Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Supportersgedrag & supportersbeleid

Berichtdoor Piet » 19-11-2008 15:40

Naar aanleiding van de posts in het Nieuw Noord onderwerp die daarin volgens mij helemaal niet thuishoren start ik hierbij maar een onderwerp over het gedrag van de supporters, of wat de club daaronder verstaat.

Ik vond het in Wolfsburg wel meevallen met het supportersgedrag, al zijn er wel enkele zaken die beter hadden gekund. Het gooien met voorwerpen vind ik bijvoorbeeld echt niet kunnen. Helaas hield niet iedereen zich hieraan (waaronder enkele fans van Wolfsburg). Ik ben echter van mening dat het supportersgedrag in Wolfsburg voor meer dan 99% positief was. Helaas deelt niet iedereen deze mening.
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Jazzy F. » 19-11-2008 15:52

Ik deel je mening wel, Piet. Wat er in Wolfsburg gebeurd is, valt allemaal wel mee. Het is onder andere door de LC, enorm opgeblazen.
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor drika746 » 19-11-2008 16:12

Er is wel een en ander voorgevallen, maar in mijn ogen niets wat tot stadionverboden zou moeten leiden. Totaal onnodige intimidatie en charges van de Duitse politie zijn de reden dat sommige mensen meenden te moeten gooien met voorwerpen die daar niet voor bedoeld zijn. Het lijkt zo een risico te worden om naar een wedstrijd te gaan, want het ruikt naar enige willekeur om een daad te stellen.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Johanson16 » 19-11-2008 16:35

Wolfsburg is eigenlijk een gevalletje apart denk ik, ik zie het als volgt.

Ten eerste moeten we in dit geval niet vergeten dat de Duitse politie heel anders is ingesteld als de Nederlandse. De Nederlandse is namelijk gewend aan mondige mensen (genaamd Nederlanders.) In Duitsland echter treedt de politie veel meer proactief dan reactief op, en is men niet gewend aan mondige mensen, die er in Wolfsburg wel waren.

Probleem was dat er een aantal mensen eerder bezopen dan aangeschoten bijliep. Het waren ook deze mensen die (volgens de Duitse politie) het grootste probleem moeten zijn geweest.
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor drika746 » 19-11-2008 16:57

Natuurlijk liepen er mensen straalbezopen bij. Dit kun je ook verwachten als er de hele middag alcohol geschonken wordt, daar hadden ze dan ook eerder over kunnen nadenken. Maar deze mensen zorgden voor geen enkel probleem voor zover ik heb meegekregen. Pas toen de politie zijn macht wou vertonen werd ook dit weerwoord van de mondige mensen een "probleem". Behoorlijk slechte beurt voor de politie aldaar dus.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Blizzard » 19-11-2008 17:02

Ik heb vrijwel de hele middag bij dat sportcafé gestaan. De "onrust" begon toen iemand een fakkeltje afstak, er wat mensen omheen dansten en vervolgens de politie als een stel maniakken de menigte in kwamen lopen en de persoon die er "het dichtste" bij stond (maar die fakkel verder niet aanstook) even meenamen. Toen werden een paar mensen wat opgefokt...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Lasse4evah » 19-11-2008 18:00

Blizzard schreef:Ik heb vrijwel de hele middag bij dat sportcafé gestaan. De "onrust" begon toen iemand een fakkeltje afstak, er wat mensen omheen dansten en vervolgens de politie als een stel maniakken de menigte in kwamen lopen en de persoon die er "het dichtste" bij stond (maar die fakkel verder niet aanstook) even meenamen. Toen werden een paar mensen wat opgefokt...

even meenamen? hij had flink blauwe klauwen! Kom op zeg dat was niet even mee nemen hoor!
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor gerdykster » 19-11-2008 19:11

Aangezien het hier over die "stadionverboden" gaat post ik het hier maar even.
In de leeuwarder Courant staat een mooie ingezonden brief nl.:

"Er zijn volgens Yme Kuiper spreekkoren uit het Nieuw Noord-vak geweest tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax. Deze spreekkoren waren "niet des heerenveens". Als die spreekkoren zo doorgingen, zou dat kunnen leiden tot stadionverboden, zoals die zijn uitgedeeld naar aanleiding van de wedstrijd in Wolfsburg. Uit protest was het daarom afgelopen zaterdag tegen FC Utrecht tot aan de 75e minuut stil in het Nieuw Noord-vak. In de 55ste minuut merkte bijna het hele stadion op dat de niet al te best fluitende scheidsrechter weer een rare beslissing nam. In Nieuw Noord bleef het stil, maar de rest van het stadion had zeer negatieve spreekkoren. Wat ook helemaal te begrijpen was. Aangezien Kuiper dit niet vindt kunnen, wens ik hem veel sterkte met het versturen van nog eens 25.000 brieven aan de rest van het publiek, dat zich schuldig maakte aan kwetsende spreekkoren."
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor Jaap F. » 19-11-2008 19:19

Goede ingezonden brief. Ik volg het LC niet zo maar wordt er een beetje gediscussieerd over deze kwestie?
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Jaap F. » 19-11-2008 19:30

De Heerenveensupporters hebben zich relatief geweldig gedragen in Wolfsburg. Goede sfeer en weinig ophef. Wat gesneveuld glaswerk en een paar fakkeltjes, meer 'misdragingen' waren er volgens mij niet.

Ik heb me vooral verbaasd over de Duitse politie die veel te snel en te dichtbij met paarden optraden. Dat veroorzaakt al heel snel een wat geladen sfeer en daar leek het even mis te gaan. Maar het bleef bij een heel gering opstootje waar het bij supportersploegen van andere clubs ongetwijfeld uit de hand was gelopen.

Ik stond er vlakbij dat een jochie van 14 wat Bengaals vuurwerk afstak en meteen 4 politieagenten in de nek had. Erg overdreven. Ik vond de stewards niet zo heel slim en adequaat reageren, zoals doorgaans. Ze kenden de route niet (die door de politie ook niet werd aangegeven) en hielden zich veel te weinig afzijdig.

Wat ik zelf nooit zo goed begrijp, is dat er mensen zijn die zich helemaal lam zuipen voor zo'n wedstrijd. Een paar biertjes ok, maar je komt voor de wedstrijd. Heb me wel ge-ergerd aan het gedrag van sommige fans in een Chinees restaurant. Zo lomp, onfatsoenlijk en onbehouwen. Maar da's los van de gang naar het stadion en de wedstrijd zelf.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor diepFries » 19-11-2008 19:38

Maar wel een brief die weer een onvolledig en dus verkeerd beeld van de situatie schetst.
"Er zijn volgens Yme Kuiper spreekkoren uit het Nieuw Noord-vak geweest tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax. Deze spreekkoren waren "niet des heerenveens". Als die spreekkoren zo doorgingen, zou dat kunnen leiden tot stadionverboden, zoals die zijn uitgedeeld naar aanleiding van de wedstrijd in Wolfsburg. Uit protest was het daarom afgelopen zaterdag tegen FC Utrecht tot aan de 75e minuut stil in het Nieuw Noord-vak.

De discussie over wat wel/niet mag worden gezongen is niet eens zo belangrijk. Waar het stille protest zich tegen heeft gericht is de wijze waarop de club richting de vereniging NieuwNoord (met name haar bestuur) en daarnaast de seizoenkaarthouders uit het NieuwNoord-vak communiceert.. Dat komt inderdaad naar voren in de "Ajax-brief", maar ook de gang van zaken rondom de Milan-Tifo, de 'blote buiken' en nog wat zaken spelen een rol.

Daarnaast vind ik het persoonlijk nogal kinderachtig en tot op zekere hoogte zelfs provocerend om nu zo'n ingezonden brief te sturen. Het was best vermakelijk op het moment zelf en ja, volgens de KNVB-regels was dat bewuste spreekkoor vanaf Oost, West, Zuid en een deel van Noord inderdaad niet toegestaan, maar wat wil je er mee bereiken?
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Blizzard » 19-11-2008 19:38

Wat ik zelf nooit zo goed begrijp, is dat er mensen zijn die zich helemaal lam zuipen voor zo'n wedstrijd. Een paar biertjes ok, maar je komt voor de wedstrijd.


Ik kom voor allebei, ben een voetballiefhebber maar hou daarnaast ook van het sfeertje eromheen. Toch ken ik ook genoeg mensen die niet voor het voetbalspel an sich komen. Maar ik ben het verder met je eens dat er veel waren die te diep in het glaasje hebben gekeken :lol:
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor Jaap F. » 19-11-2008 19:44

diepFries schreef:Maar wel een brief die weer een onvolledig en dus verkeerd beeld van de situatie schetst.
"Er zijn volgens Yme Kuiper spreekkoren uit het Nieuw Noord-vak geweest tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax. Deze spreekkoren waren "niet des heerenveens". Als die spreekkoren zo doorgingen, zou dat kunnen leiden tot stadionverboden, zoals die zijn uitgedeeld naar aanleiding van de wedstrijd in Wolfsburg. Uit protest was het daarom afgelopen zaterdag tegen FC Utrecht tot aan de 75e minuut stil in het Nieuw Noord-vak.

De discussie over wat wel/niet mag worden gezongen is niet eens zo belangrijk. Waar het stille protest zich tegen heeft gericht is de wijze waarop de club richting de vereniging NieuwNoord (met name haar bestuur) en daarnaast de seizoenkaarthouders uit het NieuwNoord-vak communiceert.. Dat komt inderdaad naar voren in de "Ajax-brief", maar ook de gang van zaken rondom de Milan-Tifo, de 'blote buiken' en nog wat zaken spelen een rol.

Daarnaast vind ik het persoonlijk nogal kinderachtig en tot op zekere hoogte zelfs provocerend om nu zo'n ingezonden brief te sturen. Het was best vermakelijk op het moment zelf en ja, volgens de KNVB-regels was dat bewuste spreekkoor vanaf Oost, West, Zuid en een deel van Noord inderdaad niet toegestaan, maar wat wil je er mee bereiken?

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Buitenstaanders, en daar reken ik mezelf als NN-lid en Feanfan-lid ook toe, hebben te maken met die brief en met de sfeer in het stadion. Hoe het bestuur van NN met de directie communiceert verder, daar heb ik geen zicht op en dat zoeken ze onderling maar fijn samen uit. Dat krijgt toch de trekken van een soort vete waarin stellingen worden betrokken, vind ik eerlijk gezegd niet zo heel interessant.

Ik vind de algemene maatregelen die worden genomen en die zichtbaar zijn belangrijker. En het zichtbare gedrag van NN en andere supporters. Dus die rollen die in beslag worden genomen, blote buiken-gedoe, brief over Barend enz. versus sommige misdragingen van supporters. Ik vind die brief eerlijk gezegd wel behoorlijk veelzeggend en maatgevend.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor diepFries » 19-11-2008 19:55

Misschien dat ik het verkeerd interpreteer, op mij komt deze 'ingezonden' brief een beetje over als "Wij hebben een brief gekregen dat we niet over Joden, homo's en de scheidsrechter mogen zingen dus nu moet de rest ook een brief krijgen".. Dat is gewoon helemaal niet relevant en leidt de aandacht af van het echte probleem. De gedragingen/misdragingen rondom het NieuwNoord-vak en de discussie/communicatie daaromtrent tussen directie enerzijds en anderszijds de NieuwNoord-scc-houders en het bestuur van de vereniging NieuwNoord als 'vertegenwoordiging' van een aanzienlijk deel van die scc-houders
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor oldtimer » 19-11-2008 20:04

Jaap F. schreef:Goede ingezonden brief. Ik volg het LC niet zo maar wordt er een beetje gediscussieerd over deze kwestie?


Als je de teksten van deze spreekkoren naast elkaar legt is het kwestie van ( rotte ) appels vergelijken met peren.
Weliswaar mag het in beide gevallen niet, maar dat mag niet het hele verhaal zijn.
In het eerste geval waren de spreekkoren buitengewoon kwetsend, in het tweede geval nauwelijks.
Dat is m.i niet eens een kwestie van interpretatie, maar domweg een feit.
De ingezonden brief lijkt to the point, maar is het niet.
Het is niet meer dan een gezocht verhaaltje.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor Jaap F. » 19-11-2008 20:15

oldtimer schreef:Als je de teksten van deze spreekkoren naast elkaar legt is het kwestie van ( rotte ) appels vergelijken met peren.
Weliswaar mag het in beide gevallen niet, maar dat mag niet het hele verhaal zijn.
In het eerste geval waren de spreekkoren buitengewoon kwetsend, in het tweede geval nauwelijks.
Dat is m.i niet eens een kwestie van interpretatie, maar domweg een feit.
De ingezonden brief lijkt to the point, maar is het niet.
Het is niet meer dan een gezocht verhaaltje.

Eeeh, dat vat ik niet helemaal. Ik dacht dat de eerste over jo - den en homo's gingen en de tweede over de scheidsrechter?

Ik vind persoonlijk spreekkoren die tegen 1 persoon gericht zijn, stukken erger. Maar dat is een mening. Net als dat van jou een mening is en geen feit.

