Forum upgrade

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 07-10-2007 08:38

Laatst bijgewerkt door Superfries88' op 07-10-2007 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 08:44

Klopt, alleen vind ik die NEC wel erg breed!! of zou die zich automatisch aanpassen aan de resolutie?
Ik heb bij dit forum altijd wel chique gevonden die lege plekken aan de zijkant. Ook dat heeft natuurlijk te maken met leesbaarheid bij verschillende resoluties.

Bij het fok.forum zit er een knopje bij elk onderwerp wat je automatisch brengt bij de nieuwste post na die van jou, is dat hier ook mogelijk? Of is dat er al en zie ik het over het hoofd?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 07-10-2007 09:19

Het Afbeelding linkje brengt je naar de laatste post, maar de laatste post na je laatste eigen bericht heeft volgens mij geen eigen ding. Het plaatje Afbeelding heeft wel een andere kleur als het is gepost na je laatste login, maar dat wist je vast al.

Dit forum is 980 pixels breed. Ik dacht dat ik toch wel mocht aannemen dat iedereen minimaal 1024x768 draait. Maar misschien heb ik makkelijk praten met een 20" widescreen ;) Het blauwe forum was 800 pixels breed. Door de grotere letters lijkt me de breedte niet storend, toch? Het NEC forum gebruikt de hele breedte, dat vind ik weer wat te veel van het goede.

Ik heb toch nog Nederlandse vertalingen gevonden, op, jawel, phpBB.nl. Eens even kijken hoe ik dat online moet zetten.

Edit: Krijg nou wat, ik zie op het forum overzicht een plaatje Afbeelding voor de titel van een topic dat posts sinds mijn vorige login bevat. Tooltip: 'Go to first unread post'. Volgens mij is dat wat je bedoelt.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor visje » 07-10-2007 09:23

de breedte word ingesteld via het aantal %, dat nec forum staat gewoon ingesteld op 100% ik schat dat het dit forum op 75% staat

en die optie om automatisch de nieuwe berichten te gaan zit ook op dit forum er gewoon in:

Afbeelding

Edited: damm telaat.. hehe
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Satyr » 07-10-2007 09:35

Vincent, komt er binnenkort/ooit een 'ga terug naar de vorige pagina' knop?

Het grote nadeel aan dit forum, het is bijzonder omslachtig om steeds weer 'nieuwe ongelezen posts' aan te moeten klikken.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 09:43

Achter de naam is volgens mij naar de aller laatste post in het topic, en voor de topic titel naar het laatste ongelezen het zit er dus inderdaad al in!! cool!

En ik maar denken, wat is er nog meer heel erg anders maar zie ik niet......de user info!! Deze staat nu helemaal rechts! Erg prettig moet ik zeggen, ook leuk het online tekentje waarbij je kunt zien of dat de persoon op dit moment online is.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Frisian4life » 07-10-2007 09:48

Het is wennen, dat zeker maar toch vind ik het niet echt wat uitstralen. Het is een beetje kil, misschien is het beter om een andere achtergrond te doen? Dat zou al een hoop veranderen, als ik me niet vergis gebruikt AZ ook zo'n soort forum. Afin, goed dat je er zoveel werk in steekt Vincent!
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 07-10-2007 10:13

Satyricon schreef:Vincent, komt er binnenkort/ooit een 'ga terug naar de vorige pagina' knop?
Het grote nadeel aan dit forum, het is bijzonder omslachtig om steeds weer 'nieuwe ongelezen posts' aan te moeten klikken.

Met backspace of een sidebutton van je muis ga je toch terug naar de vorige pagina? En onderaan een post staan ook diverse navigatie links en dropdowns. Is dat niet genoeg? En waar zou zo'n link moeten staan?

Overigens staat het Nederlandse taalpakket erop, te selecteren via je profiel.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor JayT » 07-10-2007 10:22

Echt wennen dit! Zoals ik het zo snel kan zien heb je als gebruiker meer functies...Of je er wat mee doet is punt 2...maar de site is pas vernieuwd. En wat heb je altijd met vernieuwde sites...het moet wennen en er zijn nog dingen die evt. anders kunnen...Vincent (e.a.)...toppie!
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Skopperij » 07-10-2007 10:42

Ben ik dan de enige die deze kleuren schitterend vind? Even wennen natuurlijk, maar ons oude forumpje ziet er meteen heel gedateerd uit. Bovendien kun je het nooit iedereen naar de zin maken en we dachten op ons oude forum niet eens na over de layout. Dat was zoals het was en dat vonden we prima. Echt, over een paar weken weten we niet beter dan dit.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 11:15

Nee hoor bent niet de enige die de kleuren beter vind, al denk ik dat ze nog een tint donker kunnen/moeten, dat het dan nog beter is. Mmmmm, misschien eens uitzoeken wat de kleurcode van het blauw van de heerenveen shirts is!

Het wisselen van de topics (als je er met de muis overgaat) zou nog een ander kleurtje kunnen hebben, net als bij de NEC site.
Oh wacht even die heeft al een kleur, nou ja meer passend bij SC Heerenveen dan....pompebled rood misschien?

Ahhhh...wat een Heerenveen logo al niet kan doen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor ItFean82 » 07-10-2007 11:31

Vincent schreef:Overigens staat het Nederlandse taalpakket erop, te selecteren via je profiel.


Prima de prima, maakt het al een stuk beter.
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Forum upgrade

Berichtdoor siesta » 07-10-2007 12:30

Ik vond het vorige design overzichtelijker om eerlijk te zijn
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Boegyman (NL) » 07-10-2007 17:38

Graag zou ik toch weer de avatar en de persoongegevens aan de linkerkant zien.

Voordat ik een post lees kijk ik altijd even wie het geschreven heeft en aan veel avatars herken ik de poster al op voorhand. Nu moet ik eerst naar rechts kijken. Het zou mooier als ik gewoon van links naar rechts zou kunnen blijven lezen.

Het klinkt mierenneukerig allemaal en dat is het ook. Geeft niks. Als het zo blijft zal ik ermee moeten leren leven.

Verder mijn complimenten aan Vincent. Elke wijziging is wennen en over een paar dagen weten we niet beter.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Frisian Viking » 07-10-2007 18:22

Ik vind het erg onoverzichtelijk allemaal, snap er nog niet veel van. Wat houd dat 'concept opslaan' nou precies in?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Feanfan » 07-10-2007 18:23

Ik moet mijn complimenten geven aan de ontwerpers en vormgevers van de nieuwe stijl van dit forum, het ziet er allemaal erg goed uit! Nu alleen de NL taal nog terug brengen! Engels is ook wel te doen!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Boegyman (NL) » 07-10-2007 18:33

Dat kun je zelf doen bij je profiel (gebruikerspaneel).
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Forum upgrade

Berichtdoor mitrita » 07-10-2007 19:44

Upgraden an sich: prima.
Roept ook de vraag op in hoeverre het forum kostendekkend gerund kan worden dan wel de beheerders er zelf geld op toe moeten leggen (zou niet zo moeten zijn).

Lay out staat me eerlijk gezegd nog niet zo aan, tamelijk onoverzichtelijk.
Wellicht echter ook een kwestie van gewenning.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 19:44

Frisian Viking schreef:Ik vind het erg onoverzichtelijk allemaal, snap er nog niet veel van. Wat houd dat 'concept opslaan' nou precies in?


Dan sla je een bericht op, maar post hem nog niet. Je bewaard hem dan even in je gebruikerspaneel.
Ik zie daar de toegevoegde waarde ook nog niet echt van in, maar goed.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor xander » 07-10-2007 19:46

Komen er ook nog mooie heernveen smily's? Die mis ik hier wel op het forum isschien dat iemand die kan ontwerpen..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Lipton » 07-10-2007 20:03

Wat ik bij de smileys mis is de sarcasme smiley, die is wel te vinden op andere fora zoals bijvoorbeeld gathering.tweakers.net.

Voor de rest vind ik het forum wel aardig, het is eerst wel wennen, maar misschien moeten de posters toch aan de linker kant staan i.p.v rechts.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Forum upgrade

Berichtdoor paparazzi » 07-10-2007 20:10

Het valt me niet tegen maar ook zeker niet mee! Ik vind het allemaal wat te flets...te koud...Wellicht dat de kleuren een nog wat warmere tint kunnen krijgen. Beetje pimpen dus! :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Forum upgrade

Berichtdoor feanfans » 07-10-2007 20:19

Lipton schreef:Voor de rest vind ik het forum wel aardig, het is eerst wel wennen, maar misschien moeten de posters toch aan de linker kant staan i.p.v rechts.


Ik zit nu ongeveer een half uur op het nieuwe forum maar het is inderdaad wel even wennen. Het grootste nadeel vind ik ook dat de posters nu aan de rechter kant staan terwijl de linkerkant mijn inziens veel gemakkelijker is.

Boven elke post staat ook het onderwerp, dit vind ik ook wat onnodig, want je weet wel wat je leest.

Het zou trouwens wel prettig zijn als er een nederlandse versie zou komen. Nederlands is toch je taal dus dat gaat allemaal net iets makkelijker dan het engels. Het is net als fries eigenlijk, je hebt er geen moeite mee maar je moet je toch beter concentreren om het te begrijpen.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Jeroen » 07-10-2007 20:21

Nederlands kan je gewoon in je profiel instellen, die is er dus al.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Forum upgrade

Berichtdoor feanfans » 07-10-2007 20:31

Jeroen schreef:Nederlands kan je gewoon in je profiel instellen, die is er dus al.


ah ideaal ik heb het aangepast. Bedankt!
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Forum upgrade

Berichtdoor paparazzi » 07-10-2007 21:56

Lipton schreef:Voor de rest vind ik het forum wel aardig, het is eerst wel wennen, maar misschien moeten de posters toch aan de linker kant staan i.p.v rechts.


Mee eens! Het is misschien een kwestie van gewenning maar ik zou het zelf ook altijd links geplaatst hebben. Dat voelt op een of andere manier gewoon beter.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Forum upgrade

Berichtdoor BS » 08-10-2007 08:02

paparazzi schreef:Mee eens! Het is misschien een kwestie van gewenning maar ik zou het zelf ook altijd links geplaatst hebben. Dat voelt op een of andere manier gewoon beter.

Het lijkt mij ook logischer dat het weer links komt te staan. Aan de rechterkant vind ik het erg onoverzichtelijk. Verder vind ik de nieuwe vormgeving zeker een verbetering.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Forum upgrade

Berichtdoor michel » 08-10-2007 08:48

Misschien zit hier een gedachte achter dat de inhoud van het bericht nou eenmaal het belangrijkste is. Maar ook ik vond gebruikers links iets prettiger en logischer, geen idee of Vincent dit makkelijk aan kan passen maar dat zou nog wel eens de moeite zijn.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Ago » 08-10-2007 08:53

Op het eerste gezicht is het een enorme achteruitgang vergeleken met de vorige layout.

Ik ben kleurenblind en zie dus niet de diverse(zeer zwakke) kleurenschakeringen in de postings.
Het één is misschien met enige hulp van familieleden(die het mij voorzeggen)wat donkerder dan het ander, maar voor de rest zie je dus geen overgang, ik kan dus ook geen overgang tussen de postings vinden.

Misschien kan er een omranding om de posting gemaakt worden.
Voorts: de poster moet volgens mij toch altijd links staan en niet rechts, dit is zeer onduidelijk.

En: waarom is het FAQ ineens in het Engels.
Was keurig in het Nederlands.


Kortom: Wat mij persoonlijk betreft is het een dramatische achteruitgang.
Ik hoop dat het in de komende tijden verbeterd wordt, anders haak ik af.
Dit kan er na de wedstrijd tegen Helsingborgs ook nog wel bij.

Edit Michel: Bericht verplaatst vanuit creativiteit-topic.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Jeroen » 08-10-2007 08:54

Ik vind het juist wel prettig dat de naam nu rechts staat. Het is inderdaad even wennen, maar je kan wel direct beginnen met het lezen van de post, terwijl ik op het oude forum altijd eerst 5 minuten afgeleid was door de avatar van Poenkt.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten