Nieuwe aanmeldingen

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor TORCIDA » 18-11-2008 21:21

het valt mij op dat met name in het NN topic een hoop heen en weer gepost is over wie nu wel of niet gelijk heeft, ieder heeft hierin zn mening en de meesten weten dit wel te onderbouwen.

waar ik mij aan stoor is dat met name nieuwe leden zich aanmelden , het topic of onderwerp nauwelijks hebben doorgelezen, maar wel hun mening moeten geven, en ja de discussie begint weer opnieuw. Of het bericht is oud nieuws of slaat werkelijk nergens op en duidelijk is dat de persoon zich niet heeft verdiept.

Kun je niet een soort ranking maken waardoor iemand voor bepaalde onderwerpen minimaal 10 normale berichten heeft geplaats alvorens hij uberhaupt aan bepaalde topics kan mee doen. Stel je zegt voor bv het NN topic; lieden die nog geen 10 posten of meer hebben geplaatst kunnen niet een bericht plaatsen in dit topic en je stel dit zo in.

ik zit een beetje hardop te schrijven ...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor BSCH77 » 18-11-2008 21:34

Misschien moet ik als "bankzitter" wel mn mond houden maar ben het hier wel mee eens...
het lijkt er op zn minst op dat mensen of meerdere nicknames gebruiken of even een naam aanmaken om te kunnen zieken...

vraagje aan de beheerder:je kan aanmeldingen toch koppelen aan het ip adres?
BSCH77
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 07-10-2008 17:28
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Wiggs » 18-11-2008 21:37

Ze kunnen nog net je pincode niet zien

Maar voor de rest bijna alles wat je doet hier,daar zou ik me geen zorgen om maken
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Superfries88' » 18-11-2008 22:00

Het topic over het Nieuw Noord-vak is één van de vele op dit forum. Het topic is door de actualiteit even hot, maar straks zal het wel weer rustig worden en dan is een ander topic weer aan de beurt. Daarin heb je nu eenmaal te maken met nieuwelingen. Sommigen zien een topic/post waarop ze willen reageren. Als dit volgens de forumregeltjes gaat, dan zie ik geen aanleiding om een beperking op te leggen. Bovendien hou je diverse personen tegen. Sommigen willen helemaal niet over andere zaken bespreken, maar puur en alleen over onderwerp X.

Iedereen heeft het recht op een mening, of je nu 7000 of 2 posts achter je naam hebt staan. Wat mij betreft blijft dat ook zo.

@ BSCH77: dat kan, maar ook hiervoor zie ik geen directe aanleiding.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor forca hveen » 18-11-2008 22:21

Het lijkt mij ook erg lastig om aan het aantal posts te zien of iemand dat hele topic heeft doorgelezen. Hierdoor kan iemand die veel post in andere topics wel een bericht plaatsen zonder het NN topic te hebben gelezen. Dat er veel onzinberichten staan ben ik het zeker mee eens en ook ik irriteer me eraan maar het is nogal lastig om dat te ordenen voor de beheerders.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Gekko » 19-11-2008 10:14

Een geschiedenis van veel berichten is ook geen garantie voor goed lezen en inhoudelijk zinvol reageren. Er komt steeds meer een tweedeling in de aanhang en die zie je terug op dit forum. Het ene kamp zit niet te wachten op de posts vanuit het andere kamp. Ik zie het er wel van komen dat ieder kamp zijn eigen forum zal hebben. Maar blijkbaar is het NN forum (nog) niet het forum voor het 'ene' kamp.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor forca hveen » 19-11-2008 10:28

Denk dat je die tweedeling juist vooral op dit forum ziet. Het is natuurlijk maar een klein gedeelte van de heerenveen aanhang die hier komt en post. Natuurlijk heb je ook nog een groep die wel hier op dit forum komt bijvoorbeeld voor een wedstrijd om te kijken wat de ontwikkelingen rond de wedstrijd zijn maar niet posten. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat er aparte forums komen en dat deze opgeheven moet worden. Juist het feit dat iedereen hier komt is de kracht van dit forum.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Hielke » 19-11-2008 10:40

Gekko schreef:Een geschiedenis van veel berichten is ook geen garantie voor goed lezen en inhoudelijk zinvol reageren. Er komt steeds meer een tweedeling in de aanhang en die zie je terug op dit forum. Het ene kamp zit niet te wachten op de posts vanuit het andere kamp. Ik zie het er wel van komen dat ieder kamp zijn eigen forum zal hebben. Maar blijkbaar is het NN forum (nog) niet het forum voor het 'ene' kamp.


Een tweedeling onder de supporters hoeft geen tweedeling in fora tot gevolg te hebben, juist niet. De huidige onenigheid onder de supporters is bij uitstek bespreekbaar op een openbaar forum als dit, omdat op het Nieuw Noord-forum toch vooral 'geestverwanten' te vinden zijn.

De laatste tijd zie je hier veel levendige discussies en prima pogingen daartoe. Helaas zullen er altijd, van beide kanten, mensen zijn die niet open staan voor onderbouwde andere geluiden.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Gekko » 19-11-2008 10:56

Ik heb het gevoel dat met name rondom de sv's en NN steeds meer de posts over pepermuntrolletjes, 'je snapt het niet' en 'je moet je bek houden' iedere lust tot inhoudelijke discussie ontnemen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Caspar » 19-11-2008 11:27

Ik snap je punt Torcida, maar ik denk niet dat het wenselijk is zo'n filter in te stellen, als het al mogelijk is. Dit soort hot issues zijn voor mensen vaak juist reden om te registreren en een mening te geven. Ik ben het met je eens dat de discussie lastig wordt als mensen zomaar iets roepen, maar als forum moeten 'we' volwassen genoeg zijn om daar goed op te reageren.
Er zijn genoeg mensen die reageren en wel het hele verhaal. Dit soort mensen kunnen we niet buiten sluiten natuurlijk.

Overigens waren volgens mij alle 'nieuwe' leden ook echt nieuwe leden, en geen tweede account om even lekker te gaan schelden.

Wiggs schreef:Ze kunnen nog net je pincode niet zien

Maar voor de rest bijna alles wat je doet hier,daar zou ik me geen zorgen om maken


Big brother is watching! :wink:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor ItFean82 » 19-11-2008 18:17

Gekko schreef:Ik heb het gevoel dat met name rondom de sv's en NN steeds meer de posts over pepermuntrolletjes, 'je snapt het niet' en 'je moet je bek houden' iedere lust tot inhoudelijke discussie ontnemen.


Daar sla je de spijker wat mij betreft op de kop.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Skopperij » 20-11-2008 16:57

Gekko schreef:Ik heb het gevoel dat met name rondom de sv's en NN steeds meer de posts over pepermuntrolletjes, 'je snapt het niet' en 'je moet je bek houden' iedere lust tot inhoudelijke discussie ontnemen.

Het is redelijk gelukt de FF/NN-discussie naar het daarvoor bestemde topic toe te drukken. Helaas was het niveau daar ook niet geweldig, maar goed. Wij zijn ook maar simpele studenten die niet 24 uur per dag online kunnen zijn. We verwijderen, bannen en waarschuwen heel wat af, maar het houdt ook een keer op.

In reactie op TORCIDA: ik snap je punt, ik stoor me ook aan nieuwkomers die menen het licht te hebben gezien terwijl het betreffende standpunt al geconsumeerd, uitgekauwd, uitgespuugd en weer verteerd is. In principe wordt elke post gelijkelijk beoordeeld, je snapt ook dat iedereen ooit een eerste post op dit forum heeft gezet. We bekijken van geval tot geval hoe te handelen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Wiggs » 20-11-2008 18:04

Skopperij schreef:......................................... We bekijken van geval tot geval hoe te handelen.


Dan kon je toch echt wel eens 24/7 online moeten zijn :wink:
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor Skopperij » 20-11-2008 18:37

Neehoor, de meeste onzin wordt niet vrijwillig door de forummers verwijderd. Wanneer we uit onze welverdiende slaap ontwaken komen we het wel weer tegen ;)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor H-J » 13-12-2010 12:57

Our newest member antihveen

En dat gister om 16:26 :D

Jammer dat ie nog niets gepost heeft, ik ben wel benieuwd naar zijn zinvolle bijdrages!
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Nieuwe aanmeldingen

Berichtdoor 1983 » 13-12-2010 18:19

Het kan natuurlijk ook nog steeds een Fin zijn die Anti van zijn voornaam heet :wink:
Maar de kans is groter dat ie Popko, Tjapko of Tammo heet en het niet zo op Heerenveen heeft. Of een DKV'er. Of wellicht een (door gister) gefrustreerde Tukker. Kortom met antihveen kunnen we nog alle kanten op zolang hij nog niks heeft gepost. Ik kijk zeer uit naar zijn of haar posts :P
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11


Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten