Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Grimo » 10-08-2015 10:18

SVSCH schreef:
Waarvan de meesten meer verdienen dan het hongerloontje wat de politie krijgt hehe. Helaas gekko en grimo.


Is de kinderbijslag zo hoog dan tegenwoordig? :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor feanryp23 » 10-08-2015 10:25

Dat is inderdaad de kortste klap: keihard aanpakken en wegsturen.

https://www.youtube.com/watch?v=WvHTtu-wGio
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor 1983 » 10-08-2015 11:02

Wat een drukte om niks, ik vond het helemaal niks hoor. Maar er is verder helemaal niets gebeurd waarvoor er nou zoveel discussie moet zijn en je nou weer zo'n filmpje hoeft te posten zoals hierboven. Het zag er meer aandoenlijk uit met zo'n klein groepje dat heel hard roept en schreeuwt, maar het was een tandloze leeuwenwelp. Doen verder totaal geen kwaad, totaal niet te vergelijken met de harde kern van andere clubs, al zouden sommigen dat misschien wel willen. Kansloos. En ze hebben zichzelf meer voor lul gezet in plaats van een punt gemaakt. Buiten een paar mensen in Friesland en wat Heerenveen volgers heeft niemand dit ook gezien, op landelijke TV kwam alleen Den Haag en Zwolle voorbij. Dus met die imagoschade valt het ook wel mee. Over tot de orde van de dag maar weer, next.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 10-08-2015 11:58

ik ben er van overtuigd dat er hier een aantal zijn die de club harder en sneller stukmaken door achterlijk geouwehoer op te schrijven over wat er nu wel allemaal gebeurd is, dan dat er in werkelijkheid gebeurd is. Allemaal een grote bek over van alles terwijl ze er zelf niet eens bij waren, van alles uit de media oppikken waaruit blijkt dat na nadere interviews de soep lang zo heet niet wordt gegeten als hij is opgediend. (zie LC) Het valt me wel vaker op dat door dat continue gezeik hier over allerhande gedragingen van Heerenveensupporters de sfeer almaar negatiever wordt dan hij in werkelijkheid is.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 10-08-2015 12:02

Grimo schreef:
Waarvan de meesten meer verdienen dan het hongerloontje wat de politie krijgt hehe. Helaas gekko en grimo.

Is de kinderbijslag zo hoog dan tegenwoordig? :roll:


internethooligan, je bent hier echt de grootste zuiger van het forum.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Grimo » 10-08-2015 12:06

TORCIDA schreef:
internethooligan, je bent hier echt de grootste zuiger van het forum.


Ga lekker wat voor jezelf doen joh. Alsof jij hier de heilige bent.


Praat alles maar goed. Wij hebben inderdaad allemaal een grote bek en weten er helemaal niks van. Het viel allemaal reuze mee.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 10-08-2015 12:11

ik vind mijzelf niet heilig Grimo dat hoor jij mij niet zeggen. Maar dat jij bovengenoemde opmerkingen plaats doe jij alleen maar om te zuigen en je semie volwassenheid te tonen t.o.v een ander.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Grimo » 10-08-2015 12:17

Je hebt helemaal gelijk. Ik loop niet te zuigen, ik geef mijn mening. Tip voor jou, kan jij je daar niet in vinden prima, reageer er dan ook niet op.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor NN9 » 10-08-2015 12:18

Grimo schreef:Tip voor jou, kan jij je daar niet in vinden prima, reageer er dan ook niet op.

En precies dit geldt ook voor jou. :D
HEERENVEEN
NN9
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 05-10-2014 12:59

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Riverside » 10-08-2015 12:19

Oke heren, pauze is weer voorbij. Aan het werk jullie. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Grimo » 10-08-2015 12:24

Oke baas! :wink:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor feanryp23 » 11-08-2015 09:17

Proef minder 'voetbalpolitie'

LEEUWARDEN Begin volgend jaar start een proef met minder politie-inzet in voetbalstadions. Heerenveen overweegt hieraan mee te doen.

Het betreft een landelijk experiment, waaraan zeker zes gemeenten meedoen. Zo willen burgemeesters hooligans harder aanpakken, moeten clubs zich een goede gastheer tonen en gaat de verplichte buscombi op de schop.
Het experiment gaat in januari, met de ingang van de tweede seizoenshelft, van start. Groningen, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Kerkrade en Nijmegen hebben medewerking toegezegd. De betrokken clubs geven de plannen de komende maanden verder gestalte en zitten in november weer rond de tafel.
Heerenveen lijkt zich er bij te voegen. "Het past bij de lijn die we vorig jaar hebben ingezet," zegt burgemeester Tjeerd van der Zwan. "Zelf vind ik het een prima plan. Als de politie en de club er ook zo over denken, dan haken we aan."
Ferd Crone van Leeuwarden wil eerst afwachten wat de criteria zijn. `Het is niet zo zwart-wit. Je moet het per stad, per club en per wedstrijdfase bekijken. Zou AZ-Ajax ook zonder politie-inzet hebben gekund als er om Europees voetbal werd gespeeld?"
Heerenveen maakte het afgelopen seizoen al afspraken met enkele bezoekende clubs om te voorkomen dat supporters elkaar zouden treffen in het centrum.
Al jaren praten de 'voetbalburgemeesters' over minder inzet van agenten rond voetbalwedstrijden. "Het legt een enorm beslag op de politiecapaciteit," legt Van der Zwan uit. "We zijn het er allemaal over eens dat dit anders zou moeten."
Vlak voor de zomervakantie maakte de landelijke regie voetbalveiligheid afspraken over de gang van zaken rond voetbalwedstrijden om die te normaliseren, zegt burgemeester Peter den Oudsten van Groningen. Hij is voorzitter van deze regiegroep, waar ook de burgemeester van Eindhoven het Openbaar Ministerie en de KNVB deel van uitmaken. Het experiment staat dus los van de acties van het afgelopen weekeinde, toen veel burgemeesters voetbalwedstrijden verboden vanwege staking bij de politie, benadrukt Den Oudsten.

BRON: LC
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hm_DR88 » 11-08-2015 10:52

Uitstekend idee. Voetbal moet meer zelf zijn broek ophouden. Op het moment dat er betrokkenen zijn die hier misbruik van gaan maken, snoeihard reageren.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 12-08-2015 10:56

wat ik niet snap, hoeveel graafschap supporters waren er? 50? bij de uitgang op Noord aan de funplaza zijde stond een ploegje politie/semi ME en een bus met camera die de boel aan het filmen was. Waarom voor wie, volstrekte onzin gewoon. Geen wonder dat het geld kost.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Riverside » 12-08-2015 11:23

TORCIDA schreef:wat ik niet snap, hoeveel graafschap supporters waren er? 50? bij de uitgang op Noord aan de funplaza zijde stond een ploegje politie/semi ME en een bus met camera die de boel aan het filmen was. Waarom voor wie, volstrekte onzin gewoon. Geen wonder dat het geld kost.


Mee eens. Stond inderdaad een politiebusje midden op het voetpad in de richting van de Opslach, begreep ook niet zo goed wat ze daar moesten. Bovendien blokkeerden ze de boel, omdat daar veel mensen het stadion uitliepen. Ga ergens anders staan, denk ik dan.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor xander » 12-08-2015 11:27

Veiligheid voor alles je weet toch. Het is een utopie aldus de burgemeester dat dit soort wedstrijden zonder politie gespeeld kunnen worden :lol:
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor abegoal » 12-08-2015 12:36

In het stadion een stuk minder suppoosten. Is dit nieuw beleid, of kwam het door de doordeweekse speelavond?
Laatst bijgewerkt door abegoal op 12-08-2015 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-08-2015 15:42

Er was gister amper politie vond ik, en hoewel het natuurlijk ook wel helemaal zonder politie had gekund is het vrij normaal dat er (preventief) politie is bij een evenement waar ruim 20.000 bezoekers aanwezig zijn. Of het nou een voetbalwedstrijd, een festival of een ander evenement is. Je moet eens zien hoe snel de wereld te klein is als de poltie om wat voor reden dan ook wél een keer op moet treden, maar er niet is.. omdat ze dachten dat het niet zou hoeven. Er is een hoop ophef geweest over de politie, en dat was terecht want hun acties sloegen de plank behoorlijk mis. Maar ik word er wel een beetje moe van als het nou ook al een probleem is als ze er gewoon zijn. Je hebt er toch geen last van?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor feanryp23 » 12-08-2015 20:41

abegoal schreef:In het stadion een stuk minder suppoosten. Is dit nieuw beleid, of kwam het door de doordeweekse speelavond?

Misschien leek dat zo omdat de meeste blauwe shirtjes aan hadden?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Frisianlunatic » 13-08-2015 00:35

abegoal schreef:In het stadion een stuk minder suppoosten. Is dit nieuw beleid, of kwam het door de doordeweekse speelavond?


Het is nog vakantie. En Heerenveen heeft altijd een paar studenten van de Friese Poort tot hun beschikking. En die zijn er nu nog niet. Dat zal in september wel anders zijn denk ik.
Weer terug van weg geweest.
Frisianlunatic
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 15-04-2013 12:00
Woonplaats: Goutum Noord

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor TORCIDA » 13-08-2015 14:36

dus we kunnen ook met minder Stewards?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor mitrita » 27-08-2015 11:37

nos.nl
In het betaald voetbal komen proeven waarbij mensen zonder clubkaart naar wedstrijden kunnen en zonder combiregeling naar uitwedstrijden kunnen reizen. Minister Van der Steur van Justitie heeft daarover afspraken gemaakt met de KNVB, het OM, de politie en de clubs. Hij wil de veiligheidsmaatregelen aanpassen.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft de minister dat het doel is om het voetbal weer toegankelijker te maken voor 'gewone' supporters. Die worden nu vaak tegengehouden door de veiligheidsmaatregelen tegen hooligans. Voetbal moet volgens de minister weer een feest worden.

Combiregeling
Bij de combiregeling kunnen supporters niet zelfstandig naar het stadion reizen. Ze kunnen alleen met een groepsreis vanuit de stad van hun club reizen. Ajax-supporters uit Eindhoven moeten dan bijvoorbeeld uit Amsterdam naar Eindhoven reizen als hun club tegen PSV speelt.
Zonder een clubkaart is het op dit moment vaak niet mogelijk om een kaartje te kopen voor een voetbalwedstrijd. Komend jaar worden minstens zes proefprojecten bij clubs gestart. Daarbij wordt ook geëxperimenteerd met een minder strenge toegangscontrole.

Relschoppers
Om het stadion toegankelijker te maken voor 'gewone' supporters moeten probleemsupporters harder worden aangepakt. Notoire relschoppers moeten uit de stadions geweerd worden. De minister kijkt onder meer naar mogelijkheden om de regels rond de meldplicht beter te benutten.
Ook de supportersverenigingen worden betrokken bij de plannen. De plannen lijken te zijn versneld en uitgebreid na de eerste competitieronde, waarbij wedstrijden zonder problemen werden gespeeld zonder veel politie-inzet.

Stadions
De gesprekspartners willen dat in 2020 "toegankelijk, gastvrij en veilig" voetbal gerealiseerd is. Er wordt om dat te bereiken ook gekeken naar de veiligheid in de stadions. Zo moet er een goed calamiteitenplan liggen, zodat de gevolgen van een incident klein zijn.
In de brief van de minister staat niet of de stadions ook moeten worden aangepast. Wel wordt gesproken over fysieke maatregelen.


Die politiestaking heeft nog onverwacht postieve effecten.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-08-2015 12:10

Hoe eerder hoe beter! In Duitsland kan het ook, dus bij onze club zeker ook. Vind het wel gek dat 'wij' niet een van de steden zijn waar een proef met minder politie loopt/gaat lopen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor pes5 » 27-08-2015 12:12

De rotte appels keihard aanpakken en de goedwillende meerderheid met rust laten. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor fuotbalgek » 27-08-2015 12:38

Ik ben voor, maar dan wel meer keiharde straffen. Vrijheid voor iedereen, maar kun je er niet mee om gaan blijf je maar weg.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-08-2015 13:34

Afbeelding
Afbeelding


Mooie ingezonden brief in de VI, zo simpel kan het dus zijn
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor hhage » 27-08-2015 16:33

Kaz_SCH schreef:Hoe eerder hoe beter! In Duitsland kan het ook, dus bij onze club zeker ook. Vind het wel gek dat 'wij' niet een van de steden zijn waar een proef met minder politie loopt/gaat lopen.


als ik in duitsland een wedstrijd bezoek zijn er veel meer politie op de been dan bij heerenveen, zelfs bij sommige clubs in de regionalliga is veel poltie aanwezig.dat iedereen maar Duitsland als voorbeeld neemt vind ik dus maar onzin.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor xander » 27-08-2015 17:42

In geen land ter wereld wordt zo weinig politie bij het voetbal ingezet als Nederland en nog zeurt met moord en brand. Vergeleken met andere landen zijn hier zelfs de minste incidenten durf ik om te wedden en nog schreeuwt men moord en brand.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor fuotbalgek » 27-08-2015 17:51

xander schreef:In geen land ter wereld wordt zo weinig politie bij het voetbal ingezet als Nederland en nog zeurt met moord en brand. Vergeleken met andere landen zijn hier zelfs de minste incidenten durf ik om te wedden en nog schreeuwt men moord en brand.


Enkelen kunnen zich niet gedragen, maar in het buitenland zijn dat meer, dus het is niet zo erg? :roll:

De hoeveelheid incidenten is niet relevant, ieder incident is overbodig en mag keihard aangepakt worden. Zolang er nog incidenten zijn heb je dus politie nodig.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-08-2015 18:21

hhage schreef:als ik in duitsland een wedstrijd bezoek zijn er veel meer politie op de been dan bij heerenveen, zelfs bij sommige clubs in de regionalliga is veel poltie aanwezig.dat iedereen maar Duitsland als voorbeeld neemt vind ik dus maar onzin.


De wedstrijden die ik in Duitsland bezocht heb (Werder Bremen, Hertha BSC, Dortmund, Union Berlin) is dat mij absoluut niet opgevallen.. Wat mij vooral opviel is dat er nergens gezeik was tussen de supportersgroepen, en er gewoon gezamenlijk bier gedronken werd, en vooral ook een hoop gelachen, ongeacht de uitslag. Of daar dan 1, 10 of 200 politieagenten bij waren is dan niet zo belangrijk. Kortom, het gaat mij om het gedrag van de supporters, niet de politie.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron