Forum etiquette

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Venderwel » 15-10-2008 11:28

Om het hele verhaal maar even uit het wedstrijd topic te halen waar het thuishoort.

@Casper, ik weet dat jullie niet dag en nacht online zijn en het hoeft ook niet altijd stand te pede weg gehaald te worden, maar het valt mij gewoon op dat er veel mer op de man gespeeld wordt. En of hansrob nu zich makkelijk laat kennen of niet daar gaat het denk ik in deze even niet om.
Het "Jezus ga toch bij de koffiekanners zitten", "Ach man stel je toch niet zo aan" komt steeds vaker naar voren en is helemaal niet nodig in mijn ogen, zelfs niet wenselijk. Men hoeft het niet met elkaar een te zijn, men mag ook best in een discussie wijzen op iemand dat ie het daar helemaal niet mee eens is en zelfs misschien onzin vindt, maar dat kan wel even op een normale manier.
En even voor iedereen: nee dat is NIET normaal!!

En begin nou aub niet allemaal politieke partijen er bij te halen of geloven of weet ik het, we kunnen hier toch zeker allemaal wel een beetje met respect met elkaar omgaan en dat gebeurt niet. Daar zouden best vaker gele kaarten voor uitgedeeld mogen worden. (maar ik zal nu wel weer een fatsoensrakker genoemd worden, ook zo'n uitdrukking!!!)


Staat ook nog in de spelregels van dit forum trouwens, punt 6, houdt kritiek op mensen fatsoenlijk of tel tot tien.
Nou dat punt wordt vaak overschreden.

Zal me er zelf ook wel eens schuldig aan maken, maar goed dan moet ik er ook gewoon op gewezen worden. In mijn beleving wordt de sfeer op het forum steeds grimmiger en dat kan niet de bedoeling zijn.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum etiquette

Berichtdoor BSCH77 » 15-10-2008 16:49

Heb niet alle reacties gequote want dat wordt dit wel een hele lange...
Toch wil ik als nieuwe forum gebruiker even een reactie hierover kwijt;
zitten we allemaal in de stress ivm volgende week donderdag ofzo???
Moet het een beetje met hansrob eens zijn dat elke stellige mening begroet wordt met een afzeikreactie...
Beetje stangen is niets mis mee en ja ik erger me ook al jaren aan die 80 minuten fans maar kom op zeg...

Reden voor deze reactie is trouwens de posts die er weer zijn over het al dan niet bezoeken van wedstrijden;mag iedereen zn eigen inschatting maken of ie kan of wil gaan???

In The football factory zit een mooie uitdrukking: PMS = Pre Match Stress...
Zullen we het daar dan maar op houden???? :twisted:
BSCH77
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 07-10-2008 17:28
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Superfries88' » 15-10-2008 17:23

Om even voor mezelf te spreken:
Het is duidelijk dat een persoonlijke aanval niet op dit forum hoort. Je mag best fel discussiëren, maar probeer zoveel mogelijk respect te tonen voor een ander. Al moeten we natuurlijk niet overdrijven. Iedereen heeft wel eens een opmerking waarbij je denkt van ‘moet dat nou’, dus we moeten niet direct met kaarten en/of bans smijten. Dat komt het forumniveau ook niet ten goede.

Verder begint een schoon forum natuurlijk bij jezelf. Mocht je je storen aan een post, dan kan je altijd contact met één van de beheerders opnemen. Stuur even een PB en je kan natuurlijk ook een bericht melden. Bij elke post staat een uitroepteken, daarop klikken en de rest wijst zich wel. Wij kijken er altijd even naar en eventueel grijpen we in. Kan dus geen kwaad.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Caspar » 16-10-2008 04:33

Venderwel,

Je punt over op de man spelen heb je inderdaad meerdere keren, vaak terecht, aangekaart. We hebben dit meegenomen en, zoals gemeld in het AZ topic, zullen we daar strenger op letten. Het is vooral een fenomeen wat terug komt in NieuwNoord gerelateerde onderwerpen.

Maar dit verhaal van Hansrob staat daar totaal los van. Het gaat alleen om de posts van Il Prima Capo! en Squerrel. Die van IPC! is inderdaad erg duidelijk, en misschien dat mensen daar aanstaat aan geven. Maar het is wel een voetbalforum waar meningen over dit soort zaken erg ver uit elkaar kunnen liggen. Als we een verbod op krachtige termen in gaan voeren kunnen we dit forum net zo goed helemaal opdoeken.

Waarschijnlijk verschillen we van mening over hoe erg het is. Ik vind dat de post van IPC! gewoon moet kunnen op dit forum. Als hij vind dat Hansrob te makkelijk met het bestuur mee gaat, heeft hij recht op die mening. Als hij daar krachtige termen bij gebruikt, maakt het niet meteen tot een verboden post. Wat er met de post van Squerrel mis is zou kunnen zijn weet ik niet.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Venderwel » 16-10-2008 06:13

Het gaat mij in deze meer om de 'verharding' zoals dat zo mooi heet, in het algemeen en dan is dat verhaal van hansrob misschien een verkeerd voorbeeld.
Maar ik zie hier vaak wel dat er in discussies onnodig met termen gegooit wordt, die niks aan de discussie toevoegen, dat lijkt mij gewoon niet nodig.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Caspar » 16-10-2008 06:18

Venderwel schreef:Het gaat mij in deze meer om de 'verharding' zoals dat zo mooi heet, in het algemeen en dan is dat verhaal van hansrob misschien een verkeerd voorbeeld.
Maar ik zie hier vaak wel dat er in discussies onnodig met termen gegooit wordt, die niks aan de discussie toevoegen, dat lijkt mij gewoon niet nodig.


Kan je voorbeelden geven dan?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Gekko » 16-10-2008 08:14

Ik vind dat je ook als je het erg oneens met elkaar bent toch respectvol met elkaar moet kunnen omgaan. We zijn tenslotte ook nog eens allemaal lid van die 'Heerenveen familie'. Bovendien is het medium internet extra gevoelig omdat je nonverbale communicatie mist, oftewel de woorden komen harder over, net als wanneer ze op papier staan. Daar moet je dus rekening mee houden. Wat ik ook ergerniswekkend vind is dat er mensen zijn die hun punt extra kracht willen bijzetten door het sturen van intimiderende privéberichten zoals ik in het verleden heb beleefd. Kom toch op zeg. We willen toch allemaal dat het onze club goed gaat. Hoe dat te bereiken leidt tot verschillen in inzicht maar we zijn toch allemaal Heerenveenfans? Van mij mag respectloze benadering (en dat zit 'm vaak in de toon) stevig worden aangepakt. En anders wordt het tijd voor een ander forum.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Lipton » 16-10-2008 10:19

Wat mij tegenwoordig opvalt is dat mensen regelmatig andere mensen moeten bedreigen.
Ik krijg regelmatig (en ga vooral zo door, ik kan er altijd hartelijk om lachen) dreig PBtjes, met teksten als: "Zeg maar in welk vak je zit en dan kom ik met mijn vriendjes langs!"

En ik durf te wedden dat ik niet de enigste ben die dergelijke PBtjes krijgt.

Soms is het ook wel jammer dat Moderators bepaalde posts moeten verwijderen omdat daar veel reactie op komt, als de post berust op feiten en niet op fabels is het niet nodig om deze post te verwijderen ook al leid dat tot velle reacties en discussies.
Laatst bijgewerkt door Lipton op 16-10-2008 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Superfries88' » 16-10-2008 10:22

Noem eens een paar voorbeelden, Lipton.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum etiquette

Berichtdoor sch4-live » 16-10-2008 10:26

Net een topic geopend over Feanfan,wordt die verwijderd. Niets schokkends stond er in.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Forum etiquette

Berichtdoor Caspar » 16-10-2008 11:05

sch4-live schreef:Net een topic geopend over Feanfan,wordt die verwijderd. Niets schokkends stond er in.


Daar is ondertussen een eigen topic voor.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Vorige

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten