Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wat mij opvalt hier is dat er al gauw heel zwart-wit gekeken wordt. Of je bent pro-Veenstra, of anti. Of je bent pro-Van Basten of anti. Ook tussen de zogeheten negatievelingen en positivo's is het constant gehakketak.

Wat mij echter stoort de laatste tijd, is dat vanuit het kamp van de zogenaamde 'positivo's' veelal geklaagd wordt over het negativisme van een aantal (waar ze deels gelijk in hebben). Wat me dan nog meer stoort, is dat er vanuit datzelfde kamp maar op de man gespeeld mag blijven worden. Ik heb vandaag en gister alweer zo'n 8 of 9 posts gezien richting bijvoorbeeld een HR die puur provocerend en op de man zijn. En dan weer huilen met zijn allen als daar een reactie op komt.
Triest. Bestrijd elkaar met argumenten. Iets wat hier veelal onmogelijk is, want grijs bestaat hier amper.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Als beheerder ben ik bij voorkeur een andere mening toegedaan, maar ik moet je helaas gelijk geven. Er heerst zo langzamerhand een gebrek aan nuance en begrip. Volgens bepaalde groeperingen moet je een specifieke mening zijn toegedaan en anders heb je er geen verstand van, ben je niet begaan met de club en dat soort conclusies. Daar moeten we vanaf en indien mogelijk per direct. Helaas is dat fenomeen heel erg lastig te stoppen. Als beheerders kunnen we wel steeds blijven verwijderen, maar dan blijven we bezig en dat is bovendien niet meer dan een tijdelijke oplossing. Er hoeft maar één post geplaatst te worden en dezelfde mensen schreeuwen direct weer moord en brand.

Dit is een discussieforum, dus het is juist de bedoeling dat er discussies gevoerd worden. Op basis van inhoud welteverstaan. Om het probleem te verhelpen moet er eerst een lichtje gaan branden bij iedere forummer. Je hoeft iemands mening niet te delen om deze te respecteren. En anders: je hoeft niet per se te reageren!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik bezoek het forum geregeld met de telefoon en dat is toch behelpen. Sinds kort heeft het forum van Groningen een mobiele website, en ik moet zeggen dat dat er gelikt uitziet. Wordt het ook niet eens tijd voor het Heerenveen Forum?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Eens!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Wat is er aan de hand in het subforum 'transfers en geruchten'?

Praten over potentiële versterkingen is best leuk, maar het geouwehoer daar begint nu toch wel erg te worden.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Inderdaad. Een paar leuke Groningse jongetjes. Die denken hier grappig te zijn. Als wij op hun forum de grapjas uit zouden hangen, waren we allang van het forum verbannen. Hier zijn we weer het braafste jongetje van de klas en staan we dat allemaal toe.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Ho,ho, we missen ook wel eens wat.
De boel is inmiddels opgeschoond.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik krijg dit bericht in mijn inbox.. Ik ben geen pc expert.. is dit fake

your avatar
Verstuurd op: 06-06-2013 12:52
Van: hoppelchief
Naar: Ebiede

hi

I just discovered that you link your avatar image from my server:

http://www.fuellhaas.com/wp-content/upl ... -money.gif

The website no longer exists. Please stop linking this image from my server. If you like, you can download the image from here:

http://imageshack.us/photo/my-images/838/uefamoney.gif/

Kind regards,
hoppelchief
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Het is wel een feit dat je avatar niet meer werkt.
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wel jammer dat bepaalde beheerder(s) hier mee doen in de hype om de voorzitter een lesje te leren. Terwijl zij eerder cricitasters mond dood maakten door die genen te bannen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lipton schreef:Wel jammer dat bepaalde beheerder(s) hier mee doen in de hype om de voorzitter een lesje te leren. Terwijl zij eerder cricitasters mond dood maakten door die genen te bannen.
Amen. Heb altijd fel geageerd tegen de ban van RdV. Daarentegen veranderen zaken nou eenmaal en zijn er in de tussentijd nogal wat dingen gebeurd. Terugkijken heeft geen zin meer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Lipton schreef:Wel jammer dat bepaalde beheerder(s) hier mee doen in de hype om de voorzitter een lesje te leren. Terwijl zij eerder cricitasters mond dood maakten door die genen te bannen.
Ik weet dat je graag post om reacties uit te lokken en hiervan geniet, maar toch maar een reactie van mijn kant. Het bannen van RobertDeVries is toendertijd gebeurd na een besluit van ons. De aanleiding waren de vele klachten van medeforumgebruikers en het meerdere keren waarschuwen van RdV voor het misbruiken van bepaalde topics.
Zoals je misschien hebt kunnen lezen ben ik ook al erg lang tegen Veenstra en ik wist dat heel veel dingen van RdV die hij toendertijd postte waar waren. Helaas moest RdV toendertijd elk topic gebruiken om zijn mening te verkondigen en heeft hij enkele waarschuwingen van ons moeten krijgen. Ik heb lang getwijfeld om mijn toestemming te geven voor de ban, want ik vond (en vind) zijn informatie erg nuttig en hij zit natuurlijk dicht op het vuur. Toch vind ik de ban die hij toendertijd heeft gekregen terecht, en aan zijn postgedrag te zien heeft hij er zelf ook van geleerd.
Dit forum gebruiken we met een paar honderd gebruikers en er zijn zeer veel verschillende meningen actief, ook onder de beheerders. Als dan de klachtengroep over een bepaald gebruiker steeds groter wordt en ook de beheerders er unaniem mee in stemmen om een ban uit te voeren dan lijkt het mij een duidelijke zaak.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Het zal de euforie en emotie van het moment zijn, maar wat bereikt dit forum deze dagen af en toe een dramatisch niveau. Zowel voor- als tegenstanders van de #feanrevolutie laten zich af en toe behoorlijk kennen.

Waar is ons fatsoen gebleven? Waar zijn de normen en waarden die bij onze mooie club horen? Om nog maar te zwijgen van de talloze niets toevoegende oneliners. Ik meende dat dit vooral ook een discussieforum was. 'Liken' doen we maar op Facebook...
In case of doubt, make it sound convincing
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

diepFries schreef:Het zal de euforie en emotie van het moment zijn, maar wat bereikt dit forum deze dagen af en toe een dramatisch niveau. Zowel voor- als tegenstanders van de #feanrevolutie laten zich af en toe behoorlijk kennen.

Waar is ons fatsoen gebleven? Waar zijn de normen en waarden die bij onze mooie club horen? Om nog maar te zwijgen van de talloze niets toevoegende oneliners. Ik meende dat dit vooral ook een discussieforum was. 'Liken' doen we maar op Facebook...
Lid van de EO?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Baggerraartje schreef: Lid van de EO?
En probeer nu eens een volwassen, inhoudelijke reactie te geven? Kost misschien enige moeite, levert heel wat op.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

diepFries schreef:Het zal de euforie en emotie van het moment zijn, maar wat bereikt dit forum deze dagen af en toe een dramatisch niveau. Zowel voor- als tegenstanders van de #feanrevolutie laten zich af en toe behoorlijk kennen.

Waar is ons fatsoen gebleven? Waar zijn de normen en waarden die bij onze mooie club horen? Om nog maar te zwijgen van de talloze niets toevoegende oneliners. Ik meende dat dit vooral ook een discussieforum was. 'Liken' doen we maar op Facebook...
Ach, na zoveel weken van ellende is het toch niet gek dat de stemming steeds wat grimmiger wordt? Volgens mij zijn wij als supporters heel lang, en eigenlijk nog steeds, heel lief geweest. Zeker in het licht van wat de heer Veenstra allemaal aan heeft gericht.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik lees op andere platforms juist dat de Heerenveen-supporters zich zo ontzettend goed opstellen: het vizier op de inhoud en ludieke acties die de boventoon voeren. Reacties als 'bij ons was de pleuris echt uitgebroken' zijn al meerdere malen mijn beeldscherm gepasseerd. Dat zegt volgens mij wel iets. Natuurlijk frons ik mijn wenkbrauwen ook wel eens, maar het gemiddelde niveau is volgens mij heel behoorlijk. De onbehoorlijke posts worden meestal wel redelijk snel verwijderd. Ik vind een compliment voor de betrokken groep toepasselijker dan een waarschuwing.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Superfries88' schreef:Ik lees op andere platforms juist dat de Heerenveen-supporters zich zo ontzettend goed opstellen: het vizier op de inhoud en ludieke acties die de boventoon voeren. Reacties als 'bij ons was de pleuris echt uitgebroken' zijn al meerdere malen mijn beeldscherm gepasseerd. Dat zegt volgens mij wel iets. Natuurlijk frons ik mijn wenkbrauwen ook wel eens, maar het gemiddelde niveau is volgens mij heel behoorlijk. De onbehoorlijke posts worden meestal wel redelijk snel verwijderd. Ik vind een compliment voor de betrokken groep toepasselijker dan een waarschuwing.
In grote lijnen volledig mee eens. Ik heb alleen mijn bedenkingen over de tolerantie tegen de diverse trollen. Waarom wordt er niet veel eerder een ban uitgedeeld aan nieuwe leden die overduidelijk niet willen discussiëren, maar slechts irriteren? Ik begrijp daar helemaal niets van!

Een tegengeluid is prima, sterker nog, wij zijn als groep een groot tegengeluid! Maar lieden als j.z, fryske_ en wellicht nog een dozijn anderen hebben nul,nul toegevoegde waarde, wat ook nog eens na een paar posten al duidelijk is.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

abegoal schreef:Ik heb alleen mijn bedenkingen over de tolerantie tegen de diverse trollen. Waarom wordt er niet veel eerder een ban uitgedeeld aan nieuwe leden die overduidelijk niet willen discussiëren, maar slechts irriteren? Ik begrijp daar helemaal niets van!
In principe hechten we enorm veel waarde aan discussie. Voor en tegens die inhoudelijk worden besproken: dat is toch waar het om draait op een forum. Wij willen dat tegengeluid ook een plek geven en gezien de beperkte mate wilden we voorkomen dat we een te eenzijdig beeld zouden creëren. Telkens hoopten we dat vragen wel op een acceptabele manier beantwoord zouden worden, maar blijkbaar zat dat er niet in. Uiteindelijk heeft dat trouwens diverse maatregelen opgeleverd. Misschien hadden we dat nog strakker kunnen doen, maar ik durf nu in elk geval te stellen dat er sprake is geweest van een eerlijke kans voor iedereen. Dat is ook wat waard.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Natuurlijk ergeren wij ons als beheerders ook aan die 'trollen', wij zijn immers ook gewoon supporters, maar ze bij binnenkomst begroeten met een ban zou fout zijn. Dat druist tegen de principes van een discussieforum in. Iedereen verdient hier een eerlijke kans, tenzij iemand meteen begint te schelden, spammen of zich op een andere manier niet aan de regels houdt. In het geval van de Veenstra-verdedigers was dat niet het geval.
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

Ik heb me ook ge-ergerd aan de "Ida's" in verschillende gedaante. Toch ben ik blij dat zij geen ban hebben gekregen.

Ten eerste om te voorkomen dat we hier Noord Koreaanse censuur krijgen. Dat is juist wat we Veenstra verwijten.
Daarnaast was het weliswaar irritant dat zij maar wat riepen, zonder enige onderbouwing via argumenten. Maar tegelijk exemplarisch voor de hele Veenstra-getrouwe kliek. Pro-argumenten konden zij niet noemen. Kennelijk waren die er niet.

Bovendien, als de posts van deze personen echt je gezondheid schaden: Je hebt een blokkeerknop; dan hoef je ze niet te zien.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Graag gedaan. Het niveau houdt hier zeker niet altijd over, maar vergeleken met supportersfora van sommige andere clubs mogen wij toch niet klagen. Bovendien: volgens mij heeft de Veenstra-lobby vooral tégen Veenstra gewerkt. Zijn discipelen heb ik in de afgelopen weken op welgeteld nul steekhoudende argumenten kunnen betrappen waarom de Grote Verbinder zou moeten blijven.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ach zo heb ik mij af en toe geërgerd aan de manier waarop de trol-accounts werden bejegend. Dan dacht ik negeer ze zolang er geen antwoorden komen in de vorm van argumenten ;-) maar dan vonden enkelen het nodig om elke keer door te gaan met ze benoemen als Ida en dat ze op moesten rotten.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Voor jullie gemoedsrust: de heer of mevrouw Jeroen Zijlstra geniet op onze kosten ook op het forum van een welverdiende vakantie.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Hielke schreef:Voor jullie gemoedsrust: de heer of mevrouw Jeroen Zijlstra geniet op onze kosten ook op het forum van een welverdiende vakantie.
Jonge jonge, wordt weer met geld gesmeten!!
Bedankt Hielke. Onbetaalbaar!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Om de kosten te drukken hebben wij voor een enkele reis gekozen zonder retourmogelijkheid.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Hielke schreef:Natuurlijk ergeren wij ons als beheerders ook aan die 'trollen', wij zijn immers ook gewoon supporters, maar ze bij binnenkomst begroeten met een ban zou fout zijn. Dat druist tegen de principes van een discussieforum in. Iedereen verdient hier een eerlijke kans, tenzij iemand meteen begint te schelden, spammen of zich op een andere manier niet aan de regels houdt. In het geval van de Veenstra-verdedigers was dat niet het geval.
Mijn complimenten hoe jullie, als beheerders, met de situatie zijn omgegaan. Het discussie-gehalte, de reden waarom er een forum is, moet altijd de boventoon voeren. Wanneer de discussie niet meer aangegaan kan worden, moet er inderdaad gekeken worden naar een passende oplossing. Het forum wordt weer plezierig om te bezoeken.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eric schreef: Het bannen van RobertDeVries is toendertijd gebeurd na een besluit van ons. De aanleiding waren de vele klachten van medeforumgebruikers en het meerdere keren waarschuwen van RdV voor het misbruiken van bepaalde topics.
Volgens mij is het post gedrag nog precies het zelfde alleen is het nu geaccepteerd om kritiek te hebben op Veenstra waar dat eerder niet wenselijk was.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Lipton schreef: Volgens mij is het post gedrag nog precies het zelfde alleen is het nu geaccepteerd om kritiek te hebben op Veenstra waar dat eerder niet wenselijk was.
Wat een waardeloze post Lipton, wat voegt dit in vredesnaam toe?
RobertDeVries' postgedrag is structureel verbeterd, de inhoud is hetzelfde gebleven. En postgedrag is waar RobertDeVries zijn ban voor kreeg, niet de inhoud die hij bracht.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lipton heeft helemaal gelijk. Het postgedrag van Robert de Vries is door vrijwel iedereen nu overgenomen, alleen is het nu breed geaccepteerd. Destijds werd Robert de Vries zwaar aangevallen op het vertellen van wat achteraf de waarheid bleek te zijn. Niemand wilde luisteren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie