[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Superfries1996 » 18-11-2013 16:03

Ga je een keer naar een wedstrijd van het Nederlands elftal, zijn van Persie, Robben, Sneijder en de Nigel de Jong geblesseerd... Als Falcao straks ook nog geblesseerd raakt, vraag ik mijn geld terug :evil: :evil:
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Calimero » 18-11-2013 16:30

Lekker belangrijk wie er voetballen bij zo'n wedstrijd, het is toch niks. Het is wat dat betreft veelzeggend over het Nederlands elftal momenteel als je ziet dat Daley Blind zich werkelijk 45 minuten afvraagt wat hij op het middenveld doet. Veel spelers vragen zich af wat er nodig is om Oranje naar een hoger niveau te brengen geloof ik zo. Het is met enige regelmaat niet om aan te zien en alleen persoonlijke uitblinkers zorgen ervoor dat een wedstrijd gewonnen kan worden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor gurner » 20-12-2013 02:56

Rio de Janeiro is geselecteerd als het Nederlands elftal in het WK 2014 in hun eigen bolwerk, hun trainingslocatie voor de opleiding van de club de grond Flamengo.
Ik houd hem weinig hoop. Maar voor zijn shirt.
Afbeelding
Echt won de harten.
gurner
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 22-10-2013 04:16

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Force » 10-03-2014 13:29

Kevin Strootman moet verstek laten gaan bij Oranje tijdens het WK 2014. De middenvelder van AS Roma heeft zondagavond zijn kruisband afgescheurd, brengt de Italiaanse club naar buiten na een MRI-scan. De blessure zet hem dusdanig lang buitenspel dat de 25-voudig international er niet bij kan zijn, wanneer Nederland begint aan het toernooi in Brazilië.

Vorige week woensdag begon Strootman in de basis bij Oranje in de oefeninterland tegen Frankrijk. Na een kleine veertig minuten ging hij naar de kant met een pijnlijke knie, maar volgens Roma was er geen sprake van een serieuze kwetsuur. De middenvelder stond zondag dan ook in de basis voor de topper tegen Napoli, maar kreeg na acht minuten een tik tegen zijn ingetapete knie.

Strootman speelde nog even door, maar leek zich even later te verstappen en moest het veld vervolgens alsnog op een brancard verlaten. Naar nu blijkt heeft hij een kruisband in zijn knie afgescheurd en voor zo’n blessure staat een herstelperiode van zo’n zes maanden. Sami Khedira en Theo Janssen overkwam het al eerder in het voorbije jaar: ook zij stonden daardoor lange tijd aan de kant en Janssen besloot zelfs helemaal te stoppen.


Een fikse aderlating voor Oranje. Vind hem een van de sterkhouders van de huidige Oranje-selectie
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2014 15:49

Met hem waren we al kansloos, nu hoeven we die reis niet eens te boeken. Maar Van Gaal heeft vast nog wel ergens bij Ajax, of Feyenoord een middenvelder gezien die 2 wedstrijden heeft gespeeld, die mee kan doen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Voorstopper » 10-03-2014 16:17

Echte aderlating, wie je ook oproept, het is altijd minder. Poulefase overleven zou al een mooie prestatie zijn. Daarna is het tegen Brazilië exit.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor BK2007 » 10-03-2014 18:38

Nou het WK hoeven we nu niet meer gevolgen. Flinke klap trouwens voor de Café 's en bijv VI op tv. Daar kijkt straks ook geen hond meer naar.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-03-2014 19:34

Het lijkt wel of Strootman Jezus is. Hij is niet meer dan een opgefokt en gefrustreerd mannetje met een goed linkerbeen/ Als Nederland daarvan afhankelijk is hadden ze niet eens de kwalificatie hoeven spelen.
En mocht hij wel fit genoeg geweest zijn, verder dan de poulefase komt Nederland toch niet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor john2p » 10-03-2014 19:57

Feanfan 1 schreef:Het lijkt wel of Strootman Jezus is. Hij is niet meer dan een opgefokt en gefrustreerd mannetje met een goed linkerbeen/ Als Nederland daarvan afhankelijk is hadden ze niet eens de kwalificatie hoeven spelen.
En mocht hij wel fit genoeg geweest zijn, verder dan de poulefase komt Nederland toch niet



Je praat nu over de Strootman van PSV, maar die van AS Roma is wel degelijk een patron. Als je hoort hoe lovend Totti over hem is. Hij is natuurlijk geen Jezus, maar wel degelijk 1 van de belangrijkste voor Oranje. Samen met Robben en vPersie, die wekelijks op het allerhoogste niveau hun kunnen laten zien. En daarvan hebben we veelste te weinig.

Anderzijds misschien dat nu v.d. Berg een kans maakt :P.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor BK2007 » 10-03-2014 20:08

john2p schreef:
Anderzijds misschien dat nu v.d. Berg een kans maakt :P.



Ziyech 8)
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor john2p » 10-03-2014 20:10

Da´s waar BK2007 als ook nog eens Sneijder uitvalt ;).

Weet je wat, we doen minus Nordfeldt, Kum en Finnbogason, ons hele elftal :D
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-03-2014 20:30

Van Gaal is er best toe in staat om Sneijder er naast te zetten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor john2p » 10-03-2014 20:46

Feanfan 1 schreef:Van Gaal is er best toe in staat om Sneijder er naast te zetten


Nou even serieus, hij is er niet alleen toe in staat, maar ik denk zelfs dat hij het gaat doen. Wat dat betreft had die Taco v.d. Velde van VI daar wel een aardige analyse over ivm de blessure van Strootman, dat dit ook wel eens ten koste van Sneijder kan gaan:

http://www.vi.nl/audio.htm
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor siesta » 11-03-2014 12:38

Nigel de Jong staat verdedigend ook wel zijn mannetje maar komt in aanvallend opzicht te kort. Zou niet snappen als van Gaal zonder Sneijder EN zonder Van der Vaart gaat spelen.
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Frisian Viking » 11-03-2014 13:07

Feanfan 1 schreef:Het lijkt wel of Strootman Jezus is. Hij is niet meer dan een opgefokt en gefrustreerd mannetje met een goed linkerbeen/ Als Nederland daarvan afhankelijk is hadden ze niet eens de kwalificatie hoeven spelen.
En mocht hij wel fit genoeg geweest zijn, verder dan de poulefase komt Nederland toch niet

Vreemde reactie. Strootman is op dit moment verreweg de beste Nederlandse middenvelder die er rondloopt. Als je hem al bijna een jaar niet hebt zien voetballen kun je beter je oordeel voor je houden lijkt mij.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor JJK » 11-03-2014 19:17

Strootman gaan we echt wel missen. Ik vind de middenvelders die achter hem in de pikorde staan toch een stuk minder. Nigel de Jong is dan nog de beste maar dat is meer een balafpakker.

Ik wil niet dramatisch klinken maar de kansen die we hadden op het WK zijn toch wel behoorlijk geslonken zonder Strootman erbij.
JJK
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 09-06-2013 21:25
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor BK2007 » 20-03-2014 12:40

Bert van Marwijk pleit voor een opstand tegen de WK in Qatar !
link:
http://www.nu.nl/sport/3731035/van-marw ... qatar.html

Op zich een prima initiatief van Bert van Marwijk. Ik ben het er helemaal mee eens.
Laat de Fifa maar even schrikken. Het kan toch eigenlijk ook niet langer wat Blatter uitspookt. Andere bobo's met steekpenningen etc. En dan al die doden die er vallen bij de bouw van de stadions. Ongelofelijk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Jarno! » 20-03-2014 13:02

Had die iets eerder moeten bedenken, had die in 2010 lekker thuis kunnen blijven. Want het is nou bepaald niet zo dat de FIFA de lokale bevolking in Zuid-Afrika zo geweldig behandeld heeft............
Jarno!
Nieuw talent
 
Berichten: 89
Geregistreerd op: 13-09-2007 11:37
Woonplaats: Muscat

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor hm_DR88 » 15-10-2014 11:52

Ik moest even zoeken. Verbazingwekkend (of toch ook weer niet) dat dit item zo'n eind is weggezakt. Voetbalhaters verbazen zich wel eens over de inpact van dit spelletje bij sommige mensen. Toch zou het voor hen ook bijzonder interessant kunnen zijn als je ziet wat er zoal gebeurt bij het Nederlands Elftal. Van Gaal die een zeer moeizaam draaiend team klaarstoomt voor een eindtoernooi in Brazilië. Vriend en vijand verbaast laat staan wat betreft de progressie. Daarna met zijn nieuwe werkgever de eerste maanden door een soort ondergrens zakt die de meesten niet voor mogelijk hadden gehouden. Een miljoenenploeg die nog meer miljoenen nodig heeft om op de kaart te komen. Het Nederlands elftal dat daarna onder een "ervaren" leiding helemaal de weg kwijt raakt en zelf van veredelde amateurs in de war raakt.

Duidelijk voor mij is dat je succes niet kunt kopen (maar geld maakt sommige zaken wel gemakkelijker). Successen uit het verleden zijn geen garantie voor toekomstige prestaties. Wat voor kort goed was kan in een nieuwe context snel de waarde verliezen. Volgens mij kun je uit dit soort processen best veel leren. Het onvoorwaardelijk samen met je team een prestatie neerwillen zetten, waarbij je je als speler soms zelf weg moet cijferen, is volgens mij iets wat niet onderschat moet worden.

Interessant om te zien hoe "buitenstaanders" op tv, radio en krant hun zegje er over doen. En dan ook vooral de wijze waarop zij dat doen.

Voetbal kan toch soms best wel razend interessant zijn.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor forca hveen » 22-10-2014 13:58

Ik vind dat ze bij nu.nl wel een opvallende kop gebruiken: http://www.nu.nl/sport/3909329/robben-b ... ranje.html
Wanneer je dat interview zag leek hij er helemaal niet zo blij mee, hooguit blij dat er nu een duidelijk standpunt is ingenomen. Hij had het erover dat er juist dingen moeten veranderen waarmee hij indirect impliceerde dat de methode Hiddink niet werkt bij de huidige groep.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 22-10-2014 15:19

forca hveen schreef:Ik vind dat ze bij nu.nl wel een opvallende kop gebruiken: http://www.nu.nl/sport/3909329/robben-b ... ranje.html
Wanneer je dat interview zag leek hij er helemaal niet zo blij mee, hooguit blij dat er nu een duidelijk standpunt is ingenomen. Hij had het erover dat er juist dingen moeten veranderen waarmee hij indirect impliceerde dat de methode Hiddink niet werkt bij de huidige groep.

Robben aanvoerder maken en een systeem bedenken met zowel Van Persie (op 10 dicht achter spits), Huntelaar (op 9), Robben en Sneijder (hangend vanaf links). Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? De rest speelt in dienst van deze 4 heren; klaar!
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Wizard » 16-12-2014 14:04

Het is de vraag of je Sneijder nog wel in je elftal wilt hebben. Heeft een fantastische pass, maar voegt verder weinig meer toe. Heb Sneijder altijd een geweldige speler gevonden, maar z'n overgang naar Galatasaray heeft hem behalve geld geen goeds gebracht.
Persoonlijk zie ik liever spelers als Strootman, Clasie, Klaassen en Wijnaldum hier spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor HVNFL » 02-06-2015 17:54

Blatter treedt per direct af! :D
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor NNboss » 02-06-2015 18:09

HVNFL schreef:Blatter treedt per direct af! :D

per direct? blijft tot de volgende verkiezingen hoor!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor HVNFL » 02-06-2015 18:14

Dat stond er toen ik het schreef nog niet bij ;)

Sepp Blatter heeft vriend en vijand verrast. De voorzitter van de FIFA heeft namelijk besloten om binnenkort af te treden. Ondanks dat de man uit Zwitserland onlangs nog werd herkozen om langer aan te blijven als voorzitter, heeft Blatter nu toch de knoop doorgehakt.

Tijdens een persconferentie in Zürich liet de 79-jarige Blatter weten: "Ik heb diep over mijn presidentschap nagedacht. Niet iedereen blijk achter de uitslag van de verkiezing te staan. Ik heb besloten te vertrekken bij de FIFA."

Ondanks eerdere berichten zal Blatter niet per direct stoppen bij de FIFA. Nu de voorzitter zijn keuze heeft gemaakt, zullen er binnenkort nieuwe verkiezingen plaats gaan vinden. Zodra die hebben plaatsgevonden, zal Blatter aftreden. Mogelijk zal dat gebeuren tijdens een congres tussen december 2015 en maart 2016.

(Soccernews)
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor DSCH » 21-08-2015 17:30

Als ik weer lees dat Tete in de voorselectie van het Nederlands elftal zit vraag ik mij af wat van Anholt denkt. Die Tete heeft maar drie potjes eredivisie gespeeld en zit al bij de voorselectie, had van Anholt bij Ajax gezeten was hij vaste back van oranje geworden als het echt zo makkelijk gaat wanneer je bij Ajax speelt. Ik vind het echt onvoorstelbaar!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Harmiej » 21-08-2015 17:38

DSCH schreef:Als ik weer lees dat Tete in de voorselectie van het Nederlands elftal zit vraag ik mij af wat van Anholt denkt. Die Tete heeft maar drie potjes eredivisie gespeeld en zit al bij de voorselectie, had van Anholt bij Ajax gezeten was hij vaste back van oranje geworden als het echt zo makkelijk gaat wanneer je bij Ajax speelt. Ik vind het echt onvoorstelbaar!


Zelfde geld voor Riedewald, slaat nergens op. St Juste was ook opgeroepen als hij voor ajax had gespeeld
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Appie_M » 21-08-2015 18:08

Tja, wat wil je ook met 2 ex-ajacieden aan het roer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor hm_DR88 » 06-09-2015 17:28

Oei oei.... Dit kan wel eens lastig worden (0-2 na 26 minuten).
De verslaggever ziet nog steeds mogelijkheden......
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor bennieeee » 06-09-2015 17:55

Pff hoe snel kan de tijd veranderen. Van het WK tot dit.

Een voordeel, wil je geen Nederlanders tegen komen op de camping. Op naar Frankrijk dan maar.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten