Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor ''Pippi'' Nilsson » 29-01-2006 16:44

Kan er ook iets worden gedaan tegen die grote Avatars, die bij je naam staan, wanneer je post etc. Lijk niet mooi(mijn mening).
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
Avatar gebruiker
''Pippi'' Nilsson
Selectiespeler
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 07-08-2005 14:12

Berichtdoor Jazzy F. » 30-01-2006 10:26

Zoals die van jou :roll:
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Berichtdoor Onedayflyer » 30-01-2006 11:06

ATKS schreef:Zoals die van jou :roll:


Die is wel goed.

Overigens wel een goed idee, sommige avatars rekken het forum uit elkaar!
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Freezeman » 30-01-2006 11:11

Als we dan toch bezig zijn, maak dan ook een einde aan die bewegende dingen.
Thuis geeft het niet maar op andere computers geeft het een boel vertraging en vooral irritatie.
En dan de mensen die iedere week of dag een nieuwe denken te moeten nemen, het is hier geen MSN.
Neem een eigen (persoonlijke) avatar en laat het staan zou ik zeggen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor JeroenDeBoer » 03-02-2006 12:28

Gezeik en off-topic gelul heb je op elk forum. Maakt het mijn inziens alleen maar leuker.
JeroenDeBoer
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27-01-2004 17:08

Berichtdoor vlqrt » 03-02-2006 12:32

Dan kun je prima naar Voetbalzone :mrgreen:
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor JeroenDeBoer » 03-02-2006 14:04

vlqrt schreef:Dan kun je prima naar Voetbalzone :mrgreen:


In discussie gaan met supporters van andere clubs is zo verschrikkelijk zinloos! :mrgreen:
JeroenDeBoer
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27-01-2004 17:08

Berichtdoor Force » 08-02-2006 22:24

Het is al heel erg vaak genoemd, maar het blijft super ergelijk; Dat gechat in het wedstrijdtopic! Als er word gescoord, word het gelijk 3x gemeld in het topic, terwijl de gemiddelde nederlander zelf ook wel even op teletext kan kijken. En daarna ook nog eens de kansen gaan beschrijven, om dood te ergeren.
Misschien is het een idee, om daar eens iets tegen te doen of voor de forumgebruikers ermee op te houden!
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Berichtdoor feanfans » 09-02-2006 11:32

Force schreef:Het is al heel erg vaak genoemd, maar het blijft super ergelijk; Dat gechat in het wedstrijdtopic! Als er word gescoord, word het gelijk 3x gemeld in het topic, terwijl de gemiddelde nederlander zelf ook wel even op teletext kan kijken. En daarna ook nog eens de kansen gaan beschrijven, om dood te ergeren.
Misschien is het een idee, om daar eens iets tegen te doen of voor de forumgebruikers ermee op te houden!


iedere keer gewoon even een link leggen naar de chat
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor Il prima Capo! » 01-03-2006 23:50

Wat een onzin zeg, om de twee veel besproken topics te sluiten. Ik ben het denk ik zo goed als nooit oneens met de moderators, maar ik merk de laatste tijd iets te veel machtsuitingen. Deze discussie bleef doorgaan, omdat de discussie leuk blijft. Mensen willen er blijkbaar in ieder geval op reageren en ik vind het een beetje machtswellustig om de topics dan beide te sluiten. Nu ontneem je mensen de kans om een reactie te geven. Als je die dan daarna onzin vindt, dan verwijder je hem maar. Ik had gup graag nog willen uitleggen hoe ik zijn reactie zie. Beetje kansloos... Eigenlijk moet het om worden gedraaid.

(ik trek je slecht Jeroen )
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Johnny '86 » 01-03-2006 23:57

Deze discussie bleef doorgaan, omdat de discussie leuk blijft.

Wat is er leuk aan om een discussie voor de 482e keer te houden? Ik ben blij dat die topics zo vroeg worden gesloten want het draait A-L-T-I-J-D op hetzelfde uit...leuk? Vind het prima zo.

Ik had gup graag nog willen uitleggen hoe ik zijn reactie zie.

Wat zul jij dan blij zijn met het PB-systeem. Succes!
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor vlqrt » 02-03-2006 00:23

Ik wil hier wel even op reageren, ook al heb ik me bewust niet met de NN/vak10 discussie bemoeid.

Het probleem met deze discussie is dat deze tot in eeuwigheid kan worden gevoerd. Dit ligt hem volgens mij in twee dingen:

Ten eerste is men te koppig (aan beide kanten) om toe te geven dat er iets mis is met de beleving van henzelf. Daardoor bllijven dezelfde argumenten de revue passeren en is de discussie na een pagina of twee een parodie van zichzelf.

Ten tweede is de emotie van de supporter in het geding en men gaat op de man spelen. Wanneer een topic vol staat met verwensingen en typeringen van mensen die ronduit beledigend zijn dan is voor ons de maat vol. Als er problemen zijn vecht je dat uit per Pb, maar daar val je de rest niet mee lastig.

Iedereen komt hier voor zijn/haar plezier en we hebben een aantal beheerders en fanmasters die er voor proberen te zorgen dat dit ook kan. Deze topics hebben een negatieve invloed op de algehele sfeer en beginnen vroeg of laat ook nog eens vele andere onderwerpen te beinvloeden. De meeste argumenten zijn nu de revue we; gepasseerd en ik heb niet het idee dat het openhouden van het topic tot veel meer goeds zal leiden. Het enige waarvoor de topics op dit moment nog 'goed' waren was ordinair gescheld en het herhalen van argumenten die al tig maal de revue zijn gepasseerd.

Dit is de reden dat ik denk dat het goed is dat de topics zijn gesloten. Wil je de discussie voortzetten dan kan dat, maar dat zul je dan per Pb/msn/mail moeten doen. Persoonlijk hoeft er voor mij voorlopig geen pro/anti NN topic meer geopend te worden, al zal ik niet als een machtswellusteling deze topics direct dicht gooien. Zodra er bewezen kan worden dat er met nieuwe inzichten op een hoog niveau over dit onderwerp gediscusseerd kan worden is het tijd voor nieuwe topics. Nu is het denk ik zaak om de gemoederen even af te laten koelen.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 02-03-2006 00:38

vlqrt schreef:Ten tweede is de emotie van de supporter in het geding en men gaat op de man spelen. Wanneer een topic vol staat met verwensingen en typeringen van mensen die ronduit beledigend zijn dan is voor ons de maat vol. Als er problemen zijn vecht je dat uit per Pb, maar daar val je de rest niet mee lastig.


Dit is inderdaad de crux. De eerste drie pagina's van het eerste topic waren redelijk, op de vierde pagina (met name na de geweldige post van Zola...) ging het mis. Aan gescheld en persoonlijke aanvallen hebben we gewoon een broertje dood hier.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Il prima Capo! » 02-03-2006 09:23

Verwijder dan die persoonlijke aanvallen en niet het gehele topic. Ik vind het prima dat je het fatsoen gehalte hoog wilt houden, maar ik vind niet dat de moderators de functie moeten hebben dat zij bepalen wanneer een discussie gestopt moet worden als er mensen zijn die nog willen reageren en er nog steeds fatsoenlijk word gediscussieerd. Komt een beetje autoritair op me over.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor vlqrt » 02-03-2006 14:41

Wanneer we dat zouden doen is het hek van de dam. In dit soort zaken is het al snel actie -> reactie en voordat de originele belediging is verwijderd staat er alweer een nieuwe als reactie op de originele.

Daarnaast zou ik het niet leuk vinden om een topic te lezen waarvan ik weet dat ik een aantal reacties moet gaan verwijderen, zelfs nog voordat ik het hele topic heb doorgelezen. Persoonlijk heb ik altijd tot doel om zo veel mogelijk te laten staan en zo weinig mogelijk te verwijderen ... ik zou er gewoonweg geen lol meer in hebben wanneer ik achter mn laptopje politieagentje moet gaan spelen.

Het is jammer dat een paar het voor de rest verzieken.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor H-J » 03-03-2006 16:32

Aangezien het een welles-nietes discussie werd, lijkt me een slotje geen probleem. Ik vind het alleen jammer dat geen van de pro-riemer/brief/s.v.'s of anti-nn (mag ik hier nog blijven? :mrgreen: ) posters inhoudelijk heeft gereageerd op mijn bijdrage m.b.t. het eenzijdig aanpakken van stadionbezoekers.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor michel » 21-03-2006 23:38

Nog even de aandacht voor een type forumvervuiling dat sterk in opkomst lijkt. Meer en
meer komen éénregelposts voor. Ik hoop dat deze mededeling genoeg is om de boel weer
even scherp te zetten. Probeer aub alleen wat te melden als het iets toevoegt en onderbouw
waar mogelijk je punt(en). (Dit geldt voor iedereen :wink: )
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Gekko » 07-04-2006 18:12

''Pippi'' Nilsson schreef:Kan er ook iets worden gedaan tegen die grote Avatars, die bij je naam staan, wanneer je post etc. Lijk niet mooi(mijn mening).


En aan beledigend bedoelde?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 07-04-2006 23:13

Gekko schreef:
En aan beledigend bedoelde?


Die worden per direct verwijderd. Geef ff per pb aan op welke je doelt.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Poenkt » 10-04-2006 09:03

Jeroen schreef:
Gekko schreef:
En aan beledigend bedoelde?


Die worden per direct verwijderd. Geef ff per pb aan op welke je doelt.


Deze?

Afbeelding

of toch deze...

Afbeelding
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor vlqrt » 27-04-2006 21:05

Dit is even een berichtje dat ik plaats als gewoon lid van het forum en niet als beheerder.

Ik ben het zolangzamerhad spuugzat dat mensen menen te denken dat ze de waarheid in pacht hebben. discussies die gaan over de 'echte supporter' en wel of niet naar de play-offs gaan wil ik eigenlijk niet eens meer lezen omdat ze vol staan met onzin.

Ik zie mensen beweren dat je niet naar eventuele europese wedstrijden zou moeten wanneer je geen kaartje voor de play-offs zou gaan. Gezellig europa in met een half gevuld stadion :?.

Andersom zie ik mensen die beweren dat je geen recht van spreken zou hebben over de play-offs wanneer je wel een kaartje hebt gehaald. Net zo goed dikke bullshit, mensen kopen een kaartje omdat ze graag de wedstrijd willen zien ... dat betekend nog niet dat ze niet tegen de play-offs kunnen zijn. Voorbeelden genoeg hier op het forum.

Nogmaals ik post dit niet omdat ik toevallig een beheerder ben, maar omdat ik de laatste paar dagen steeds meer de neiging heb om maar even niet in een topic te kijken omdat ik toch al weet dat het vol staat moet onzin.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Niels » 28-04-2006 09:15

is het ook een idee om nieuwe forum leden te verbieden topics te openen voordat ze 100 berichten hebben gepost.?


Helaas heeft dat als nadeel weer dat mensen gaan posten bij de vleet om die 100 te halen. Gevolg: vele nuttueloze one-liners die de boel ook niet ten goede komen...

Maar we zijn inmiddels in beraad om te kijken wat wel kan helpen.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Niels » 28-04-2006 10:02

Punt is dat we dan aan de gang blijven... Nu is het af en toe ook irritant, maar is het per saldo minder werk dan wat jij nu voorstelt.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Heerenfan » 28-04-2006 10:28

@ Nielshh;
Misschien een idee om alleen beheerders & Fanmasters de mogelijkheid te geven om topics te openen. Wat inhoud dat als iemand iets wil plaatsen dat dan via een pb-tje aan jullie kan laten weten, waarna jullie kunnen besluiten om een topic te openen of de desbetreffende persoon te laten weten dat er als een soortgelijke topic bestaat....
Ik weet dat het heel kinderachtig klinkt maar het zou wel degelijk werken, zo hou je het "wild openen" in de hand en zullen "gasten" minder snel zinloze topic aanvragen.
Het is maar een idee
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 28-04-2006 12:32

Ik vind dat je het nou ook niet helemaal aan banden moet gaan leggen, zo langzamerhand wordt er ook wel heelveel gezeikt over iemands posten. Het is maar een forum mensen :roll:
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Linda05 » 28-04-2006 13:42

sc heerenveen 4 ever schreef:Ik vind dat je het nou ook niet helemaal aan banden moet gaan leggen, zo langzamerhand wordt er ook wel heelveel gezeikt over iemands posten. Het is maar een forum mensen :roll:

Klopt, dit heb ik ook ervaren. Als men iets negatiefs over Heerenveen publiciteert dan ziet men dat als een aanval, en vervolgens gaan ze de persoon in kwestie voor rotte vis uit maken.
Ik ben van mening dat elk persoon op dit forum een eigen mening mag hebben. We hebben ten slotte niet voor niets de wet: vrijheid van meningsuiting.

Kortom: pak de persoonlijke aanvallen aan, dan los je al een groot gedeelte op van de problematiek.
Linda05
Nieuw talent
 
Berichten: 125
Geregistreerd op: 10-09-2005 15:27

Berichtdoor Jeroen » 28-04-2006 13:50

Een eigen mening wordt hier zeker wel geaccepteerd. We hebben hier een mooie mix van NN-ers, Feanfanners, oude garde, nieuwe garde, gasten van andere clubs etc.

De kritiek op het niveau gaat niet over de mening inhoudelijk, maar over de vorm waarin men die uit. Vaak zonder onderbouwing in oneliners. Dat komt al snel over als dom geschreeuw, en dat verwijderen we in principe gewoon. Heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.

Kortom: schrijf wat je wil, maar doe het op een fatsoenlijke manier en met goede onderbouwing.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor feanfans » 21-08-2006 20:24

Fansites gaan internethooligans straffen

Fansites van VVV-Venlo, Fortuna Sittard en MVV gaan optreden tegen zogenaamde ‘internethooligans’. IP-adressen zullen worden uitgewisseld, wanneer supporters van één van deze clubs zich schuldig maken hieraan.
Volgens de webmasters wordt de rivaliteit onderling uitgevochten op het internet. Daarbij worden er regelmatig scheldwoorden gebruikt. Voortaan zal een ip-adres van een supporter die zich hieraan schuldig maakt, op fansites van de clubs worden geblokt. Het betreft hier de sites MVVMaastricht.nl, Fortunahome.com en ook Venlonaren.nl.

Ook Fortuna-Online en Rodajcfans.nl, fansite van de overgebleven Limburgse club, zijn gevraagd om deel te nemen. Vooralsnog hebben deze site’s echter nog geen groen licht gegeven.


tsja zo kan het dus ook, gelukkig kunnen "wij" goed met onze rivalen overweg :wink:
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron