Het sc Heerenveen Forum gaat toch niet sluiten

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik zie dit bericht nu voor het eerst en ik moet zeggen dat ik er best wel van schrik. Dit forum was natuurlijk al lang niet meer zo druk als vroeger, maar het was wel een verademing ten opzichte van het geschreeuw en de clickbait en de verruwing van de reacties op bijvoorbeeld Feanonline.

Wat kost het om het forum nog een jaartje langer in de lucht te houden? Wat mij betreft plaatst Vincent hier een open Betaalverzoek, ik weet zeker dat we hier met een aantal liefhebbers genoeg bij elkaar krijgen om in ieder geval een jaartje te verlengen. Dan is er ook meer tijd om een goed alternatief te vinden, en dan kost het Vincent niks.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik vrees dat Vincent sinds de mededeling niet weer online is geweest en dus geen van onze reacties heeft gelezen. Ik hoop dat dat op korte termijn veranderd.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik naam aan dat een van de oudgedienden weet wie Vincent is.. Wellicht is hij via een omweg rechtstreeks te benaderen
Spijt heb je morgen maar!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Stuur hem anders een LinkedIn berichtje, daar reageert hij wellicht wel op
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

http://smedinga.nl/

Via zijn profiel op dit forum kom ik hier uit
.-
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Jazz schreef:Stuur hem anders een LinkedIn berichtje, daar reageert hij wellicht wel op
Ik heb geen linkedin. Zal iemand anders hem moeten benaderen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Zijn tel nummer of twitter staat ook in die link
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Ik heb via zijn tel nummer contact opgenomen, hopelijk kunnen we wat regelen voor medio augustus.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

AMDJ schreef:Ik heb via zijn tel nummer contact opgenomen, hopelijk kunnen we wat regelen voor medio augustus.
Goede werk!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

AMDJ schreef:Ik heb via zijn tel nummer contact opgenomen, hopelijk kunnen we wat regelen voor medio augustus.
Top!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Beste mensen,

Goed om te zien dat er binnen een paar dagen toch wel een aantal reacties zijn en aanbiedingen voor hulp. Hartelijk dank ook voor alle bedankjes.

Wellicht ben ik bij het schrijven van mijn bericht wat te hard van stapel gelopen. Laten we nog eens proberen om er weer wat van te maken hier – ik heb tenslotte ook nog altijd spijt van het opdoeken van de SC Heerenveen Fansite in 2006. Intussen heb ik met mijn provider geregeld dat de opzegging geannuleerd is.

Hosting is in de loop van de tijd wel goedkoper geworden, ik betaal tegenwoordig 290 euro per jaar. Dat kan ik nog wel even dragen, plus de advertenties helpen ook nog steeds een beetje.

Tegelijk zie ik dat het blijkbaar al twee maanden geleden is dat ik deze aankondiging plaatste, daar moet ik ook eerlijk in zijn. Laten we kijken hoe dat de komende weken gaat. Op zich kost het niet heel veel tijd om het forum in de lucht te houden – het modereren was altijd het belangrijkst en vaak waren we (jullie) wel met een stuk of vijf actief. En nu dan even een paar uur achter de schermen om de boel weer bij de tijd te krijgen. De eerste stap is inderdaad om phpBB te upgraden naar de nieuwste versie. Daarna kan ik kijken naar een goede weergave op telefoon. En wie weet wordt het hier dan weer een beetje zo gezellig als in het begin.

Ik ga er tijd voor maken en hou jullie hier op de hoogte.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Geweldig om te horen! Het is hier natuurlijk veel te rustig, maar we zijn zo'n beetje de enige club zonder levendig discussieplatform, laten we dat veranderen.

Een open tikkie ben ik nog steeds voor, dat iedereen die dat wil iets kan doneren om de boel in de lucht te houden
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Goed nieuws om te horen dat de site in de lucht blijft. Ook als naslagwerk belangrijk dat alle verzamelde informatie en gegevens bewaard blijven.

Ik ben wel bereid daarvoor een kleine financiële bijdrage te leveren. Wellicht is een tikkie, zoals Kaz_SCH suggereert, daarvoor wel een goede manier.
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Mooi nieuws.

Ik post niet veel , maar lees altijd graag op het forum.
Gebruikersavatar
FeanfanPieter
Verified
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 02-08-2007 14:49
Locatie: DKV van DKV

Bericht door FeanfanPieter »

Ja ik ben ook erg blij met dit nieuws. Ik post hier ook amper, maar kijk hier wel bijna dagelijks. En ook zeker bereid een kleine bijdrage te leveren wanneer daarom wordt gevraagd.
'Ik voel me meer Fries dan Nederlander. '
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Mag ik nog het verzoek indienen om de site via https te serveren. In Firefox doet het forum hier helemaal niks meer aangezien het enkel via http te bereiken is.

ps. Als je het helemaal slim wilt aanpakken doe je de advertenties uit voor de mensen die doneren ;-)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Top! Een donatie wil ik ook wel geven..
Spijt heb je morgen maar!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Vrieskist schreef:Mag ik nog het verzoek indienen om de site via https te serveren. In Firefox doet het forum hier helemaal niks meer aangezien het enkel via http te bereiken is.

ps. Als je het helemaal slim wilt aanpakken doe je de advertenties uit voor de mensen die doneren ;-)
Ik gebruik ook altijd Firefox, zowel thuis als op het werk, en heb nooit problemen.

Maar bovenal, goed nieuws Vincent!
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Heel goed nieuws, ik ben er ook heel blij en opgelucht mee om te horen dat het toch goed is gekomen.
Vrieskist schreef:Mag ik nog het verzoek indienen om de site via https te serveren. In Firefox doet het forum hier helemaal niks meer aangezien het enkel via http te bereiken is.

ps. Als je het helemaal slim wilt aanpakken doe je de advertenties uit voor de mensen die doneren ;-)
Ik heb ook nergens last van met mijn vuurvosje.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Mooie update, bedankt! Sowieso moet de site aangepast worden naar HTTPS, + moet de site beter functioneren op mobiel. Denk dat heel veel mensen het forum links laten liggen omdat de site op mobiel gewoon niet goed werkt. Een redesign voor UX lijkt mij het beste.

@Vincent, neem aan dat je Google Analytics hebt werken voor dit domein? Zou je wellicht wat data willen delen? Zelf heb ik meer dan 7 jaar ervaring op het gebied van SEO (Search Engine Optimisation) en data analyses (Google Analytics), zou graag met je mee willen denken.

Via PB mag je ook altijd contact opnemen.
MVG, Jazz
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Na zoeken kwam ik er achter dat mijn Firefox op HTTPS-only stond ingesteld. Wat bij de meeste moderne sites prima werkt ;-)

https staat nog steeds op de wensenlijst natuurlijk, tegenwoordig kan je zelfs gratis ssl certificaten krijgen.
kaaskop
Verified
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

op welk banknummer kan ik mijn donatie kwijt ?
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Verdomme. Kom toevallig hier en dit komt een beetje rauw op het dak....

Dit bericht kun je beter bij elk topic zetten, of een verwijzing hier naar toe want ik denk dat het voor veel mensen plotseling zal zijn als ze dit niet gelezen hebben.

20,5 jaar lid....

Edit:
Bovenstaande was op basis van pagina 1 van dit topic. Verder lezend word ik al wat vrolijker. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik las hier regelmatig mee, maar om het forum levendig te houden dan toch maar besloten om een account aan te maken om af en toe te mengen in discussie. Hoop dat er met mij een aantal volgen :D
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef:Ik las hier regelmatig mee, maar om het forum levendig te houden dan toch maar besloten om een account aan te maken om af en toe te mengen in discussie. Hoop dat er met mij een aantal volgen :D
Sinds de aankondiging van de sluiting is het forum een stuk actiever geworden :lol:
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Hoop dat deze site in de lucht blijft. Ik kom nooit op dat andere ding feanonlibe. Een vreselijk slechte commerciële site met onzin knip en plakwerk.

Jammer genoeg heb ik weinig ICT kennis maar wil wel financieel bijdragen aan een update van deze site. Ik denk dat FeanOnline dan binnen de kortste keren verdwijnt.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Zoals eerder aangegeven wil ik ook best bijdragen (financieel en in kennis, etc.). Dus hoor graag wat er nodig is!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Vincent schreef:Beste mensen,

Goed om te zien dat er binnen een paar dagen toch wel een aantal reacties zijn en aanbiedingen voor hulp. Hartelijk dank ook voor alle bedankjes.

Wellicht ben ik bij het schrijven van mijn bericht wat te hard van stapel gelopen. Laten we nog eens proberen om er weer wat van te maken hier – ik heb tenslotte ook nog altijd spijt van het opdoeken van de SC Heerenveen Fansite in 2006. Intussen heb ik met mijn provider geregeld dat de opzegging geannuleerd is.

Hosting is in de loop van de tijd wel goedkoper geworden, ik betaal tegenwoordig 290 euro per jaar. Dat kan ik nog wel even dragen, plus de advertenties helpen ook nog steeds een beetje.

Tegelijk zie ik dat het blijkbaar al twee maanden geleden is dat ik deze aankondiging plaatste, daar moet ik ook eerlijk in zijn. Laten we kijken hoe dat de komende weken gaat. Op zich kost het niet heel veel tijd om het forum in de lucht te houden – het modereren was altijd het belangrijkst en vaak waren we (jullie) wel met een stuk of vijf actief. En nu dan even een paar uur achter de schermen om de boel weer bij de tijd te krijgen. De eerste stap is inderdaad om phpBB te upgraden naar de nieuwste versie. Daarna kan ik kijken naar een goede weergave op telefoon. En wie weet wordt het hier dan weer een beetje zo gezellig als in het begin.

Ik ga er tijd voor maken en hou jullie hier op de hoogte.
Hi Vincent, heb je een update over de voortgang?
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Vincent schreef:Beste allemaal, ik ben van plan dit forum op te doeken.

Eerlijk gezegd kijk ik er al jaren niet meer naar om en aan het aantal recente berichten te zien geldt dat voor meer mensen. Het is allemaal geen verrassing, wel wordt het tijd om er wat aan te doen.

Per 23 augustus eindigt mijn hosting-abonnement en dat ga ik niet nog eens verlengen. Mocht je een doorstart voor je zien, neem dan gerust contact op.

Hartelijk dank voor je bijdragen, in welke vorm dan ook, in het bijzonder aan de beheerders door de jaren heen. Het is (heel) mooi geweest.

Hartelijke groet,
Vincent
Ik heb je een PB gestuurd
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Meer mensen problemen met het bereiken van het forum? Lees geregeld even mee, maar inmiddels niet meer via Chrome te bereiken. Via Edge wou het nog wel, echter sinds vanochtend ook dezelfde beveiligingsmeldingen en dat er problemen zijn met de index.html file.

Nu via telefoon, echter niet ideaal…
.-
Plaats reactie