Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Eastermar » 15-10-2004 18:56

Bouw stadion Euroborg ligt stil

Paul Zweverink

groningen - Het begint op te vallen: er wordt vrijwel niet meer gebouwd aan de Euroborg. Mensen die dagelijks langs de A7 rijden, zien de hoge kranen al dagen stil staan; er is nauwelijks beweging in de immense bouwput.

Twee weken geleden kwam de jobstijding voor FC Groningen naar buiten: de Euroborg heeft een vertraging van drie maanden, de oorspronkelijke opleveringsdatum van 30 september 2005 is vrijwel zeker niet haalbaar. FC Groningen was in rep en roer, koortsachtig overleg volgde. Maar nu is het stil. Niet alleen hullen de verantwoordelijken zich in stilzwijgen, wat erger is of lijkt: er wordt dus niet of nauwelijks gebouwd.

Roel Vos, voorzitter van de Raad van Commissarissen Euroborg NV, reageert verbaasd. "O, wordt er niet meer gebouwd? Dat zal dan te maken hebben met het te laat leveren van de betonelementen, zoals dat eerder al verklaard is. Het is in dit stadium niet zo relevant om dagelijks te kijken of er wel wat gedaan wordt, of er wel of niet wordt gewerkt."

Vos wijst geruchten dat er sprake zou zijn van een financieel conflict van de hand. "Daar is ons niets van bekend, ook niet dat er nu juridische strijd aan de gang is. Bij mijn weten is het verhaal hetzelfde als een paar weken geleden, de aanlevering stagneert." Nieuwe extra vertraging dus? Vos: "Dat is niet gezegd. We willen nog steeds naar oplossingen zoeken om die drie maanden vertraging in te lopen. Dat zal lastig worden."

Zijp wel verontrust

Ook bij FC Groningen zijn de verhalen van stilstand in de bouw doorgekomen. Ed Zijp, voorzitter van de RvC van FC Groningen: "Ik heb daar afgelopen vrijdag over gebeld met Roel Vos, want ook wij hoorden die berichten. Maar de heer Vos kwam niet met echt nieuwe zaken. Verontrust zijn we natuurlijk wel. Mijn logische verstand zegt: als je achterstand oploopt of dreigt op te lopen, huur je een honderdtal mensen extra in, werk je wat langer door en probeer je zo die achterstand in te halen. Niet werken lijkt me geen oplossing."

Kink in de kabel door fusie

Goed ingelichte kringen melden dat een fout in de informatieoverdracht na een fusie van de bouwbedrijven BAM en HBG, die samen met Volker Stevin en Ballast Nedam de G4 vormen, de vertraging heeft veroorzaakt. Toen BAM en HBG samensmolten moesten ook beider engineerafdelingen worden gekoppeld. Bij die overdracht zijn verkeerde gegevens naar de aanleverbedrijven van betonconstructies gestuurd. Gevolg: de betonelementen pasten niet. Op dit moment herberekent ingenieursbureau Wassenaar in Haren de zaak. Tot de uitkomsten daarvan vast staan, liggen de werkzaamheden rond de Euroborg stil of staan op een laag pitje.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Johnny '86 » 16-10-2004 19:26

Wat een zootje daar zeg!
Stel dat de FC nog degradeert ook (hoop 't niet, kost ons weer 6 punten per seizoen), dan kunnen ze de opening van €uroborg in 2006 vieren in de GGD :lol:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Frisian » 18-10-2004 19:14

Als er dan nog wat te vieren is!
Denk niet dat Groningen dat financieel zou overleven.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Superfries88' » 22-10-2004 20:21

En er zijn meer problemen

Tribunes Euroborg mogelijk gesloopt

Menno Hoexum

groningen - Een deel van de tribunes van de Euroborg moet mogelijk worden afgebroken. De herberekening van de constructie van het voetbalstadion kan uitdraaien op gedeeltelijke sloop.

Dat wordt gezegd in goed ingelichte kringen rond de bedrijven die de nieuwe thuishaven voor FC Groningen bouwen.

De fabricage van de betonelementen voor het stadion ligt stil, omdat de software die de betonmachines aanstuurt niet deugde. De maten van de elementen klopten niet, waardoor de constructie niet goed passend kon worden gemaakt.

Insiders weten te melden dat pas na de herberekening van de totale constructie duidelijkheid komt over de betonelementen die reeds zijn geplaatst. Zij sluiten de sloop van geplaatste balken niet uit. Het is niet duidelijk hoe groot de financiële schade is.

De bouw van de Euroborg is onlangs grotendeels stilgelegd, nadat bleek dat betonelementen niet conform het bouwbestek waren gemaakt. Er werden onaanvaardbare, grote kieren tussen de elementen ontdekt.

De spanningen tussen FC Groningen, de bouwers en de exploitatiemaatschappij NV Euroborg lopen hoog op. De directie van FC Groningen wordt onwetend gehouden over wat zich precies op de bouwplaatsheeft afgespeeld.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor McYosi » 22-10-2004 21:37

Beetje laat, maar dat maakt niet uit.
Ik heb de "hele discussie" rondom de persoon Hans Nijland gelezen en moet zeggen dat ik hem niet herken zoals men hem beschrijft. (voordat mensen nu gaan mauwen, ik heb hem persoonlijk gekend, vandaar). Onbetrouwbaar, leugenaar ???? Geen eigenschappen die mij ooit aan hem opgevallen zijn. Klein kind ?? Misschien, maar heeft elke man niet iets van een klein kind in zich zodra het over voetbal gaat? Volwassen mannen trekken bij tientallen naar een EK, kleden zich als kaasmeisje, schminken zich met Blokkerschmink, om twee weken later weer saai als l*^letje rozenwater op het kantoor de facturen in te kloppen.
Hans Nijland heeft van een klein uitgeverijtje in Drachten een megagrote organisatie gemaakt en nadat hij de boel verkocht heeft (cashen noemt men dat) probeert hij nu bij Groningen hetzelfde. En ik denk, gevaarlijke uitspraak, dat het hem daar gaat lukken.
Op het moment dat het bij Groningen echt gaat lopen, het nieuwe stadion klaar is en het sportief een keertje wel mee gaat zitten, op dat moment zouden we wel eens heel erg snel de hete adem van onze oosterburen in de nek kunnen gaan krijgen.
"I wish you knew your music was to stay forever"
McYosi
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:33
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Lipton » 22-10-2004 23:40

Over groningen gesproken, dit kreeg ik van een vriend uit belgie..

[Edit: link weggehaald]
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Olaf » 22-10-2004 23:51

En daar krijg jij zeker een harde plasser van?

Totaal off-topic, dus maar even weggehaald.
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Frisian » 23-10-2004 09:10

Het blijft er maar door gaan daar in Groningen.
Het lijkt haast wel of er een vloek op dat stadion ligt.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Noukske » 28-10-2004 11:51

Woedende Jans loopt van Groningse training

28/10/2004 12:11

Trainer Ron Jans is dinsdagmiddag na een woordenwisseling woedend van de training van FC Groningen gelopen. Het voorval wordt vandaag (donderdag) in de groep besproken.
'Drie kwartier voor afloop van de dinsdagmiddagtraining was Jans het spuugzat', aldus het DvhN. 'De trainer van FC Groningen was woedend over het verloop van de oefensessie. Hij spuwde nog even flink zijn gal en beende weg, de spelersgroep in verwondering achterlatend.'

'Het is gebeurd en ik heb er geen spijt van', reageert Jans in de krant. 'Maar nogmaals, het is niet normaal dat een trainer wegloopt. Maar ik denk niet dat er een onwerkbare situatie is ontstaan (..) Soms is het ook wel eens goed een conflictje te hebben.'

Ook directeur Hans Nijland ziet geen onoverkomenlijke problemen: 'Kennelijk zijn de problemen niet dusdanig groot dat ze bij de directie zijn neergelegd als zijnde onoverkomenlijk. Het is even heel vervelend, maar ik maak me er helemaal niet druk om.'


van vi.nl
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Noukske » 16-12-2004 11:26

Skulason beticht FC Groningen van vals spel

Jan Mennega

londen - FC Groningen had een goede indruk van de 21-jarige IJslander Olaf Olafur-Ingi Skulason. Een contract lag voor hem klaar. Maar de deal werd op het allerlaatste moment 'voorlopig' afgeblazen. Skulason beticht FC Groningen van oneerlijk spel.

Olaf Olafur-Ingi Skulason werd in de nacht van maandag op dinsdag overvallen door een mengeling van woede en teleurstelling. Hij had al afscheid genomen van zijn voetbalvrienden bij Arsenal, zijn koffers al gepakt en de vliegtickets voor een enkele reis Londen-Amsterdam voor hem en zijn vriendin lagen al klaar op de luchthaven van Heathrow. Maar ineens was daar dat telefoontje van zijn zaakwaarnemer, met die volkomen onverwachte mededeling dat de trip niet doorging en de transfer naar FC Groningen op losse schroeven was komen te staan.

Skulason wreef zich de slaap uit de ogen en begreep de wereld even niet meer. "Ik had goede dingen over FC Groningen gehoord, maar dit is onprofessioneel en ook niet volgens afspraak", laat hij anderhalve dag later telefonisch vanuit zijn appartement in Londen weten.

Baan

"Het ergst vind ik het nog voor mijn vriendin. Die had haar baan al opgezegd om met mij mee te kunnen gaan naar Nederland. Nu heeft ze geen werk meer. Voor haar is dit a tragedy. En mijn vader had al een ticket gekocht om op dinsdag van Reykjavik naar Amsterdam te vliegen en van daaruit met mij mee te gaan naar Groningen, waar ik een drieënhalfjarig contract zou tekenen. Alles was geregeld."

Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. Dan vervolgt Skulason zijn relaas. "FC Groningen moet doen wat het denkt te moeten doen, maar de mensen van Groningen zijn niet eerlijk tegen mij geweest. Ze hadden me eerder in een wedstrijd van Jong IJsland zien spelen en hebben me daarna gezegd dat ze me wilden contracteren. Ze wilden me alleen nog een keer zien spelen om te kijken of ik hersteld was van mijn blessure."

Blessure

Skulason liep na de wedstrijd Jong IJsland-Jong Zweden een lies/buikblessure op en is twee maanden uit de roulatie geweest. "Sinds anderhalve week ben ik weer in training. De wedstrijd maandagavond tegen Crystal Palace was mijn eerste na mijn blessure. Ik ben weer fit, maar als de mensen van FC Groningen tegen mij hadden gezegd dat ik mij nog een keer moest bewijzen, had ik niet gespeeld. Dat ze nu zeggen een andere Skulason aan het werk te hebben gezien dan de Skulason die ze hebben zien spelen in Jong IJsland, klopt wel. Maar wat hadden ze dan verwacht? Dat ik in de eerste wedstrijd na mijn blessure direct mijn beste wedstrijd ooit zou spelen?"

Pisnijdig

"Arsenal", gaat Skulason verder, "is pisnijdig op FC Groningen. De club heeft zich ingespannen om de deal rond te krijgen en begrijpt hier helemaal niets van. Van mijn zaakwaarnemer hoorde ik dat ik begin januari mee kan trainen met FC Groningen en daarna ook met de club mee kan op trainingskamp naar de Canarische Eilanden. Ik sluit zelf geen deuren, maar na hetgeen er is gebeurd zal Arsenal me nooit toestemming geven mee te trainen met FC Groningen. Arsenal vertrouwt de mensen van FC Groningen niet meer?"

"Hoe het nu verder moet? Ik weet het niet. Ik denk dat het na dit incident een stuk moeilijker is geworden om nog naar FC Groningen te gaan, maar ik maak me geen zorgen over mijn voetbaltoekomst. Ik heb nog een contract bij Arsenal en er zijn genoeg andere clubs die in mij zijn geïnteresseerd."
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor H-J » 16-12-2004 12:17

Wat was er ook alweer met de handelswijze van Heerenveen? :lol:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor KingFoppe » 16-12-2004 12:24

Groningen is overigens wel druk bezig het beleid van Heerenveen1 op 1 te kopieren .

Talenten uit de eerste divisie halen en Skandinavie afstruinen naar talenten (die Heerenveen heeft laten liggen)

En dan maar afgeven op ons ploegie! :?
No retreat, No surrender!
KingFoppe
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 14-05-2003 08:06
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Boegyman (NL) » 05-01-2005 21:54

Benefietwedstrijd levert 150.000 euro op!!!
5 januari, 21:31 uur

Liefst 10.447 toeschouwers waren vanavond in het Oosterpark getuige van een benefietwedstrijd tussen FC Groningen en BV Veendam. Het duel leverde het ongekend hoge bedrag op van 150.000 euro voor Giro 555 (de slachtoffers van de tsunami-ramp in Zuid-Oost Azië).

Het bedrag is samengesteld uit drie componenten: 1) de recette van 52.235 euro, 2) sponsorbijdragen ter waarde van 65.413 euro en 3) een aanvulling tot een mooi rond bedrag door gemeente Groningen en provincie Groningen.

Negen
De 'hoofdmaaltijd' was niet echt al te aantrekkelijk. Mensen die gehoor hadden gegeven aan het verzoek vroeg naar het Oosterpark te komen, zagen negen goals. FC Groningen D1 versloeg BV Veendam D1 namelijk in de voorwedstrijd met 7-0 (3x Careman, Specken, Van der Leij, Streutker, Bakker).

Veertig
Na het optreden van Voorheen De Bende, een toespraak van Hans Alders (CdK) en Wim Janssen (Unicef), een indrukwekkende minuut stilte en de aftrap door Erwin Koeman en Wouter Bos, kwamen er wel liefst veertig spelers kwamen in actie tijdens de wedstrijd tussen de beide eerste elftallen. Het kwam het niveau van de wedstrijd niet ten goede, maar dat vond niemand erg.

Wedstrijdbal
Glen Salmon bracht de FC in de negende minuut op een voorsprong, na een ééntweetje met Jack Tuyp. Namens Veendam raakte Ronnie Pander de lat. Na de pauze kwam Veendam op gelijke hoogte (56e minuut) door een goal van Marnix Kolder. In de slotfase schoot Jack Tuyp nog tegen de paal. Het massaal opgekomen publiek bleef wachten op de bekendmaking van het bedrag, waarop dus de cijfers '150.000' stond geschreven. De beide aanvoerders Slor en Van Gessel gaven de symbolische cheque aan Wim Janssen die de Samenwerkende Hulporganisaties vertegenwoordigde.

Bron: Internetredactie FC Groningen



Respect!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor delsterpuntster » 05-01-2005 22:02

Inderdaad respect!
Once Football, allways Football
delsterpuntster
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04-01-2005 20:04

Berichtdoor Poenkt » 06-01-2005 17:03

H-J schreef:Wat was er ook alweer met de handelswijze van Heerenveen? :lol:


De 3 beste spelers van de GG-divisie kopen?

KingFoppe schreef:Groningen is overigens wel druk bezig het beleid van Heerenveen1 op 1 te kopieren .

En dan maar afgeven op ons ploegie! :?


Je zou er bijna stil van worden...... :mrgreen:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Angerfist » 07-01-2005 23:46

Poenkt aka point aka ach wat voor namen allemaal ook. wat bedoel of sugureer je met dat laatste?
Angerfist
Selectiespeler
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 20-04-2004 15:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Noukske » 08-01-2005 00:12

Even denken Angerfist.. Waar heeft poenkt/point/galaxy en vele andere het bijna altijd over in z'n posts..dat hij ons zo stil vindt.
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Angerfist » 08-01-2005 02:56

tsja....maar wat denk hij ermee te bereiken, kan hij ons eens watnieuws vertellen?, iets wat we nog niet weten?
Angerfist
Selectiespeler
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 20-04-2004 15:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor fcdinamo » 13-01-2005 19:23

Angerfist schreef: kan hij ons eens watnieuws vertellen?, iets wat we nog niet weten?


Misschien weet hij wanneer Euroborg (wat een naam :crying: ) klaar zal zijn :wink: :blbl:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Poenkt » 22-01-2005 12:12

fcfietsdinamo schreef:Misschien weet hij wanneer Euroborg (wat een naam :crying: ) klaar zal zijn :wink: :blbl:
De datum van de opening van de Euroborg is in stilte gehuld!! :wink: Persoonlijk vind ik de naam levediger dan het ALS. :mrgreen:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor vlqrt » 22-01-2005 12:15

Ik vind Euroborg een naam van niks. Het stadion schijnt wel leuk te worden, mn broer heeft er een rondleiding gehad en volgens hem wordt het een mooi stadion.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 22-01-2005 12:30

Als ik het goed heb gelezen zit de kans er dik in dat het een sponsornaam krijgt. Veel plezier in het Essent-stadion Point! :mrgreen:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 22-01-2005 14:29

Hmm misschien een rol voor Abe casual kleding?

Anders Ajax brandbeveiliging.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Poenkt » 23-01-2005 00:11

Jeroen schreef:Als ik het goed heb gelezen zit de kans er dik in dat het een sponsornaam krijgt. Veel plezier in het Essent-stadion Point! :mrgreen:


Bedankt voor je maandelijkse bijdrage. :blbl: We zullen je geld goed besteden!!
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor fcdinamo » 23-01-2005 12:09

Dat Poenkt de naam Euroborg levendiger vindt dat het ALS moet een vorm van Groningse humor zijn :cry: :urgs:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor vlqrt » 23-01-2005 12:40

Misschien wilden de broerjes Koeman niet dat het stadion naar hen werd vernoemd. Ik zou me ook schamen.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Poenkt » 23-01-2005 22:26

vlqrt schreef:Misschien wilden de broerjes Koeman niet dat het stadion naar hen werd vernoemd. Ik zou me ook schamen.
Tja, die leven tenminste nog....Gelukkig hebben jullie je Anker-broertjes nog. :D

Dat Poenkt de naam Euroborg levendiger vindt dat het ALS moet een vorm van Groningse humor zijn


Dat jij het niet snapt...zal wel Fries zijn. :(
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor fcdinamo » 24-01-2005 17:16

Leg mij dan eens uit wat er zo mooi is aan de naam Euroborg :!: Persoonlijk vind ik het net zo triest als stadions die vernoemd worden naar een sponsor zoals oa in Eindhoven :frown:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor vlqrt » 24-01-2005 17:38

PSV is de enige club waarbij ik het me kan voorstellen aangezien de nu een eeuw oude Frits philips ooit als 6 jarig jongetje de aftrap van de eerste wedstrijd voor zijn rekening nam EN de club ook nog eens naar het bedrijf is vernoemd.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten

cron