Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Niels » 05-01-2004 12:28

Roelof, die twee dartsfederaties bestaan al jaaaaren naast elkaar. Geen sprake dus van nu ineens. Maar omdat SBS de Embassy heeft, is RTL5 zo slim geweest om de PDC te kopen.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor dekoning » 05-01-2004 12:39

De Embassy heet als ik het goed begrepen heb toch geen Embassy meer?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Cross79 » 05-01-2004 14:57

dekoning schreef:De Embassy heet als ik het goed begrepen heb toch geen Embassy meer?


Hoe heet t topic de koning?
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Booijstra » 05-01-2004 15:41

Gister de pot tussen Coot en Naam ffjes kwijt ook ff gezien...werd een erg spannende wedstrijd...2-2 in sets en de laatste set werd beslist door sudden-death...uitslag; 2-3 (5-6 in legs)...Coot heeft helaas verloren...vond em leuk gooien.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fulton » 05-01-2004 16:25

Cross79 schreef:
dekoning schreef:De Embassy heet als ik het goed begrepen heb toch geen Embassy meer?


Hoe heet t topic de koning?


Iets met Lake Side World Cup :?: :?:


Officieel is het dit jaar de 2004 Lakeside World Professional Darts Championship.
Embassy blijkt een of ander tabaksmerk te zijn, en dat is dus verboden als sponsor. Er was ook een snooker kampioenschap dat the Embassy heette maar dat mag dus allemaal niet meer.
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor mechielz » 05-01-2004 17:20

Rick Hofstra vanavond, ik verwacht er veel van.
Ik heb ook wel eens tegen hem gespeeld, dik verloren :oops:
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor The North » 05-01-2004 17:46

Phil "The Power" Taylor.. aan die vent kan niemand tippen!! hij heeft die PDC voor de negende keer gewonnen! en hij heeft 11x in de finale gestaan! dat is echt goed.. barney moet dus nog meer dan 5x de Lakeside world darts winnen, voordat hij zich mag vergelijken met Taylor!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor BBB » 05-01-2004 18:30

Jep, vanavond Hofstra zeker zien. K heb ooit eens een partij van hem mogen tellen en dat was wel leuk: 140,140 ton etc. Snel klaar dus :). K ben wel bang dat hij er vanavond kansloos uit zal gaan...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor Cross79 » 05-01-2004 18:59

The North schreef:Phil "The Power" Taylor.. aan die vent kan niemand tippen!! hij heeft die PDC voor de negende keer gewonnen! en hij heeft 11x in de finale gestaan! dat is echt goed.. barney moet dus nog meer dan 5x de Lakeside world darts winnen, voordat hij zich mag vergelijken met Taylor!


Komt bij dat hij de Embasy ook 2x gewonnen heeft.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor jeroentjeheerenveen » 05-01-2004 20:14

ja idd wat een thriller gister tussen taylor en painter, mooie wedstrijd bijna topsport man 3 uren a8er mekaar gooien, en ook nog geconcentreerd blijven met dat publiek, maar nu kunnen we hopelijk genieten van de plaatselijke trots rick hofstra, hoop dat ie ver komt ik denk trouwens dat tony o'shea een goeie kans heeft te winnen net als barney natuurlijk!
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
jeroentjeheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 22-12-2003 17:40
Woonplaats: franeker

Berichtdoor KingBee » 05-01-2004 21:09

Geweldige pot ja, die Taylor is verreweg de beste darter. Jammer dat er twee bonden zijn zo kan nooit iemand zeggen dat ie de beste is.

Taylor en van Barneveld heben wel es tegen elkaar gespeeld, een paar jaar geleden volgens mij. Taylor rolde hem helemaal op. 5-2 geloof ik.

Ik kijk nu naar Essers tegen duke... wat een niveautje als je dat met gisteren vergelijkt! :?
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Fulton » 06-01-2004 12:44

Uit 1 zo'n potje kan je weinig conclusies trekken.
Dat taylor Barney ooit eens heeft opgerold bewijst volgens mij niks
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor The North » 06-01-2004 14:26

Fulton schreef:Uit 1 zo'n potje kan je weinig conclusies trekken.
Dat taylor Barney ooit eens heeft opgerold bewijst volgens mij niks


Taylor heeft meestal hogere gemiddelde's als Barney!



Nog een bericht over Taylor (rtl5)

HILVERSUM - Phil Taylor overweegt na zijn elfde wereldtitel te stoppen. De 43-jarige darter zegt nog geen beslissing te hebben genomen maar alle opties open te houden.
Taylor vindt zich zelf de grootvader van de dartsport nu zoveel jonge deelnemers zich aandienen. Tevens laat The Power weten dat de lengte van de finale en de spanning hem niet onberoerd hebben gelaten.
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Fulton » 06-01-2004 15:28

The North schreef:
Fulton schreef:Uit 1 zo'n potje kan je weinig conclusies trekken.
Dat taylor Barney ooit eens heeft opgerold bewijst volgens mij niks


Taylor heeft meestal hogere gemiddelde's als Barney!


Ja oke, dat geeft meer aan ja.
Taylor is wel een stukkie beter dan Barney waarschijnlijk, maar dat zegt dan ook weer niks over de sterkte van de verschillend bonden.
Als ie 11 keer de PDC kan winnen lijkt me de tegenstand daaro wel zwak.
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor mechielz » 06-01-2004 16:29

Rick heeft gister helaas verloren.
Echt jammer, zat hij net lekker in het ritme gaat die King de jury erbij halen of de afstand tussen de speler en het bord wel klopt wat een naaistreek. Daarna bakte Rick er niet veel meer van. Volgend jaar beter.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Cross79 » 06-01-2004 19:13

mechielz schreef:Rick heeft gister helaas verloren.
Echt jammer, zat hij net lekker in het ritme gaat die King de jury erbij halen of de afstand tussen de speler en het bord wel klopt wat een naaistreek. Daarna bakte Rick er niet veel meer van. Volgend jaar beter.


Dat is de hele week al zo, het feit was dat de dartborden in de zaal ernaast waar ze warm gooien anders hangen, daardoor zitten ze in een ander ritme.
Verder vond ik Hofstra erg zwak gooien evenals king trouwens vooral de eerste set waren er geen hoge gemiddeldes.
Verder David er al uit Stompe eruit Wolfie eruit.
Monk eruit, gaat lekker zo, nog even en Barny wordt fluitend kampioen.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor The North » 06-01-2004 19:21

Van der voort klaagde dat zijn pijlen er telkens scheef in zaten, terwijl hij anders ze er gewoon recht in gooiden! Hij dacht dat het met de airco had te maken!

ps: volgens mij hadden ze vorig jaar ook al geklaagd over de airco!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Jeroen » 06-01-2004 19:27


Darts: 'regelwijziging na nederlaag van Hofstra'
Gepost door Otto (okee6) - dinsdag 6 januari 2004 @ 17:34 - Bron: SBS 6 Darts
De organisatie van het WK Professional Darts in Frimley Green heeft een regelwijziging aangekondigd nadat de Nederlander Rick Hofstra gister op wel heel schlemielige wijze verloor van Mervyn King.

De als derde geplaatste Engelsman kwam eerst 1-0 achter in sets. De Fries Hofstra begon de wedstrijd redelijk sterk, King had echter geen controle over 'de dubbels'. Nadat de tweede set op het nippertje door King gewonnen was en de stand 1-1 gelijk werd, vroeg de Engelsman bij de scheidsrechter om het meten van de afstand tot het bord. Hij was van mening dat die niet klopte. De regels luidden dat in zo'n geval de tegenstander een dergelijk verzoek niet hoeft te accepteren. Debutant Hofstra wist echter amper wat er aan de hand was en de wedstrijd werd 10 minuten stilgelegd om te meten.

De afstand van de balk tot de roos bleek desalniettemin nog steeds te kloppen en de partij kon verder gaan. De volgende twee sets gingen vervolgens met lichte tegenstand van Hofstra naar de nummer drie van de plaatsingslijst (1-3). Het publiek in de Lakeside Country Club joelde hem echter uit, wat zeer ongebruikelijk is als een Engelsman speelt.

Na de wedstrijd zei King dat hij voelde dat er iets niet klopte. Hij was zelfs van mening dat dat nog steeds zo was. Co-commentator Bobby George vertelde dat het mogelijk kan liggen aan de lampen in de grote zaal. Op de oefenborden staat slechts één licht gericht, in de zaal zijn dat er vele, waardoor 'het aanzicht' anders is. Het vergt enige aanpassing om dan scherp te kunnen gooien, niet elke speler gaat dat makkelijk af.

Als gevolg van alle commotie is de organisatie nu van zins om de controle-regel te schrappen en de spelers extra oefendarts te gunnen, om te kunnen wennen aan het bord.

Raymond van Barneveld, die vanavond om 20 uur zijn tweede ronde partij zal spelen tegen qualifier Paul Hogan, heeft naar aanleiding van de partij van gister Mervyn King per direct uit zijn darts-team gezet.


Jammer dat ik het niet gezien heb! Aan de andere kant scheelt het weer wat ergernis 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor mechielz » 06-01-2004 19:36

Ik heb die King nooit echt hoog hebben zitten, maar gisteren sloeg alles.
Wat een zeikerd, een goeie zaak dat Barney hem uit zijn dart-team heeft geflikkerd.

Straks Barney, tegen Hulk? Hogan :wink: het is een qualifier zegt al genoeg, zal wel weer snel afgelopen zijn.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Mister Grie » 06-01-2004 21:50

Qualifier of niet, die kerel gooide bepaald niet slecht! 125 finish was een teken daar van!

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor Heert-Jan » 07-01-2004 13:01

Van http://www.philtaylor180.co.uk

Record Breaking 11th Title

I said I would win this years World Title and regain the trophy....(and I have) but it is the hardest thing I have ever done.
Kevin Painter must now rate as one of the toughest opponents that I have ever played in any match and added to the heat of the stage and the tiredness that I felt throughout the final I feel that the time has come for me to bow out and leave the feild undefeated and make room for the fit young players of the future like Painter, Dudbridge and Mardle.
I know that my many fans may be disappointed at the thought of this but there comes a time when the sacrifices made over all the years of being on tour and at competitions throughout the world and the time spend in preperation for the big games must take its toll..... that time is now.
I will take a few weeks to look at what the future holds and enjoy the moment before making a final life changing decission but for the moment THE POWER IS SWITCHED OFF.
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Heert-Jan » 08-01-2004 09:25

De echt mooie potjes komen nu hoop ik, alleen kloten dat het op een C-zender als SBS komt. Zit je lekker naar het darten te kijken, komen die dozen van Hart van Nederland weer vertellen waar er koeien uit de sloot getrokken zijn en waar er iemand met zijn zatte kop tegen een boom gereden is. Gelukkig wordt de sfeer opgebouwd door het altijd leuke "shownieuws". Jaja, Bonny St. Claire is alweer terug uit Borneo.... Als ik dat niet had geweten, had ik het ongetwijfeld opgezocht op internet! In plaats van dat ze vervolgens doorgaan met het darten, krijgen we eerst nog interviews met een darter, een bekende Nederlander op SBS niveau en zoals gisteren een portret. Een blokkie reclame later begint het darten weer.

Of gebeurt dit alles tijdens de dweilpauze c.q. plaspauze van de aanwezigen?
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Fulton » 08-01-2004 12:44

Nope, het darten gaat natuurlijk gewoon door tijdens hart van nederland.

In het weekend is het altijd een opluchting dat de BBC het ook uitzendt. Dat kijkt al meteen een stuk leuker.
Avatar gebruiker
Fulton
Basisspeler
 
Berichten: 672
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:14
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Heert-Jan » 08-01-2004 15:24

Was ook niet echt een serieuse vraag :mrgreen:

Hmm, das makkelijk ja. Maar volgens mij doet SBS dat in het weekend ook. Het is iig 1 keer voorgekomen, kan ook tijdens een pot van Barney zijn geweest.

BBC is altijd wel errug best, maar eens in de gaten houden,
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Jeroen » 08-01-2004 15:33

hehehe frustratie HJ? Hart van Nederland is toch een schitterend programma?? :D

Na twaalven heeft BBC volgens mij doordeweeks ook darten, gisteren zapte ik er nog langs. Nadeel alleen dat het dan niet live is.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Cross79 » 08-01-2004 17:21

HVN leuk???? gister die 2 dozen in de uitzending de slappe lach, erg profesioneel.....
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor mechielz » 08-01-2004 17:34

Als ze nou eens lekker waren, dan nam ik nog de moeite om er naar te kijken. Maar die twee dozen...... :kotssmile:
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor jeroentjeheerenveen » 08-01-2004 18:16

ja sbs heeft het tot kunst verheven er een programma er door heen te gooien doen zij bij films ook, maar om ff bij het darten te blijven, wat verw8en jullie van de partij barney-walton vanaaf LIVE op sbs om 8 uur???
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
jeroentjeheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 22-12-2003 17:40
Woonplaats: franeker

Berichtdoor Fotze » 08-01-2004 21:26

Van Barneveld was magistraal

met een gemiddelde van 34.61!!! per pijl.

Er netjes, is een nieuw record volgens SBS 6
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Mister Grie » 08-01-2004 23:12

Inderdaad een nieuw record, Barney heeft afgelopen jaar op de Bavaria Open het gemiddelde nog hoger gehad. 34.97 per pijl(meende ik).


Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten