Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor vlqrt » 11-07-2005 10:11

Jeroen schreef:Met je eens 1920... maar het is lastig om het echt aan te pakken, of ik zou bijvoorbeeld oneliners moeten gaan verwijderen maar dat is een dagtaak, zoveel wordt er gepost.


Dan moet je er meer mods bijnemen :wink:
of je moet eerder gele kaarten uitdelen
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Roelof » 11-07-2005 11:13

Er zijn weer een paar kinderen bijgekomen. Dan daalt het niveau weer even, moet er weer wat van gezegd worden, wordt er misschien iemand geblokt, en dan beginnen we weer van voren.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Feanfan84 » 11-07-2005 12:00

Ja, maar dat hou je altijd, je kunt dat moeilijk tegenhouden. Sommigen hier die nieuw zijn hebben misschien eerst wel een tijdje gepost op voetbalzone.nl, niet gek dus dat het niveau van diegenen niet al te hoog is. Maar naarmate de tijd vordert gaat het niveau bij de meeste nieuwelingen wel omhoog, en de mensen waar het niveau op voetbalzone peil blijft steken, die haken hier vanzelf wel weer af.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor vlqrt » 11-07-2005 12:36

Persoonlijk ken ik voetbalzone of haar niveau niet, maar ik ben het met je eens dat sommige mensen hun leven beteren en nuttige forumleden worden. Als voorbeeld zou ik Lipton willen noemen, ooit de personificatie van de niveauloze forumbezoekers en tegenwoordig zie ik nagenoeg geen slechte bijdragen meer van hem.

Toch denk ik dat het niet onverstandig is meer mod's aan te stellen of harder op te treden tegen slechte posts. Ik heb de regels er nog een keer op nageslagen en die zijn heel duidelijk. Als ze nu ook nog eens gecontroleerd worden dan wordt het niveau misschien wat hoger en is het misschien ook afgelopen met die eindeloze je doet het niet goed posts.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 11-07-2005 12:48

Tja wij gaan nog altijd een beetje van het goede in de mens uit, en om een soort dictatuur te gaan voeren hier lijkt me de sfeer ook niet ten goede komen. Het is jarenlang goed gegaan en dat moet toch ook zo kunnen blijven, zonder extreme maatregelen?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Riepko » 11-07-2005 13:00

Op zich is dat wel de instelling waar ik me in kan vinden, maar ik vind het forum de laatste tijd niet echt interressant om te volgen. Het is zoeken naar de namen of plaatjes van mensen die (vaak) iets zinnigs te melden hebben en de overige 80 procent kun je overslaan. Ik vind dat er vaak (vaker) posts zonder inhoud zijn te vinden, helaas maar al te vaak gevolgd door even nutteloze one-liner-reacties (van niet moderaters nota bene!)met smileys als deze: :blbl:, waarin het ongenoegen over de voorgaande post wordt geuit.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Riepko
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:11
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Squerrel » 11-07-2005 13:16

Die waren voornamelijk van mij Riepko, ik voel me in ieder geval aangesproken en ik ben er ook op aangesproken. Ik zal mijn leven beteren en deze posts achterwege laten alhoewel ik erbij blijf dat er heel veel onzin wordt gepost maar er iedere keer weer op reageren is ook onzin ( dom misschien wel :mrgreen: ).
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Jeroen » 11-07-2005 13:17

Klopt Riepko, er is veel kaf tussen het koren. Maar bedenk wel dat het zomertijd is, de kinderen hebben vakantie en zitten dus continu op internet, en er wordt niet gevoetbald.

Volgens mij hebben we elke zomer deze discussie, omdat er nauwelijks serieuze onderwerpen zijn om over de praten, wordt er wat geouwehoerd.

edit: goed bezig Squerrel.. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Bijker » 11-07-2005 13:55

Misschien heeft het een beetje te maken met de schoolvakanties....zomerstop....
Als het seizoen begonnen is, dan haken dat soort mensen wel weer af...

(ik ga ook maar op vakantie....zie net dat deze tekst al was toegevoegd, in een andere vorm....). :urgs:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Makkum8 » 18-07-2005 19:05

Ik ben sinds april ongeveer actief op het forum en ik moet zeggen dat ik het niveau van dit forum heel aardig vind. In het verleden las ik weleens mee op forums van andere clubs w.o. die van AZ. Jullie willen niet weten wat voor onzin daar op geuit wordt, echt bizar! Het is wel zo dat de laatste weken er weinig spectaculaire "dingen" en/of uitspraken te vinden zijn op het forum. Dat zal inderdaad vast wel met de zomerstop te maken hebben. We zullen zien of dat zometeen gaat veranderen als het seizoen gaat beginnen, ik heb er in ieder geval veel zin in. Overigens denk ik dat ik mijn "plaats" als nieuwkomer op het forum wel weet. Ik zal proberen zoveel mogelijk de spelregels na te leven. Als ik deze in jullie ogen overtreedt waarschuw me dan even, ik vind het uitdelen van gele en rode kaarten een beetje flauw (al zal dat soms weleens nodig zijn geweest).
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor michel » 01-11-2005 11:35

casparD schreef:Even een topic kick.

Naar mijn mening is de kwaliteit van het forum er de afgelopen 3 maanden flink op vooruit gegaan. Hulde!


Bij deze nog even een topic-kick, heb het idee dat het weer mis aan het gaan is.
ideetje om dit weer even te lezen?: http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?t=27

Moderators zijn al een paar weken niet meer te bekennen (alleen Vincent wel gezien). Geen
idee wat daar de achterliggende reden van is (en dat gaat me verder ook geen zak aan
natuurlijk). Maar ik zie ook veel gefrustreerde berichten voorbij komen over de manier van
posten, dat zegt al genoeg eigenlijk.
Misschien een ideetje om iets meer in de geest van bovenstaande link te gaan posten?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor André » 01-11-2005 11:50

En de betreffende personen via een pb er op wijzen heeft ook al geen zin meer..
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Joho » 01-11-2005 12:11

michel schreef:
casparD schreef:Even een topic kick.

Naar mijn mening is de kwaliteit van het forum er de afgelopen 3 maanden flink op vooruit gegaan. Hulde!


Bij deze nog even een topic-kick, heb het idee dat het weer mis aan het gaan is.
ideetje om dit weer even te lezen?: http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?t=27

Moderators zijn al een paar weken niet meer te bekennen (alleen Vincent wel gezien). Geen
idee wat daar de achterliggende reden van is (en dat gaat me verder ook geen zak aan
natuurlijk). Maar ik zie ook veel gefrustreerde berichten voorbij komen over de manier van
posten, dat zegt al genoeg eigenlijk.
Misschien een ideetje om iets meer in de geest van bovenstaande link te gaan posten?


Is het niet zo dat er op de site van Nieuw Noord een forum gekomen is? Ik heb het idee dat men daar naar verhuisd is om op niveau te kunnen discuseren zonder al te veel tegenspraak van koffiekanners.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Squerrel » 01-11-2005 12:14

Gedeeltelijk waar Joho maar het gaat mij niet om de koffiekanners maar om AL DIE KLEINE KOTERS die dit forum verpesten. Dit is overigens al maanden zo, schijtziek word je ervan. Ik zeg dan dit forum ook de groeten.

Het het wel gezien hier.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor michel » 01-11-2005 12:19

Is het niet zo dat er op de site van Nieuw Noord een forum gekomen is? Ik heb het idee dat men daar naar verhuisd is om op niveau te kunnen discuseren zonder al te veel tegenspraak van koffiekanners.


allemaal leuk en aardig maar het gaat me er niet om wie er hier niet posten maar juist om
degene die dit wél doen. Als ik die 'regels' lees die gelden voor het forum híer dan hoef je
maar een willekeurig topic te openen en alle regels worden daar overtreden. En dat levert
bij veel mensen veel frustraties op, vandaar deze verhoogde staat van attentie.

Ik zeg dan dit forum ook de groeten.
Het het wel gezien hier.


Want dan gebeuren dit soort dingen dus en dat zou zonde zijn van het forum.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Joho » 01-11-2005 12:43

Squerrel schreef:Gedeeltelijk waar Joho maar het gaat mij niet om de koffiekanners maar om AL DIE KLEINE KOTERS die dit forum verpesten. Dit is overigens al maanden zo, schijtziek word je ervan. Ik zeg dan dit forum ook de groeten.

Het het wel gezien hier.


Ok dat is een nadeel klopt hier. Maar het nadeel van een Nieuw Noord forum is natuurlijk dat je lid moet zijn van Nieuw Noord. Dit brengt met zich mee dat men veelal dezelfde mening zal hebben over een aantal zaken. Dus niet een echt discussieforum, maar meer een onderonsje tussen min of meer gelijk denkenden.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Forza » 01-11-2005 12:54

Yep, en dit forum is zo langzamerhand een hele grote chatbox voor BrEeZaH-pubers. 't Zal wel met leeftijd te maken hebben, maar ik lees die slowchat-topics niet eens meer.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor vlqrt » 01-11-2005 13:04

Ik moet idd zeggen dat ik een aantal topics al niet eens meer lees, omdat er zo veel onzin wordt gepost. Wedstrijdtopics zijn voor de wedstrijd eigenlijk niet eens de moeite meer waard, de discussies over spelers zijn constant off-topic en staan vol met spelers die onhaalbaar/ongewild zijn.

De mensen die 'vroeger' veel posten zijn grotendeels verdwenen en vervangen door een horde kinderen zonder voetbalkennis en/of BrEeZaH taal.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor JeroenB » 01-11-2005 13:37

ik vind dat de beheerders veel strakker moeten re(a)geren, erger me al maanden dood aan het teruglopende niveau, maar hier kan iedereen wel over zeuren, het zijn de beheerders die in moeten (en vooral kunnen) grijpen.

Zodra er teveel geslowchat wordt gelijk verwijderen, onzindiscussies afkappen, offtopics verwijderen, etc. etc.

Maar goed, wie ben ik ? ;)
Er is maar 1 nummer 1 en dat is nummer 14
JeroenB
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:46

Berichtdoor Bliksem » 01-11-2005 14:00

JeroenB schreef:
Maar goed, wie ben ik ? ;)


:mrgreen:
Bliksem
Selectiespeler
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:29
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jeroen » 02-11-2005 09:42

JeroenB schreef:Maar goed, wie ben ik ? ;)


Hoi Balkie! :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Eastermar » 02-11-2005 14:11

ik vind dat de beheerders veel strakker moeten re(a)geren, erger me al maanden dood aan het teruglopende niveau, maar hier kan iedereen wel over zeuren, het zijn de beheerders die in moeten (en vooral kunnen) grijpen.

Ondanks dat dit gepost is door een Grunn-supporter ben ik het wel met hem eens. Het forum moet snel veranderen anders ben ik weg. Wat dat betreft is het NN-forum een uitkomst.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Jeroen » 02-11-2005 14:18

We zullen het eens in de groep gooien. Het klopt dat we het alweer een tijdje laten aanmod(d)ere(re)n.

Feit is dat het een dagtaak wordt, en als we echt iets willen veranderen het dan ook rigoreus moet, en daarbij zullen harde maatregelen moeten volgen. Strak er bovenop zitten, bans uitdelen, posts verwijderen etc.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Poenkt » 02-11-2005 14:19

vlqrt schreef:De mensen die 'vroeger' veel posten zijn grotendeels verdwenen en vervangen door een horde kinderen zonder voetbalkennis en/of BrEeZaH taal.


Helemaal mee eens!!
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Fotze » 02-11-2005 17:22

Jeroen schreef:en daarbij zullen harde maatregelen moeten volgen. Strak er bovenop zitten, bans uitdelen, posts verwijderen etc.


Zolang Aaron zijn verhalen kwijt mag, ben ik het helemaal met je eens!
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor vlqrt » 02-11-2005 17:24

Aaron heeft toch dispensatie gekregen voor alle fatsoensnormen in het algemeen :wink:
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor FeanFanForLife » 09-11-2005 14:32

Poenkt schreef:
vlqrt schreef:De mensen die 'vroeger' veel posten zijn grotendeels verdwenen en vervangen door een horde kinderen zonder voetbalkennis en/of BrEeZaH taal.


Helemaal mee eens!!


Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Alleen ik ben zelf ook nog niet zo oud (17 jaar) maar vindt dat ik toch wel redelijk normaal post. Ik gebruik in ieder geval geen breezer taal , wat ik sowieso vreselijk vindt. En reageer eigenlijk alleen als ik het echt nodig vindt. Ja tuurlijk geef ik ook wel 'n reactie zoals, Ja , eigenlijk ben ik 't r ook mee eens. Maar dat vindt ik niet onder forumvervuiling vallen. Wat ik wel heel erg vindt, en me dood aan erger is breezer taal. Dat is zooo lelijk, en ook nog's heel vervelend te lezen. Dat zou van mij ook wel verboden mogen worden!
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Fotze » 09-11-2005 14:35

Betty schreef: Alleen ik ben zelf ook nog niet zo oud (17 jaar) maar vindt dat ik toch wel redelijk normaal post.


Ik zou willen dat er meer mensen van die leeftijd op jou manier gingen posten Betty.
(denk alleen even om je -dt :wink: )
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor michel » 09-11-2005 14:36

Fotze, als ik jou was zou ik even uit dit topic wegblijven op het moment :lol:
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Niels » 09-11-2005 14:38

denk alleen even om je -dt


Hoe ging dat gisteren bij jou eigenlijk Fotze? 8)

Wat betreft het forumvervuilen: het fanmasterteam is druk bezig de juiste en de te volgen strategie te bepalen!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten