Privé bericht

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Privé bericht

Berichtdoor Harm Jan » 20-04-2004 14:49

Meneer Arnoud snapt klaarblijkelijk het woordje "privé" niet en hier gaan wij hem bij helpen.

Ik niet want ik heb betere dingen te doen.

Trouwens waar staat in de regels (waar staan überhaupt de regels) dat je niet mensen hun adres mag toesturen in een privé bericht?

- Antwoord: Nergens.

Maar dan kun je er toch ook helemaal niet voor gebanned worden?

- Antwoord: Jawel want wij verzinnen regels die de users niet kunnen weten.

Het enigste dat ik kon vinden was in de FAQ:

Ik heb spam of beledigende email gekregen van iemand van dit board!
We vinden het spijtig dit te horen. Het email formulier van dit board heeft een beveiliging om zulke gebruikers op te sporen. Stuur een email naar de board administrator met een volledige copy van de email die je ontvangen hebt, het is heel belangrijk dat deze ook de hoofding bevat (deze geven details van de gebruiker die de email heeft gezonden). Dan kunnen ze aktie ondernemen.


Er staat niets over pb´s maar dit gaat over e-mails en dat is ook een soorte met van privé bericht, er staat dus dat je die moet mailen (of pb´en dus) naar een admin. En dus niet in het wilde weg een topic over openen..

Dus eigenlijk kunnen we stellen dat Arnoud in de fout ging i.p.v. Cross79. Fouten maken is menselijk, gelukkig zijn fouten er om te herstellen.
wie dit leest, is niet blind
Avatar gebruiker
Harm Jan
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 06-06-2003 14:13
Woonplaats: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!

Berichtdoor Vincent » 20-04-2004 15:09

Zucht. Okee, even diep ademhalen.

Het was inderdaad niet netjes van Arnoud om dat privé-bericht op het forum te zetten. Een PB of mail naar ons was beter geweest. Dat hebben we hem ook gemeld. Verder is je belangrijkste stelling dat nergens te vinden is dat in een PB geen adres gestuurd mag worden. Dat is wat al te gemakkelijk.
1. Dat een regel nergens te vinden is, wil niet zeggen dat hij niet nageleefd hoeft te worden. De overtreding die Arnoud volgens jou maakte, is ook nergens terug te vinden en toch struikel je erover.
2. Die FAQ is standaard onderdeel van het forum; daar hebben we niets (of weinig) aan veranderd. We hebben geen zin om alles wat wel en niet mag in de regeltjes te zetten; hier gelden gewoon dezelfde regels als in de gewone maatschappij. Wij verzinnen dus geen regels - we gaan het er pas over hebben als onwillige gebruikers ons daartoe dwingen. Het enige verschil is dat wij op dit forum degenen zijn die bij twijfel beslissen.
3. De ondertoon van het bericht van Cross79 was duidelijk. Of hij zijn dreigement werkelijk ging uitvoeren of niet, boeit niet. Dat hij achteraf over bloemetjes en kaartjes begint te kletsen, tekent voor mij zijn persoonlijkheid volledig - althans, dat deel dat ik via het forum ken. Zijn verbanning (want dat is inderdaad gebeurd) is dan ook niet alleen wegens dit incident.

Maar laten we over dit soort dingen niet te veel uitwijden; het forum begint me alweer veel te veel tijd te kosten. Dat ik continu mijn acties aan het verdedigen ben (ook via MSN) terwijl anderen ze steeds zelf veroorzaken, maakt me een beetje moe en triest. Jij mag ook wel op wat minder slakken zout leggen. Kritiek is best, maar als het de overhand krijgt begin je je eigen forum maar. Bovendien had jij dit ook in een PB kunnen schrijven.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Harm Jan » 21-04-2004 15:34

Vincent schreef:1. Dat een regel nergens te vinden is, wil niet zeggen dat hij niet nageleefd hoeft te worden. De overtreding die Arnoud volgens jou maakte, is ook nergens terug te vinden en toch struikel je erover.

Ik struikel overal over, ik heb niet zulke lange benen. Nu ja ik zal maar terzake komen, Arnoud post een privé bericht om Cross terecht al dan niet in een kwaad daglicht te stellen, daarom dat ik er over struikelde ja.

2. Die FAQ is standaard onderdeel van het forum; daar hebben we niets (of weinig) aan veranderd.

Maar hij is er wel.

We hebben geen zin om alles wat wel en niet mag in de regeltjes te zetten; hier gelden gewoon dezelfde regels als in de gewone maatschappij.

Jammer dat niet iedereen dat weet, niemand kan dat ook weten omdat het nergens staat vermeld.

Wij verzinnen dus geen regels - we gaan het er pas over hebben als onwillige gebruikers ons daartoe dwingen. Het enige verschil is dat wij op dit forum degenen zijn die bij twijfel beslissen.

Ha! Ok.

3. De ondertoon van het bericht van Cross79 was duidelijk. Of hij zijn dreigement werkelijk ging uitvoeren of niet, boeit niet. Dat hij achteraf over bloemetjes en kaartjes begint te kletsen, tekent voor mij zijn persoonlijkheid volledig - althans, dat deel dat ik via het forum ken.


We pakken het pb´tje er eens bij en tot mijn grote verbazing staat er niets van een verbazing staat er niets van een dreigement, of je zou al gaan moeten zeveren op "SEE YA SOON" maar dat kon ook betekenen dat ze elkaar tijdens de huldiging die in Heerenveen word gehouden ter ere van Foppe verwachten te zien.

Zijn verbanning (want dat is inderdaad gebeurd) is dan ook niet alleen wegens dit incident.


Niet alleen wegens dit incident?

Maar waarom had hij dan nog niet eerder geel, 2x geel is immers rood, als 1x geel rood zou zijn, zou ik ook gebanned zijn. En een eerste waarschuwing is geel, of het kan ook zo zijn dat hij nooit is gecorrigeerd en dus nooit heeft kunnen weten tot hoever hij had kunnen doorgaan.

Maar laten we over dit soort dingen niet te veel uitwijden; het forum begint me alweer veel te veel tijd te kosten.

En toch zie je nog tijd om mensen te bannen.

Dat ik continu mijn acties aan het verdedigen ben (ook via MSN) terwijl anderen ze steeds zelf veroorzaken, maakt me een beetje moe en triest.

Dat noemen ze consequenties van je handelen, heel gewoon hoor als admin c.q. moderator.

Jij mag ook wel op wat minder slakken zout leggen. Kritiek is best, maar als het de overhand krijgt begin je je eigen forum maar. Bovendien had jij dit ook in een PB kunnen schrijven.


Neeuh Arnoud mocht het ook, dus mag ik het ook. Oh ja ik heb een eigen forum, waar we wel duidelijke regels hebben en niet in het wilde weg bannen, en waar iedereen een 2e kans krijgt. Nadat hij voor 2 week is gebanned.
wie dit leest, is niet blind
Avatar gebruiker
Harm Jan
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 06-06-2003 14:13
Woonplaats: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!


Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron