Moderators: Beheerders, Fanmasters
Vincent schreef:Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.
Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.
Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.
Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.
Hartelijke groet,
Vincent
Vrieskist schreef:Ik stel https://www.reddit.com/r/scHeerenveen/ voor.
Reddit heeft mobiele apps en een website die werkt op mobiel (responsive). Verder zijn er moderatie tools aanwezig.
Ik vind het ook een voordeel dat het een open community is, het is bijvoorbeeld niet afgescherm zoals een discord server oid.
Ik heb ook even contact gezocht met de eigenaar van die subreddit en die staat ook open voor moderators vanaf het forum hier.
We kunnen ook een nieuw modern forum optuigen, maar waarom niet bestaande tools gebruiken? Zit je ook niet met het onderhoud en kosten.
Vrieskist schreef:Ik vraag me af of de club iets te doen heeft met die subreddit, volgens mij heeft een fan deze opgericht.
Plus, de club stuurt nu toch ook niet mensen actief door naar dit forum?
Marça schreef:Allereerst ook mijn dank voor Vincent en alle anderen die de afgelopen twintig (!) jaar hebben bijgedragen aan aan het beheer en onderhoud van dit forum (en de versie daarvoor heeft ook nog zeker een paar jaar gelopen).
Ben het wel eens dat een doorgang van dit forum - al dan niet in andere vorm - meerwaarde heeft, want er wordt hier toch anders gediscussieerd dan op social media. Een nieuwere versie van phpBB zou ook uitkomst kunnen bieden, daarmee kun je ook eenvoudiger media (tweets, video's, etc.) insluiten en daarop verder discussiëren. Nu is het toch vooral tekst hier en dat zal de nieuwere generaties waarschijnlijk ook afschrikken.![]()
Reddit kan misschien een optie zijn, maar is dat in feite niets anders dan een extra social media-kanaal? Dit forum is al bekend onder de fanatiekere supporters en dan hoef je niet alles opnieuw in te richten en een fanbase op te bouwen. Het is dan wel handig als we met z'n allen weer wat actiever gaan worden.
Vanuit de club hoeven we trouwens niets te verwachten en terecht ook, dit is een supportersforum en daar wil de club zich ook niet mee bemoeien verder.
Marça schreef:Allereerst ook mijn dank voor Vincent en alle anderen die de afgelopen twintig (!) jaar hebben bijgedragen aan aan het beheer en onderhoud van dit forum (en de versie daarvoor heeft ook nog zeker een paar jaar gelopen).
Ben het wel eens dat een doorgang van dit forum - al dan niet in andere vorm - meerwaarde heeft, want er wordt hier toch anders gediscussieerd dan op social media. Een nieuwere versie van phpBB zou ook uitkomst kunnen bieden, daarmee kun je ook eenvoudiger media (tweets, video's, etc.) insluiten en daarop verder discussiëren. Nu is het toch vooral tekst hier en dat zal de nieuwere generaties waarschijnlijk ook afschrikken.![]()
Reddit kan misschien een optie zijn, maar is dat in feite niets anders dan een extra social media-kanaal? Dit forum is al bekend onder de fanatiekere supporters en dan hoef je niet alles opnieuw in te richten en een fanbase op te bouwen. Het is dan wel handig als we met z'n allen weer wat actiever gaan worden.
Vanuit de club hoeven we trouwens niets te verwachten en terecht ook, dit is een supportersforum en daar wil de club zich ook niet mee bemoeien verder.
Bubbe schreef:Bedankt voor alle mooie jaren Vincent.
Het mooie van het forum is dat het (nog steeds in 2023) veel mensen samenbrengt, het Heerenveen.org forum is wat dat betreft een echt begrip onder veel supporters. Het zou dan ook erg jammer zijn als het forum na al die jaren stopt en gaat verdwijnen. Persoonlijk denk ik dat het forum in deze vorm nog wel door zou kunnen, rekening houdende met dat er iets minder gepost wordt dan voorheen en dat er in 2023 op technisch vlak wat andere wensen en uitdagingen liggen.
Ik ben wel bereid om een en ander van Vincent over te nemen om de continuïteit van het forum te bewaren en het forum te upgraden zodat het aan de wensen van deze tijd voldoet.
pes5 schreef:Helemaal eens met bovenstaande. Zou mooi zijn als we dit forum met een aantal kunnen adopteren. Ik sta daar wel voor open.
davp schreef:Ik zou het ook enorm zonde vinden. Ondanks dat ik niet dagelijks iets bijdraag, lees ik iedere dag het forum. Mocht ik een bijdrage moeten doen om het forum in stand te houden dan doe ik dat graag.
Vincent schreef:Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.
Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.
Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.
Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.
Hartelijke groet,
Vincent
Ebiede schreef:
Is er al iemand bezig om dit forum te kunnen behouden. Vincent kun jij antwoord geven op de gestelde vragen onder je post?
Feanonline schreef:Ook bij ons stijgen de kosten namelijk: denk aan de abonnementen voor foto's en kranten, de personeelskosten, de kosten voor onderhoud en technische updates (zoals het ontwikkelen van een forum en het lanceren/verbeteren van onze nieuwe app.
Keer terug naar Forum & fansite
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast