Forum kuren

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Forum kuren

Berichtdoor Heert-Jan » 08-04-2004 17:56

1 van mij favorieten is het forum, daar klik ik dan ook elke dag zga direct na inloggen op. Uiteraard gaat mijn interesse naar het topic over de reserve 5e klasse, alwaar Damaster het laatste bericht bleek te hebben. Er stond toen niets onder. Een paar seconden later bekijk ik de main page: ik zie dat het topic over de reserve 5e klasse 1 van de 3 topics was, waarin als laatste gepost was. Na te klikken op die link, zie ik nog een aantal nieuwe posts staan. Vreemd: nogmaals via mijn favorieten menu naar het forum: de posts staan er wel, maar er staat nog steeds dat Damaster de laatste post had.

Één en ander lijkt op de kuren in de topics over Groningen-Heerenveen. Ligt dit aan mijn pc of is er meer volk dat hier last van heeft?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Re: Forum kuren

Berichtdoor Freezeman » 08-04-2004 18:23

Heert-Jan schreef: Ligt dit aan mijn pc of is er meer volk dat hier last van heeft?

Ik kom er nooit want ik heb niks met dat topic, maar je hebt gelijk het klopt idd niet helemaal.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Vincent » 08-04-2004 20:50

Ik zal er even naar kijken. Misschien zit het topic vol? Hadden we al eerder zo'n lange?

Was toch al van plan om binnenkort een recente versie van het forum te installeren, misschien verhelpt dat het gedoe.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Caspar » 08-04-2004 20:54

het topic over hattrick heeft 36 pagina's, dus dat zal het niet zijn.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Robert » 16-04-2004 22:51

Ik heb nu hetzelfde probleem in dat topic...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor H-J » 03-06-2004 21:11

Nog een paar kuren: het lukraak topics openen is weer begonnen... :crying:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor SC Heerenveen Fansite » 20-07-2004 03:12

Het forum heeft een upgrade gehad: we zitten nu niet meer in versie 2.0.3 maar in 2.0.10. Uiterlijk is er vooralsnog niet veel veranderd, innerlijk als het goed is wel. Hopelijk zijn de rare problemen de wereld uit. Laat het hier even weten als je nog wat geks tegenkomt.

Later dit jaar komt versie 2.2.0 uit, dan wordt het helemaal leuk hier..
Afbeelding
SC Heerenveen Fansite
http://sc.heerenveen.org/
SC Heerenveen Fansite
Site Admin
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00

Berichtdoor Vincent » 20-07-2004 10:42

Karma modje toegevoegd. Je kunt andere forumleden nu positief of negatief bejegenen via de knopjes plus en min. De totaalscore komt in de berichtenlijst vlak boven de woonplaats te staan, in de vorm van aantal-hulde|aantal-dis. :twisted:
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Jeroen » 20-07-2004 11:53

Klinkt leuk. Gelijk ook maar vaste kolombreedte ingesteld? Ik zit nu iig tegen een behoorlijk smaller forum aan te kijken :)

En waarom kan je maar 1x per halfuur karma uitdelen? Wilde net even een heel topic beoordelen... :twisted:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Vincent » 20-07-2004 12:14

Inderdaad, al is 700 misschien net iets te smal. Maar dit lijkt me wel lekkerder lezen dan zo'n brede lel, ik meen dat Roelof er in een grijs verleden ook eens om gevraagd heeft.

Karma is kostbaar Jeroen, zuinig mee omspringen he ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Freezeman » 20-07-2004 15:59

En nu de karma mod koppelen aan de ads en je gaat binnen lopen Vincent. ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Boegyman (NL) » 20-07-2004 18:35

Vincent schreef:Inderdaad, al is 700 misschien net iets te smal.


Het is nu wel heel erg smal. Volgens mij smaller dan vanmiddag. Aan beide kanten heb ik donkerblauwe vlakken van een centimeter of 5 breedte.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Vincent » 20-07-2004 20:44

Boegyman (NL) schreef:Het is nu wel heel erg smal. Volgens mij smaller dan vanmiddag. Aan beide kanten heb ik donkerblauwe vlakken van een centimeter of 5 breedte.

Dan heb je een flink beeldscherm. Vind je dat vervelend? Ik vind het juist veel fijner lezen als het wat smaller is. Als je het forum via de voorkant van de Fansite opent, komt ie in een venstertje waarin ie precies past. Is dat niet wat? Ik kan hem niet breder maken, dan wordt ie te groot voor de vele mensen die nog 800x600 draaien. Of ik moet hem weer gewoon op volledige breedte zetten. Maar ik ga er niet nog een poll voor openen ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Boegyman (NL) » 20-07-2004 21:16

Nee hoor...gewoon 17" en 1024x768.

De andere php-fora die ik bezoek hebben wel gewoon de normale beeldvullende breedte. Maar het maakt niet zoveel uit hoor. Het is in ieder geval beter dan met van die scroll-balkjes onderin. Maar dat komt meestal alleen maar voor als er grote foto's in een topic wordt geplaatst of hele rare avatars.

Overigens open ik het forum nooit via de fansite omdat ik dan geen werkbalk bovenin heb.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Boegyman (NL) » 30-07-2004 15:43

Vergis ik me nu of is het forum trager geworden de laatste tijd? Het duurt vaak ongeveer 10 seconden voordat ik de inhoud van een topic kan zien.

Ik heb kabelaansluiting en andere php-fora gedragen zich normaal. Geen klacht of zo want ik ben best wel een geduldig mannetje 8)

Gewoon een constatering.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jeroen » 30-07-2004 16:05

Heb hetzelfde. Ook bij het posten duurt het lang.

Misschien als we wat meer op de ads klikken, kunnen de fanmasters een snellere server kopen! 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Uneverwokal1 » 04-09-2004 00:28

Ja inderdaad, forum is niet al te snel, maar wat helemaal irritant is dat er geen
"navigatie" aanwezig is middels" vorige" en "volgende" als je een reactie plaats.
Je moet dan helemaal opnieuw de " topic" in.
Verder is het gebruikersonvriendelijk dat het oudste bericht bovenaan komt, zodat je
vaak pagina's door moet worstelen om je in te leven. Logischer zou zijn dat het nieuwste bericht bovenaan staat zodat je meteen " actueel" in de discussie zit. Je kan dan zelf terug lezen.

Wil je dit instellen alsmede het aantal berichten moet je eerst naar beneden scrollen!
Waarom niet bovenaan deze keuzemogelijkheid.
Logischer is een standaard " alle berichten van 4 weken oud" . Wil je oudere berichten naslaan dan kan dat via onderstaande keuze. hierdoor wordt het forum ook sneller?????
Het land van Johan Cruijff en Abe Lenstra

(Lange F + Baas B)
Avatar gebruiker
Uneverwokal1
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 07-12-2002 02:22
Woonplaats: Stoke City

Berichtdoor Robert » 04-09-2004 11:18

Als je wilt dat ik je stukjes lees moet je niet zo'n afleidende avatar gebruiken :D
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Vincent » 05-09-2004 11:26

Robert H. schreef:Als je wilt dat ik je stukjes lees moet je niet zo'n afleidende avatar gebruiken :D

Die moesten we inderdaad maar even verwijderen. Inhoudelijk is het commentaar wel interessant, ik zal eens kijken of dat helpt om het forum sneller te krijgen. Het zou ook aan onze provider kunnen liggen, daar informeer ik ook even. Ongetwijfeld is ook het verwijderen van oude berichten een optie, maar dat vind ik dan weer zonde.

Qua navigatie lijken me er genoeg mogelijkheden via de diverse links op de pagina's, zoals terug naar het topic na het posten, of links naar andere subfora, overzichten en vorige en volgende topics op een topicpagina.

Het omgekeerd sorteren lijkt me niet zo intuïtief - wij westerlingen zijn toch gewend om van boven naar beneden te lezen. Als je in het forumoverzicht niet op de titel van het topic klikt maar op het pictogrammetje naast de naam van de laatste inzender ga je meteen naar het laatste bericht.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Freezeman » 05-09-2004 11:49

En daar komt bij, als je boven aan begint te lezen, weet je waar iedereen het over heeft.
Volg je het topic regelmatig dan klik je gewoon op de laatste poster.
Draai je de boel om zoals Theo R. Gasmus bedoeld, dan heb je kans dat mensen alleen op de bovenste berichten reageren, en daar wordt het niet altijd duidelijker en overzichtelijker van.

(denk ik)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 05-09-2004 11:59

Is het ook een idee om auto pruning aan te zetten, zal wel helpen in de snelheid. Voor diegenen die het niet weten auto pruning verwijderd topics waar een bepaalde tijd niet meer op is gereageerd, zo kun je de database klein houden wat de prestaties weer ten goede komt.

Het is geen commentaar, gewoon een suggestie
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 05-09-2004 13:13

vlqrt schreef:Is het ook een idee om auto pruning aan te zetten, zal wel helpen in de snelheid. Voor diegenen die het niet weten auto pruning verwijderd topics waar een bepaalde tijd niet meer op is gereageerd, zo kun je de database klein houden wat de prestaties weer ten goede komt.

Het is geen commentaar, gewoon een suggestie


Hmm ik zou het wel jammer vinden als oude discussies zouden verdwijnen. Soms schop ik nog wel eens een oud topic omhoog als dat weer actueel is. Bijvoorbeeld het voorspellingstopic van de eredivisie.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Vincent » 14-10-2004 12:15

Klopt, het forum en de site worden helaas immer trager - met name omdat de database vrij omvangrijk is geworden door het grote aantal berichten op het forum. Ik zou niet graag oude berichten van het forum verwijderen, omdat ik zo'n type niet ben. Tegelijkertijd ken ik forums die nog vele malen groter zijn, en wél naar behoren werken.

Ik heb dus wederom navraag gedaan bij onze provider. Zij meldden dat onze server inmiddels redelijk antiek is, maar wel als eerste op de nominatie staat om vervangen te worden door een topmodelletje. Dat zou deze maand gebeuren - al heb ik dat vaker gehoord.

Ik kijk het nog heel even aan - per 4 november heb ik aanmerkelijk meer tijd te besteden. Mocht het dan nog niet beter zijn geworden, dan heb ik onze nieuwe leverancier al op het oog. Wij bidden u dus nog even om geduld.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Vincent » 20-10-2004 09:28

Eind deze week begint men met het verhuizen van de websites op de server die wij ook gebruiken. Dat betekent dus dat wij ook snel aan de beurt zullen zijn, wellicht in of kort na het weekend, en ook dat de site en het forum dan enige tijd niet bereikbaar zullen zijn.

Maar daarna.. wordt álles beter! ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Frisian Viking » 20-10-2004 10:37

Gaan er ook nog dingen aan de website zelf veranderen???
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Vincent » 20-10-2004 13:33

Niet direct, later misschien wel - daar overleggen we nog over.

Heb je suggesties dan? Mag ook per mail, of in een nieuw topic ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Light house » 21-10-2004 08:15

Klopt, het forum en de site worden helaas immer trager - met name omdat de database vrij omvangrijk is geworden door het grote aantal berichten op het forum. Ik zou niet graag oude berichten van het forum verwijderen, omdat ik zo'n type niet ben. Tegelijkertijd ken ik forums die nog vele malen groter zijn, en wél naar behoren werken.


Is het misschien een idee, om alle gesloten topics van het forum te verwijderen? Men kan hier toch niet meer op reageren en in de meeste gevallen bevatten deze topics alleen maar onzin die niet te verkopen is.
Light house
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 04-08-2004 22:45

Berichtdoor Frisian Viking » 21-10-2004 11:15

Vincent schreef:Niet direct, later misschien wel - daar overleggen we nog over.

Heb je suggesties dan? Mag ook per mail, of in een nieuw topic ;)

Misschien een idee voor een nieuw topic???

'Tips en Suggesties voor website en forum' ofzoiets... :D
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Volgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten