[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Vrieskist » 21-01-2013 13:16

Snap de ophef ook niet zo, leuk uitshirt.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Lipton » 21-01-2013 17:27

Spuuglelijk, wanneer komen ze eens met orginele shirts op de markt??
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 23-01-2013 11:58

Mooi shirt, rood, wit, blauw, de kleuren van onze vlag op een creatieve manier verwerkt. Niks mis mee.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-01-2013 12:29

Hoewel ik niet zoveel met shirts van het Nederlands elftal heb, vind ik deze best te pruimen. Een vorige uitvoering in deze kleursamenstelling vond ik echter net wat mooier:

Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor André » 23-01-2013 14:04

Het shirt dat jij hierboven post vind ik personlijk vele malen mooier dan het uitgelekte tenue. Dat is toch een fantasieloos 'ontwerp'? Ze hebben simpelweg het huidige thuistenue genomen en hiervan de vlakken een nieuw kleurtje gegeven. Hulde 'ontwerpers'!

Naast het shirt dat jijal aanhaalde vond ik dit ook wel een fraai exemplaar:
Afbeelding
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Neymar » 23-01-2013 14:40

Ik vind het geen enorm mooi shirt, maar het kan er mee door.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 25-01-2013 18:12

Ach, voor degenen die het niet mooi vinden. Heel lang zal er toch niet in gespeeld worden. Voor WK 2014 zal er weer een nieuw thuis en uitshirt komen. Begin volgend jaar al. Dat er nu tussendoor een nieuw uitshirt wordt gepresenteerd, is al in tijden niet voorgekomen, had ook helemaal geen ander shirt verwacht in deze periode. Ik heb ook geen idee waarom er nu een ander shirt is gekomen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Neymar » 25-01-2013 22:06

Superfries1983 schreef:Ach, voor degenen die het niet mooi vinden. Heel lang zal er toch niet in gespeeld worden. Voor WK 2014 zal er weer een nieuw thuis en uitshirt komen. Begin volgend jaar al. Dat er nu tussendoor een nieuw uitshirt wordt gepresenteerd, is al in tijden niet voorgekomen, had ook helemaal geen ander shirt verwacht in deze periode. Ik heb ook geen idee waarom er nu een ander shirt is gekomen.


http://www.youtube.com/watch?v=Igi1xClurcI
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 04-02-2013 20:39

Wat een onwetendheid weer bij VI. Over het shirt van het Nederlands Elftal, dat ze het niet mooi vinden oke. Maar dan zeggen ze dat wij iedere keer in weer een ander clownesk shirt rondlopen terwijl een Juventus of Barcelona dat nooit toe zou laten:

Afbeelding
Afbeelding
Ja hoor Johan en Gijpie :huh:
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-02-2013 21:19

Dat van Juventus vind ik wel een mooi shirt hoor!

Ik heb werkelijk niets met het Nederlands Elftal, maar dit vind ik wel een mooi shirt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor SCH1920 » 05-02-2013 14:22

Die zwarte die ze eerst hadden was helemaal niets (zeiden ook de heren van VI), deze is een hele verbetering. Reserveshirt van WK 2006 is ook de mooiste die ik me kan herinneren, Fanatic-4-ever.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Calimero » 05-02-2013 15:48

WK 2006 was inderdaad prachtig, maar ook 2010 vond ik niet min. Gewoon lekker simpel.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Superfean4 » 08-09-2013 11:45

Na een week lang werken, studeren of, voor helaas een groot deel van onze bevolking, solliciteren, begint op vrijdagmiddag het voetbalbloed weer door de aderen te gieren. Voor de echte voetbalfan is een kwalificatieronde, zoals er dit weekend plaats vind, een ware nachtmerrie. De betaalde voetbalzenders hoeven niet te worden aangezet, teletekstpagina 818 hoeft niet in de gaten gehouden te worden, het shirt van de favoriete club zal niet om de schouders worden gehangen en de seizoenskaart zal stof vangen op het nachtkastje.

Uiteraard wordt tijdens een interland hetzelfde spelletje gespeeld. Er zullen gewoon 22 spelers elkaar 90 minuten te lijf gaan met een bal en een paar kicksen. Toch zullen de vele streekderby’s en klassiekers door heel Europa worden gemist. De ware voetbalfans lopen niet bepaald warm van onbeduidende voetbalwedstrijden van het Nederlands elftal tegen respectievelijk Estland en Andorra. Het Nederlands elftal zal winnen en er zal ongetwijfeld een mooi doelpunt te zien zijn. Helaas is al tijden duidelijk dat het Nederlands elftal zich gaat kwalificeren voor het WK en dat neemt veel weg van die heerlijke factor ‘spanning’, die voetbal met zich meebrengt.

Toch spelen zich buiten de vaarwateren van het Nederlands elftal zich een aantal interessante wedstrijden af. In de Balkan staan er toch een paar beladen wedstrijden op programma. Servië – Kroatië, Roemenië – Hongarije, Bosnië Herzegovina – Slowakije en Slovenië – Albanië kunnen niet worden bestempeld als echte burenruzies, maar zoals we gewend zijn van het voetbal in deze contreien zal het er ongetwijfeld heet aan toe gaan. Buiten het feit dat in veel van deze wedstrijden nog het een en ander op het spel staat voor de kwalificatiepoule, zijn de wedstrijden in het Balkangebied en het voormalige Joegoslavië altijd zeer prestigieus. Door de wrede geschiedenis, die zich in veel van deze landen heeft afgespeeld, zijn de nationalistische gevoelens van de bevolkingen een stuk sterker dan bij het schaatspubliek dat bijvoorbeeld het Nederlands elftal trekt. Hierdoor zijn deze wedstrijden dan ook zeker de moeite waard om te bekijken. De kwaliteit van het voetbal zal niet altijd even hoogstaand zijn, maar de sfeer en passie van spelers en supporters zullen dit meer dan goed maken.

Gelukkig is er voor de liefhebbers van clubvoetbal nog wel wat te beleven tijdens dit enigszins tegenvallende voetbalweekend. Vanavond en in de rest van het weekend zullen de ploegen in de Jupiler League gewoon spelen met Dordrecht – VVV als topaffiche. Verder zal er ook worden gevoetbald in de lagere divisies van bijvoorbeeld Duitsland in Engeland. In Engeland is aanstaande zaterdag zelfs uitgeroepen tot Non-League Day, waarbij voetbalsupporters worden opgeroepen om wedstrijden te bezoeken bij de plaatselijke club, spelend buiten de Football League. NUsport-collumnist Menno Pot schreef al dat Nederland dit voorbeeld tijdens deze interlandronde over zou moet nemen en hierbij sluit ik mij aan. Laat SBS6 maar bekeken worden door het eerder genoemde schaatspubliek en pak de fiets naar uw plaatselijke Jupiler-, Topklasse- of desnoods zesdeklasser. Drink een bak lauwe koffie en spoel het broodje kroket weg met een betaalbaar biertje. Maandag bekijken we wel de samenvattingen van de Balkan ontmoetingen en zien we of het Nederlands elftal er 3, 4 of 5 heeft gemaakt tegen Estland.


En zo is het maar net. Oprotten met die interlandverplichtingen
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor feanfans » 10-09-2013 21:18

Ik zit nu net 10 minuten Nederland - Andorra te kijken. Wat een kwelling zeg. Dat het voetbal niet om aan te zien is accepteer ik wel. Die wedstrijden heb je er nou eenmaal bij, maar de rest.. Er tettert zo nu en dan een bandje doorheen waar je agressief van wordt en dat volk op de tribune. Kolere zeg. Dat heeft helemaal niets met voetbal te maken. Laat ze lekker carnaval vieren als het zover is.

Nederland plaatst zich voor het WK, maar is het ook toegestaan om je terug te trekken? Het gaat een deceptie worden daar in Brazilië. Het is nu wel grappig om te zien als de Vrij een panna krijgt van een of andere Est, maar op het WK kom je straks andere tegenstanders tegen dan Turkije, Roemenië of Hongarije.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor feanryp23 » 10-09-2013 21:24

Ik heb de hele wedstrijd gezien. :cry:
Dat blaasorkest heeft ervoor gezorgd dat ik het geluid uit heb gezet. Ongelooflijk, wat een onzin wat ze uit die toeters dreunen: Het kleine café aan de haven, 't is stil aan de overkant, en soms van een nog lager niveau. Ik heb me dan wel weer doodgelachen om een tweet van Nico Dijkshoorn hierover:

Alle chemische wapens uit Syrië graag in die tuba van het dweil-orkest bij Nederlands elftal.


:lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Arjen » 14-09-2013 10:06

wat een heerlijke column!! Precies de reden dat ik niet meer kijk naar die bossen wortelen....

Dat de Oranje-spelers hun fans niet bedankten, snapte ik wel

Andorra - Nederland was dinsdagavond nog maar net begonnen, toen ergens aan de voet van de Pyreneeën een dweilorkest begon te spelen, toeterend over een klein café aan de haven. Het duurde even voor ik het in de gaten had, want met dweilorkesten is het net als met bromvliegen: tergend langzaam nestelt het geluid zich in je oor. Tot je er langzaam gek van wordt.

Het getoeter van het dweilorkest werd al snel 'trending topic' op Twitter, waar mensen massaal hun woede koelden in 140 tekens. Alsof de wedstrijd op zichzelf nog niet hemeltergend genoeg was, deed Kleintje Pils uit Sassenheim er nog een schepje bovenop, in een onverwoestbare poging het gezellig te maken.De oranje generaals en wortelmannen haakten gretig in op de tribunes. Leo Oldenburger worstelde: kon hij hier als SBS6-commentator nu cynisch over gaan zitten doen, of toch niet? En toen de carnavalsvariant van 'You'll Never Walk Alone' werd ingezet - kon je Gerry Marsden in de verte horen snikken van ellende.

Hoe monotoner het getoeter klonk, des te slechter werd het spel van Oranje, maar het was niet helemaal duidelijk wat er nou eerst was: de kip of het ei. Werden de spelers van het Nederlands elftal nu juist verlamd door dat gehoempapa, of kreeg Oranje hier exact de tuchtiging die het verdiende?

Voetbalpuristen koesteren zo'n beetje alles wat ruikt naar vroeger, behalve dan het dweilorkest. Hoempapa-bandjes in voetbalstadions waren in de jaren '70 al gemeengoed, maar niemand durft ze retro te noemen, want dweilorkesten staan symbool voor misplaatste gezelligheid. Voor tenenkrommende vrolijkheid.

In deze moderne tijd is Kleintje Pils bovenal een schaatsfenomeen - en wat mij betreft blijft dat zo. In Vancouver zag ik ooit hoe Sven Kramer de verkeerde bocht in werd gestuurd door Gerard Kemkers, in één van de meest dramatische Nederlandse sportmomenten ooit. Er hing ontzetting in de Olympische schaatshal. En ongeloof. En woede. Sven Kramer huilde en vloekte van boosheid.

Maar gelukkig: iets verderop begon Kleintje Pils alweer vrolijk te toeteren. Van lang zullen we leven en we gaan nog niet naar huis. Van z'n lalalala en morgen is er weer een dag.In ons voetballand wordt de breuklijn tussen Oranje-fans en clubsupporters steeds scherper. De eerste groep wil polonaise, de laatste zweert bij voetbal met een rauw, rebels randje. Daar horen ironie en cynisme bij, vinden zij, geen jolige meedeiners. Voetbal is oorlog, geen carnaval. Hoempapa hoort niet bij topsport.

Dat het WK straks in Brazilië wordt gespeeld, is wat dat betreft een prettige meevaller. Trombones en trompetten passen moeizaam in de handbagagevakjes van het vliegtuig, dat kan een voordeel zijn. En per ongeluk een favela inlopen met een tuba op je rug; ze moeten het helemaal zelf weten bij Kleintje Pils, maar mij lijkt het niet verstandig.

Na afloop van Andorra - Nederland ontstond er enige commotie onder het Oranje-legioentje, want alleen Robin van Persie en Dirk Kuyt hadden de moeite genomen het meegereisde publiek te bedanken. De rest was vlug het veld afgerend, zonder te zwaaien of om te kijken.

'Schande!', vond de meneer van de Oranje-supportersvereniging. 'Hoe durven ze!', zei de man in het oranje konijnenpak.

Nu ben ik erg voor voetballers die hun fans bedanken, zeker op reis in verre landen, maar in dit specifieke geval kies ik de kant van de spelers. Na negentig minuten Kleintje Pils wil je zo snel mogelijk naar huis, met een grote koptelefoon op je oren, ver weg van het getoeter. Ik snap dat wel
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Ebiede » 08-11-2013 12:53

Veltman wordt opgeroepen voor Oranje. Wat is de volgende stap? Spelers uit de jeugdopleiding of topklassers oproepen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Voorstopper » 08-11-2013 13:26

Van Gaal is een fervent aanhanger van de Eredivisie en de Hollandse voetbalschool. Hij liet weten eigenlijk ook Denswil nog op te willen roepen maar met het oog op Jong Oranje zijn kwalificatiewedstrijd heeft hij dat maar niet gedaan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 08-11-2013 16:53

Het gaat allemaal wel erg (veel te) snel. Maar aan de andere kant, het zijn maar oefenwedstrijden en Rekik en Bruma zijn er niet bij omdat ze rust moeten hebben van Cocu. Vind het echter wel vreemd dat een Van Dijk dan niet eens de kans krijgt, die lijkt me al wat verder dan Veltman (die wellicht meer potentie heeft, kan ik niet over oordelen).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 08-11-2013 18:35

Van Gaal moet maar doorgaan met onervaren eredivisie jongens oproepen. Weet je in ieder geval zeker dat je kansloos bent in Brazilië om de voorronde door te komen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 08-11-2013 19:12

Ja maar veel alternatieven in andere competities zijn er niet voorhanden he.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Superfries1996 » 08-11-2013 22:42

1983 schreef:Ja maar veel alternatieven in andere competities zijn er niet voorhanden he.


Hij moet meer kijken naar spelers als Büttner en Aké. Ze spelen niet zo vaak als van Gaal vereist, maar staan wel dagelijks op het veld te trainen met en tegen spelers als van Persie, Rooney, Kagawa, Vidic, Fellaini, Hazard, Mata, Luiz, Oscar, Eto'o.. Niet met Poulsen en Serero.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 08-11-2013 23:02

Vlaar speelt Premier League, Dijks speelt Champions League, Vd Wiel speel Champions League en met toppers om hem heen en zo zijn er nog wel een paar. Zo weinig mogelijk jongens uit onze mickey mouse competitie opstellen en zoveel mogelijk jongens die gerijpt zijn in de grotere competities.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor feanryp23 » 09-11-2013 00:02

Van Gaal noemt het onzin dat er wordt gedacht dat Nederland - Hongarije mogelijk is betrokken bij matchfixing. Hij gelooft de tabloidkranten niet. Wat denken jullie? 8-1 iets te opvallend of gewoon klasseverschil?
Ik geloof er zelf niet zo in, dat Nederland is omgekocht..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Appie_M » 09-11-2013 11:15

Welnee, onzin. 3 jaar geleden wonnen we ook al met 6-1 van ze, dus matchfixing zal het niet zijn. Hongarije stelt gewoon niet veel voor en verloor daarom dik.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 11:53

Superfries1996 schreef:Hij moet meer kijken naar spelers als Büttner en Aké.

Dat zijn linksbacks, die nooit in het centrum spelen of die dat niet als vaste/natuurlijk positie hebben. Dus geen (goede) alternatieven voor centraal, dus ik snap wel dat hij daarvoor in de eredivisie kijkt.

Knipecity schreef:Vlaar speelt Premier League, Dijks speelt Champions League, Vd Wiel speel Champions League

Vlaar zit er toch ook gewoon bij? En vd Wiel ook, en dat is een back die nooit van zijn leven in het centrum heeft gespeeld dus geen alternatief voor Veltman. Van Dijk, want die zal je wel bedoelen met Dijks, wel. Daarvan vind ik het ook vreemd dat ie nooit wordt geselecteerd. Van Gaal ziet het op de een of andere manier niet in hem zitten, hij werd ook bijna nooit geselecteerd voor Jong Oranje waar van Gaal zich altijd met het selectie beleid bemoeide. Meer veel meer alternatieven voor het centrum zijn er buiten de Eredivisie echt niet.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Knipecity » 09-11-2013 14:38

Vlaar zit er nu wel weer bij maar die zou ik veel eerder opstellen dan al die eredivisie jongens. Zit vd Wiel er weer bij? Heeft er tijden niet bij gezeten. Maar Van Gaal komt eerst met het centrale duo van Feyenoord, toen de jongens van PSV en nu moeten jongens van Ajax die net komen kijken het doen?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor Superfries1996 » 09-11-2013 16:15

Büttner (Manchester United, Premier League, Champions League) - Vlaar (Aston Villa, Premier League) - Brouwers(Borussia Mönchengladbach, #4 Bundesliga)/Van Dijk (Celtic, Champions League) - van der Wiel( PSG, Ligue 1, Champions League)

Niet zo moeilijk doen, Louis.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 16:28

Brouwers speelt lang niet alles en is al 32, lijkt me niet handig om die nu nog te laten debuteren. Hebben ze ook ooit met Frank Verlaat gedaan, die bij Stuttgart en later Werder Bremen furore maakt in de top van de Bundesliga. Dat werd ook niks. En verder heb je natuurlijk wel meer nodig dan 1 of 2 centrale verdedigers in je selectie, en nogmaals daar zijn niet veel alternatieven voorhanden buiten de Eredivisie.

@knipe
Ja vd Wiel zit er nu weer bij, hij werd lang niet opgeroepen omdat ie ook niet zoveel speelde bij PSG, in mijn ogen wordt je dan terecht niet opgenomen in de selectie van het NL elftal. Zelfde geldt voor zo'n Buttner die nauwelijks speelt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Berichtdoor fuotbalgek » 13-11-2013 10:08

En weer wachten door die interlands ...

Schaf ze allemaal af. En om de twee jaar in de zomer een groot knock-out toernooi waar ieder land aan mee mag doen. :D
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron