Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het forum

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-09-2013 10:45

Ondanks ik op en top Fries ben stel ik voor dat de forummers gewoon in het Nederlands gaan posten.
Ik ben bij een post meer bezig met het concentreren wat er staat, terwijl ik niet bewust weet wat er staat.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Het forum

Berichtdoor 1983 » 07-09-2013 11:20

Eens. Ik zie de toegevoegde waarde er ook niet van. Het is een openbaar forum waar we, neem ik aan, met zijn allen willen mee discussiëren? Waarom dan in taal posten die niet voor iedereen (makkelijk) te volgen is? Als het voor echte Friezen al moeilijk is, laat staan hoe het dan voor ons niet Friezen is. Dan kan je wel zeggen dan sla je de Friese posts over, maar als er steeds meer in het Fries wordt gepost, zoals de laatste tijd, gaat dat nogal lastig.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 15-09-2013 20:57

Wat een ongelooflijke jankerds lopen er op dit forum rond zeg. Sorry dat ik het zeg, maar wat een zuurgraad hier. Je staat pvd 3e, er breekt eigen jeugd door. We hebben de meeste doelpunten voor. Gewonnen van AZ en Groningen, gelijk tegen Twente en Ajax. De beste seizoensstart sinds jaren en de notoire jankmuilen hier blijven maar zeiken. Wat verwachten we nu eigenlijk? Dat we de CL gaan halen? Dat we elke week de tegenstander zoek spelen? Ga eens genieten van het leven man. Wees trots op onze club.
De eredivisie wordt met het jaar minder.. onze selectie ook.. iets met budget.. Leer daar mee leven en wees realistisch. Ons team kan beter worden, maar zal altijd wisselvallig blijven. Dat zijn we altijd geweest. Ook onder Foppe, Gertjan, Trond, Ron.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor abegoal » 15-09-2013 21:28

Ik denk dat het aan de software ligt!

Er gebeuren zulke rare dingen! HR die vorig jaar nog de uberpessimist was, is nu de positivo ten top. Knipecity is de andere kant uit gegaan. Volgens mij zijn dit nog maar de topjes van de ijsberg en is de nieuwste software met ingebouwde filters voor pessimisme, realisme en gevoel voor humor nog niet vrij van bugs en kinderziektes.

Zal nog wel opgelost worden pes5! Niet zo pessimistisch! :mrgreen:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor mitrita » 15-09-2013 21:30

Klopt, we hebben een filtertje geplaatst dat de negatieve berichten positiever maakt en omgekeerd.
De juiste afstelling moet alleen nog gevonden worden :wink:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 16-09-2013 23:24

Weer hetzelfde. Als ik een post wil plaatsen, dan komt er:

"deze pagina kan niet worden weergegeven".

Dan druk ik vorige, nog een keer bevestigen en dan lukt het wel. Hoe kan dit?

Deze pagina kan niet worden weergegeven

•Controleer of het webadres http://sc.heerenveen.org juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Frisian Viking » 17-09-2013 00:50

Ik heb deze problemen niet. Maar nog altijd is het forum niet gewoon via heerenveen.org te benaderen. Misschien heeft dat er wat mee te maken?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het forum

Berichtdoor Superfries88' » 17-09-2013 09:38

Het doorkoppelen naar de juiste url is doorgegeven, dus in dit geval moeten we even wachten op onze technische man. Wat het probleem van pes5 betreft: het heeft er alle schijn van dat het maar bij een enkeling aan de orde is. Dat maakt het natuurlijk lastig. Zelf kan ik er helaas geen zinnig antwoord aan koppelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het forum

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-09-2013 20:03

Superfries88' schreef: Wat het probleem van pes5 betreft: het heeft er alle schijn van dat het maar bij een enkeling aan de orde is. Dat maakt het natuurlijk lastig. Zelf kan ik er helaas geen zinnig antwoord aan koppelen.

Ik heb het ook wel eens. Soms is het twee weken goed, dan ineens paar dagen achter elkaar
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Het forum

Berichtdoor vak ff » 18-09-2013 11:24

Flying Frisian schreef:Nogmaals maar even onder de aandacht brengen.

Denk bij het posten even om de quote-in-quotes, af en toe is het nodig om overzicht te houden in de discussie, maar meestal zorgt dit alleen maar voor verwarring.


Denk hier even om, het bespaart onnodige extra handelingen voor de beheerders.



Oeh...quote in quote... :D
Waarschijnlijk "Maximaal aantal geneste citaten per bericht" niet op 1 staan bij instellingen berichten in beheerderspaneel?
Als dat op 1 staat had ik als poster dit bericht niet geplaatst gekregen omdat ie dan mij zegt van dat dat niet toegestaan is en moet ik dus als poster mijn bericht aanpassen. Of is dat iets wat er in latere versies van deze forumsoftware is in gekomen, want dit is niet de meest actuele versie volgens mij
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Het forum

Berichtdoor Frisian Viking » 18-09-2013 12:46

vak ff schreef:Oeh...quote in quote... :D
Waarschijnlijk "Maximaal aantal geneste citaten per bericht" niet op 1 staan bij instellingen berichten in beheerderspaneel?
Als dat op 1 staat had ik als poster dit bericht niet geplaatst gekregen omdat ie dan mij zegt van dat dat niet toegestaan is en moet ik dus als poster mijn bericht aanpassen. Of is dat iets wat er in latere versies van deze forumsoftware is in gekomen, want dit is niet de meest actuele versie volgens mij

Heb dit al eerder aangekaart, maar men weigert te updaten blijkbaar. 'Het is toch heel makkelijk om dat stukje tekst weg te halen', wordt er dan gezegd. Inderdaad, is niet erg moeilijk. Maar even updaten of de instellingen zo zetten dat dit niet mogelijk is en het probleem is in zijn geheel opgelost.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het forum

Berichtdoor Superfries88' » 18-09-2013 13:22

@ Frisian Viking: Het beheerdersteam (incl. mezelf) richt zich hoofdzakelijk op het schoon houden van het forum en het quoten speelt daarbij een belangrijke rol in verband met de leesbaarheid van de posts. Een enorme quote leest nu eenmaal niet prettig en al helemaal niet wanneer diezelfde tekst enkele posts eerder ook al terug te vinden is. Daarom wijzen we daar regelmatig op. Niets meer en niets minder.

Je doet nu net alsof wij als beheerders pertinent tegen een update zijn, maar dan heb je mijn eerdere reactie genegeerd. Daarin heb ik namelijk vrij letterlijk aangegeven dat updates gerust tot de mogelijkheden behoren. Echter, als beheerders zijn wij er om binnen de mogelijkheden van dit forum te werken en techniek ligt grotendeels op het bordje van Vincent. In dit geval blijkt de tip van vak ff gelukkig wel effectief (dank daarvoor), dus dat probleem is opgelost.

Dat neemt niet weg dat we blijven vragen om te letten op het quoten. Het blijft mogelijk om overbodig te quoten, bijvoorbeeld door op Citeren te klikken terwijl de desbetreffende lange post er net boven staat. Ook dat behoorde tot onze opmerkingen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het forum

Berichtdoor vak ff » 18-09-2013 13:59

Voert misschien wat ver voor sommige leden, maar zoiets doe ik meestal anders.
Als je gewoon op postreply drukt staat de voorgaande post onder je postvak waar je je eigen bericht kunt typen. Als je dan het stuk tekst selecteert in de oorspronkelijke post van diegene die je wilt quoten en daar dan in dat bericht op quote drukt dan verschijnt dat stuk tekst in je post, dus zo zeg maar :

Afbeelding

Dan daar ook op quote drukken en dan krijg je

Superfries88' schreef:Je doet nu net alsof wij als beheerders pertinent tegen een update zijn, maar dan heb je mijn eerdere reactie genegeerd. Daarin heb ik namelijk vrij letterlijk aangegeven dat updates gerust tot de mogelijkheden behoren.
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Het forum

Berichtdoor pes5 » 06-11-2013 08:36

Was er gisteravond een storing?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor Appie_M » 06-11-2013 11:50

pes5 schreef:Was er gisteravond een storing?


Ik had er ook last van. Het hele forum was offline.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Het forum

Berichtdoor davp » 06-11-2013 12:04

Hier het zelfde probleem!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Het forum

Berichtdoor Superfries88' » 22-11-2013 17:52

Menigeen is het wellicht al opgevallen: we hebben last van spammers. In grote getallen worden accounts aangemaakt en een deel daarvan maakt speciaal topics aan, of 'reageert' in bestaande topics. Op korte termijn kunnen we als beheerdersteam maar één ding doen: de schade herstellen, spamaccounts bannen (tientallen zijn reeds permanent verbannen) en zorgen dat er een oplossing komt. Tot die tijd zal er helaas hier en daar best eens spam voorbij komen, dus wees verstandig en klik niet op deze rare links.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het forum

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-11-2013 18:53

Makkelijk op te lossen. Gewoon eerst de registraties goedkeuren. Dan ben je van die spammers of bots die onzin verspreiden af. Overigens kunnen jullie 'grasmaaier' ook wel bannen, de onzin die hij (zij) verspreidt kun je ook als spam beschouwen.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Het forum

Berichtdoor Appie_M » 22-11-2013 19:10

Weer een spammer in de offtopic sectie. Een Russisch reisbureau dat ons naar Azie wil laten reizen dit keer :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Het forum

Berichtdoor mitrita » 23-11-2013 00:38

Hinkelpikke schreef:Makkelijk op te lossen. Gewoon eerst de registraties goedkeuren. Dan ben je van die spammers of bots die onzin verspreiden af.

Lijkt inderdaad een goede oplossing.
Zijn nog enkele tientallen accountants geregistreerd die we bij gelegenheid nog opruimen.


Edit: het houdt de spammers buiten, de mailboxen van de beheerders lopen zo echter ook snel vol met registratieaanvragen van spammers. Ook geen pretje.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het forum

Berichtdoor Flying Tilster » 23-11-2013 21:17

mitrita schreef:Edit: het houdt de spammers buiten, de mailboxen van de beheerders lopen zo echter ook snel vol met registratieaanvragen van spammers. Ook geen pretje.


Denk dat spammers buiten de deur houden dan net iets belangrijker is dan de mailboxen van de beheerders :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Het forum

Berichtdoor mitrita » 23-11-2013 21:55

Inmiddels is de vraag die bij de registratie gesteld wordt aangepast, blijkt (voorlopig) ook voldoende.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 12-12-2013 15:10

Vlak voor, tijdens en helaas ook na de Feanrevolutie is de sfeer hier op het forum aanzienlijk veranderd. En naar mijn mening niet ten goede. De irritatie over, en de veroordeling van elkaars mening wordt steeds "naarder". Dit heeft nog geen scheldpartijen tot gevolg, maar de haat en nijd wordt steeds groter. Volgens mij zijn we allemaal fan van de club, en hebben we allemaal het beste met de club voor.

Persoonlijk zou ik voor willen stellen om allemaal iets minder op de man te spelen, en iets minder cynisch en sarcastisch te posten. Het lijkt steeds meer de bedoeling om anderen te provoceren, of voor lul te zetten. Wat dan uiteraard weer een reactie tot gevolg heeft enz.

Dit verhaal gaat uiteraard ook voor mezelf op, en ik zal gaan proberen om het goede voorbeeld te geven. Een beter milieu begint bij jezelf, nietwaar. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Calimero » 12-12-2013 17:58

Kan dat niet te maken hebben met het feit dat er sinds de Feanrevolutie ook een hele groep nieuwe mensen zich hier geregistreerd hebben? Verder zou ik de mensen gewoon onder de vijandengroep voegen van wie je last hebt, dat scheelt een hoop kan ik je zeggen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Het forum

Berichtdoor 1983 » 13-12-2013 00:36

Ik ben het er wel mee eens dat het forum minder prettig leesbaar is door het vooral persoonlijke gekibbel. Reacties op elkaar omdat men elkaars mening niet kan hebben, overvloed aan humoristisch bedoelde cynische reacties, provocaties en het ellenlange ge-herhaal(180 keer hetzelfde punt maken is echt irritant) maken het dat ik hier stukken minder actief ben dan voorheen. Verder helemaal eens met Calimero, leer elkaar negeren als een bepaalde user je niet aanstaat, scheelt mij al stukken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het forum

Berichtdoor Otsje P » 13-12-2013 12:13

Calimero schreef:Kan dat niet te maken hebben met het feit dat er sinds de Feanrevolutie ook een hele groep nieuwe mensen zich hier geregistreerd hebben? Verder zou ik de mensen gewoon onder de vijandengroep voegen van wie je last hebt, dat scheelt een hoop kan ik je zeggen.


Daar zou het mee te maken kunnen hebben inderdaad.

Het raakt mij niet zo zeer als iemand iets tegen mij zegt, daar gaat het niet om. Het probleem is, dat je tegenwoordig pagina's vol gekibbel hebt, en er is niet veel aan om dat allemaal te lezen. Als je iedereen die hier aan meedoet gaat blokkeren, dan blijft er bijna niks meer over. Iedereen lijkt zich te verliezen in zijn irritaties.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Het forum

Berichtdoor Piet » 13-12-2013 12:55

mitrita schreef:Inmiddels is de vraag die bij de registratie gesteld wordt aangepast, blijkt (voorlopig) ook voldoende.

Wie gaf de voorzet waaruit Talan in 1993 het winnende doelpunt tegen PSV scoorde? :wink:
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Het forum

Berichtdoor feanryp23 » 13-12-2013 17:07

@Piet: Erik Tammer scoorde de winnende, op aangeven van... wie zegt het? :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Het forum

Berichtdoor mitrita » 13-12-2013 20:31

In 1993 speelde Talan helemaal nog niet voor Heerenveen" :huh:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het forum

Berichtdoor Piet » 14-12-2013 00:59

mitrita schreef:In 1993 speelde Talan helemaal nog niet voor Heerenveen" :huh:

Klopt. Daarom komen er ook geen Russische spammers meer bij op het forum...
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten