Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Ebiede » 05-12-2016 11:25

Darten is ook geen sport, is een vermaak voor in het cafe.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Frisian Viking » 05-12-2016 12:14

Zolang die darters met minimaal 40 kilo overgewicht hun sport kunnen beoefenen zal dit ook nooit een serieuze sport worden. Hoe graag ik er ook naar kijk en hoe knap ik het ook vind.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Frisian Viking » 05-12-2016 13:02

Dat beeld is totaal niet aan het verdwijnen, want vrijwel zonder uitzondering zijn ze gewoon veel te zwaar. Het is toch geen gezicht zoals die lui op het podium staan.

Nee, eerst maar eens afgetraind zijn, waarschijnlijk gaan ze dan nòg beter gooien dan ze nu al doen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Grimo » 05-12-2016 13:24

Straks gaan ze bij poker ook nog klagen dat ze niet genomineerd zijn.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Jazz » 05-12-2016 14:08

Grimo schreef:Straks gaan ze bij poker ook nog klagen dat ze niet genomineerd zijn.


Wat denk je van eSports? De naam zegt het al: Electronic SPORTS
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Wizard » 05-12-2016 16:07

Grimo schreef:Straks gaan ze bij poker ook nog klagen dat ze niet genomineerd zijn.

Precies. Ik zou het een grote schande vinden als Van Gerwen sportman van het jaar zou worden. Diep, diep respect voor zijn prestaties, maar ik vind het absoluut geen sport. Ik sluit me helemaal aan bij Ebiede, namelijk dat darten een vermaakactiviteit voor in de kroeg is.
Straks is degene die wereldkampioen sjoelen wordt, ook genomineerd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor abegoal » 05-12-2016 20:32

In mijn ogen is Darten gewoon een sport en van Gerwen een bijzonder goede sportman, maar dat is dan wellicht persoonlijk :lol:

De overweging was echter een hele andere:

Bij de zondag bekendgemaakte lijst van vijf genomineerden ontbreekt de darter. Max Verstappen, Dorian van Rijsselberghe, Ferry Weertman, Tom Dumoulin en Sven Kramer maken wel kans op de prijs.

"We hanteren aan de voorkant een criterium dat een sport die niet olympisch is - en dat is darts - minimaal 55 landen op een WK moet hebben. Daar horen voorronden ook bij. Darts zit behoorlijk onder dat criterium", vertelt de manager topsport van NOC*NSF aan de NOS.


Dan valt de F1 daar natuurlijk ook niet onder maar daarvoor hebben ze de volgende verklaring:

Opvallend is dat Verstappen wel aan de criteria van NOC*NSF voldoet, terwijl Formule 1 niet olympisch is en ook geen 55 nationaliteiten kent.

"Maar wij kijken naar Formule 1 als totale autosport", zegt Bijl tegen NU.nl. "De totale autosport behelst veel meer categorieën met een WK. Formule 2, Formule 3 en karten rekenen wij bijvoorbeeld ook tot het geheel. Op basis daarvan kan Verstappen wel genomineerd worden."
:roll:

Diezelfde Verstappen gaf in een interview aan niet zo happig te zijn op de prijs en dat het erg lastig vergelijken is tussen de diverse sporten. Daarbij noemde hij bijvoorbeeld expliciet Michael van Gerwen als mogelijke sportman van het jaar.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 05-12-2016 21:57

Wizard schreef:Precies. Ik zou het een grote schande vinden als Van Gerwen sportman van het jaar zou worden. Diep, diep respect voor zijn prestaties, maar ik vind het absoluut geen sport. Ik sluit me helemaal aan bij Ebiede, namelijk dat darten een vermaakactiviteit voor in de kroeg is.
Straks is degene die wereldkampioen sjoelen wordt, ook genomineerd.


Het is juist een grote schande dat hij niet genomineerd is!! Met alle respect maar voetbal is feitelijk ook "slechts" een spelletje ter vermaak. Het enige probleem bij darten is dat het zich voornamelijk in Engeland afspeelt.
De oudere generatie is inderdaad behoorlijk aan de maat (met name bij de BDO), maar de jongere generatie, die voornamelijk bij de PDC speelt, gaat er veel serieuzer mee om. Bovendien trainen die mannen ook "gewoon" 8 uur per dag. Het is in mijn ogen dan ook behoorlijk denigrerend hoe er over de prestaties van Van Gerwen gesproken wordt.. En zeker als je stompzinnige uitleg hoort van die Jeroen Bijl. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het darten helemaal niks vindt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor fuotbalgek » 05-12-2016 22:26

Een darter kan grote prestaties neerzetten, een duivenmelker ook. De discipline die het mentaal en fysiek vergt om topsport te bedrijven is totaal niet te vergelijken met de prestaties van een darter. Ben het volkomen eens met het niet nomineren van Van Gerwen, hoe knap zijn prestatie ook is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 06-12-2016 00:15

fuotbalgek schreef:Een darter kan grote prestaties neerzetten, een duivenmelker ook


Na deze zin ben ik afgehaakt.. dat je die onzin uit je toetsenbord durft te halen zeg.
Bij topsport denkt iedereen alleen maar dat het met het fysiek gestel te maken heeft.. maar bij de grotere dart toernooien moet je bijna een hele dag vol geconcentreerd zijn.. en dat is mentaal zwaar.
Dat je alleen sportman / sportvrouw / sportploeg kunt worden als het een fysieke sport betreft vind ik een enorme neanderthaler gedacht.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor fuotbalgek » 06-12-2016 07:59

Dat mag jij vinden. Ik vind het daadwerkelijk lachwekkend dat iemand met de bierbuik van MVG überhaupt overwogen moet worden als sportman van het jaar. Ridicuul. Straks krijgen we de beste FIFA speler als sporter van het jaar, daar moet je toch ook heel geconcentreerd voor zijn. Als dat jouw definitie van sport is, ben ik liever een Neanderthaler.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Grimo » 06-12-2016 08:46

Jazz schreef:
Wat denk je van eSports? De naam zegt het al: Electronic SPORTS


Je kan overal Sports voorzetten, Postduiven Sports, Rummikub Sports, Stoepjeranden Sports. Dat maakt het nog geen sport.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Grimo » 06-12-2016 08:51

Flying Tilster schreef:Bij topsport denkt iedereen alleen maar dat het met het fysiek gestel te maken heeft.. maar bij de grotere dart toernooien moet je bijna een hele dag vol geconcentreerd zijn.. en dat is mentaal zwaar.


Snap dan ook niet dat Jan Groenendijk en Roel Boomstra, toch de nummers 2 en 3 van de wereld in het dammen niet genomineerd zijn. Een Schande met de hoofdletter S!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Wizard » 06-12-2016 09:21

Flying Tilster schreef:Met alle respect maar voetbal is feitelijk ook "slechts" een spelletje ter vermaak.

Iedereen z'n eigen mening hierover. Ik vind het meer een uit de hand gelopen kroegspelletje net zoals sjoelen en pokeren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-12-2016 19:58

Ik vind darten wel een topsport. Formule 1 is ook alleen maar rondjes rijden, gas in trappen en remmen ...
Dat darten een uit de hand gelopen kroegsport is geworden, misschien wel. In de jaren 90 was dat misschien ook nog wel zo, want toen was het niveau lager als tegenwoordig. Tegenwoordig moet je minimaal 100 punten gemiddeld gooien om wedstrijden te winnen en dat doe je niet even door elke dag een uurtje te trainen. Plus wat er eerder al verteld is dat je mentaal erg sterk moet zijn.En dan kan je 60 kg wegen of 110 kg, dat doet niets af aan de prestaties die ze doen.
Daarbij kan je ook zeggen wat je wilt, maar bij darten kan je niet gemeen spelen. Als de pijl in de 20 zit, kan je er geen 5 van maken en dus ook geen last van in/uit of buitenspel.

Van mij mag er een darter dan ook best genomineerd worden als Sportman van het Jaar (Robben is het ook geworden in een teamsport), al vind ik het wel mooi dat het niet gebeurd is, omdat ik het Van Gerwen niet gun. Dat hij de beste is, is geen enkele twijfel over, maar zijn houding staat me totaal niet aan als hij aan het darten is. Na elke 180'er staan juichen als een mongool of bij een finish van 24 juichen als een mongool (doen er meer) Als je 3-7 achter staat en je gooit 167 uit, dan snap ik het, maar hij doet elke keer, al staat hij 8-0 voor, doe dan ff normaal. Ik snap een Anderson en Taylor wel dat zij er zich aan storen
Ik hoop ook echt van harte dat hij ook dit jaar geen winnaar wordt van het WK. Kwalitatief en wat hij dit jaar gepresteerd heeft, verdient hij het, maar zoals gezegd hoop ik dat hij er in de eerste ronde al uit ligt. Doe mij Anderson maar en ook Peter Wright verdient het om eens een toernooi te winnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 08-12-2016 00:05

Feanfan 1 schreef:Ik snap een Anderson en Taylor wel dat zij er zich aan storen


Taylor begint zich er aan te storen, omdat hij het niet meer kan winnen van Van Gerwen.
Dit zit nou eenmaal in het karakter van Michael en dat heeft hij gewoon nodig, om zichzelf een beetje extra op te pompen.

Ik vind het juist wel mooi dat er eindelijk iemand eens voor de camera verschijnt die niet alleen politiek correcte antwoorden geeft, zoals Taylor altijd beoogd te doen (en als Taylor verliest is hij in geen velden of wegen te bekennen)
Er is maar één interview waar ik behoorlijk aan geërgerd heb en dat was na zijn wedstrijd in de GSOD tegen Adams. Dat kon echt niet..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-01-2017 23:29

Een meer dan terechte winnaar, zeker na afgelopen jaar waarin Van Gerwen alles gewonnen heeft.
Maar toch blijf ik het een vervelende kwast vinden na zijn irritante uitbarstingen na elke 180'er of dubbel. Dat overdreven gedoe altijd van hem. Daarom had ik liever gezien dat Anderson gewonnen had, hoe onverdiend dat ook zou zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Riverside » 03-01-2017 11:21

Knap hoor wat die Van Gerwen presteert, hij is al een paar jaar dominant en is ook nog eens jong voor een darter. Maar met alle respect, ik vind het geen kandidaat voor de titel Sportman Van Het Jaar. Ik snap ook dat mensen dat graag anders zouden zien, die darten wel topsport vinden.

Maar goed, ik denk niet dat Van Gerwen er zo mee zit, met dat prijzengeld wat hij bij elkaar speelt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-01-2017 11:26

Fantastisch WK met een meer dan terechte winnaar. Hoe graag ik het Anderson had gegund.
Met zoveel druk, zulke gemiddeldes neerzetten.. Dan ben je een enorme klasbak.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor abegoal » 03-01-2017 13:07

Als het op gunnen aankomt, zou mijn keuze Peter Wright zijn. Wat een leuke gozer is dat zeg!

Maar van Gerwen is natuurlijk de meer dan terechte winnaar. Heeft alles wat er te winnen valt gewonnen en steekt met kop en schouders boven de anderen uit. Wil elke pijl die hij gooit perfect gooien, geeft geen moment op en baalt van elke verloren leg. Alles wat hij doet, dus ook dingen die veel mensen irritant vinden, stralen enorme winnaarsmentaliteit uit. Ik kan daar juist weer erg van genieten.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 05-01-2017 01:48

Gearard schreef:Knap hoor wat die Van Gerwen presteert, hij is al een paar jaar dominant en is ook nog eens jong voor een darter. Maar met alle respect, ik vind het geen kandidaat voor de titel Sportman Van Het Jaar. Ik snap ook dat mensen dat graag anders zouden zien, die darten wel topsport vinden.

Maar goed, ik denk niet dat Van Gerwen er zo mee zit, met dat prijzengeld wat hij bij elkaar speelt.


Velen zien het nog als een veredelde kroegsport. Dat imago komt natuurlijk door de jaren 90.. waar men nog bier op het podium dronk alvorens een pijl te gooien. Dat was in de tijd dat Taylor de sport domineerde, omdat die er wel alles voor oer had. Velen zien topsport als topsport als het op het fysieke aankomt.. Maar dit is geen fysieke sport.. maar een mentale sport.

Maar goed.. die nominaties voor Sportman Van Het Jaar moet je uberhaupt niet eens serieus nemen. Er zit een clubje zogenaamde wijze mannen die bepaald wie genomineerd wordt. Het zou beter zijn dat "het volk" zich uit kon spreken wie er genomineerd zou moeten worden.

Max is een verdiende sportman van het jaar gezien zijn verdienste voor de autosport.. maar Van Gerwen was net zo verdiend geweest. Beter dan al die andere lui die wel genomineerd worden..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-12-2019 00:17

Het einde van Barney, zo zonde dat het zo is geëindigd, Achteraf is hij 2 jaar te lang door gegaan, maar achteraf is het altijd makkelijk praten. Een van de weinige Nederlanders die ik de WK-titel wel gegund had. Maar het interview achteraf was echt treurig van Barney. Je hebt haast het idee dat ie morgen zelfmoord gaat plegen. "dit vergeef ik me nooit", "ben maar een amateur". Psychisch niet helemaal in orde, helaas

Die Van Gerwen hoop ik echt dat die er zo snel mogelijk uitvliegt, vind ik al jaren een kwal :twisted: Al wint Gerwyn Price het toernooi, als het Van Gerwen maar niet wordt (al is hij wel de beste)
Wel blij dat die Wattimena er uit ligt, dat is ook zo'n vervelend ventje.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Satyr » 18-12-2019 07:43

Jij bent fan van Ian White zeker :mrgreen:

Fallon Sherrock schreef gisteren geschiedenis met haar zege op het WK
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten