[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

camataru schreef:er is maar 1 die dat kan, Gert Jan Verbeek.
Dat lijkt mij geweldig, Gert Jan houd niet van die vedettes met hun maniertjes.
Ook Foppe houdt niet van vedettes. Waarom zou hij anders nog altijd kritiek hebben op spelers van jong-oranje die in zijn ogen de kantjes er vanaf liepen?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Klinkt leuk, geen vedettes en zo. Maar als wij die categorie spelers thuis gaan laten kunnen we net zo goed helemaal niet meer naar dat soort toernooien afreizen. Ik snap trouwens niet dat Sneijder hier in die rijtjes wordt genoemd, volgens mij was hij een van de weinigen die zich wel normaal/op de juiste manier opstelde.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Sneijder was de enige die zijn normale niveau haalde. Sneijder was de enige die nog even wat handtekeningen uitdeelde na (ik dacht) de wedstrijd tegen de Denemarken. De rest liep met van die debiele koptelefoons snel het hotel in. Ook niet te beroerd om nog even voor een camera te verschijnen. Rond Sneijder moet het nieuwe Oranje worden opgebouwd.
Afbeelding
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

En Foppe heeft zijn analyse al klaar voor het oranje op het EK klik
"Van Marwijk heeft het geprobeerd te repareren. Tegen Portugal maande hij Robben mee te verdedigen. Kreeg je het 'houd je bek'-incident. Dat zei veel."
De voormalig bondscoach van Jong Oranje roemt zijn collega voor het toegeven dat hij gefaald heeft. "Vond ik moedig van hem, dat hij dat durfde toe te geven. Het was natuurlijk wel een 'hell of a job' waar hij voor stond."
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Boegyman (NL) schreef:Sneijder was de enige die zijn normale niveau haalde.
Sneijder was net zo slecht als alle anderen. En ook hij had het het ervoer dat er teveel ego's waren in het elftal. Maar de grootste ego is Sneijder zelf, als je 3x per wedstrijd van 40 meter op goal schiet heb je maar één belang en dat is zijn eigen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Feanfan 1 schreef: Sneijder was net zo slecht als alle anderen. En ook hij had het het ervoer dat er teveel ego's waren in het elftal. Maar de grootste ego is Sneijder zelf, als je 3x per wedstrijd van 40 meter op goal schiet heb je maar één belang en dat is zijn eigen
Ik vond dat Nigel de Jong één van de weinige spelers was die redelijk speelde.
Ben 't trouwens volledig eens met de analyse van De Haan. Doordat Appelvlaai en Floppen teveel met zichzelf bezig waren en te weinig in het teambelang dachten (voorzetten ipv op goal schieten/eigen actie en ondersteunen van de backs), kwam er teveel druk te liggen op mn de backs. Vd Wiel werd aanvallend bijna niet gebruikt en Willems kreeg veel man tegen man situaties, terwijl andere teams direct 2 verdedigers op Appelvlaai of Floppen zetten, omdat de één de ander hielp/ondersteunde.
Van Marijk heeft gefaald, doordat hij zijn systeem heilig maakte. Wanneer je zoveel ego's in je team hebt, moet je deze spelers in het teambelang laten denken. Indien dat moeilijk lukt, maak je ze ondergeschikt aan een opstelling. Kortom: Robben naar links, Narsingh/Affellay naar rechts, VP/Hunt in de spits. Sneijder, De Jong en VdV op 't middenveld, etc.

Heb 't alleen al vaker gezegd. Wanneer je met 5 aanvallend ingestelde spelers speelt, zullen deze allemaal danwel minimaal 4 van de 5 direct moeten meeverdedigen in de omschakeling (zie eerdere posts voorafgaand aan het EK). Leuk voorbeeld waren Portugal, maar ook Duitsland, waar eigenlijk iedereen meeverdedigde.... tenzij je natuurlijk Ronaldo heet. Maar goed, als je zo goed bent en het ook laat zien, mag dat ook lijkt mij.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het wordt dus Van Gaal....
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Lijkt me een vrij logische keuze, ook gezien het gebrek aan andere opties (hapsnurkers als Gullit zijn natuurlijk niet eens een optie te noemen eigenlijk). Dan blijft van de "topklasse categorie" Louis eigenlijk als enige over. Laat van Gaal het maar een paar jaar proberen dan kan De Boer straks rond 2016/2018 met een nieuwe generatie gaan knallen. Een nieuwe generatie spelers, maar ook qua coaches. Het is dan het einde tijdperk van Gaal, Dick Advocaat, Hiddink etc.

WK2014 acht ik Nederland niet bijzonder kansrijk, maar met van Gaal aan het roer kan het in ieder geval nog wel wat worden, ook qua aanvallend voetbal. En van Gaal zal wel keuzes durven maken, mensen die hem niet aanstaan vliegen er keihard uit.
The two most powerful warriors are patience and time.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Voorstopper schreef:Lijkt me een vrij logische keuze, ook gezien het gebrek aan andere opties (hapsnurkers als Gullit zijn natuurlijk niet eens een optie te noemen eigenlijk). Dan blijft van de "topklasse categorie" Louis eigenlijk als enige over. Laat van Gaal het maar een paar jaar proberen dan kan De Boer straks rond 2016/2018 met een nieuwe generatie gaan knallen. Een nieuwe generatie spelers, maar ook qua coaches. Het is dan het einde tijdperk van Gaal, Dick Advocaat, Hiddink etc.

WK2014 acht ik Nederland niet bijzonder kansrijk, maar met van Gaal aan het roer kan het in ieder geval nog wel wat worden, ook qua aanvallend voetbal. En van Gaal zal wel keuzes durven maken, mensen die hem niet aanstaan vliegen er keihard uit.
Volledig mee eens. Nu even Vol met de botte bijl er doorheen. Gewoon weer 4-3-3 en degene op de plaats zetten die daar ook bij zijn club speelt. Als er iemand beter is op de bewuste plaats in dat systeem, jammer en op de bank. Dus exit van Persie (hoop is vader van de gedachte), affelay, Van Bommel, de Jong en welkom Huntelaar ea.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Met van Gaal en Blind begint een Ajax kliek een Ajax tijdperk.
Zullen ze in een mum van tijd die Van Rijn er ook wel bij halen.
Samen maken we de club sterk.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

BK2007 schreef:Met van Gaal en Blind begint een Ajax kliek een Ajax tijdperk.
Zullen ze in een mum van tijd die Van Rijn er ook wel bij halen.
Einde PSV tijdperk is ook wel eens lekker
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Natuurlijk zal van Rhijn er spoedig bij zitten. Maar dat is niet omdat hij Ajacied is. Dat is omdat hij samen met vd Wiel de beste optie voor de rechtsback-positie is. Dat gezeik over die PSV vs Ajax-kliekjes altijd...
The two most powerful warriors are patience and time.
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

Narsingh kin dan better mar nei Ajax at er noch yn oanmerking komme wol foar Oranje...
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hele domme keuze van Bert van Oostveen... Was een hele goede clubcoach, maar is geen bondscoach.
Ruud Gullit was beter geweest. Dat is geen clubtrainer, maar is wel iemand die alle ego's op één lijn kan krijgen.. dus een goede bondscoach..

Ach.. weer eens een WK rustig op de bank zitten zonder Oranjegekte is ook leuk #WK2014
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Wel grappig dat de KNVB aangaf op zoek te gaan naar een people-manager en uitkomt bij Van Gaal
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Van Gaal zal wel weer leuke tv opleveren. Ik snap niet dat er zoveel om van Rhijn word geroepen. Hij heeft talent, maar is net als Willems nu gewoon nog te licht en te onervaren. Hij zal best in de toekomst bij oranje komen, maar laat hem eerst maar vaste basisspeler worden.

Ben erg benieuwd wat voor veranderingen in de selectie zullen plaats vinden. We mogen toch wel verjonging verwachten. Dit is zijn laatste kans om te laten zien dat hij een goede bondscoach kan zijn en heeft geleerd van de vorige keer.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Goede keuze, beter dan Gullit (wat heeft die ooit laten zien)?

Jammer dat Blind erbij wordt gehaald, enorme faalhaas naar mijn mening.
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Komrij dood, de ned. klassementsrijders in de tour op grote afstand gereden en Louis van Gaal bondscoach en het is pas een week later vrijdag de dertiende. :wink:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Jurjenv schreef:Goede keuze, beter dan Gullit (wat heeft die ooit laten zien)?
Wat is er zo goed aan Van Gaal als bondscoach? Als clubcoach heb/had ik hem hoog zitten, want ondanks zijn gedrag naar de media liepen over het algemeen de spelers wel met hem weg. Maar als bondscoach.. nee.. daarvoor heb ik veel te veel twijfels.
En als je dan ook nog bekijkt dat hij Blind als assistent "krijgt", dan is de KNVB toch echt heel lachwekkend bezig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Grote fout van KNVB. Verwachtingen aangaande Oranje staan bij mij de komende jaren op laag pitje.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Flying Tilster schreef: Wat is er zo goed aan Van Gaal als bondscoach? Als clubcoach heb/had ik hem hoog zitten, want ondanks zijn gedrag naar de media liepen over het algemeen de spelers wel met hem weg. Maar als bondscoach.. nee.. daarvoor heb ik veel te veel twijfels.
En als je dan ook nog bekijkt dat hij Blind als assistent "krijgt", dan is de KNVB toch echt heel lachwekkend bezig.
Wie wil je er dan neerzetten?

Enkel Rijkaard had ik ook een goede keus gevonden
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Over 2 jaar jongens, wie is de beste van de wereld!?


Goede aanstelling, hij begint er natuurlijk ook niet weer zomaar aan. Hij wil nog maar een ding als coach en dat is wereld kampioen.
Alle ballen op Henkie!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

xander schreef:Over 2 jaar jongens, wie is de beste van de wereld!?


Goede aanstelling, hij begint er natuurlijk ook niet weer zomaar aan. Hij wil nog maar een ding als coach en dat is wereld kampioen.
Kan hij wel willen, maar zal niet lukken. Van Gaal is een clubtrainer die tijd nodig heeft om aan een team te bouwen. Daarnaast is een fijne sfeer bij Oranje ook belangrijk en Van Gaal is nou niet bepaald een sfeermaker.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef: Kan hij wel willen, maar zal niet lukken. Van Gaal is een clubtrainer die tijd nodig heeft om aan een team te bouwen. Daarnaast is een fijne sfeer bij Oranje ook belangrijk en Van Gaal is nou niet bepaald een sfeermaker.
Wat een onzin, een bondscoach moet gewoon de juiste spelers selecteren en op de juiste positie's zetten.
En meer is het eigenlijk niet. van Gaal is kan best goed uitpakken denk ik, hij laat niet met zich sollen zoals van Marwijk wel deed.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Knipecity schreef:Kan hij wel willen, maar zal niet lukken. Van Gaal is een clubtrainer die tijd nodig heeft om aan een team te bouwen. Daarnaast is een fijne sfeer bij Oranje ook belangrijk en Van Gaal is nou niet bepaald een sfeermaker.
Ik vind het knap van je dat je het allemaal weet!
Hoe weet jij dat allemaal, ben je speler onder hem geweest?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Alsof je alleen een mening kan hebben als je speler bent geweest. Iedereen weet geloof ik wel een beetje hoe Van Gaal is.
Daar komt bij dat van Gaal de enige bondscoach was die er in de afgelopen 25 jaar in is geslaagd om ons niet op een toernooi te krijgen, onvergevelijk.

Maar goed, jij jouw mening, ik de mijne. Ik vind het één van de meest walgelijke en arrogante mensen in de Nederlandse sport. Kan zelfs niemand bedenken met meer eigen dunk. Iemand met zo'n groot ego moet de egootjes van Oranje de kop in drukken... Wie heeft het grootste ego...
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Je zult toch iemand moeten hebben die boven de groep staat. Denk dat van Gaal dat wel kan, al zal het best wat vuurwerk opleveren. Jij brengt je mening nogal stellig vandaar de vraag. Je doet alsof je het allemaal weet, terwijl je eigenlijk alleen iets vind, maar niet weet hoe het zit.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

toch wel wonderlijk dat de voetballiefhebbers hier zich totaal niet interesseren in het Nederlands elftal. Ook de wedstrijd zelf met 20.000 turken! in de arena zal onwerkelijk aanvoelen. Maar ja al die pipo de clowns die de tribune bevolken zitter er dan ook voor de carnaval.

Wel een leuke anekdote, ik was in rotterdam voor de wedstrijd Nederland -Tjechie in 2004 denk ik. Lekker een biertje drinken voorafgaand van de wedstijd. Komt er zo'n oranje brabo 's wijf op mij af, heeee waarom hedde gij gene oranje kledij aannn, tis tocchhh mooi mannn allemaal in eene oranje pakske. Ik vermaak mij zo ook prima zei ik, en ben zo ook fanatiek genoeg.
Naa daaa kan doch nieeee voetbal is toch eeene beetje carnaval nie...? tja toen was ik er wel klaar mee. Helaas ben ik sindsdien een tv supporter geworden van het nederlands elftal.
Hier heb ik geen woorden voor
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TORCIDA schreef:toch wel wonderlijk dat de voetballiefhebbers hier zich totaal niet interesseren in het Nederlands elftal. Ook de wedstrijd zelf met 20.000 turken! in de arena zal onwerkelijk aanvoelen. Maar ja al die pipo de clowns die de tribune bevolken zitter er dan ook voor de carnaval.

Wel een leuke anekdote, ik was in rotterdam voor de wedstrijd Nederland -Tjechie in 2004 denk ik. Lekker een biertje drinken voorafgaand van de wedstijd. Komt er zo'n oranje brabo 's wijf op mij af, heeee waarom hedde gij gene oranje kledij aannn, tis tocchhh mooi mannn allemaal in eene oranje pakske. Ik vermaak mij zo ook prima zei ik, en ben zo ook fanatiek genoeg.
Naa daaa kan doch nieeee voetbal is toch eeene beetje carnaval nie...? tja toen was ik er wel klaar mee. Helaas ben ik sindsdien een tv supporter geworden van het nederlands elftal.
Ik ben ook 1x naar een interland geweest, met een toenmalige vriendin. Zij en haar familie gingen regelmatig heen, en nu "mocht" ik mee. Kan me niet herinneren dat ik me ooit zo niet op mijn plaats gevoeld heb, als daar. Dat doen we dus nooit meer. En inderdaad, het is voor die fans niet te begrijpen dat je er geen klap aan vind. Terwijl ik toch graag naar het Nederlands elftal kijk, op TV.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Weet niet wat ik van Oranje moet denken. Als spelers als Janmaat, Martins Indi, Clasie, Fer, Narsingh, Willems er nu plotseling in staan dan holt het niveau omlaag. Er was een tijd dat alle spelers in de Europese top speelden. Daar waren gisteren nog maar 3 van. Ik vrees magere jaren.
Plaats reactie