Negatieve spreekkoren zijn sowieso niet zo verheffend over het algemeen.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor TORCIDA » 19-11-2008 20:55

niet om misdragingen goed te praten, maar ik wil wolfsburg uit eens vergelijken met een gemiddeld dorpsfeest alla veenhoop, knipstermerke, joustermerke, lemsterweek etc.

Op zo`n dag stelt het meerendeel van de mensen zich van te voren al in op het bouwen van een lekker feessie. Zo`n feessie gaat vaak samen met een hoop drank, hier en daar wat drugs ( met dank aan de vrijgevigheid van de overheid, geen zero tolerance)
en een hoop drukte, en mensen die na een slokje op hun emoties de vrije loop laten gaan, dit kan zich uiten in uitbundige joligheid, vervelend gedrag, of agressieviteit. Zelfs op een gemiddelde stapavond. Waar dan ook er gaat bijna geen feest zonder incident, het ene jaar wat meer en erger, het andere jaar wat minder. ook op een gemiddelde stapavond gaan mensen over de scheef met vechtpartijen etc. Waar mensen zijn zijn (mis) gedragingen.

Met andere woorden, hoe krampachtig wil je voordoen dat er nooit iets gebeurd, voetbal is geen uitzondering op het dagelijks leven, van origine is voetbal zelfs ontstaan uit een gewelddadige sport. Waarom denken en acteren dat er nooit iets gebeurd bij heerenveen en het voetbal. Het is dan ook hinderlijk om te zien hoe Heerenveen zich altijd heeft geprofileerd als een uiterst nette club ( bij ons gebeurd nooit wat en elders wel) en dit nog steeds doet terwijl heerenveen daar te groot voor is geworden. Het is logisch dat er wat gebeurd, hoe meer mensen hoe groter de kans op misdragingen. Vroeger toen er nog minder mensen kwamen bij heerenveen en er minder aandacht was van media en knvb tav misdragingen las of hoorde je er ook niets van.

Dat heerenveen nu haar best doet om haar imago maar weer schoon te poetsen naar haar sponsoren en belangrijke supporters
komt wel erg geforceerd over. Kijk lieden die vernielen, vechten oid helder en duidelijk, deze zullen het er zelf ook wel mee eens zijn, maar mensen sv`s gaan geven om onduidelijke (duitse) redenen, mensen een sv geven omdat ze het stadion uitgezet zijn ivm een grote mond of gebrekkig duitse taalkennis, mensen een sv aansmeren terwijl achteraf blijkt dat ze fout zitten ( maar dan ben je 2 jaar verder) getuigd van geen respect voor haar supporters.

Er is volgens mij nog niet een sponsor weggegaan bij heerenveen, ook zij snappen dat er wel iets kan gebeuren. Alleen door heerenveen haar houding is het net of we altijd balanceren op het randje.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor ratje_nl » 19-11-2008 21:11

oldtimer schreef:In het eerste geval waren de spreekkoren buitengewoon kwetsend, in het tweede geval nauwelijks.


Een spreekkoor is toch gewoon een spreekkoor, is volgens het boekje van de KNVB gewoon hetzelfde hoor dus dit is gewoon een mening. Ik persoonlijk vind dat je gewoon 1 lijn moet trekken en niet moet zeggen van : dit mag wel, dat mag niet.

wolfsburg....... tsja.......

Ik vond het erg gezellig, vooral met zijn allen door de stad heen lopen was echt geweldig. Geen agressie, mensen met Wolfsburg-sjaaltjes bij de bushalte waar niemand problemen van maakte en vooral erg veel zingen. Lees vaak in kranten over supporters dit en supporters dat ( overigens niet van SCH ) en heb dat nu voor het eerst zelf eens mogen meemaken, weliswaar aan de andere zijde dan dat de kranten schrijven. Ik liep voorin de groep en de sfeer was super. op een gegeven ogenblik liep iedereen op de weg en kwamen voor de groep politiepaarden aan die dwars door de groep heen renden. Velen raakten hier in paniek of schrokken hiervan en de capo werd gepakt omdat hij achteruit sprong om een paard te ontwijken. Velen hebben dit kunnen zien en dan kan ik best begrijpen dat je een beetje "pissed off" word. Voor mij weliswaar geen reden om verder feest te vieren hoewel ik er enorm van baalde dat de capo werd gepakt om niets. Aantal meters verder gelopen staan daar weet ik wel niet hoeveel politieagenten en om de meter liep er steeds een met je mee. Zeer irritant gewoon. Vooral omdat er helemaal niets aan de hand was. Aangekomen bij het stadion. Nou misschien wel meer dan 30 polizei wagens, echt waar heb aan die steward gevraagd of men dacht dat wij zware criminelen waren ofzo. Keek mij eens verdwaasd aan van : die kerel is gek. Verder was het erg leuk alleen in de kranten word het vrij zwaar overdreven.
Laatst bijgewerkt door ratje_nl op 19-11-2008 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor TORCIDA » 19-11-2008 21:12

nog een mooi verhaal, supporters moeten zich gedragen maar de club ook. Een waar gebeurd verhaal.

Donderdag 6 november strijken wij neer in het Hollidag in Hotel, tot onze verbazing zitten de spelers hier ook. Leuk wie weet kunnen we nog een praatje maken en na winst een feestje in de hotelbar ? ( we waren nog vol goede moed)
Vlak daarna arriveerd er nog een groep. We besluiten met zn allen even een biertje in de bar te doen, ( een man of 12)
Enkele spelers lopen langs en een aantal gaat met hen op de foto. Eventjes later komt Wietze Z. binnen en blaft direct dat we ons rustig moeten houden en de spelers met rust moeten laten, op bevel van de directie. De toon was ronduit dreigend, belachelijk en uiterts onvriendelijk. Ik zei "laat dan de directie dit zelf maar zeggen" omdat hij zijn statement moest maken achter de rug van de directie, en dit mijns inziens terplekke verzon. Maar goed met mij had hij niets te maken. !

zoooo, met hart voor de club reis je af snippert 2 dagen en maakt onkosten ( maar so what) , en dan wordt je zo ontvangen.
Welkom jongens goede reis gehad? laten jullie de spelers wel een beetje met rust, ze concentreren zich op de wedstrijd. na de wedstrijd kun je wel even met hen op de foto, had vele malen vriendelijker geweest. Je voelt je dan als supporter gewaardeerd.

Maar goed wij zijn geen sponsoren , maar op voorhand al vervelende supporters die niet in holliday in hadden mogen zitten.
Helaas wij hadden al eerder geboekt, mea culpa dat we hier zitten.
Goed er was ook haast geen sponsor want het ontbrak in Wolfsburg aan een vliegveld en een 5 sterren hotel! Dus wat moet je daar als sponsor?

fanatieke supporters zijn bij heerenveen eerder een last dan een lust, ze zijn te uitbundig en een enkeling gaat nog wel eens over de scheef met teveel drankgebruik. dat doen sponsoren niet. Want wedden als een sponsor op de foto wou dat hij hier niet op aangesproken was. Overigens heb ik in Zagreb sponsoren meegemaakt die ook kunnen feesten, en opgingen in de gewone supporter, respect.

Overigens ook respect voor Henk Herder, hij snapt het tenminste nog, kwam in de bar `s avonds nog even bij iedereen langs, en trakteerde op een biertje voor de troost.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Jaap F. » 19-11-2008 21:54

Wietze Z. is een van de grootste problemen van sc Heerenveen. Dat soort mannetjes met macht zijn de dood in de pot. Hij denkt dat zijn werk betekent dat hij tegen de supporters moet zijn. Die man is een en al wantrouwen en achterdocht en vooral macht. Hij is gefixeerd op wat er mis gaat en lijkt geen 1 supporter te vertrouwen. Terwijl hij natuurlijk een gewoon mannetje is. Hij draagt ook over op de andere stewards van wie het merendeel best heel redelijk en normaal is.

Heerenveen zou er heel goed aan doen een vervanger voor Wietze Z. te zoeken. Iemand die wel kan communiceren en die begrijpt dat supporters belangrijk zijn en dat je het samen met hen moet maken.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Riverside » 19-11-2008 22:08

Jaap F. schreef:Wietze Z. is een van de grootste problemen van sc Heerenveen.


Inderdaad. Sociale vaardigheden 0,0. Hoe zo iemand ooit hoofd beveiliging is kunnen worden, niet te geloven.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Lasse4evah » 19-11-2008 22:43

Jaap F. schreef:
Ik stond er vlakbij dat een jochie van 14 wat Bengaals vuurwerk afstak en meteen 4 politieagenten in de nek had. Erg overdreven. Ik vond de stewards niet zo heel slim en adequaat reageren, zoals doorgaans. Ze kenden de route niet (die door de politie ook niet werd aangegeven) en hielden zich veel te weinig afzijdig.


- Als je op de eerste fakkel doelde dan was het een 18 jarige jongen die werd gegrepen en hij heeft zelf NIET de fakkel afgestoken, ze hadden dus de verkeerde, maar allene omdat hij er het dichtste bij stond.
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Sn**k » 19-11-2008 22:46

Volledig met Torcida eens...!

En ik snap ook niet waarom een voormalig kippenvanger nu hoofdbeveiliging is van Heerenveen..! :?: :lol:
Sn**k
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 18-11-2008 22:34

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor xander » 19-11-2008 23:08

Jaap F. schreef:Wietze Z. is een van de grootste problemen van sc Heerenveen.

Ik ken gigantisch veel personen die hetzelfde vinden.

Tsja maar wat doen we er aan.. Geloof dat je zoveel mogelijk medestanders moet vinden, die dit ook vinden.. Maar hoeveel is me nog onduidelijk (je moet minimaal aan het halve stadion denken is me verteld), dan pas wordt er actie ondernomen door de club..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor menjo » 20-11-2008 08:13

Als je een 100 man hebt die vrijwel alle wedstrijden bezoekt. Vinden dat hij niet goed functioneert. Dit onderbouwd met verhalen zoals Torcida, dan heb je denk ik toch wel een goed punt.

Of hij slaapt niet lekker meer, of hij gaat eraan werken.

Was het ook niet bij Volendam zo dat, meneer Zwart bepaalde dat de bussen wel via een zij deur konden. :angry:
Volgens mij konden ze wel even achteraan sluiten toch?
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Gekko » 20-11-2008 09:28

Het wordt tijd voor iemand met wat meer kwaliteiten op gebied van : inlevingsvermogen, communicatie, organisatie en presentatie die het aanspreekpunt is voor supporters richting club en vice versa. Onze 'vriend' W.Z. is iemand die geen aandacht heeft voor toon en timing en is daardoor niet in staat mensen 'mee' te krijgen. Slecht voor de club en slecht voor de supporters. Iemand met wat meer diplomatieke kwaliteiten kan ene boel narigheid voorkomen of in de kiem smoren.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor ALS 26.000 » 20-11-2008 09:35

Denk wel dat duidelijk moet zijn wie de baas is in het stadion. Dat is Heerenveen en niet Nieuw Noord. Nieuw Noord moet zich schikken naar de regels van het huis en niet andersom.
Ook mag Heerenveen bepalen wie er in hun huis welkom zijn en wat er gezegd mag worden. Niet zo vreemd lijkt me.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Caspar » 20-11-2008 09:43

ALS 26.000 schreef:Denk wel dat duidelijk moet zijn wie de baas is in het stadion. Dat is Heerenveen en niet Nieuw Noord. Nieuw Noord moet zich schikken naar de regels van het huis en niet andersom.
Ook mag Heerenveen bepalen wie er in hun huis welkom zijn en wat er gezegd mag worden. Niet zo vreemd lijkt me.


Met wat voor idee schrijf je deze reactie? Ik krijg het gevoel dat je hiermee wilt zeggen dat Nieuw Noorders de baas willen zijn.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor kukkel » 20-11-2008 12:32

ALS 26.000 schreef:Denk wel dat duidelijk moet zijn wie de baas is in het stadion. Dat is Heerenveen en niet Nieuw Noord. Nieuw Noord moet zich schikken naar de regels van het huis en niet andersom.
Ook mag Heerenveen bepalen wie er in hun huis welkom zijn en wat er gezegd mag worden. Niet zo vreemd lijkt me.



Je hebt gelijk.Sc heerenveen is de baas in het stadion en niet NN.De gebroeders Anker ook niet.Evenals feanfan,piet de boer van vak 9,jantsje de grijs die op rij 13 zit in vak 23...etc etc.

Maar ga gerust door met je stemmingmakerij.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor forca hveen » 20-11-2008 12:43

ALS 26.000 schreef:Denk wel dat duidelijk moet zijn wie de baas is in het stadion. Dat is Heerenveen en niet Nieuw Noord. Nieuw Noord moet zich schikken naar de regels van het huis en niet andersom.
Ook mag Heerenveen bepalen wie er in hun huis welkom zijn en wat er gezegd mag worden. Niet zo vreemd lijkt me.


Klopt, dat gedeelte is niet zo vreemd. Maar de het clubbestuur behoort dan ook een goede gastheer te zijn en dus goed te communiceren met de vaste "klanten" zoals NN en FF.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron