[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 12-03-2012 23:13

Werder Bremen - Hannover 96 3-0 | Weser Stadion gerenoveerd| Bundes Liga | 11-03-2012

Voor de tweede keer een bezoek gebracht aan het prachtige Weser Stadion. Een stadion waar ik hoop dat we ooit eens met sc Heerenveen heen mogen. Wie weet volgend seizoen, Bremen draait weer mee voor Europees voetbal.

In 2009 bracht ik al eerder een bezoek aan het Weser Stadion Werder Bremen - Saint-Etienne . Destijds was men net begonnen met renoveren van het stadion. De renovatie is nu klaar en je herkent de situatie zoals die 3 jaar geleden was totaal niet meer. Het is een prachtige voetbal tempel geworden. Een die bij mij wel een hoog plaatsje krijgt.

De Northderby staat vandaag op het programma, de nummer 7 tegen de nummer 6 in de Bundesliga Werder Bremen – Hannover 96. Tien uur ’s ochtends vertrokken we uit Heerenveen waar we iets na twaalven aankwamen in “Fiskopfcity”. We besluiten de auto te parkeren in hartje centrum waar voldoende betaalbare parkeergarages zijn € 2.50,- voor een dag. Vervolgens even cultuur snuiven in het prachtige centrum en daarna even ergens bieren. Van de wedstrijd merkten we nog weinig. De tijd vloog voorbij we kregen bericht dat de Hannover fans al in Bremen waren aangekomen en naar het stadion werden begeleid. Tijd om richting de Weser lopen die op loopafstand uit het centrum ligt. Hier werd het inmiddels zwart van de mensen en politie die in grote getale uitgerukt is. In de verte zagen we het Weser Stadion al verschijnen. Onderweg werden we nog even 20 minuten staande gehouden door 30 agenten die ons vonden opvallen doordat we Nederlands spraken. Alles was oké en we mochten weer verder. Nog vlak voor het stadion bij een van de vele kraampjes met bier/sterke drank en braadworst wat gegeten en gedronken. En zo kwamen we aan bij het uitvak een kwartier voor het fluitsignaal.

6500 Hannover fans besloten naar deze North derby te gaan. Het uitvak was bomvol, de geruchten gingen dat er stiekem extra kaartjes waren gedrukt. Gevolg dat vele Hannover fans de wedstrijd in de omloop moesten kijken. Al met al toch nog wel een mooi plaatsje gekregen in het vak. De sfeer in het uitvak was de eerste helft goed en de tweede helft veelal anti Werder. Het Werder publiek 1 keer gehoord na een doelpunt.

De wedstrijd zelf was de eerste helft leuk om naar te kijken, Hannover 96 was de betere partij maar kreeg de bal maar niet in het goal. En als je de goals zelf niet maakt dan maakt de tegenstander ze wel, al en na een half uur stond Hannover met 0-1 achter door een doelpunt van Claudio Pizarro. Vol goede moed dat het nog goed ging komen gingen we de tweede helft in. Helaag kreeg Werder vlak na rust een vrije trap die Ron-Robert er prachtig in schoot 0-2. Enkele minuten later gaf Markus Rosenberg mokerslag 0-3. Hier kon Hannover weinig meer tegen in brengen helaas.

De Weser fans vierden feest en de enkele spelers pakten de megafoon van de capo om het publiek op te jutten en bedanken. Wij verlaten het stadion om te voorkomen dat we niet bij het treinstation uit komen. Even later worden we ingehaald door de Hannover supporters die weigerden de bussen in te stappen die voor hen klaar stonden. Dit zag er wel indrukwekkend uit.

Al met al een geslaagde dag, jammer van de resultaat. Het Weser Stadion en Bremen zelf vind ik een echte aanrader. Voor herhaling vatbaar.

Afbeelding
Kaartje voor het uitvak koste slechts € 13.00,-

We waren al vroeg in Bremen dus eerst maar even cultuur snuiven en een biertje doen in het prachtige centrum van Bremen.

Afbeelding
Het Marktplein
Afbeelding
Onze Lieve Vrouwen Kerk
Afbeelding
Stadshuis
Afbeelding
De Dom

Afbeelding
Afbeelding
Genoeg gezien, tijd voor een biertje.

Hierna tijd om naar het stadion te gaan vanuit het centrum richting de Weser lopen en die dan volgen om bij het stadion uit te komen.

Afbeelding
Staande gehouden door 30 agenten in undercover busjes.

Afbeelding
Afbeelding
Een enorm machtsvertoon, er werden om deze wedstrijd in goede banen te leiden 750 agenten ingezet.

Afbeelding
Het Weser Stadion in zicht.

Afbeelding
De Ingang van het uitvak.. Er werd streng gecontroleerd op vuurwerk, steekproefsgewijs werden er fans uitgepikt die naar speciale hokjes moesten waar de kleren even uit gingen. Ook moest iedereen de jas open doen om te laten zien wat voor shirt je aan had.

Afbeelding
En het uitvak bereikt, van binnen heeft het stadion ook een heel andere look gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Een blik op het gigantische uitvak die de gehele tweede ring van de korte zijde beslaat. Voor de hekken zitplaatsen voor de bezoekende fans.

Afbeelding
Foto uitvak vanuit het thuisvak.

Afbeelding
Wedstrijd momentje.

Afbeelding
Tientallen bussen staan klaar om de Hannover fans richting het station te brengen.

Afbeelding
Na de wedstrijd kon er nog volop bier en sterke drank gekocht worden op straat.

Afbeelding
De Hannover fans weigerden in de bussen naar het trein station te gaan en gingen met zijn allen lopend richting het station. Gevolgd door gigantische politiemacht, marcherende pelotons van 4 bij 15 agenten. Dit zag er wel indrukwekkend uit.

Fiskopfcity oant sjen!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Jeroen » 13-03-2012 09:03

Wow, dat stadion in Bremen is nu inderdaad wel een revisit waard. Prachtig.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Surhuisterveen » 13-03-2012 23:20

Ben er enkele jaren geleden nog geweest toen Werder tegen ajax speelde. Herken helemaal niks meer van dat stadion.
Alleen het centrum, waar het toen flink mis ging.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 09-04-2012 18:01

Schalke 04 - Hannover 96 3-0 | Ventspils Arena | Bundes Liga | 08-04-2012

Gezien we 8 april niet de bekerfinale wouden gaan kijken hebben we een prima alternatief opgezocht om het hele bekerfinale gebeuren lekker te ontwijken. We besloten naar Gelsenkirchen te reizen voor de uitverkochte wedstrijd Schalke 04 – Hannover 96, beide ploegen afgelopen week uitgeschakeld in de Europa League.

Schalke 04 staat momenteel stabiel 3de in de bundesliga en Hannover 96 met een aantal ploegen gedeeld door 6de. Kortom een belangrijk duel voor Hannover 96 om in de race te blijven voor Europees voetbal.

10 uur vertrokken we in een simpele streep naar Gelsenkirchen en voor dat we het wisten zagen we in de verte de gigantische lichtmasten al van het oude Parkstadion. De bewegwijzering en infrastructuur naar de Ventspils Arena was prima en half 1 stonden we op een van de gigantische gratis parkeervelden circa 500 meter van het stadion.

Bij de eerste en beste eet/bierkraam op het parkeer terrein maar een halve liter gekocht en een bradwurst waarna we meteen maar even een kijkje gingen nemen bij het oude Parkstadion dat naast de nieuwe Ventpils Arena ligt. Hier was verder niet veel meer van over op een veld, tribune op de lange zijde en een grasmat.

Hierna richting de nieuwe Arena gegaan waar 3 uur voor de wedstrijd al genoeg bedrijvigheid is. Er stonden zelfs al rijen voor de hekken van de Nord Kurve die nog niet open was. Wij besluiten om bij een van de vele eet/bier kraampjes nog even een paar biertjes te doen. Het stadion van buiten ziet er niet echt als een voetbalstadion uit maar als een of andere evenementen hal wat het ook is natuurlijk. Het is een gigantisch modern complex met alle benodigde faciliteiten anno 2012 voor een top club. De parkomgeving rondom het stadion vond ik wel wat hebben.

Inmiddels krijgen we bericht dat de trein van Hannover 96 fans aankomt en we besluiten richting het uitvak te gaan. Het uitvak is vandaag uitverkocht. Eenmaal binnen moeten we ons bier met een “knappenkarte” betalen. Vaak ben ik tegen op dit soort systemen maar hier werkte het heel erg snel en goed en hoefde je voor de consumptie niet lang in de rij te staan.

Eenmaal binnen in het stadion blijkt vandaag het dak open waardoor het stadion er toch wat beter uit ziet dan een sporthal. In het uitvak is zelfs een prachtig capo plateau aanwezig.

Wederom was de wedstrijd als Hannover 96 fan zijnde een teleurstelling. Binnen 6 minuten kwam Hannover 96 al op achterstand door een prima vrije trap van Farfán die Raúl prima binnen kopte. Vlak na rust gaf Farfán wederom een prima assist op Raúl die hij fraai binnen tikte. Niet veel later wist ons oud speler Klaas Jan Huntelaar ook weer op aangeven van Farfán de wedstrijd op slot te gooien door een simpele intikker, Huntelaar zijn 24ste competitie treffer alweer. Hannover 96 had hier verder weinig meer tegen in te brengen.

De sfeer aan Schalke kant vond ik goed en fanatiek. Qua commerciële uitingen is dit de ergste club waar ik tot nu toe ben geweest. De Hannover 96 fans bleven ondanks de achterstand tot het einde van de wedstrijd monotoon “schwarz weiß grün ein leben lang” doorzingen.

Teleurstellend keerden de Hannover 96 fans naar de inmiddels gereed staande bussen om de fans richting station te brengen. Ondertussen viert de Nordkurve van Schalke 04 een prachtig feest met de spelers ( http://youtu.be/3X9IAJjf7L4 ) . Wij besluiten nog even een rondje stadion te doen en konden zo de thuis tribunes inlopen. Nadat we alles hier wel bekeken hadden keerden we terug naar de auto waar we zomaar ook weer op de autobhan reden zonder file.

Wederom weer een geslaagde trip maar jammer van de uitslag.

Afbeelding
Kaartje voor het uitvak koste € 15.00,-

Afbeelding
De eerste eet/bier kraam, welke je in Gelsenkirchen om de 100 meter tegen komt.

Afbeelding
Allereerst namen we een kijkje aan het Parkstadion, het stadion wat een belangrijke plaats heeft in de geschiedenis van het Nederlands Elftal.

Afbeelding
Er is niet meer veel van over en wordt nu o.a. gebruikt als parkeerplaats.

Afbeelding
Scouts van sc Heerenveen op de tribune? We waren vandaag i.i.g. niet de enige sc Heerenveen fans..

Afbeelding
Nu maar richting de nieuwe Arena.

Afbeelding
Training complex.

Afbeelding
Tausend Freunde Mauer

Afbeelding
We zijn er bijna..

Afbeelding
Volgende week speelt Schalke de derby tegen Dortmund.

Afbeelding
Trap richting uitvak met ernaast plaats voor het uitschuifbare veld wat nu als parkeerterrein wordt gebruikt.

Afbeelding
En we zijn binnen. De Nord Kurve is al ruim voor aanvang goed gevuld.

Afbeelding
Er is zelfs een mooi capo plateau in het uitvak.

Afbeelding
Proost!

Afbeelding
Clublied Schalke 04

Afbeelding
Opkomst spelers.

Afbeelding


Afbeelding
Momentje uit het Hannover vak.

Afbeelding
Klaas Jan Huntelaar maakte de 3-0 voor Schalke.


Afbeelding
“schwarz weiß grün ein leben lang”

Afbeelding
De spelers van Schalke 04 gaan voor de Nord Kurve zitten http://youtu.be/3X9IAJjf7L4

Afbeelding
Lewis Holtby gaat het publiek in en de overwinning wordt op een mooie wijze gevierd.

Afbeelding
En als een van de laatsten verlaten we het gastenvak.


Afbeelding
De bussen staan klaar om de Hannover fans richting station te brengen.

Afbeelding
Wij nemen afscheid van de Hannover fans en gaan richting thuistribune.

Afbeelding
Omloop.

Afbeelding
Kijkje op de Nord Kurve vanaf de thuistribune.

Afbeelding
En het uitvak.

Afbeelding
Een van de vele merchandische punten op de omloop.

Afbeelding
Mooie graffiti bij de opgangen van de Nord Kurve.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
En toen we richting ons auto liepen kwamen we auto’s van mensen tegen waar de clubliefde wel heel erg ver gaat… Dit was niet de enige.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor SCH1920 » 05-06-2012 10:27

Nederland - Noord-Ierland

De laatste oefenwedstrijd van het Nederlands elftal in voorbereiding op het Europees Kampioenschap 2012. De wedstrijd tegen Noord-Ierland is een mooi affiche, zeker als je geïnteresseerd bent in de Britse voetbalcultuur. Voor mij de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal in mijn leven die ik zal bekijken in het stadion. Normaal gesproken zou ik niet snel een kaart hebben gekocht voor deze wedstrijd, maar via Heineken kreeg ik kaarten voor de wedstrijd. Niet dat het Nederlands eltal mij niets kan schelen. Integendeel, mijn liefde voor Nederland en ook het Nederlands elftal is groot.

Besloten werd vroeg te vertrekken richting de hoofdstad, een stad die zich prima leent om de tijd voor de wedstrijd te doden. Net als twee seizoenen geleden, met enkele Heerenveen-fans na afloop van de uitwedstrijd tegen Ajax, werd ook deze keer weer voet gezet naar de Wallen. Deze keer niet alleen om stickers te plakken op de achterwangen van vrouwen uit de industrie, maar voor een biertje vooraf. In 's werelds beroemdste rosse buurt dachten meerdere voetbalfans daar blijkbaar hetzelfde over, op de Oudezijds Achterburgwal voor de beroemde kroeg 'Old Sailor', gevestigd naast de Bananenbar, stonden zowel landgenoten als Noord-Ieren. Dat alles zonder spoor van vijandigheid. Al waren de liederen tegen passerend vrouwelijk schoon niet altijd bestemd voor lezers van Opzij. 'Daar moet een piemel in', en de Engelse vergelijkbare, maar niet minder platte, 'Get your tits out for the lads!' klonk in de richting van de vrouwen. Een jong blond hoertje aan de andere kant van de straat was een stille getuige. Al kon zij het soms niet laten om af en toe een middelvinger te tonen naar een vervelende c.q. fotograferende voetbalfan. Af en toe klonk een lied, de Ieren zongen wat patriottische liederen en vanuit het Nederlandse kamp volgde 'Holland, Holland!', het refrein van 'Wij houden van Oranje' en een keer klonk het Wilhelmus. In de trein naar de ArenA deden de Noord-Ieren zich ook gelden met dezelfde liederen, daarnaast klonk uit diezelfden monden 'We love you Holland, we do', wat aansluitend op applaus kon rekenen van Oranjefans.

Zoekend naar de plek in het stadion werd duidelijk waar Heineken ons wilde hebben, helemaal bovenin, geen rij daarboven. Men moet een gegeven paard niet in de bek kijken, dus hadden geen reden tot klagen. De wedstrijd kon beginnen. De volksliederen zijn voor een interland op voorhand altijd een hoogtepunt te noemen. God save the Queen en het Wilhelmus klonken meegezongen door de ArenA. Vervolgens kon het publiek gaan zitten en kijken hoe de nationale sterren het er vanaf brachten. Al snel vielen de eerste goals, wat ook opviel: de balcirculatie en handelingssnelheid ligt op erg hoog niveau. Wat ik me wel begon af te vragen was waarom al die mensen eigenlijk in het voetbalstadion zaten en niet thuis op de bank. Met mij waren gezinnen, mensen in tuinbroeken met een oranje staart, geschminkte mensen of mensen met iets geks op het hoofd afgekomen om deze wedstrijd te bekijken. Gelukkig lopen er ook genoeg mensen rond met enkel een oranjeshirtje, maar je blik gaat al snel naar mensen die zichzelf belangrijker lijken te vinden dan het elftal. Mensen die meer dan dertig euro neerleggen om vervolgens met gelijkgestemden negentig minuten lang het liefst willen waven en daarnaast niet meer uit hun bek kunnen krijgen dan 'Holland!' Triest om te constateren dat de Zilvervloot niet meer wordt gezongen. Het harteloze lalala- en olee olee-gehalte viert hoogtij.

De Noord-Ieren zetten daar met hun kleine vak wel wat beters tegenover met hun support. Een verlies was vooraf al ingecalculeerd, dus de doelpunten weerhielden ze er niet van om zich af en toe te roeren. 'Nothern Ireland!' klonk vaak aangenaam en zelfs het spuuglelijke 'Green-White Army' kon mij voor deze keer wel bekoren. Met een ruststand van 4-0 gooiden ze het na de pauze over een andere boeg: 'Four-nil and you still not sing!', 'Shall we sing a song for you!?' en 'Sing a song that we can hear!', klonk het pijnlijk, maar terecht. Ik had geen moment de gedachte dat er iemand met mij deze tekst verstond of begreep, laat staan dat er een groep tot handelen werd aangespoord. Nee, de wave werd dan nogmaals ingezet, waaraan de Noord-Ieren keer op keer gewoon meededen, maar zich vast hebben afgevraagd waarom dat in den treure moest worden herhaald.

Uiteindelijk kon Nederland uitlopen naar 6-0 en Narsingh invallen. Het eindsignaal vond niemand vervelend klinken na een wedstrijd die geen moment spannend was en eigenlijk nergens om ging. Ik verliet het stadion, natuurlijk nog altijd met grote liefde voor ons nationale elftal en in de hoop op een Europese titel, maar wel jaloers op de Britse support van hun nationale elftallen. De Engelsen zitten ondertussen immers al dronken, trots en provocerend hun patriottische liederen te zingen in het centrum van Krakau.

Afbeelding
Voetbalfans mengen zich voor de Old Sailor.

Afbeelding
The Belfast Leeds United Whites waren er ook.

Afbeelding
Gezang in de trein.

Afbeelding
De Noord-Ieren raakten al vroeg ingesloten door Nederlanders.

Afbeelding
Wedstrijdbeeld.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 06-06-2012 13:04

Bedankt voor deze uitvoerige en zeer lezenswaardige waarschuwing om mijn eerste bezoek aan een wedstrijd van het Nederlands Elftal zo lang mogelijk uit te stellen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Frisian Viking » 06-06-2012 13:47

Ooit eens bij een interland in Eindhoven geweest. Je schaamt je dat je er bij bent geweest.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor 1983 » 06-06-2012 14:06

Tsja, hoe is dat toch ooit zo gekomen? 'Vroeger', zeg maar tot halverwege jaren negentig was er wel echte voetbal sfeer bij het Nederlands Elftal. Of althans, het leek er een stuk meer op. Kijk maar eens 'oude' beelden van kwalificatiewedstrijden terug, staat wel wat op youtube. Ik ben zelf als jochie in 93 toen nog bij Nederland-Engeland geweest in de kuip, toen was dat carnaval gedoe van nu er nog niet. Daarna ben ik nooit meer naar het Nederlands Elftal geweest, tot een jaar of wat geleden die wedstrijd in Heerenveen was. Ik had niet vrijwillig een kaartje gekocht, want dat zou ik voor het Nederlands elftal nooit doen, maar ik kreeg ze via het werk. Ik weet niet eens meer tegen wie dat was en hoeveel het is geworden, maar ik weet nog wel dat het een grote ergernis was vanwege die types die om ons heen zaten. Ik doe het nooit weer, een volgende keer geef ik die kaarten dan wel weg.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Friez » 29-07-2012 13:55

Afgelopen vrijdag in Lissabon bij Benfica - Real Madrid (5-2), voor de Eusebio Cup geweest, een hele ervaring. Een dag later naar Sporting CP - Saint Ettiene (3-1) geweest, en dat terwijl van te voren geen eens bekend was dat deze wedstrijden juíst dit weekend gespeeld zouden worden.
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 16-09-2012 11:58

Aankomende donderdag met Hannover 96 naar de Grolsch Veste in een bomvol uitvak, alle 3 blokken.

Oja voor de laatste 100 kaarten die in de verkoop stonden stond men al vroeg in de rij afgelopen week. Veel hebben kaarten misgelopen en reizen speciaal voor een clubcard van FC Twente af naar Enschede om zo toch nog kaarten te bekachtigen. Ook bieden veel Hannover fans een zimmer aan voor de thuiswedstrijd in ruil voor kaarten voor de uitwedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding
Dingen die we hier in Nederland niet meer zien.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

bmg

Berichtdoor post » 20-09-2012 11:50

Binnenkort ga ik naar de wedstrijd Borussia Monchengladbach tegen Marseille (uefa-league).
Wie van jullie weet waar we de auto het best kunnen parkeren. Ik heb gehoord dat je zelfs vanuit Venlo gratis met het OV naar het stadion kan reizen, maar omdat het een avondwedstrijd is wordt de terugreis moeilijk.

Iemand ervaring met parkeren bij het stadion of een station dichter bij het stadion?
post
Nieuw talent
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 21-08-2007 08:02

Re: bmg

Berichtdoor xander » 20-09-2012 12:41

post schreef:Iemand ervaring met parkeren bij het stadion of een station dichter bij het stadion?

Rondom het stadion genoeg plek en vanaf de parkeer tereinen rijden genoeg shuttle bussen naar het stadion.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-09-2012 18:28

Maandag ga ik naar Queens Park Rangers - West Ham United, ik zal zeker foto's maken en hopelijk lukt het me deze keer wel om op de site te zetten.
Weet iemand trouwens of je een rondleiding bij de Londense clubs moet reserveren of verschilt dat per club ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Surhuisterveen » 27-09-2012 22:25

Bij Chelsea heb je vaste tijdstippen van rondleidingen, we konden echter zonder te betalen vanuit een loge het stadion bekijken.
Vanc QPR weet ik het niet. Leuk stadionnetje, is een club als Heerenveen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 29-09-2012 10:51

Je hoeft bij Londense clubs geen reservering te maken voor een stadiontour. Gewoon een kaartje kopen aan de kassa en wachten tot de eerstvolgende. Bij de kleinere clubs zijn er geen georganiseerde rondleidingen. Daar moet je hopen op een open hek, of behulpzaam stadionpersoneel. Dat zijn dan ook wel meteen de leukste ervaringen, omdat het vaak leidt tot leuke gesprekken met die mensen over het wel en wee van de club.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-09-2012 11:02

Hielke schreef:Je hoeft bij Londense clubs geen reservering te maken voor een stadiontour. Gewoon een kaartje kopen aan de kassa en wachten tot de eerstvolgende. Bij de kleinere clubs zijn er geen georganiseerde rondleidingen. Daar moet je hopen op een open hek, of behulpzaam stadionpersoneel. Dat zijn dan ook wel meteen de leukste ervaringen, omdat het vaak leidt tot leuke gesprekken met die mensen over het wel en wee van de club.

Ok bedankt, Chelsea ga ik sowieso bezoeken en waarschijnlijk pikken we Arsenal ook mee. Op zich wil ik Tottenham, West Ham United en Fulham ook wel meepikken, maar er moet ook tijd over blijven om Londen te zien
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor villa Cruoninga » 30-09-2012 15:51

SCH1920 schreef:Nederland - Noord-Ierland
In de trein naar de ArenA deden de Noord-Ieren zich ook gelden met dezelfde liederen, daarnaast klonk uit diezelfden monden 'We love you Holland, we do', wat aansluitend op applaus kon rekenen van Oranjefans.



Voor de gunst die 'wij' ze in 1690 hebben gedaan?
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-10-2012 21:59

Weer thuis na 4 dagen Londen en een beetje groundhoppen;
Maandag 1 oktober: Ik had 2 kaarten besteld voor de wedstrijd QPR - West Ham United. Ik meende dat ik in het uitvak zat, maar dat zat ik gelukkig niet, er wel onder. Het spel golfde op en neer, totaal geen gemene wedstrijd, maar wel 10 gele kaarten en 1 rode kaart. Puur voor praten en tijdrikken. Kwalitatief niet heel goed, amusementswaarde een 10 plus. QPR is niet een beste ploeg, maar met een Djibril Cisse, Shwan Wright Philips, ji Sung Park en keeper Julio Cesar lopen er toch wel bekende namen rond. Wij West Ham United spelen er allemaal jongens van boven de 2 meter.
Kwartier voor de wedstrijd nog vrij druk in de Fanshop, maar vlak voor het begin zit het stadion ook vol. eindstand 1-2. Ik kon het niet laten om zelf ook het QPR shirt maar te kopen.

Woensdag 3 oktober: Met de metro naar Arsenal voor een rondleiding. Dat bleek op de Matchday dus niet mogelijk. Gevraagd of er nog kaarten beschikbaar waren voor de Champions-League wedstrijd Arsenal - Olympiakos Pireaus en die waren er gelukkig nog, 48 Pond. Later meer
Daarna met de metro van Noord-Oost Londen naar zuid-west Londen voor een rondleiding van Stamford Bridge van Chelsea. Hier kregen we wel de kans. Wat een prachtig stadion en ook de gids was een verademing. Heel erg duidelijk spreken en de gek hebben met andere clubs, maar niet op een gemene manier. Echt een aanrader mocht je daar eens komen. In de fanshop kwam ik nog ene Eva Carneiro tegen :wink:
Als je dan toch in zuid-west Londen bent, dan kan je Fulham niet overslaan. Opnieuw de metro in en 2 haltes verder uitstappen. Na 2 km lopen zie je eindelijk de stadionlichten, maar ze hebben alleen maar rondleidingen op vrijdags en zaterdags. Iemand van het forum schreef dat je een terreinknecht moest vragen. dan deden we dus, maar we kregen een "nee". Ook bij de receptie en verkooppunt kregen we een "nee" als antwoord, zelfs niet voor 5 minuten. Was erg jammer.
We hadden nog wel wat tijd over over, maar zijn terug gegaan naar Arsenal en daar de omgeving wat verkend en 2,5 uur voor de wedstrijd kwamen we opnieuw bij het Emirates Stadion aan. Ik was altijd al nooit echt een-Arsenal-fan, maar na gisteren helemaal. De deuren gaan pas een een uur en een kwartier voor de wedstrijd open. Wij waren er misschien wel vroeg, maar als er 60.000 man dan nog allemaal naar binnen moeten, erg vreemd. Van buiten vind ik trouwens ook geen mooi stadion, van binnen ziet het er wel mooi uit. Wedstrijd was niet om aan te zien en werd het 3-1 voor Arsenal. na de wedstrijd met duizenden mensen in een kudde naar 1 metro-station. Ook dat ging vrij vlot allemaal.

Morgen zet ik de foto's hierop, tenminste als dat wil. Eerder dit jaar ben ik naar Borussia Dortmund geweest en die foto's kon ik er om onduidelijke reden ook niet op zetten

Verder, als je een keertje een weekendje wegwilt, is Londen een aanrader en een voetbalwedstrijd meepikken is een must
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 31-08-2013 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-10-2012 22:54

Afbeelding
QPR - West Ham United: 1-2
Afbeelding
QPR - West Ham United
Afbeelding
Buitenkant Stamford Bridge, Chelsea
Afbeelding
Binnenkant Stamford Bridge
Afbeelding
Kleedkamer Chelsea
Afbeelding
Buitenkant Craven Cottage, Fulham
Afbeelding
Helaas kwamen we niet verder dan dit

Afbeelding
Buitenkant Emirates Stadium, Arsenal
Afbeelding
Binnenkant Emirates Stadium
Afbeelding
Arsenal - Olympiakos Pireaus, Champions League: 3-1
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 10-10-2012 17:55, in het totaal 3 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-10-2012 20:32

Met dank aan de beheerder Mitrita toch foto's kunnen toevoegen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 09-10-2012 09:20

Dat stadion van Fulham (buitenkant) is toch echt grandioos.
Volgend jaar april-mei probeer ik een paar stadions in Londen te bezoeken.
Een wedstrijd van Fulham staat dan ook zeker op mijn lijstje.
Bedankt voor de foto's en het verslag, feanfan.

Eva Carneiro kende ik nog niet. Dat is zeker een aanrader, hahahaha.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-10-2012 17:14

Wizard schreef:Dat stadion van Fulham (buitenkant) is toch echt grandioos.
Volgend jaar april-mei probeer ik een paar stadions in Londen te bezoeken.
Een wedstrijd van Fulham staat dan ook zeker op mijn lijstje.
Bedankt voor de foto's en het verslag, feanfan.Eva Carneiro kende ik nog niet. Dat is zeker een aanrader, hahahaha.

Een tijdje geleden was Eva Carneiro het gespreksonderwerp van de dag. Je koet wat vaker Champions League wedstrijden van Chelsea bekijken en als een Chelsea-speler een blessure heeft dan komt zij in beeld
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 11-10-2012 09:16

Feanfan 1 schreef:Een tijdje geleden was Eva Carneiro het gespreksonderwerp van de dag. Je koet wat vaker Champions League wedstrijden van Chelsea bekijken en als een Chelsea-speler een blessure heeft dan komt zij in beeld


Heb 't gelezen op internet inderdaad.
Ik kijk bewust geen wedstrijden van Chelsea, Machester City en soortgelijke clubs die in handen van buitenstaanders zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor pieterpieter » 11-10-2012 10:16

Wizard schreef:
Feanfan 1 schreef:Een tijdje geleden was Eva Carneiro het gespreksonderwerp van de dag. Je koet wat vaker Champions League wedstrijden van Chelsea bekijken en als een Chelsea-speler een blessure heeft dan komt zij in beeld


Heb 't gelezen op internet inderdaad.
Ik kijk bewust geen wedstrijden van Chelsea, Machester City en soortgelijke clubs die in handen van buitenstaanders zijn.

Wat doe je jezelf aan? Ik probeer wekelijks te genieten van Terry, Lampard, Hazard, Mata, Torres, Kompany, Yaya Toure, David Silva etc etc. Een genot voor het oog deze spelers.

Oh ja, vanwege die dokter van Chelsea kun je alleen al wel kijken, pffff. Ik kan me wel voorstellen dat je als Chelsea speler dan eventjes op de grond blijft liggen :P.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 12-10-2012 10:05

Zondag 7 oktober bij Borussia Mönchengladbach - Eintract Frankfurt geweest, in het Borussia Park. Het was de tweede keer dat ik een wedstrijd van de thuisploeg bezocht, met wederom een overwinning (2-0). Die eerste keer was in februari 2011 toen Gladbach troosteloos onderaan stond en trainer Lucien Favre de taak kreeg het tij keren, wat meteen succes opleverde met een 2-1 overwinning tegen het Schalke van Huntelaar, Rául, Farfan, Neuer; een topteam dus wat datzelfde seizoen de halve finale CL bereikte.

Goed, iedereen weet hoe het Gladbach sindsdien vergaan is. Wonderbaarlijk gehandhaafd, gevolgd door een nog wonderbaarlijker seizoen waardoor ze nu zelfs Europees spelen. Dit seizoen gaat het moeizaam, mede door het vertrek van dragende spelers als Reus, Dante en Neustädter. Gelukkig hebben ze de wedstrijd van zondag in winst kunnen omzetten, waardoor de aansluiting met de subtop weer is gevonden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 12-10-2012 10:27

Was de eerste nederlaag voor (promovendus) Frankfurt toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 12-10-2012 11:26

Ja, hun eerste nederlaag. Maar voor een promovendus doen ze het met 7-16 natuurlijk uitstekend. Goed gevuld uitvak, maar op onze zijde zaten ook veel Frankfurt-supporters gewoon in clubkleuren, zoiets is ondenkbaar in Nederland.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor fcdinamo » 14-10-2012 21:06

Beetje laat, maar ach: in maart 6 dagen in Londen geweest. Uiteraard ga je dan naar het voetbal :D Naast een rondleiding op Wembley (wat mooi is, maar de catacomben en kleedkamer vallen tegen) zijn we ook bij een wedstrijd geweest.

Als fanatieke Man.United supporter kan ik het natuurlijk niet maken om bij Arsenal of Chelsea op de tribune te zitten :wink: Daarbij wilde ik het 'echte' Engelse voetbal meemaken, dus dan ga je naar League Two (vierde divisie). Een paar metro haltes verder dan ons hotel, speelde op een koude dinsdagavond Dagenham en Redbridge (The Daggers) thuis tegen Northampton voor iets meer dan 2000 toeschouwers. The Daggers stonden klem onderaan en Northampton enkele plaatsen hoger. Tussen de fanatieke fans aan de lange zijde hebben wij ons prima vermaakt, de wedstrijd eindigde overigens in 0-1. Mooi om te zien hoeveel uit-supporters er mee waren op een doordeweekse avond. Na deze verloren wedstrijd hebben The Daggers een goede serie kunnen neerzetten, met lijfsbehoud als gevolg.

Sinds deze avond volg ik de club qua uitslagen nauwlettend en hangt er een fraaie sjaal op het bureau van het werk :mrgreen:

PS: geen foto's (staan op oude telefoon).
Laatst bijgewerkt door fcdinamo op 15-10-2012 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Flying Frisian » 15-10-2012 09:16

fcdinamo schreef:2000 duizend toeschouwers
PS: geen foto's (staan op oude telefoon).
Jammer dat je geen foto's hebt, 2000 duizend toeschouwers in een stadion had ik graag willen zien.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor fcdinamo » 15-10-2012 16:01

Flying Frisian schreef:
fcdinamo schreef:2000 duizend toeschouwers
PS: geen foto's (staan op oude telefoon).
Jammer dat je geen foto's hebt, 2000 duizend toeschouwers in een stadion had ik graag willen zien.


Hihi, dat moet je gezien hebben :wink:

Bedankt, ik was niet scherp.
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten