Het SC Heerenveen Forum gaat toch niet sluiten

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Het SC Heerenveen Forum gaat toch niet sluiten

Berichtdoor Vincent » 29-05-2023 14:05

---
Update: toch niet – viewtopic.php?p=631415#p631415
---

Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.

Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.

Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.

Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.

Hartelijke groet,
Vincent
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Vrieskist » 29-05-2023 17:38

Begrijpelijk, het forum is op het hele internet een uitstervend soort.
Maar wat is het alternatief? Een reddit oprichten (of aansluiten bij deze)?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-05-2023 17:50

Begrijpelijk, maar wel jammer. Het is soms toch wel een uitlaatklep, maar ook regelmatig nuttig met info van bepaalde bronnen of e.d.
De band met de club wordt bij mij ook elk jaar minder en elk jaar twijfel ik steeds meer om een seizoenkaart te nemen. Via dit forum heb je toch nog een binding, maar ook dat zal dus verdwijnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor igo » 29-05-2023 18:41

Begrijpelijk, fijn dat je het de afgelopen jaren nog open hebt gehouden.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor xander » 29-05-2023 21:19

Zonde. Het had meer met de tijd moeten meegaan (mobiele versie), bij andere clubs zie je toch nog wel redelijk actieve forums als deze ondanks andere social media. En zoals anderen omschrijven geld ook voor mij.

Aan wat voor kosten moet je denken Vincent?
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Jazz » 30-05-2023 09:35

Jammer, maar begrijpelijk. In een ander jasje had het nu waarschijnlijk meer geleefd. Inderdaad zoals eerder is aangegeven had een mobile friendly site wellicht de redding kunnen zijn.

Snap niet waarom de club niet zelf iets in elkaar zet. De subreddit van de club is uitgestorven. Dan maar naar Feanonline, ook al staat daar veel troep op.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Vrieskist » 30-05-2023 10:38

We kunnen de subreddit nieuw leven in blazen natuurlijk. Voordeel van reddit is dat je niet met hosting zit, het is moderne software (dus ook op mobiel, en mobiele apps) plus je hebt moderatie tools.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Ebiede » 30-05-2023 11:54

och wat jammer… bedankt voor de inzet.. Hoop toch dat iemand het wil doorzetten.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Freezeman » 30-05-2023 19:30

Begrijpelijk maar ook jammer.
Na een paar jaar van afwezigheid het forum net weer een beetje "herontdekt" maar het is hier idd wel erg rustig.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Thinkman » 31-05-2023 11:57

Vincent schreef:Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.

Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.

Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.

Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.

Hartelijke groet,
Vincent


Heel begrijpelijk, vooral heel veel dank voor alles wat je gedaan hebt! Klasse.

Misschien wel goed om in dit draadje nog even wat alternatieven te droppen, zodat we elkaar nog ergens kunnen "terugvinden".

Wie o wie een suggestie?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Vrieskist » 31-05-2023 12:20

Ik stel https://www.reddit.com/r/scHeerenveen/ voor.
Reddit heeft mobiele apps en een website die werkt op mobiel (responsive). Verder zijn er moderatie tools aanwezig.
Ik vind het ook een voordeel dat het een open community is, het is bijvoorbeeld niet afgescherm zoals een discord server oid.

Ik heb ook even contact gezocht met de eigenaar van die subreddit en die staat ook open voor moderators vanaf het forum hier.

We kunnen ook een nieuw modern forum optuigen, maar waarom niet bestaande tools gebruiken? Zit je ook niet met het onderhoud en kosten.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Jazz » 31-05-2023 12:30

Vrieskist schreef:Ik stel https://www.reddit.com/r/scHeerenveen/ voor.
Reddit heeft mobiele apps en een website die werkt op mobiel (responsive). Verder zijn er moderatie tools aanwezig.
Ik vind het ook een voordeel dat het een open community is, het is bijvoorbeeld niet afgescherm zoals een discord server oid.

Ik heb ook even contact gezocht met de eigenaar van die subreddit en die staat ook open voor moderators vanaf het forum hier.

We kunnen ook een nieuw modern forum optuigen, maar waarom niet bestaande tools gebruiken? Zit je ook niet met het onderhoud en kosten.


Eens, wellicht ook een lijntje uitgooien naar de club? De vraag is hoe we mensen naar Reddit krijgen, daar moet de club echt heel, heel erg mee helpen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Vrieskist » 31-05-2023 12:47

Ik vraag me af of de club iets te doen heeft met die subreddit, volgens mij heeft een fan deze opgericht.

Plus, de club stuurt nu toch ook niet mensen actief door naar dit forum?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Jazz » 31-05-2023 13:03

Vrieskist schreef:Ik vraag me af of de club iets te doen heeft met die subreddit, volgens mij heeft een fan deze opgericht.

Plus, de club stuurt nu toch ook niet mensen actief door naar dit forum?


Klopt, een fan heeft de subreddit aangemaakt. Op de website van de club kan ik niks vinden over dit forum, maar ik denk dat de club wel openstaat voor een medium waarbij mensen kunnen discussiëren. Dat is er nu namelijk niet, het zijn allemaal losse social media kanalen zoals Insta, Facebook etc.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Marça » 01-06-2023 07:44

Allereerst ook mijn dank voor Vincent en alle anderen die de afgelopen twintig (!) jaar hebben bijgedragen aan aan het beheer en onderhoud van dit forum (en de versie daarvoor heeft ook nog zeker een paar jaar gelopen).

Ben het wel eens dat een doorgang van dit forum - al dan niet in andere vorm - meerwaarde heeft, want er wordt hier toch anders gediscussieerd dan op social media. Een nieuwere versie van phpBB zou ook uitkomst kunnen bieden, daarmee kun je ook eenvoudiger media (tweets, video's, etc.) insluiten en daarop verder discussiëren. Nu is het toch vooral tekst hier en dat zal de nieuwere generaties waarschijnlijk ook afschrikken. :wink:

Reddit kan misschien een optie zijn, maar is dat in feite niets anders dan een extra social media-kanaal? Dit forum is al bekend onder de fanatiekere supporters en dan hoef je niet alles opnieuw in te richten en een fanbase op te bouwen. Het is dan wel handig als we met z'n allen weer wat actiever gaan worden.

Vanuit de club hoeven we trouwens niets te verwachten en terecht ook, dit is een supportersforum en daar wil de club zich ook niet mee bemoeien verder.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Ebiede » 01-06-2023 08:16

Marça schreef:Allereerst ook mijn dank voor Vincent en alle anderen die de afgelopen twintig (!) jaar hebben bijgedragen aan aan het beheer en onderhoud van dit forum (en de versie daarvoor heeft ook nog zeker een paar jaar gelopen).

Ben het wel eens dat een doorgang van dit forum - al dan niet in andere vorm - meerwaarde heeft, want er wordt hier toch anders gediscussieerd dan op social media. Een nieuwere versie van phpBB zou ook uitkomst kunnen bieden, daarmee kun je ook eenvoudiger media (tweets, video's, etc.) insluiten en daarop verder discussiëren. Nu is het toch vooral tekst hier en dat zal de nieuwere generaties waarschijnlijk ook afschrikken. :wink:

Reddit kan misschien een optie zijn, maar is dat in feite niets anders dan een extra social media-kanaal? Dit forum is al bekend onder de fanatiekere supporters en dan hoef je niet alles opnieuw in te richten en een fanbase op te bouwen. Het is dan wel handig als we met z'n allen weer wat actiever gaan worden.

Vanuit de club hoeven we trouwens niets te verwachten en terecht ook, dit is een supportersforum en daar wil de club zich ook niet mee bemoeien verder.


Kan het niet aan de site van Radio Camataru gekoppeld worden?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor pes5 » 01-06-2023 08:35

Marça schreef:Allereerst ook mijn dank voor Vincent en alle anderen die de afgelopen twintig (!) jaar hebben bijgedragen aan aan het beheer en onderhoud van dit forum (en de versie daarvoor heeft ook nog zeker een paar jaar gelopen).

Ben het wel eens dat een doorgang van dit forum - al dan niet in andere vorm - meerwaarde heeft, want er wordt hier toch anders gediscussieerd dan op social media. Een nieuwere versie van phpBB zou ook uitkomst kunnen bieden, daarmee kun je ook eenvoudiger media (tweets, video's, etc.) insluiten en daarop verder discussiëren. Nu is het toch vooral tekst hier en dat zal de nieuwere generaties waarschijnlijk ook afschrikken. :wink:

Reddit kan misschien een optie zijn, maar is dat in feite niets anders dan een extra social media-kanaal? Dit forum is al bekend onder de fanatiekere supporters en dan hoef je niet alles opnieuw in te richten en een fanbase op te bouwen. Het is dan wel handig als we met z'n allen weer wat actiever gaan worden.

Vanuit de club hoeven we trouwens niets te verwachten en terecht ook, dit is een supportersforum en daar wil de club zich ook niet mee bemoeien verder.


Helemaal eens met bovenstaande. Zou mooi zijn als we dit forum met een aantal kunnen adopteren. Ik sta daar wel voor open.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor xander » 01-06-2023 14:06

Bubbe schreef:Bedankt voor alle mooie jaren Vincent.

Het mooie van het forum is dat het (nog steeds in 2023) veel mensen samenbrengt, het Heerenveen.org forum is wat dat betreft een echt begrip onder veel supporters. Het zou dan ook erg jammer zijn als het forum na al die jaren stopt en gaat verdwijnen. Persoonlijk denk ik dat het forum in deze vorm nog wel door zou kunnen, rekening houdende met dat er iets minder gepost wordt dan voorheen en dat er in 2023 op technisch vlak wat andere wensen en uitdagingen liggen.

Ik ben wel bereid om een en ander van Vincent over te nemen om de continuïteit van het forum te bewaren en het forum te upgraden zodat het aan de wensen van deze tijd voldoet.

Klinkt top! Dit forum mag niet in de prullenbak, staat een boel interessante informatie op en zo nu en dan komt er ook nog wel eens wat voorbij wat je elders niet snel vindt.

Ik ben ervan overtuigd dat een upgrade zal helpen. Desnoods nog eens een mail/ bericht daarna naar alle leden. En anders desnoods samenwerking vinden met Camataru als die ervoor openstaan. Het mag niet zijn feanonline overblijft :angry:

Dit bericht schrijven vanaf de mobiel is een drama, het lezen van het forum ook.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor davp » 01-06-2023 18:01

pes5 schreef:Helemaal eens met bovenstaande. Zou mooi zijn als we dit forum met een aantal kunnen adopteren. Ik sta daar wel voor open.


Ik zou het ook enorm zonde vinden. Ondanks dat ik niet dagelijks iets bijdraag, lees ik iedere dag het forum. Mocht ik een bijdrage moeten doen om het forum in stand te houden dan doe ik dat graag.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Jazz » 02-06-2023 09:30

Zelf ben ik al langzaam richting Reddit gegaan, maar inderdaad wat de rest zegt, al die jaren aan data en inside informatie mag niet verloren gaan. Dat moet gewoon ergens staan.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor HVNFL » 07-06-2023 07:28

davp schreef:Ik zou het ook enorm zonde vinden. Ondanks dat ik niet dagelijks iets bijdraag, lees ik iedere dag het forum. Mocht ik een bijdrage moeten doen om het forum in stand te houden dan doe ik dat graag.


Voor mij geld hetzelfde, ik lees het forum iedere dag. Ik zou ook wel een bijdrage willen leveren om het forum in stand te houden.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Ebiede » 14-06-2023 17:13

@vincent is er al een optie voorbij gekomen om door te gaan met dit forum?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor badfrisianboy » 14-06-2023 18:19

Wellicht kan Vincent een paar vragen concreet beantwoorden om zo helderheid te verschaffen over de situatie van deze site.

- Wat kost het per jaar om deze site in de lucht te houden?

- Kan iemand de site van jou overnemen?

- Hoeveel tijd gaat er zitten in het in de lucht houden van deze site?

Als er genoeg belangstelling van forumleden hier is om de site voort te willen zetten, dan moet dat toch lukken zou je zeggen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor boy waterman » 14-06-2023 18:27

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Weet niet wat de kosten zijn eventueel,als we met ons allen wat geld bij elkaar kunnen doen.

Zou zonde zijn om deze forum op te heffen.

Wel zou ik graag het forum als het kan ook op de mobiele versie hebben(wat de onze buren in Groningen ook hebben)
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Otsje P » 15-06-2023 16:45

Ook ik zou het erg zonde vinden als het forum verdwijnt. Vind het ook best bijzonder dat er niet meer gebruik van gemaakt wordt. Betere vorm van discussie over het wel en wee van de club ben ik toch echt nog niet tegengekomen.

Ik ben ook een volger van het RedCafe forum van Man Utd. Wereldclub natuurlijk, dus onvergelijkbaar maar daar wordt nog volop gebruik van gemaakt. Doet verlangen naar oude tijden. :crying:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor Ebiede » 05-07-2023 12:23

Vincent schreef:Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.

Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.

Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.

Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.

Hartelijke groet,
Vincent


Is er al iemand bezig om dit forum te kunnen behouden. Vincent kun jij antwoord geven op de gestelde vragen onder je post?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor jeewee » 06-07-2023 07:16

Ebiede schreef:
Is er al iemand bezig om dit forum te kunnen behouden. Vincent kun jij antwoord geven op de gestelde vragen onder je post?


Ben ook benieuwd, las dat Feanonline ook bezig is met een forum?
https://www.feanonline.nl/feanonline-op-zoek-naar-nieuwe-betting-partner-betcity-haakt-af/

Feanonline schreef:Ook bij ons stijgen de kosten namelijk: denk aan de abonnementen voor foto's en kranten, de personeelskosten, de kosten voor onderhoud en technische updates (zoals het ontwikkelen van een forum en het lanceren/verbeteren van onze nieuwe app.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor davp » 06-07-2023 08:25

Feanonline vind ik een verschrikkelijke clickbait bende. Daar ga ik met een grote boog omheen. Ik sluit me aan bij de vraag van Ebiede. Er zijn een aantal die hebben aangegeven wel wat over te hebben voor het behoud van dit forum (waaronder ikzelf), maar dan moeten we wel weten waar we het over hebben.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor AMDJ » 06-07-2023 08:50

Ik heb bij Vincent aangegeven interesse te hebben in het overnemen van het beheer, maar nog geen antwoord terug ontvangen. Zou het graag willen overnemen om op dezelfde wijze het forum door te zetten, met hier en daar een upgrade om het forum te laten voldoen aan de wensen van 2023.

Mocht het niet mogelijk zijn het forum in de huidige staat door te zetten, is een nieuw forum ook een optie. Dit heeft natuurlijk niet de voorkeur vanwege de mooie database die hier is opgebouwd in de afgelopen >20 jaar.
AMDJ
Beheerder
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 30-05-2006 22:57

Re: Het SC Heerenveen Forum gaat sluiten

Berichtdoor badfrisianboy » 20-07-2023 07:15

Ik zou graag een reactie van Vincent willen lezen wat nu de stand van zaken is met betrekking tot dit forum. Inmiddels naderen we de 'deadline' van 23 augustus en heb ik eigenlijk niks concreets meer gehoord of er mogelijkheden zijn dit forum open te houden.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Volgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten