[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 04-09-2008 07:44

En nog even een sfeerimpressie op youtube van deze wedstrijd (tip!):

http://www.youtube.com/watch?v=xsi3NDbSFZM
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Royce_SCH » 04-09-2008 08:32

Mooi verslag.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Hielke » 04-09-2008 08:44

Mooi verhaal Jeroen, leuk om te lezen en te bekijken. Dat het er soms zo heftig aan toe gaat in Zweden wist ik niet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Lipton » 04-09-2008 10:45

Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland zijn meestal extremistischer en racistischer dan Nederland, en er wonen daar ook heus wel criminelen :wink:
Hier heb je dat niet echt, maar in Zweden heb je groepen mensen die elkaar totaal niet kunnen uitstaan, en dat komt dan vaak naar boven bij zulke wedstrijden of bij dergelijke derby's.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Gekko » 04-09-2008 11:29

De Helsingborgfans konden Alves wel schieten omdat hij ex Malmö was, ook grote rivalen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Hielke » 19-10-2008 14:05

Een kleine zijsprong in dit topic; even terug in de tijd.

Gemeentelijk sportpark Kaalheide, Kerkrade

Herfst in Kerkrade. Het imposante Parkstad Limburg stadion doemt op, overal waar je kijkt. Een waar architectonisch hoogstandje. Maar in Kerkrade leeft men niet alleen in het heden, nee, men is er zuinig op het cultureel voetbalerfgoed. Zoals het hoort, maar wat zeker niet vanzelfsprekend is in de tijd waarin klassieke stadions door de tijd worden ingehaald, en waarin de sloophamers onverbiddelijk toeslaan.

Kaalheide. Na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd door gevangengenomen ex-NSB’ers. Een enorm karwei was het, want er bleek veel graafwerk voor nodig dit stadion begin vijftiger jaren te laten verrijzen. In 2000 werd Kaalheide –mooi door zijn lelijkheid- bedankt voor de bewezen diensten. Als troost bleef Roda JC het oude stadion toch nog enigszins trouw. Het dient nu, in afgeslankte versie, als trainingscomplex.

Mede door de schitterende herfsttinten was het prachtig dit stadion te bezichtigen. Als je de ogen sloot hoorde je behalve de ritselende bladeren ook het geroezemoes dat bij een voetbalwedstrijd hoort. In fantasie liepen statige heren, in lange zwarte jassen en met hoeden op de hoofden, opgewekt naar de hekken, om een van een grote rol afgescheurd toegangskaartje aan de suppoost te tonen en de weg naar de inmiddels aan betonrot lijdende statribune te vervolgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Superfries88' » 19-10-2008 14:38

Mooie fotoreportage SCH017! Is inderdaad een mooi complex. Ik geloof dat er regelmatig nog jeugdteams actief zijn.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Groundhopping] In welke stadions ben je geweest?

Berichtdoor Gekko » 19-10-2008 16:00

Mooi detail die springkussenbak van AV Achilles TOP die er nog steeds staat.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Hielke » 19-10-2008 19:38

Geen reisverslag maar een aanrader. Tijdens de trip naar Kerkrade keken we vijftien minuutjes verderop ons ogen uit in Aken, bij stadion Tivoli van de lokale voetbalclub, Alemannia Aachen. Een uniek bouwwerk met statribunes aan drie van de vier kanten van het veld, dat naar het schijnt voor het laatst in gebruik is dit seizoen.

Afbeelding
De buitenkant is al prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Achter één van de statribunes een hek, waardoor Tivoli zichtbaar wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tivoli is echter bijna verleden tijd. Neu Tivoli is in aantocht...

Afbeelding
...en men is al hard bezig. Zo gaan die dingen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2008 13:37

Anderhalve week geleden bij Real Madrid - Recreativo geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bernabéu is toch echt wel één van de mooiste stadions ter wereld.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Silver » 02-12-2008 14:28

Wow, die laatste 2 foto's zijn echt indrukwekkend! :shock:
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2008 14:33

Ik zat op de allerhoogste ring en je kan aan de foto's zien dat het zicht op het veld nog steeds uitstekend is. In de ArenA heb je het gevoel dat je verder van het veld zit. Sfeer is wel een tegenvaller trouwens, het vakje van de Ultras is kleiner dan van Nieuw Noord. :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Silver » 02-12-2008 14:41

Hoe zit het met de steilheid? 't Ziet eruit alsof het bij de onderste 2 ringen wel meevalt, maar dat het daarna toch wel vrij steil naar boven gaat...
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2008 14:53

Ja, het is behoorlijk steil, maar dat vind ik ook wel mooi. Daardoor zit je ook behoorlijk dicht op het veld. Voor elke rij stoeltjes loopt een stalen buis waar je op kan leunen en die een diepe val voorkomt.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Hielke » 02-12-2008 15:20

Indrukwekkende foto's, Jeroen. Ik weet dat het op een foto/film verder lijkt dan in werkelijkheid, maar kun je de spelers nog herkennen vanaf die plek, of zijn het elf legopoppetjes?
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2008 15:30

Dat laatste was ik inderdaad wel bang voor, maar je kunt de spelers inderdaad nog gewoon herkennen. Wel met enige kennis van de spelers natuurlijk, want de belettering op de shirts is niet te lezen. Maar de tweebenigheid van Sneijder, de druistigheid van Drenthe en de stylistische bewegingen van Raúl zijn zeer herkenbaar.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Wiggs » 02-12-2008 15:39

Mag ik je vragen wat je betaalde om binnen te komen?
Denk dat de prijzen van een andere garnituur zijn als in Friesland

Mooie foto`s zeer indrukwekkend
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2008 15:43

De prijzen begonnen bij 40 euro voor de bovenste ring totaan 105 euro voor aan het veld. :shock:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Blizzard » 02-12-2008 15:58

Jeroen, jij komt ook overal ;) Van Stockholm tot Istanbul en van Madrid tot Valenciennes... :D

Zelf wil ik ook wel eens het buitenland in voor een paar wedstrijden. Waar ik sowieso wil kijken zijn Standard Luik, een Duitse club en misschien een interessante Franse club. Op zich zou je prima een weekendje kunnen verblijven in Zuid Limburg en dan op vrijdag, zaterdag en zondag naar een wedstrijd gaan...
Laatst bijgewerkt door Blizzard op 02-12-2008 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Riverside » 02-12-2008 15:59

Wat een imposant stadion, dat Bernabéu. Kan moeiteloos wedijveren met Nou Camp.

Lijkt me ook nog wel eens wat, zo'n stadionnetje bezoeken. :mrgreen:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor ItFean82 » 09-12-2008 20:46

Het is geen Bernabeau, maar wij zijn naar Gelsenkirchen geweest. We zijn om 10 uur vertrokken , en zijn toen doorgereden tot Zwolle. Hier hebben we ons lichaam voorzien van een bakje koffie, om zo een beetje wakkerder te worden. Toen we eenmaal wakker waren reden we de grens over om gelijk in de file te belanden. Een of andere malloot vond het nodig om zijn auto total loss te rijden bij wegwerkzaamheden. De enige beschikbare rijstrook was daardoor een tijdje niet beschikbaar, dit grapje koste ons gelukkig maar 45 minuten zodat we nog ruimschoots op tijd waren. Toen we de snelweg afgingen doemden de immense lichtmasten van het Parkstadion Gelsenkirchen al voor ons op. Dit stadion is al jaren niet meer in gebruik maar ligt op een steenworp afstand van de Veltins Arena. Het parkeren ging vrij soepeltjes op de enorme parkeervelden rondom de Arena. Via een drassig weggetje vonden we de ingang van het stadioncomplex. Omdat het inmiddels bijna 14 uur was leek het ons wel een goed idee om ons eerst te verdiepen in de duitse keuken. Dit leverde een halve liter bier en een broodje bratwurst op. Na dit meester gemaakt te hebben was het tijd voor een rondje om de Veltins Arena te lopen. Op het moment dat we bij de hoofdingang van het stadion kwamen was het een immense drukte voor de ingang,de spelersbus van Schalke was net gearriveerd. Wij verbaasden ons er nogal over dat de thuisspelende club met de bus komt, maar blijkbaar is dat bij Schalke de normaalste zaak van de wereld. Na een bezoekje aan een van de vele fanbalie's en een sjaaltje voor de verzameling rijker begonnen we met het zoeken van ons plekje. We hadden kaarten weten te bemachtigen voor de "Gazprom" tribune. Toen we in het stadion waren en een nieuw biertje wouden werden we geconfronteerd met een tegenvaller, er kon niet worden betaald met euro's maar met een "knappen" kaart. Deze hadden we niet en we hadden ook geen zin om aan te sluiten in de immense rij voor deze kassa. Toch jammer dat sommige stadions dit soort beleid er op na houden, in mijn ogen is dit weinig klantvriendelijk maar goed. Dan maar 90 minuten op de tribune zonder een koude klets. Het stadion van schalke is zeker erg mooi, gelukkig was het dak open want op die manier heb je niet het "zaalvoetbal" idee. Het publiek werd tijdens de warming up vermaakt met een schietspelletje om geld in te zamelen voor wat ik denk een goed doel. Bij de opstelling bleek al dat Engelaar en met name Rutten niet zo populair meer zijn bij onze oosterburen. Bij het noemen van de naam Rutten rolde er een fluitconcert van de tribune's. Bij het opkomen van de spelers was er helaas geen tifo te bekennen, al moet ik zeggen dat alle sjaaltjes op de noordcurve een aardig hoog tifo gehalte had. Een prachtig gezicht, enkele duizenden sjaaltjes. De wedstrijd zelf was in de eeste helft weinig boeiend, Schalke probeerde waar het kon maar de eindpass was steeds niet goed. Hertha BSC was niet naar Gelsenkirchen te komen om te voetballen en koesterden de 0-0. Iets wat ik vrij vreemd vond omdat Herta toch 3de in de Bundesliga staat. Het duitse publiek kon de verdedigende actie's van Engelaar niet waarderen in de eerste helft. Enkele malen raakte Orlando in de problemen en dit leverde hem een striemend fluitconcert op. Dat fluitconcert was in mijn ogen niet terecht omdat Engelaar juist aanvallend erg belangrijk was, Schalke werd namelijk steeds gevaarlijk als Engelaar weer eens een goede pass gegegeven had. In de 2de helft was het spelbeeld hetzelfde, schalke probeerde aan te vallen en Hertha deed niks. Schalke kreeg gelukkig loon na werken, een voorzet van Farfan werd achter doelman Drobny gekopt door de verder teleurstellend spelende Asamoah. De coach van Hertha schakelde gelijk over op zijn aanvallende tactiek, maar op een schot net over na zou dit verder niks meer opleveren. Schalke ging eindelijk weer eens winnen en de supporters die de hele wedstrijd redelijk rustig waren begonnen zich ineens te roeren. De Veltins Arena kon dus toch heel erg sfeervol zijn, iets wat eerder een beetje tegenvallend was. Na opnieuw een bratwurst en een potje bier gingen we weer op huis aan. Na een etensstop bij Zevenaar waren we omstreeks 21.30 weer terug. Al met al weer een mooie voetbaldag.

Vetins Arena.JPG

Sjaaltjes.JPG

Wedstrijdmoment.JPG
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Gekko » 09-12-2008 21:14

Duitse clubs trainen op de ochtend voor de wedstijd. Na een lunch gaan ze dan per bus van de trainingslocatie/eetlocatie naar het stadion. Komt bij veel meer clubs dus voor. In Wolfsburg stond ook de Wolfsburg bus ter hoogte van de hoek van het veld in de catacomben net als die van Heerenveen (beide in de pauze omgedraaid).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Janneman » 09-12-2008 23:03

Fanatic 4-ever schreef:Bruggink is inderdaad een topgozer, maar hij was dan ook lid van Nieuw Noord :wink:

Ik mis alleen Necece op de foto's :wink:


Wel wat een erg late reactie maar ik ben niet de man die graag op foto's staat :wink: Necece=Janneman hahahaha
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor xander » 09-12-2008 23:31

Janneman schreef:Wel wat een erg late reactie maar ik ben niet de man die graag op foto's staat :wink: Necece=Janneman hahahaha

Mister Jägermeister :lol: leuk zo nu en dan naar duitsland wedstrijdjes bezoeken overal langs de snelweg Jägermeister te koop.

Laatst naar FC Koeln geweest. Wel mooi die hele Wilde Horde 2 lagen boven elkaar zien springen. Ook prachtig die geit op het veld hun mascotte. Zeker een aanrader. Parkeren ook geen probleem, grote parkeervelden kost iets van 3€ sta je een goeie 400 meter van het stadion vandaan. Wedstrijd ticket 11€ geen geld stond je mooi vooraan eerste ring.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Jeroen » 10-12-2008 10:55

Schalke is een grote tegenvaller ja. Weinig sfeer en veel commerciele onzin op en rond het veld (deze blessurebehandeling wordt mede mogelijk gemaakt door huppeldepup zorgverzekering...!). Nadat ik er geweest bent snap ik die hype rondom die club totaal niet eigenlijk. Er zijn zoveel Duitse clubs die leuker en sympathieker overkomen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor ItFean82 » 10-12-2008 17:07

Dat vond ik inderdaad ook, HSV en Dortmund zijn in mijn ogen mooier. Schalke had ik heel wat van verwacht, en het was ook een leuke dag, maar minder dan dat ik me had voorgesteld.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-12-2008 15:14

ItFean82 schreef:Dat vond ik inderdaad ook, HSV en Dortmund zijn in mijn ogen mooier. Schalke had ik heel wat van verwacht, en het was ook een leuke dag, maar minder dan dat ik me had voorgesteld.


Klopt, bovendien verveelt elke keer dat megashirt van de hoofdsponsor ook wel eens. Zoals Xander al zegt: FC Kulle is ook wel leuk, prachtig stadion en redelijk fanatiek publiek. Voor de prijs hoef je het daar in ieder geval niet te laten (KNVB, clus en directies: hint!)
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Baggerraartje » 13-01-2009 12:12

Een aantal foto's van Argentinië:

Boca Juniors:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

River Plate:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Hielke » 13-01-2009 14:05

Mooie plaatjes Baggerraartje, dank!

Zou men in Groningen naar de skyboxentribune in Bombonera gekeken hebben?
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Bezoeken van wedstrijden in het buitenland

Berichtdoor Sneek » 14-01-2009 23:07

Inderdaad mooie foto's, Baggerraartje!

Je bent er naartoe geweest? Zo ja, kan je daar wat over vertellen? Lijkt me ooit nog es leuk om daar heen te gaan.
Avatar gebruiker
Sneek
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 07-03-2004 16:25
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron