Het sc Heerenveen Forum gaat toch niet sluiten

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Heeft te maken met het https domein dat niet staat ingesteld, forum is helaas alleen via http te bereiken.
Hopelijk heeft Vincent binnenkort tijd om hiernaar te kijken.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Daarnaast heb ik het idee dat er steeds minder (en hinderlijkere) reclame op en rondom het forum lijkt te verschijnen. Kunnen we daar niet iets aan doen? Mocht het geld kosten dan sta ik eventueel wel open voor een donatie.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Is er nog nieuws over het forum? Komt er een nieuwe beheerder? Een forum-software update?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

De deskop versie is een drama atm. Nog erger dan Feanonline :(
Alle ballen op Henkie!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Vrieskist schreef:Is er nog nieuws over het forum? Komt er een nieuwe beheerder? Een forum-software update?
Vincent is al een half jaar niet ingelogd, het interesseert hem blijkbaar niet zoveel
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Dat kan ik ook wel begrijpen, maar misschien wordt het dan tijd dat hij het beheer overdraagt? Volgens mij zijn er wel mensen die dat wilden doen.

Zonder kennis te hebben van het dataverkeer en hoe groot de database is, hoeft een forum als deze toch niet heel veel te kosten? Misschien 10-20 per maand aan hosting en dan nog wat geld voor het domein.

Ik heb even gekeken, maar qua software kan je upgraden naar een nieuwe versie van phpBB, deze werkt ook goed op mobiel. En je kan met tapatalk integratie zelfs een app op je telefoon installeren. Door phpBB te blijven gebruiken zal je een upgrade kunnen uitvoeren en daarbij alle data kunnen behouden lijkt me.
Overstappen op andere forum software kan ook, zoals xenforo, die hebben ook ondersteuning om data te importeren vanuit phpbb.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik zou het forum graag behouden (in welke vorm dan ook), als daar iets voor bijgedragen moet worden is dat ook geen probleem. Kan tegenwoordig supermakkelijk met een open Tikkie bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ja meer mensen hebben dit ook al aangegeven. Maar als we het domein en de oude berichten willen behouden in een nieuw forum dan hebben we Vincent nodig om een volgende stap te kunnen nemen.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Exact, volgens mij was er hier iemand die persoonlijk contact met Vincent had/heeft?!?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zou wel fijn zijn er een oplossing komt op korte termijn het jaagd alleen maar meer leden weg atm de upgrade is echt noodzakelijk om weer een actief forum te krijgen.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik heb geprobeerd contact te zoeken met Vincent, even afwachten. Heeft iemand hier de afgelopen tijd contact gehad met hem?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik wil het forum eventueel wel overnemen, een update geven en ervoor zorgen dat de archieven behouden blijven.
Ik denk dat met een frisse wind het forum zeker nog levensvatbaar is.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Ik heb Vincent een app gestuurd of er iets mogelijk is op de korte termijn.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

AMDJ schreef:Ik heb Vincent een app gestuurd of er iets mogelijk is op de korte termijn.
Een PM? Dan kan je helaas lang wachten, Vincent is al heel lang niet online geweest.
Heerenveen fan in Leiden
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Jazz schreef:
Een PM? Dan kan je helaas lang wachten, Vincent is al heel lang niet online geweest.
Lang wachten? Misschien beter om even terug te lezen. Deze forummer heeft eerder direct contact met hem gehad. En hij stuurde een app. Hoe is dat een pm?

Buiten dat, moet Vincent gewoon kiezen. Eerder wilde hij het forum opeens behouden toen er contact kwam, maar gebeurde er vervolgens weer niks. Geef het terug aan de supporters, als je er zelf niks meer aan doet.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Al een tijdje van de Prozac foutbalgek?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ondanks dat ik geen formele rol heb (gehad) op dit forum heb ik vanmiddag maar even gebeld met Vincent. Hij is momenteel erg druk met allerlei zaken en heeft nog geen tijd gehad om serieus te kijken naar een update van het forum.

Zoals hij al eerder aangaf in zijn bericht hier wil hij het Forum niet volledig uit handen geven maar graag met anderen kijken hoe we het 'toekomstproof' kunnen maken en de discussies hier wat meer tot leven te brengen! Sinds de oprichting van dit forum 2002 is er veel veranderd, zeker qua social media, maar het is duidelijk dat er zeker nog behoefte is aan dit platform.

Samen met Vrieskist en pes5 gaan we kijken óf en hoe we dit forum een flinke update kunnen geven. Het zou mooi zijn om de huidige topics te kunnen behouden, maar geen idee hoe realistisch dat is na 15 jaar zonder enige vorm van onderhoud. De laatste update is van 2007 als ik hier onderaan kijk. (Zegt wel iets over de stabiliteit van dit forum, trouwens)

Degenen die ervaring hebben met phpBB en de techniek hier achter mogen zich per pb bij me melden! Vele handen maken licht werk en ik heb er zelf helaas geen verstand van.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

davp schreef:Al een tijdje van de Prozac foutbalgek?
Gaat goed met me hoor, bedankt voor je zorgen. Overigens geheel medicijnloos, ondanks dat ik vaak naar de puntendokter ga.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Marça schreef:Ondanks dat ik geen formele rol heb (gehad) op dit forum heb ik vanmiddag maar even gebeld met Vincent. Hij is momenteel erg druk met allerlei zaken en heeft nog geen tijd gehad om serieus te kijken naar een update van het forum.
Bedankt voor de update, hoor graag als er weer een update is!
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Fijn om te lezen dat jullie dit oppakken, chapeau!
.-
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Inderdaad, goed om te horen!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

xander schreef:De deskop versie is een drama atm. Nog erger dan Feanonline :(
Gewoon een Ad-blocker aanzetten. Ik heb 0 reclame in Firefox, werkt prima.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Goed nieuws!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Kleine update: dinsdag heb ik met Vincent en Vrieskist een videocall gehad. Vrieskist gaat eerst een kopie proberen te maken van dit forum en dat proberen te updaten tot de nieuwste versie van phpBB. Als dat lukt, zou ook het 'echte' forum kunnen volgen. De huidige versie is van rond 2007, dus er moeten wel een flink aantal stappen doorlopen worden...

Zoals jullie wellicht al gezien hebben is Vrieskist nu ook alvast beheerder gemaakt om op de achtergrond ook alvast bij wat zaken te kunnen die hij nodig heeft. Vincent zal hem daarnaast toegang geven tot de platformen die nodig zijn om de updates uit te kunnen voeren. Geen idee hoeveel tijd dit al met al nog in beslag gaat nemen.

Dat is het even voor nu. Zodra ik meer weet/hoor zal ik dat hier delen.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Grote waardering voor een ieder die hierin energie gaat steken. Ik weet uit ervaring dat dit wel eens vele uurtjes kunnen gaan worden. Heel veel succes!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ondertussen zijn de eerste tests uitgevoerd mbt updaten van het phpBB-forum en die zijn hoopvol. Hetgeen betekent dat alle discussies/onderwerpen behouden kunnen worden en we niet helemaal overnieuw hoeven te beginnen!

Het wachten is nu op een geschikt moment waarbij Vincent en Vrieskist een aantal uren nodig hebben om alles om te zetten. Ook de lay-out zal hier en daar wat aangepast geworden, dat zal pas gedaan kunnen worden nadat alles is overgezet.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Verdwijnen dan ook al die vervelende advertenties? Of is het mogelijk dat we een kleine financiële injectie doen zodat het weer een mooi 'clean' forum wordt zonder al die advertenties?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

davp schreef:Verdwijnen dan ook al die vervelende advertenties? Of is het mogelijk dat we een kleine financiële injectie doen zodat het weer een mooi 'clean' forum wordt zonder al die advertenties?
Dit hebben we ook besproken. Het doel is om een advertentievrij forum op te leveren en die dus ook vrij is van vervelende cookie-meldingen. Zodra dit gelukt is, kunnen we kijken naar een kleine crowdfunding zodat Vincent niet alleen de kosten voor dit forum hoeft te dragen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Zojuist hebben we het forum geüpdatet naar de nieuwste versie van PhpBB.

Het SSL certificaat is aangeschaft, maar het activeren voor het forum is nog niet gelukt, dat stond aan de hosting kant niet goed geconfigureerd.
Dit pakt Vincent op met zijn hosting partij en hopelijk kunnen we het dan snel aanzetten.

En de advertenties zijn ook verdwenen als het goed is.
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Sjoch ris oan! 🤩

Na ik weet niet hoeveel jaar zijn we over op de nieuwste versie van phpBB. We gaan vast wat nieuwe functies tegenkomen, het mooiste is natuurlijk dat het forum het nu aardig doet op de telefoon. En er lijkt niks verdwenen van alle forums, berichten en instellingen.

Heel hartelijk dank Vrieskist. Hier zat ik lang tegenaan te hikken, maar jij hebt het gefixt. Top. En Marça voor het samenbrengen.

De komende tijd kunnen we meer stapjes zetten. Met de beveiligde verbinding ben ik bezig, het versturen van mail werkt weer, we kunnen de vormgeving wat opfrissen, een nieuwe banner bovenin, oude aankondigingen opruimen en wat dies meer zij. Suggesties welkom.

Veel plezier hier weer! Net als bij het voetballen zelf hopen we dat oude tijden hier weer een beetje herleven.
Plaats reactie