Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor H-J » 04-03-2005 08:38

Lipton schreef:Ik ben maar een paar keer in de chatbox geweest, maar ik zat iig niet helemaal doelloos in die topic te posten dat rose de bal van de voet liet slingeren of dat de buurvrouw van sikora aan het warm lopen was.

Op zich heb je gelijk, mooi ook dat je TOEN niet spamde..

Lipton schreef:Over de radio gesproken, ik kan me nog herinneren dat Radio 1 veel langzamer was dan Omrop Fryslan met de wedstrijd tegen Zagreb.

Om vervolgens weer over te gaan naar opmerkingen uit de categorie van de eerste quote, misschien zelfs nóg doellozer.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Skip » 06-03-2005 22:06

Ik heb t idee dat het niveau van de posts op dit forum de laatste tijd wat naar beneden is gegaan, met name door de inzendingen van de nieuwste forummers. Deze forummers bedoelen het natuurlijk ook allemaal goed, maar ik vind t zelf niet zo interessant. Kijk bijv. eens bij het topic stadionsongs, komt allemaal wat kneuterig op mij over. Ik vind zelf op dit forum geruchten, nieuws, sfeer- en wedstrijdverslagen en discussies over stellingen het leukst.

Of ben ik hier aan t zeuren?! Wat is jullie mening?
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Berichtdoor Jesper » 06-03-2005 22:19

Ik voel me hierbij aangesproken omdat ik hier nog niet zolang ben, zeg maar wat ik niet goed en ik pas me aan.
Wat?
Jesper
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Johnny '86 » 06-03-2005 22:36

Ik heb t idee dat het niveau van de posts op dit forum de laatste tijd wat naar beneden is gegaan, met name door de inzendingen van de nieuwste forummers. Deze forummers bedoelen het natuurlijk ook allemaal goed, maar ik vind t zelf niet zo interessant. Kijk bijv. eens bij het topic stadionsongs, komt allemaal wat kneuterig op mij over. Ik vind zelf op dit forum geruchten, nieuws, sfeer- en wedstrijdverslagen en discussies over stellingen het leukst.

Of ben ik hier aan t zeuren?! Wat is jullie mening?

Je zeurt niet, ben het met je eens...Solution?

Ik voel me hierbij aangesproken omdat ik hier nog niet zolang ben, zeg maar wat ik niet goed en ik pas me aan.

Lees je eigen zin...zo nu en dan woorden verkeerd spellen of woorden vergeten enz. kan gebeuren. Maar als er nog 5-10 andere gasten zijn die dat ook constant doen...dan wordt het irritant :cry:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Chilly » 06-03-2005 23:13

Onderstaande ff uit de statestieken van het forum geplukt:



Naam Woonplaats Aanmelddatum Aantal Posts
Lipton Blija 25-12-2003 1088


Zegt wel genoeg denk ik.
Chilly
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:24
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor montana » 07-03-2005 00:00

Het is veelal gezegt door anderen, maar ik wil graag toch een aantal dingen kwijt.

De afgelopen maanden wordt de forumvervuiling steeds erger en ik irriteer mij mateloos aan een aantal (waarschijnlijk) jonge/nieuwe forumgebruikers. Misschien komt het door het enthousiasme van velen deze mensen, maar het forum wordt gewoon vaak misbruikt en het lijkt een wedstrijd te worden wie het meest kan posten! Ik geneer me vaak dood om sommige posts en ik wil ook niet aan denken aan vele mensen van andere clubs die een kijkje komen nemen op het forum, want die zullen zich dood lachen!!!
Wat ik vaak merk is dat als er een goed topic wordt gestart er een leuke discussie/gesprek op gang komt, dat na een tijdje wordt "verkracht" door een aantal dezelfde personen. Dit gebeurd met een tig aantal topics. Het "Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)" is een goed voorbeeld daarvan. In het begin las ik dit topic graag (en misschien zelfs wel een beetje trots), maar als ik de laatste bladzijden lees gaan mijn rugharen rechtovereind staan van de schaamte (op enkele posts uitgezonderd!!!). Er wordt bijna alleen maar dom gepraat alsof het een chatbox is. De ene one-liner volgt op de andere en er wordt volgens mij alleen maar gekeken naar de topic titel als aanleiding voor een post (in plaats van het hele topic eerst door te lezen).

Ik denk dat de meesten gewoon hun plaats niet kennen op het forum. Ik ken mijn plaats wel. Bij wedstrijden waar ik niet ben geweest zal ik ook (bijna) niet reageren en dingen die me niet interesseren daar reageer ik niet op (recent voorbeeld: A. zegt in het
"Flyers in de play-offs" topic dat hij/zij niet naar die ijshockeywedstrijd gaat en dat hij/zij ijshockey een rare sport vind. Mijn advies: hou dan gewoon je bek gast.)
Ik ben er helaas niet elke (uit)wedstrijd bij en ik ken veel mensen van het forum niet persoonlijk, maar ik ken mijn plaats hier op het forum. En daarom stel ik (althans dat probeer ik) mij enigszins terughoudend op. En dat zouden velen ook moeten doen. Respecteer de genen die jaren "meedraaien" en die zich actief inzetten voor de club /supporters en stel je bescheiden op tegenover hen en in zijn algemeenheid op het forum. Lees eens wat vaker gewoon de berichten van anderen en vraag jezelf af of je echt wel iets hebt toe te voegen aan een topic en denk dan eens na over de inhoud daarvan! Een voorbeeld van iemand die zijn plaats kennelijk niet kent is degene die bij het "Groundhopping" topic durfte posten dat hij of zij naar maar liefst 5 stadions is afgereisd.

Begrijp me niet verkeerd, want natuurlijk mag iedereen discussiëren op het forum, maar hou het daar ook zoveel mogelijk bij.
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor Johnny '86 » 07-03-2005 00:14

montana schreef:Een voorbeeld van iemand die zijn plaats kennelijk niet kent is degene die bij het "Groundhopping" topic durfte posten dat hij of zij naar maar liefst 5 stadions is afgereisd.


Ben het met je vorige verhaal eens, behalve dit laatste...ik ben inderdaard nog maar in 4 stadions geweest. Ik ben daar bepaald niet trots op, maar het topic was genaamd "In welke stadions ben jij geweest?". In plaats van wat schijterig helemaal niets te posten en zo te verbergen dat ik nergens kom, post ik daar gewoon eerlijk dat ik (nog) nergens ben geweest. Dan weten jullie dan maar weer, daarvoor is een dergelijk topic er toch? En als de topicstarter alleen op 'echte' groundhoppers doelde, had hij dat wel aangegeven in zijn opening!?

edit: You were right Arnoud, zo beter? 8)
Laatst bijgewerkt door Johnny '86 op 07-03-2005 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Arnoud » 07-03-2005 09:39

Forumvervuiling is ondermeer het maar doelloos quoten van posts. Haal het zinnetje er uit waar je op reageert en basta. Hierboven staat een prachtig voorbeeld :blbl:

Ziet er aanzienlijk overzichtelijker uit Fluffy :D
Laatst bijgewerkt door Arnoud op 07-03-2005 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Klaas Pier » 07-03-2005 15:13

Nieuwe gebruikers, oneliners en andere vervuiling zullen best een probleem zijn, maar eerlijk gezegd erger ik me meer aan de reacties hierop. Veel "ervaren gebruikers" reageren vaak erg nors en geprikkeld wanneer iemand een forumregel overtreed. Waarom dit niet gewoon aan de moderators overlaten in een persoonlijk bericht? Ik hoef en wil dat allemaal liever niet lezen.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor vlqrt » 07-03-2005 17:01

Ik moet idd toegeven dat ik ook enkele topics al niet meer open, gewoonweg omdat ik geen zin heb om me door 40 one-liners te worstelen voordat er een serieuze reactie komt.

Wedstrijd topics vind ik ook zo'n voorbeeld, tijdens de wedstrijd is het niet erg constructief om te melden dat we 1-0 voor staan. Iedereen heeft teletekst (of in ieder geval internet) en kan zo zien dat het 1-0 is. Misschien is tijdens de wedstrijd msn, of de abelenstra.com chatbox een betere optie.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jesper » 07-03-2005 17:07

Ik denk dat ik ook bij de forumvervuilers zit want, ik heb veels te veel berichten neer gezet in de tijd dat ik er nu ben.
Ik zal me inhouden.
Het spijt me! :grmbl:
Wat?
Jesper
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Forza S C H » 07-03-2005 19:50

Dat kun je we zeggen 71 berichten in 5 dagen
Forza S C H
 

Berichtdoor Robert » 07-03-2005 20:43

Zoeits kan denk ik alleen maar opgelost worden door desbetreffende posts continu te verwijderen, iets wat ik overigens helaas niet snel zie gebeuren...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor HV ON TOUR » 07-03-2005 20:45

Robert schreef:Zoeits kan denk ik alleen maar opgelost worden door desbetreffende posts continu te verwijderen, iets wat ik overigens helaas niet snel zie gebeuren...


Tsja, de fanmasters hebben vast niets beters te doen..........
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor Robert » 07-03-2005 20:48

HV ON TOUR schreef:
Robert schreef:Zoeits kan denk ik alleen maar opgelost worden door desbetreffende posts continu te verwijderen, iets wat ik overigens helaas niet snel zie gebeuren...


Tsja, de fanmasters hebben vast niets beters te doen..........
Wat wil je daar mee zeggen? Ik snap het beleid van Vincent en cs. wel (houden zich goed gedeisd en grijpen pas in als het echt nodig), en daar is op zich niks mis mee, maar wanneer je zoiets wil aanpakken lijkt me dat de juiste manier.. En als ze wel wat beters te doen hebben, moeten ze maar overwegen zo'n functie neer te leggen....
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor HV ON TOUR » 07-03-2005 20:55

Wat ik daarmee wil zeggen, lijkt mij wel duidelijk. De fanmasters stoppen er al meer dan genoeg tijd in. Als ze dan ook nog alle nietszeggende posts moeten verwijderen hebben ze aan 24 uur per dag niet genoeg. Het is m.i. gewoon de verantwoording van de mensen zelf! En laat ik maar niet op jouw laatste zin reageren, dat zullen de fanmasters zelf wel doen........ :urgs:
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor vlqrt » 07-03-2005 21:21

Robert schreef:
HV ON TOUR schreef:
Robert schreef:...

En als ze wel wat beters te doen hebben, moeten ze maar overwegen zo'n functie neer te leggen....

Deze Jongens hebben ook een gewoon sociaal leven en doen dit helemaal vrijwillig ... waarschijnlijk leveren ze zelfs wat in op de serverkosten en dergelijke. Dus tenzij je de boel wilt overnemen en 24/7 wilt gaan modden vind ik dat je een beetje overtrokken reageerd. Als ze nog een mod nodig hebben wil ik best modden, moet alleen wel waarschuwen dat ik nogal snel last heb van een power-trip :bfriend:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Robert » 07-03-2005 21:53

Mijn opmerking komt blijkbaar niet helemaal goed over, ik wil dan ook geen enkele moderator tegen het (zere) been schoppen. Ik vind dat een moderator taak op een forum als deze best wel wat tijd mag kosten. Het moet absoluut geen dagtaak worden, maar ik denk niet dat je een geschikte moderator bent wanneer je het forum maar 1 keer per week (ik roep maar wat) bezoekt.

En het verwijderen van niets zeggend posts hoeft volgens mij ook niet zo heel veel tijd te kosten...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Jesper » 07-03-2005 22:28

Ik post de komende weken wel heel weinig!

Ik sta er volledig achter dat ik iets te enthousiast ben geweest!!
Wat?
Jesper
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Caspar » 07-03-2005 23:23

Het gaat er niet om of je veel of weinig post. Zolang je posts maar inhoud hebben, en echt iets toevoegen aan een topic. Zoals Montana eerder op deze pagina terecht opmerkt; veel mensen kennen hun plaats niet op het forum. Opzich maakt dit niet zoveel uit, alleen in combinatie met de vele naïeve, vaak weinig toevoegende posts, wekt dit veel irritatie op.

Het is wel vaker gezegt. Maar kijk nou voordat je post er nog eens goed naar:
- Voegt dit wat toe?
- Hoe zal het door anderen opgevat worden?
- Wat is mijn plaats binnen het geheel? (kan ik over sfeer gaan lopen zeiken terwijl ik nog nooit bij een wedstrijd ben geweest en de situatie niet ken?)
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Jeroen » 08-03-2005 03:02

CasparD slaat de spijker op zijn kop. Nadenken voor je wat post zou heel wat ergernis schelen.

Ten tweede gaat het eventueel verwijderen van onzinnige posts wel degelijk veel tijd kosten, aangezien het er nogal veel zijn de laatste tijd. Vervolgens moeten de reacties op die onzinnige posts weer verwijderd worden etc. etc.

Van onze kant hoeft er in de nabije toekomst op zich weinig actie verwacht te worden behalve het sluiten van dubbele topics (wat soms al gezeik genoeg oplevert...), tenzij er echt behoefte aan is, EN er goede voorstellen komen met wat te doen...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Evert Santegoeds » 08-03-2005 14:42

Groeten het roze konijn!

Afbeelding
Evert Santegoeds
 

Berichtdoor Forza S C H » 08-03-2005 14:47

HOU TOCH OP MET DIE RECLAME :!: :!:

Kun je die vent niet verwijderen :?:
Forza S C H
 

Berichtdoor Jeroen » 08-03-2005 14:48

En daar is ie dan... de ban. Slechte timing, sukkel!

(voor de goede orde, in elk subforum werd een topic met een banner van Privé geopend)
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 08-03-2005 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Joho » 08-03-2005 14:50

Donder op met die reclame over dat ongelooflijk sneue blad. Wat mij betreft bereik je alleen maar het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken. SUKKEL
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor dekoning » 08-03-2005 15:02

Jongens, laat je nou niet door "Evert Santegoeds" op de kast jagen, dat is nou net wat hij wil bereiken.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Glick » 08-03-2005 15:04

heb ik net de prive gekocht.. :lol:
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Heerenveen in mijn hart » 08-03-2005 16:12

Begint de forumvervuiling weer.

Het gaat hier om Forumvervuiling en dan gaan we weer met zijn allen over de Prive hebben.
Ik heb de prive ook maar ga ik dat zeggen in dit topic?(nu wel dan,maar goed)
Als iedereen zich nou gewoon niet stoort aan iemand dan hebben die gasten ook geen plezier.

Dus gewoon reageren op de ´goede´ posts en die sukkeltjes die het EXPRES verpesten links laten liggen.
Ik zelf post ook niet altijd goed,maar ik ga geen topics expres verpesten.

Maar je hebt hier ook wat mensen rondlopen die expres een 2e NickName gaan aanmaken, alleen maar om Rotzooi te trappen.
Kijk, ik heb ook een tweede NN,maar dat is juist om te voorkomen dat er verkeerd op me gereageerd word.

Dus als iemand expres een dom antwoord geeft,links laten liggen die gasten.
Maar als iemand het per ongeluk doet(nieuw,te enthousiast) dan helpen door te zeggen wat degene fout doet.Daar help je iedereen mee.En is iedereen weer blij en tevreden.
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 07-08-2004 01:15
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jesper » 08-03-2005 17:35

Nou ben ik op dit moment de grootste forumvervuiler maar dan moet je ook eens naar anderen kijken!!
Zoals dat bericht van Glick 2 posts naar boven, dat voegt toch ook helemaal niets toe!!
Of ben ik nou gek??
Wat?
Jesper
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Johnny '86 » 08-03-2005 17:38

Of ben ik nou gek??

Gek niet, maar gevoel voor humor heb je nog niet :wink:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten