[Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Riverside » 24-09-2013 23:47

Leuk verslag + foto's Martijn.

Zelf ben ik afgelopen weekend bij Borussia Mönchengladbach - Eintracht Braunschwei(n)g geweest. In juli daarvoor al kaarten besteld, dat ticketsysteem van ze werkt perfect. Via een plattegrond kies je je vak en vervolgens kun je zelfs rij en stoel uitzoeken.

Was een leuke pot, waarin Gladbach duidelijk sterker was. Die hebben echt een leuk elftal, met voorin vier rasvoetballers. Niet gek dat Luuk de Jong daar moeilijk aan de bak komt. Braunschweig had weinig te vertellen, ondanks een klein offensief na de pauze. Gladbach speelde de wedstrijd uiteindelijk goed uit en konden zodoende uitlopen naar 4-1.

Ondanks dat Braunschweig laatste staat zorgden ze toch voor een goed gevuld uitvak, maar toen ze doorkregen dat er vandaag niets te halen viel raakten ze aardig van de kook. Na de wedstrijd veel tumult rondom het uitvak.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Force » 01-10-2013 14:34

18 oktober gaan wij met 15 man naar Newcastle - Liverpool; met de boot vanuit ijmuiden. Iemand nog tips wat we echt moeten gaan doen daar? Er is vast iemand op dit forum die er bij was in 2005 toen Heerenveen voor de Uefa Cup uit naar Newcastle moest.

Alvast bedankt! :)
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-10-2013 18:49

De verhalen over de bootreis waren niet heel positief. Ik meende dat bijna iedereen moest kotsen tijdens de reis.
Ikzelf heb er geen last van gehad, ik ging van Hoek van Holland naar Harwich.

In Newcastle heb ik niet echt tips. Wij hebben met een groepje een pub bezocht, genaamd Goose
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Voorstopper » 11-10-2013 08:55

Afgelopen weekend een aantal dagen in Zuid-Frankrijk verbleven en de mazzel gehad dat er dat weekend net twee mooie potten op het programma stonden met de top drie in actie: op de zaterdag AS Monaco - AS Saint-Etienne en op zondag de wedstrijd van het jaar Marseille - PSG. Uiteraard beide even meegepakt. Een wedstrijdje bij Monaco stelde zoals verwacht qua sfeer niet veel voor: denk dat er al met al een 12 000 man op afkwamen, waarvan veel dagjesmensen (zoals ik). Voor Monaco-begrippen is dat echter al heel wat. Einduitslag: 2-1, geen scorende Falcao dit keer.

Alle media-aandacht was uiteraard voor Marseille-PSG, prachtaffiche op zondagavond, temeer voor het eerst in jaren de Parijzenaren weer fans mee gingen nemen naar deze uitwedstrijd. 400 man in totaal. Marseille-PSG, een beetje het Feyenoord-Ajax van Frankrijk. De rauwe, ietwat armoedige havenstad tegen de rijke hoofdstad. "Lelijk" tegen "Mooi". Bij opkomst PSG spelers striemend fluitconcert van 40 000 man, spreekkoren en banners. Heerlijk fanatiek sfeertje. Over de wedstrijd kan ik kort zijn: net als op de zaterdag erg matig voetbal. Het huidige Franse voetbal is behoorlijk fysiek en erg tactisch. Na de verdiende 1-0 en een rode kaart voor Thiago Motta van PSG kantelde merkwaardig genoeg de wedstrijd en begon PSG meer te dicteren. Binnen de kortste keren 1-1 en 1-2 via een penalty van koele kikker Zlatan. Pas in de laatste minuten probeerde Marseille nog wat te forceren, maar het mocht niet baten. Ook dit jaar weer geen titel voor Marseille, het grote geld maakt ook dit jaar de dienst uit in Frankrijk.

Ik kan in ieder geval de wedstrijd Marseille-PSG eenieder aanraden, voor de wedstrijd ook erg gezellig in de barretjes bij het stadion. De tickets zijn gewoon via de website van Marseille te koop, maandje van tevoren in de verkoop. Uiteraard wel snel uitverkocht, maar als je goed oplet lukt het wel.
Hieronder nog een paar fotootjes toegevoegd.

http://postimg.org/image/wka2coekh/
http://postimg.org/image/4pjxd814j/
http://postimg.org/image/uyusktmbh/
http://postimg.org/image/q87s57mvr/
http://postimg.org/image/a9tu1x4xr/
http://postimg.org/image/7if5p1vsv/
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 11-10-2013 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 11-10-2013 09:24

Mooie foto's Voorstopper!

Ik ga in februari met een paar mensen naar Borussia Dortmund - Eintracht Frankfurt. We gaan proberen kaarten te regelen op de gele muur. Zal hier wel een paar foto's plaatsen zodra het zover is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor martijn » 11-10-2013 15:28

Ik geloof dat er voor de gele muur geen kaarten in de losse verkoop zijn Appie. Wouden we afgelopen zomer namelijk ook. De enige kaarten die toen in de verkoop waren zat je bovenin de hoek, helaas.
martijn
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 03-03-2010 13:01

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 11-10-2013 18:23

Ik heb geen idee hoe die maat van mij het wil regelen maar hij had het erover dat we op de gele muur in Dortmund zouden staan. Zelfs al staan we boven in de hoek, dan nog is het mooi om eens mee te maken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Snake » 13-10-2013 20:56

Ga komende zaterdag een wedstrijd van Werder Bremen bezoeken tegen Freiburg. Iemand ervaringen? Tips? Kroegen?
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 13-10-2013 22:33

Snake schreef:Ga komende zaterdag een wedstrijd van Werder Bremen bezoeken tegen Freiburg. Iemand ervaringen? Tips? Kroegen?

Het prachtige centrum ligt op loopafstand vanaf het stadion. Spitzen Gebel is wel een grappig gezellig klein kroegje waar ook wel Werder fans zitten.

Check ook mn eerdere 2 verslagen viewtopic.php?f=7&t=3106&start=450
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor E.D. » 24-10-2013 06:47

Misschien heeft iemand een idee...

Ik wil naar lazio - roma 8 of 9 februari. Nu worden er via websites genoeg aangeboden voor prijzen die liggen tussen 80 en 130 euro. Eigenlijk wil ik het daar ter plekke op de dag voor of op de dag van de wedstrijd regelen. Iemand ervaring hiermee? Tickets hoeven toch niet zo duur te zijn?
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-10-2013 07:14

Ik heb er geen ervaring mee, maar Lazio Roma - AS is natuurlijk wat anders dan Lazio - Torino. Als je zoiets mee wilt maken, zal je er meer voor over moeten hebben dan een normale wedstrijd.
Ik betaal voor de wedstrijd Barcelona - AC Milan 200,00 Euro. Achteraf was dat niet nodig geweest, maar ik wou het risico niet nemen om in Barcelona te zijn en de wedstrijd in een kroegje te bekijken. Dan maar wat meer betalen

Het is net wat de gek er voor geeft en belangrijker, er voor over heeft.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Wizard » 24-10-2013 13:04

E.D. schreef:Misschien heeft iemand een idee...

Ik wil naar lazio - roma 8 of 9 februari. Nu worden er via websites genoeg aangeboden voor prijzen die liggen tussen 80 en 130 euro. Eigenlijk wil ik het daar ter plekke op de dag voor of op de dag van de wedstrijd regelen. Iemand ervaring hiermee? Tickets hoeven toch niet zo duur te zijn?


Drie jaar geleden kon je nog 'gewoon' kaarten bij het stadion kopen. Italiaanse stadions zitten vaak niet zo vol. Maar goed, dit is een derby dus je zou het beste even een e-mail naar Lazio kunnen sturen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Jacob » 24-10-2013 21:28

De Italiaanse clubs hebben ook allemaal kaart-uitwisseling- systemen, zij geven dan online aan wanneer ze de kaart niet gebruiken. Je hebt dan relatief goedkoop een kaart, ik ging (tot een aantal maanden geleden) geregeld naar Milaan om de AC aan te moedigen, per wedstrijd verschilt het, goedkoopste was 36 euro, tegen Inter 39 euro en de kampioenswedstrijd in 2011 was 67 euro.

Ik kan het zo snel niet vinden via internet voor Lazio, maar vanaf 2 maanden van te voren moet dit makkelijk kunnen.

Edit: Nu ik vrij ben heb ik even voor je gekeken, Via de site (sslazio.it) ga je naar Biglietteria & Stadio -->Prezzi gare info-e-contatti --> ACQUISTA ORA (ENGLISH VERSION)--> Nu wordt je naar Listtickets doogestuurd, een semi-Engelse site --> Maak een account aan en bevestig via e-mail --> Log in en zoek naar Lazio, en voila, tickets tussen de 16 en 120 euro (tegen Carglairi dan :wink:)

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Btw, ik heb gekeken, de tickets hier voor 16 euro, betaal je bij viagogo 28/75 euro....
Jacob
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-10-2013 04:03

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor baasje » 01-12-2013 19:33

Weekje in Engeland geweest, dit trof ik aan in een Londense telefooncel

Afbeelding
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor john2p » 01-12-2013 19:42

Wat ouderwets... telefooncellen bedoel ik :P
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Superfries1996 » 02-12-2013 18:10

baasje schreef:Weekje in Engeland geweest, dit trof ik aan in een Londense telefooncel

Afbeelding


Ik zag die sticker pas na vijf minuten.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor wald pyk » 02-12-2013 22:58

Welke sticker???
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 16-12-2013 12:16

Ik ga aanstaande zondag met 2 maten naar de wedstrijd KAA Gent - Club Brugge. Ik zal hier wel een verslagje uploaden na de wedstrijd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 24-12-2013 14:07

Ik ben zondag naar KAA Gent tegen Club Brugge geweest met 2 vrienden en hier is het verslag, zoals beloofd. Ik schrijf niet zo goed als Hielke, dus alvast excuses. Ik heb in elk geval mijn best gedaan. :wink:

Afgelopen zomer speelde sc Heerenveen in Langezwaag een oefenwedstrijd tegen KAA Gent, ook wel bekend als de Buffalo's. De wedstrijd eindigde in een bloedeloze 1-1 en verdient het niet om hier verder besproken te worden. Enkele supporters van KAA Gent hadden de +/- 300 kilometer lange reis gemaakt om hun helden te zien spelen tegen onze blauw-witte trots. Met 2 van deze Belgische supporters raakten wij aan de praat. Contactgegevens werden uitgewisseld en na enkele gesprekken op Facebook ontstond het idee om eens een wedstrijd van KAA Gent te bezoeken.

Afgelopen zondag, 22 december 2013 was het dan zover. Met de schitterende overwinning op AZ van de vorige avond nog vers in het geheugen stond vandaag de Slag om Vlaanderen op het programma. In de fonkelnieuwe Ghelamco Arena in Gent zouden we getuige zijn van de beladen derby KAA Gent-Club Brugge.

Om 8 uur begon de reis en na een korte tussenstop in Scharnegoutum om iemand op te pikken gingen de reis naar onze zuiderburen van start. Terwijl het bier van de vorige avond in mijn maag een hevige veldslag uitvocht met de koffie die ik in de ochtend had gedronken zoefden de kilometers onder ons voorbij. Via Almere, Utrecht, Breda en Antwerpen kwamen we rond 12 uur in Gent aan. Helaas misten we onze afslag en belandden we midden in de stad, waar we een halfuurtje hebben rondgedwaald. Met hulp van enkele locals kwamen we uiteindelijk toch nog mooi op tijd op onze bestemming aan. De meegebrachte cadeau's, een fles Friese Beerenburg en een Heerenveensjaal werden uitgepakt en na wat bijpraten en een blikje cola was het tijd om richting het stadion te gaan.

Supporters van KAA Gent hebben de mogelijkheid om met een shuttlebus naar het stadion te gaan. Een van de opstapplekken hiervan was bijna direct naast de voordeur van onze Belgische gasten en dus hadden we zomaar een plekje gevonden. Omdat ook het stadion redelijk dichtbij lag kwamen we er 5 minuten later al aan, meer dan anderhalf uur voor het begin van de wedstrijd. Na een bezoek aan de Buffalo fanshop gingen we het stadion binnen en kwamen we uit op de promenade.

Hier werdt ons duidelijk dat onze zuiderburen een geweldige prestatie hebben geleverd met het bouwen van dit nieuwe stadion. Het oude Ottenstadion van KAA Gent had zeker zijn nostalgische charme maar ook dit nieuwe stadion ziet er erg mooi en gelikt uit. Na een lekker bakje belgische friet werden we door onze Belgische gasten geintroduceerd aan de president van de supportersvereniging van KAA Gent, een vriendelijke oude heer op leeftijd die ons vriendelijk welkom heette. De fanclub van KAA Gent heet overigens Nie Pleue, wat Gents is voor Niet Zeuren. Ook zijn we nog op de foto gegaan met Ben en Mel, de mascottes van de Buffalo's.

Het was inmiddels al enkele minuten voor de aftrap dus zochten we ons plekje op de tribune maar eens op. Onze gastheren hadden schitterende plekken voor ons uitgezoch, we zaten bijna vooraan op de Spionkop, de fanatieke tribune van de Buffalo's. Vanwege het beladen affiche zat de sfeer er meteen goed in en onder luid gejuich kwamen de spelers het veld op. De Buffalo's traden onder meer aan met de Hollander Sergio Padt op de goal en ex-Groninger Nicklas Pedersen in de spits. Onze oudgediende Yassine El Ghanassy begon op de bank.

De gasten mochten aftrappen en de Spionkop had er meteen zin in. Enkele prachtige Belgisch klinkende liederen kwamen ons ter ore. Helaas werdt het feestje verstoord door de openingstreffer van Waldemar Sobota namens Club Brugge. Even was er sprake van een mineurstemming maar dit verdween als sneeuw voor de zon toen Pedersen de gelijkmaker tegen de touwen knalde. Ruststand dus 1-1

In de 2e helft speelden de Buffalo's een goede wedstrijd maar kregen helaas weer het deksel op de neus toen Club toch weer de voorsprong nam door andermaal Sobota en de Brugse groeibriljant Maxime Lestiënne. Gent-coach Mircea Rednic greep in door El-Ghannasy binnen de lijn te brengen. Helaas kon ook hij niets aan de stand veranderen en speelde hij een onzichtbare wedstrijd. Ondanks een rode kaart voor Brugge-verdediger Hogli en een strafschop voor Gent(die door Pedersen werdt gemist) kwam er in de stand geen verandering meer.

Mineurstemming dus in Gent en feest in Brugge. Na nog een drankje bij onze gastheren vertrokken we weer richting Friesland. Ondanks de nederlaag was het toch een zeer geslaagde dag en gaan we volgend jaar zeker weer een reisje maken naar Gent.

Enkele foto's

Afbeelding
Het stadion

Afbeelding
De nieuwe promenade

Afbeelding
Ben en Mel

Afbeelding
De Ghelamco Arena

Afbeelding
Een oude bekende

Afbeelding
De Ghelamco Arena in het avondlicht

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor feanryp23 » 24-12-2013 14:40

Leest lekker hoor, mooi verslagje! Stadion ziet er ook goed uit moet ik zeggen, maar wel wat jammer dat ze weer voor de veiligheid hebben gekozen en de tribunes niet tot aan het veld hebben gebouwd. Het lijkt erop dat dit stadion ook heel gemakkelijk uitgebreid kan worden, zijn daar nog plannen voor? Lijkt me zeker de moeite waard om eens met een bezoekje te vereren!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 24-12-2013 14:43

feanryp23 schreef:Leest lekker hoor, mooi verslagje! Stadion ziet er ook goed uit moet ik zeggen, maar wel wat jammer dat ze weer voor de veiligheid hebben gekozen en de tribunes niet tot aan het veld hebben gebouwd. Het lijkt erop dat dit stadion ook heel gemakkelijk uitgebreid kan worden, zijn daar nog plannen voor? Lijkt me zeker de moeite waard om eens met een bezoekje te vereren!


Het stadion heeft op dit moment 19.999 plekken. Dit omdat er vanaf 20.000 plaatsen strengere veiligheidseisen gelden wat meer kosten met zich meebrengt. Als het nodig is kan het echter uitgebreid worden. Hoe dan ook, het is zeker de moeite waard om eens naar Gent af te reizen voor een potje voetbal. Ik kan je wel eens meenemen, ik ga er volgend jaar sowieso weer heen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 29-12-2013 16:24

Mooi verslag! En goed om te zien dat in dit topic toch steeds weer nieuwe aanvoer is. Wij Heerenveen-supporters zijn reislustig volk!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hakansson » 29-12-2013 22:33

Ben in oktober bij fulham stoke city geweest , mooi ouderwets stadion. Bijna armoedig als je naar sanitair en catering etc kijkt.we zaten 4 rij bijna op veld wel mooi belevenis, weinig sweer in het stadion het meeste kabaal werd gemaakt door stoke supporters.

Wel een pluspunt de gemoedlijke sweer supporters lopen door elkaar heen niks geen apparte uit vakken.

En kwa wedstrijd een bedroevend nivo, war verder op valt spelers met in achtergrond in nederland ook alles voetballend oplossen ruiz, arnautovic en assaidi, voor de rest lange ballen
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 30-01-2014 19:48

Afgelopen zaterdag ben ik naar Borussia Dortmund - FC Augsburg geweest. Helaas heb ik vanwege school en andere zaken geen tijd om een verhaaltje te tikken, dus hou ik het maar bij dit filmpje wat ik gemaakt en gemonteerd heb:

http://www.youtube.com/watch?v=IgaUyK8gUHw
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-05-2014 19:22

Na 17 mei 2009 toen Heerenveen de beker won, is er voor mij weer een speciale datum bijgekomen, 24 mei 2014. Het leek wel een herhaling

Dit weekend naar de Engelse play-off finale promotie wedstrijd geweest tussen mijn tweede club QPR en Derby County in, niet minder dan, Wembley. Afgelopen dinsdagmiddag 13:00 was er kaartverkoop van de kaarten die nog over waren. Van de 37.500 die er te verkrijgen waren, waren er dinsdag ongeveer 30.000 verkocht. Ik dus als de bliksem achter de computer en kon direct twee kaarten bestellen. Over de prijs zullen we het maar niet hebben, maar het was de eerste ring. Daarna direct de vlucht en hotel regelen en afgelopen vrijdag 9:55 richting Londen.

Twee jaar geleden had ik Londen ook al bezocht, dus de bekende attracties (London Eye, Big Ben enz). Ook toen hadden we al wat stadions bezocht (QPR, Fulham, Arsenal en Chelsea) Bij Arsenal en QPR toen een wedstrijd bezocht.
Deze vrijdag hebben we het stadion van Tottenham Hotspur en Arsenal bezocht. Eerst dus naar White Hart Lane. De gids was heel slecht te horen en op een of andere manier kon het me weinig bekoren. Ook de straten buiten het stadion waren anders dan de rest in Londen. Ik had meer het idee dat ik in Istanbul ofzo zat.
Daarna als een speer naar Arsenal waar we nog net op tijd waren. Ik heb heel weinig met Arsenal, maar verder wel een goede gids en wel een mooi stadion (al had ik dat 2 jaar geleden ook al ervaren).

Dan zaterdag 24 mei matchday. Met de metro naar Wembley, ook ver buiten het centrum (zone 4) maar bij aankomst was het overal blauw-wit (QPR) en zwart-wit (Derby County) en de supporters liepen door elkaar. Van buiten niet eens zo'n heel bijzonder stadion, maar wel erg opvallend doordat er zo'n ring bovenuit steekt. Eenmaal binnen het stadion is het wat anders. Het lijkt wel een beetje op die van Arsenal, maar dan toch nog een maat groter. Voor het begin van de wedstrijd werd het volkslied God save the Queen gespeeld en dan hoor je echt 90.000 mensen trots zijn dat ze Engelsen zijn. De ene helft was Derby County, de andere QPR. vergelijkbaar met bekerfinale Heerenveen-Twente.
Het eerste uur was Derby County de beter ploeg, maar grote kansen waren er voor beide ploegen niet echt. Na exact een uur moest QPR met 10 man verder nadat O'Neil met rood van het veld moest voor het neerhalen van een doorgebroken speler. De scheidsrechter twijfelde wel, maar ook de sliding die niet hard was, was van achteren, dus rood was te billijken. Hierna was het echt eenrichtingsverkeer en het was wachten op de goal van Derby County en de keeper blonk uit met een paar knappe reddingen. Het is minuut 89:50 en een voorzet wordt slecht weggewerkt en Bobby Zamora tikt knap met links binnen 0-1 voor QPR.
Wat er toen op de tribunes gebeurde is te vergelijken met de winnende penalty van Sibon. Mensen omhelsen elkaar, springen, juichen, 45.000 man in feeststemming, fantastisch mooi. De laatste minuten waren nog wel spannend, maar ook toen kon het feest weer beginnen.
Vind het wel sneu voor Steve McClaren die coach is van Derby County. Ook nu weer een finale verloren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 22-06-2014 19:37

Zoals beloofd hier een verslag van de 10 stadions welke ik in 4 dagen London heb aangedaan naast de toeristische trekpleisters als de Big Ben, Westminister, Rondje London Eye, Buckingham Palace, Pubcrawl in Camden, Harrods, Tower Bridge en nog veel en veel meer. Vier dagen London: heel veel gezien, maar tijd tekort. London ik kom terug! De foto's zijn wel wat minder scherp geworden gezien de originele pagina's in mijn album 4 keer zo groot zijn, desondanks dat geeft het nog een prima indruk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Binnenkort maar weer eens terug naar London om de laatste stadions lees glamour grounds mee te pakken, AFC Wimbledon,Dagenham & Redbridge F.C., Barnet F.C. , Leyton Orient F.C., Brentford F.C. en Watford FC mis ik nog in London.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Appie_M » 22-06-2014 20:41

Prachtig verslag Xander! Zat er aan te denken om dit jaar ook een paar wedstrijdjes in Engeland mee te pakken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor xander » 22-06-2014 21:57

En nog een bonus, LVIV Oekraïne. Speelstad van het EK in 2012

Onbegrijpelijk... In een land waar het gemiddeld maandloon nog geen € 90 bedraagt wordt even een stadion van € 211.000.000 uit de grond gestampt plus nieuwe luchthaventerminal en nog veel meer voor slechts 3 groepswedstrijden in poule B. De terminal wordt in vergelijking met de capaciteit amper gebruikt gezien de lokale bevolking helemaal geen geld heeft om te reizen. Ook opvallend was als je etages omhoog keek waar enkele gesloten restaurants zich bevonden stond alle meubilair nog keurig ongebruikt in het plastic. Kortom LVIV is klaar voor de toekomst....

Arena Lviv, tegenwoordig staat dit compleet nieuwe stadion weg te roesten en gebeurt hier niks mee! Het oorspronkelijke plan was dat Karpaty Lviv dit stadion zou betrekken. De huur die ze op moesten gaan brengen was echter zo hoog dat ze hier van af hebben gekeken en geef ze geen ongelijk.

Met de taxi welke slechts 100 grivna (nog geen 6 euro) vroeg voor retourtje hotel <-> stadion 20 kilometer in totaal gingen we richting Arena Lviv welke buiten de stad ligt. De wegen hiernaartoe zijn in vergelijking met de rest in Oekraïne prima geasfalteerd. Het stadion zelf, smaken verschillen... ziet er niet uit naar mijn mening en ook missen er uitingen. Ben benieuwd hoe dit verhaal in de toekomst gaat aflopen, bizar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag weer voor hetzelfde geld met de taxi op pad. Ditmaal wel naar een echt stadion, namelijk het Oekrajina-stadion dat van FC Karpaty welke uitkomt in de Premier League van Oekraïne. In 2010 kwamen ze nog uit in de Europa League en speelden ze tegen clubs als Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain FC en Sevilla. Gezien de zomerstop lag de grasmat er wel uit. Conclusie: hopelijk mogen we hier in de toekomst met sc Heerenveen heen in Europees verband :stan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingx
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Hielke » 23-06-2014 10:16

Prachtig verslag van je Londen-trip, Xander! Het is echt een walhalla daar voor de stadionliefhebber. Indrukwekkend aantal stadions heb je in korte tijd bezocht.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: [Groundhopping] Wedstrijdbezoek in binnen- en buitenland

Berichtdoor Superfries1996 » 23-06-2014 12:57

Van die stadions ben ik alleen in die van Chelsea geweest, het meest indrukwekkende vond ik de fanshop, het stadion zelf en de kleedkamers vond ik vrij teleurstellend. Waarom heb je jezelf weggeblurd?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron