest :roll:
En in het stadion ben ik blij dat ik niet in vak 22, 23, 25 en 26 zit. Dan kan je ook zo een vuurpijl verwachten

Je kan de klok erop gelijk zetten dat vanuit de Corteo sommige lui de weg naar ingang G/Oost gaan inzetten. Daar op de hoek een robbertje vechten met de politie en dan naar binnen.

Nee, dat er geouwehoer gaat komen lijkt mij een zekerheidje.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 29-04-2022 15:08

Nieuw Noord maar dicht totdat de namen bekend zijn. Kijken hoelang de bivakmutsjes dan de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor davp » 29-04-2022 15:57

Waarom Nieuw noord dicht? Grootste deel v/d mensen daar drinkt gezellig een biertje en kijkt lekker de wedstrijd. Verder helemaal niks te maken met dit type 'supporters'.

En ze zijn, ondanks de mutsen en kapjes nog vrij goed te herkennen volgens mij. Dus de club kan er vast zo een paar uitpikken, maar flinke kans dat een groot deel van deze heren al een SV heeft. Dus daar valt niet zoveel meer tegen te doen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 29-04-2022 15:57

Wat denkt zulk volk nou? Dit is toch geen goeie reclame voor je club, en op alle forums lees ik geen 1 positief bericht van een medesupporter die het geweldig vinden. Waarom doen ze het dan?
Wat wel jammer is dat de media hier veel over bericht, maar het doek van de cambuursupporters tegen PSV,en dat ze bij de vorige derby bij het Abe Lenstra stadion stonden met een walgelijk doek geen aandacht krijgt van de media.

Wel prima hoe Heerenveen ermee om gaat, en dit veroordeeld en de daders willen pakken. In tegenstelling tot andere clubs die vaak zwijgen wanneer hun supporters zich misdragen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor igo » 29-04-2022 18:23

Het is daar een plein vol winkels en dus ook met veel camera's. Hopelijk valt het te achterhalen hoe die lui daar gekomen zijn. Als dat met auto's is geweest is het gemakkelijk op te pakken met kentekens, al zal de politie daar wel in betrokken moeten worden.

Hopelijk worden deze lui allemaal gestraft met een lang, landelijk stadionverbod, inclusief meldplicht.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor sidodejong » 29-04-2022 20:07

Satyr schreef:Nieuw Noord maar dicht totdat de namen bekend zijn. Kijken hoelang de bivakmutsjes dan de hand boven het hoofd gehouden wordt.

Beetje kort door de bocht. NN dicht, wat heb ik met die gasten te maken.
en wat moet dat figuur met vitesse logo op zijn jas ertussen?
sidodejong
Nieuw talent
 
Berichten: 55
Geregistreerd op: 07-09-2020 19:01

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor igo » 30-04-2022 08:57

Er zijn er bij NN ook al genoeg met een stadionverbod, denk dat meer dan de helft van die lui in Leeuwarden er al eentje heeft. Tsja, dan heb je ook niks te vrezen.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 25-08-2022 11:43

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... ieve-wijze

Prima statement van de club. Het is heel goed dat er een verjonging plaatsvindt in ons supportersbestand, maar ik ben er zelf ook helemaal flauw van dat er continu met bier gegooid wordt op Noord. Hou daarmee op, het is belachelijk, sneu, irritant, kinderachtig, asociaal en last but not least: Zonde.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Forza » 20-02-2023 22:16

Ik weet niet goed waar dit hoort en zoveel activiteit is er niet meer, maar toch... Het gooien van stenen en andere zaken richting een bus met uitsupporters is absoluut not done. Maar mensen die, afgaande op beelden en audio, vanuit die bus de stenengooiers uitdagen en dingen roepen als "kanker-ME"... Wat mij betreft net zo triest en absoluut niet des Heerenveens.

De ME-medewerkers zijn nota bene de mensen die de mensen in de bus proberen te beschermen.

Waarom?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-02-2023 23:03

Zo steekt de hele wereld inmiddels in elkaar. En waren de idioten bij Heerenveen 10 jaar geleden nog op één hand te tellen, dat gaat nu ook al richting de honderden
Uitwedstrijden ga ik sowieso al niet meer naar toe, omdat ik niet bij al die "tokkies" in dat uitvak wil zitten. Maar ook thuiswedstrijden vind ik steeds minder leuk worden. Maar misschien is dat een generatiekloof
Mensen die het K***** woord gebruiken hebben sowieso al een gebrek

Denk dat er eerst maar eens een verbod moet komen IN EN RONDOM STADIONS
- jassen met capuchons
- bivakmutsen
- zonnebrillen onder de 15 graden

Wie aan bovenstaande voldoet weet je van tevoren al dat zo'n persoon iets te verbergen heeft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor jorro » 21-02-2023 10:19

Feanfan 1 schreef:Denk dat er eerst maar eens een verbod moet komen IN EN RONDOM STADIONS
- jassen met capuchons
- bivakmutsen
- zonnebrillen onder de 15 graden

Wie aan bovenstaande voldoet weet je van tevoren al dat zo'n persoon iets te verbergen heeft


Oei, ik heb een winter- en zomerjas zonder afneembare capuchon. Hoe moet dat nu dan? :wink:
Het onderdeel bivakmutsen ben ik het mee eens. Dat heeft totaal geen toegevoegde waarde als we het hebben over 'normale' voetbalsupport. Je hebt zo'n ding maar voor één reden op, en dat is niet omdat je een koude neus hebt.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Forza » 21-02-2023 21:19

Zo steekt de hele wereld inmiddels in elkaar.


Eens. Maar in de jaren 70, 80, 90 en daarna waren er ook rellen en sc Heerenveen stond daar ver van. Ik vind het onbegrijpelijk, dat supporters èn club dit accepteren als een gegeven. We praten over mensen (trainers, voorzitters) en de vraag of die bij de historie en cultuur passen. Terecht vaak. Deze supporters passen daar zeker niet bij.

Zou er liefst een apart topic van maken, maar hoe en met welke titel?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-02-2023 21:47

Het valt onder supportersgedrag, dus wat dat betreft hoort het hierin
Maar heb jij misschien ook een oplossing voor dit probleem
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 22-02-2023 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Neymar » 21-02-2023 23:42

Feanfan 1 schreef:Zo steekt de hele wereld inmiddels in elkaar. En waren de idioten bij Heerenveen 10 jaar geleden nog op één hand te tellen, dat gaat nu ook al richting de honderden
Uitwedstrijden ga ik sowieso al niet meer naar toe, omdat ik niet bij al die "tokkies" in dat uitvak wil zitten. Maar ook thuiswedstrijden vind ik steeds minder leuk worden. Maar misschien is dat een generatiekloof
Mensen die het K***** woord gebruiken hebben sowieso al een gebrek

Denk dat er eerst maar eens een verbod moet komen IN EN RONDOM STADIONS
- jassen met capuchons
- bivakmutsen
- zonnebrillen onder de 15 graden

Wie aan bovenstaande voldoet weet je van tevoren al dat zo'n persoon iets te verbergen heeft


Zonnebrillen zijn tegen de zon, niet tegen warmte. Maar verder eens, vind de bivakmutsen enzovoort helemaal niet bij onze club passen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2023 08:43

Neymar schreef:Zonnebrillen zijn tegen de zon, niet tegen warmte. Maar verder eens, vind de bivakmutsen enzovoort helemaal niet bij onze club passen.

Heb je gelijk in, maar ik zie zo vaak mensen/tuig met een zonnebril terwijl het vies en druilerig weer is
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Forza » 22-02-2023 17:14

Ja, misschien hoort het hierin, maar met supporters heeft het voor mij weinig te maken en is er eerder sprake van wangedrag dan van gedrag. Maar goed...

Maar heb jij misschien ook een oplossing voor dit probleem


Nee. Die heb ik niet. Ik ken de groep ook niet goed genoeg om te weten of die aanspreekbaar is op dergelijk gedrag. Dan zou sociale controle een deel van de oplossing kunnen zijn. Liefst zag ik zulke mensen liever vandaag dan morgen vertrekken, maar dat zullen ze niet zelf doen en ik betwijfel of dit genoeg is voor een club om maatregelen te nemen. Ik vind wel dat de club zich hier van kan distantiëren. Het zal toch niet zo zijn dat die alle signalen mist? Het was te duidelijk.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Vrieskist » 22-02-2023 18:25

Hebben ze in andere landen niet een soort meldplicht voor hooligans, zodat zij zich moeten melden op het politiebureau tijdens de wedstrijden. Maar ja, in Nederland zijn zoveel publiek diensten en daaronder ook de politie flink kapot bezuinigd.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Forza » 22-02-2023 20:24

Die meldplicht is hier ook op sommige plaatsen en in sommige gevallen. Punt is, dat de idioot in kwestie eerst herkend en bestraft moet worden. En ik vraag me af of het roepen van "kanker-ME" vanuit een bus genoeg is om iemand te veroordelen en dus aan een meldplicht te houden.

Neemt niet weg, dat ik het verwerpelijk vind, niet bij de club vind passen (zelfs schadelijk voor de club) en dat het met wortel en tak moet worden uitgeroeid. De Cross Side zat vroeger (jajaja...) in vak 16 en was weleens opstandig, maar werd ook heel snel gecorrigeerd door andere mensen. Dat zag ik hier niet.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Satyr » 23-02-2023 11:45

Ik zal wel een 'ouwe lul' zijn, maar ik begrijp dus niks van de meerwaarde van een megafoon en dus ook iemand die de gehele wedstrijd met zijn rug naar het veld staat. Liefst zonder bovenkleding.

Het komt over als 'kijk mij/ons' eens even stoer zijn.

edit: Ik zou ipv omwisselbiljetten de ID kaart/paspoort laten inleveren. En die kan na afloop weer opgehaald worden. Zal vast niet mogen qua wetgeving.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Forza » 28-02-2023 21:08

Het is al triest dat er over deze oplossingen wordt nagedacht. Ik snap, dat de bomen niet meer tot in de hemel groeien. Maar om dat met zulk triest gedrag te compenseren is te droevig voor woorden. Deze mensen horen niet bij sc Heerenveen thuis. En zolang zij er zijn veel anderen ook niet, is mijn ervaring. Tijd voor de club om hier iets mee te doen. Honderd capuchons kunnen duizenden koffiekannen wegjagen, om maar even te polariseren. Het is maar net wat je wilt.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Freezeman » 08-04-2023 10:13

In Engeland is het "Hooliganisme" heel goed aangepakt en in de stadions zo goed als uitgebannen.
2 hele grote dingen die daartoe hebben bijgedragen zijn dat iedereen moet zitten en geen alcohol meer.
Lijkt mij een heel goed ding omdat in Nederland ook in te voeren.
Als eerste niet meer staan.
Wat de situatie bij ons betreft wil ik daarmee absoluut niet de schuld bij NN leggen, heb er zelf jaren gestaan en dat het meer sfeer brengt is zeker, maar het trekt ook bepaalde figuren aan die de regels niet al te nauw nemen en die zich niet kunnen gedragen.
Vooral als er een groep “gelijk gestemden” bij elkaar gaan staan en elkaar wat opruien.
Laat je iedereen zitten dan verdeeld het publiek ook beter en krijg je niet van die kliekjes die elkaar opzoeken en waar de grenzen van het gedrag worden opgerekt.
Als 2e het drank verbod.
Dat verbod houd in dat in het zicht van het veld geen alcohol mag worden gedronken.
Ik lust op zijn tijd best een biertje maar dat doe ik thuis, ik moet zo wie zo nog auto rijden dus ik kan daar niet eens een drankje nemen.
Als ik soms zie hoe sommige mensen half lazerus van de tribune strompelen dan heb ik het vermoeden dat die daar niet voor een voetbal wedstrijd komen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Superfries1994 » 08-04-2023 10:41

Freezeman schreef:In Engeland is het "Hooliganisme" heel goed aangepakt en in de stadions zo goed als uitgebannen.
2 hele grote dingen die daartoe hebben bijgedragen zijn dat iedereen moet zitten en geen alcohol meer.
Lijkt mij een heel goed ding omdat in Nederland ook in te voeren.
Als eerste niet meer staan.
Wat de situatie bij ons betreft wil ik daarmee absoluut niet de schuld bij NN leggen, heb er zelf jaren gestaan en dat het meer sfeer brengt is zeker, maar het trekt ook bepaalde figuren aan die de regels niet al te nauw nemen en die zich niet kunnen gedragen.
Vooral als er een groep “gelijk gestemden” bij elkaar gaan staan en elkaar wat opruien.
Laat je iedereen zitten dan verdeeld het publiek ook beter en krijg je niet van die kliekjes die elkaar opzoeken en waar de grenzen van het gedrag worden opgerekt.
Als 2e het drank verbod.
Dat verbod houd in dat in het zicht van het veld geen alcohol mag worden gedronken.
Ik lust op zijn tijd best een biertje maar dat doe ik thuis, ik moet zo wie zo nog auto rijden dus ik kan daar niet eens een drankje nemen.
Als ik soms zie hoe sommige mensen half lazerus van de tribune strompelen dan heb ik het vermoeden dat die daar niet voor een voetbal wedstrijd komen.

In Engeland zal het ook hebben geholpen dat niet iedereen die prijzen voor de seizoenskaarten kan neerleggen, denk ik?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Sfeer » 08-04-2023 13:20

https://www.feanfan.nl/nieuws/oproep-aan-supporters-laat-zaterdag-je-pompebledenhart-zien/

Lachwekkende oproep van FeanFan. De zuidtribune hoor je werkelijk nooit zingen en na een incident door wat domme pubers in het uitvak willen ze een statement maken. Heerenveen support je 90 minuten en niet alleen in de twaalfde minuut. Ik hoop dat veel mensen geen gehoor geven aan deze actie.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Vrieskist » 08-04-2023 14:34

Sfeer schreef:https://www.feanfan.nl/nieuws/oproep-aan-supporters-laat-zaterdag-je-pompebledenhart-zien/

Lachwekkende oproep van FeanFan. De zuidtribune hoor je werkelijk nooit zingen en na een incident door wat domme pubers in het uitvak willen ze een statement maken. Heerenveen support je 90 minuten en niet alleen in de twaalfde minuut. Ik hoop dat veel mensen geen gehoor geven aan deze actie.

Support kan je op verschillende manieren doen, niet door 90 minuten lang liedjes te zingen :lol:
Ze komen naar het stadion, ze steunen de club, dus zijn het supporters.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Freezeman » 08-04-2023 15:42

Superfries1994 schreef:In Engeland zal het ook hebben geholpen dat niet iedereen die prijzen voor de seizoenskaarten kan neerleggen, denk ik?

Dat zal ook geholpen hebben.
En de stadions hangen daar tegenwoordig vol camera's zodat ze iedereen die zich misdraagt er meteen uit kunnen halen.
Bovendien straffen ze daar ook echt als je je misdragen hebt.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten